شناسه خبر : 51960
چهارشنبه 20 بهمن 1395 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله به شهردار تهران با شایعات زنجیره‌ای+ عکس

روز یکشنبه شاهد یکی از طولانی ترین و چالش برانگیزترین جلسات شورای شهر تهران با حضور شهردار و معاونین وی بودیم. این جلسه که با موضوع بررسی دلایل فنی و حقوقی حادثه پلاسکو برگزار شد با حواشی متعددی همراه بوده است.

از همان ابتدای حادثه پلاسکو تا به امروز شاهد نوعی اختلاط سیاسی میان این موضوع و ماهیت شهردار تهران بوده ایم. با وجود پیام مقام معظم رهبری که فرموده بودند