شناسه خبر : 51940
سه شنبه 19 بهمن 1395 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باشرف، مستاجر می مانم!

محسن ناطق- هنگامی که قانونی وضع میشود همگی موظف به اطاعت از آن قانون هستیم. مسئله اینجاست که قانون توسط مجلس تصویب می شود و آیین نامه اجرایی را به بنیاد واگذار می کنند لذا بنیاد مجبور است طوری برنامه ریزی کند که یقه خودش گیر نباشد و شرایط بانک نیز تامین شود لذا شرایط سختی قرار میدهد که امروز بنده و شما با آن شرایط شوار مواجه هستیم.

 بنده مستاجر و تا اکنون از هیچگونه تسهیلات مسکن استفاده نکردم واجد شرایط اولویت اول دریافت وام خرید 85 میلیون تومن مسکن هستم اما پس از مراجعه به بنیاد متوجه شدم باید 85 میلیون تومن آورده داشته باشم یعنی باید منزلی 15 سال ساخت خریداری کنم که 170 میلیون تومن ارزش کارشناس بانک داشته باشد.

 هر طور فکر کردم تمام عمرم میلیاردها تومن سهمیه و اعتبار از زیر دستم توزیع کردم اما کوچک ترین نگاه و فکر خطایی نکردم درحالیکه مسئولان اعتماد کامل داشتند باید آخر عمری تقوا و پاکی را رها کنم تا با زد و بند و افتادن به حرام و نزول و غیره بتوانم وام 85 میلیون را جذب کنم. هرگز آخرتم را برای 85 میلیون دنیای دون از دست نخواهم داد و با توکل به حق تعالی وحفظ تقوا به لطف و فضل الهی همانطور که تمام عمر با چند مجروحیت مستاجری را تحمل کردیم همچنان به لطف الهی امیدوار خواهم ماند.

 طبق قانون میبایست وام ساخت بعلاوه یک قطعه زمین صد متری به قمیت منطقه ای به جانباز بالای 25 درصد تخصیص شود اما زمین را حذف کردند و بجای زمین جانباز مجبور است 85 میلیون تومن آورده داشته باشد تا شرایط بانک مهیا شود.

 اگر فردی 85 میلیون تومن داشت که مستاجر نبود از سوی دیگر دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را به بیراهه کشاند و تعدادی مصوبه داخلی را بر ضد قوانین تعاون مصوب مجلس را به تعاونی های مسکن مهر داد تا اینطور خلاف قانون مصوب مجلس پوست اعضای مسکن مهر را پس از نه سال و نیم انتظار و محرومیت از کلیه تسهیلات دولتی بسوزانند. پس از پرداخت 32 میلیون تومن هنوز می گویند پول زور بده و اقساط وام را پرداخت کن در حالی که هنوز خانه ای تحویل نشده است.

 جالب است که همانجا تعدادی واحد انبوه ساز وجود دارد که بدون عضویت و بدون نه ماه و نیم انتظار و بدون محرومیت از سایر تسهیلات دولتی خانه را ده میلیون تومن ارزان تر از تعاونی های مسکن مهر تحویل میدهند اما از رو نمی روند و به بهانه های واهی پول زور می خواهند!!!
طرح مسکن مهر مزخرف نبود لیکن در تدبیر و امید واهی و فساد اینطور مزخرف شد.
خودشان می دانند که مردم می دانند !!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام اقای ناطق اینکه به شما یک سهمیه تعلق گرفته است تبریک می گم . به هر صورت فرصت خرید یک منزل فراهم شده است .
من حدود یک سال و نیم است ثبت نام کردم فعلا یک شماره نوبت داده اند و حتی اجازه ثبت نام در سامانه هم نداده اند !
در حال حاضر در یک اپارتمان 60 متری اجاره ای در تهران با 30 میلیون ودیعه و ماهیانه 900 هزار تومان اجاره می دهم .چون بنیاد به من قول داده بود ابان 95 وامم را می دهد من از ابتدای سال تا کنون حدود 50 میلیون وام با بهره های مختلف از صفر تا 18% گرفتم از بانک و صندوق قرض الحسنه و تعاونی اداره و... و الان اماده خرید هستم . افسوس نوبتم را به خرداد موکول کرده اند و احتمالا بعد با همین مبلغ دیگر هرگز نتوانم منزلی تهیه کنم . چون همه پیش بینی ها نشان می دهد سال اینده قیمت مسکن بالا می رود .
ولی پیشنهادم به شما برادر گرامی این است که حتما در همین فرصت تا عید مسکن خود را خریداری کنید . باور کنید صاحبخانه بودن در خوشبختی و روحیه فرزندان هم نقش موثری دارد .
صدایی که درگلوسوخت ؟؟؟28سال است اینقدر حق حق کردیم وبه حق قانونیمان نرسیدیم. خسته شدیم .من نمیدانم ازدرداعصاب که همه روزه داردزجرمان میدهدوباخوردن انواع قرصهای تریپتیلین خودمان راساکت میکنیم بگوییم/یانه ازبی عدالتی بعضی ازمسولین که28سال است حق وحقوق رزمندگان رانادیده گرفتنندویاپامال کردن بگوییم .واینقدرگفتیم که دیگرنای گفتن راهم نداریم/آهای مسولین مارزمندگان دردمنداعصاب وروان که درظاهرچیزی دیده نمیشود بی صدافریادمیزنیم به دادمان برسیدچرا؟چون مارزمندگان نوجوان دیروزامروزدرسن کهنسالی باتمام مشکلات ناشی ازجنگ تحمیلی ازهمه لحاظ پیش اهل وعیال شرمنده وشرمنده هستیم چون مشکلمان یکی دوتا نیست روحی روانی ازداخل ماراپاچیده ودیگرمشکلات ازقبیل سرکارنرفتن که واقعانمیتوانیم برویم و...28سال توانستیم بریم سرکارکه رفتیم وباهمان کارگری هم چرخ زندگیمان رابامشکل چرخاندیم وهم به دکترهای اعصاب وروان رفتیم ولی الان نمیتوانیم نمیتوانیم بنده ازطریق همین سایت خوب ومقدس ازمسولین تقاضادارم به دادمارزمندگان هم برسیدنگذاریدبیشترازاین شرمنده زن وبچه هایمان باشیم .وعمری هم نمانده که مارزمندگان منتظرلایحه های بعدی مجلس باشیم نه ماهستیم ونه لایحه ای دیگری تصویب خواهدشدپس همین لایحه ای که تصویب شده راخواهشن اجراکنید%%به امیدروزی که رزمندگان هم به حق قانونی خودشان برسند/رزمنده موجی بدون صورت سانحه که بالای20سال استکه دارم آزادبه متخصص های اعصاب وروان میروم دریغ ازیک دفترچه بیمه درمانی ازطرف دولت وبنیادشهیدبه مارزمندگان ....مشکانی
سلام ، همانطور که ملاحظه میشود و دوستان نیز متذکر شدند در حال حاضر جانبازان محترم مبالغ زیادی ماهیانه بابت اجاره مسکن پرداخت میکنند که مشکل اجاره نشینی جانبازان از تمام مشکلات مجروحیت و اشتغال و درمان و انتظار تحویل مسکن مهر و تدبیر و امید و غیره مهلکتر است. میگویند هزاران میلیارد تومن نقدینگی در بانکها به حد انفجار رسیده است اگر مبلغ وام مسکن متناسب با توانایی پرداخت اقساط افزایش یابد بهترین راه حل ممکن برای خانه دار شدن ایثارگران و ایجاد رونق 40 درصدی از کل اقتصاد راکد و بهبود شاخص های اقتصادی کشور بوسیله سرمایه گذاری در بخش مسکن کشور است.
وام 85 میلیونی بنیاد فقط برای آن عده مناسب است که دارای منزل هستند که با دریافت وام ، منزل فعلی را تبدیل به احسن کنند لذا نیاز ضروری ایثارگر نیست.
ایکاش بنیاد ترتیبی اتخاذ کند که مبلغ وام متناسب با توان پرداخت اقساط افزایش یابد لذا آن جانباز عزیز با پرداخت نهصد هزار تومن و بنده بدلیل پرداخت ماهیانه یک و نیم میلیون تومن اجاره خانه در محله متوسط مشهد هرگز قادر به تامین 85 میلیون تومن آورده ظرف مدت دو هفته نیستیم لیکن میتوانیم حداکثر تا دو میلیون تومن قسط وام برای خلاصی از صاحب خانه های بی خدا پرداخت کنیم. اگر مسئولان بخواهند مشکل اجاره نشینی جانبازان را حل کنند و تسهیلات وام به جانبازان مستاجر واقعی برسد و تسهیلات تبدیل به معاملات صوری نشود لازم است مبلغ وام متناسب با توان ایثارگران افزایش یابد یا طبق قانون زمینی با قیمت منطقه ای بجای آورده تخصیص شود یا توسط خیرین سرمایه لازم در اختیار جانبازان قرار گیرد تا اموال جانباز حداکثر ظرف یکسال نقد شود. دوست عزیز در شرایط شهر نشینی هر شخصی تلاش میکند از کابوس اجاره نشینی در شهر مشهد با چنین صاحبخانه های بی خدا و اجاره های سنگین تر از تهران خلاص شود لیکن تنها راه خلاصی خرید منزل برای جانبازان مستاجر بقول معروف از دم قسط مانند اجاره به شرط تملیک یا محاسبه اموال غیر نقدی بعنوان گروگان برای وام راسی یکساله و در بهترین شرایط تامین آورده سهم جانباز از طریق هماهنگی با سرمایه دارانی میباشد که از طریق عقود اسلامی بدنبال سود بیشتر از سود سرمایه گذاری بلند مدت پرداختی بانک با تضمین کافی هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi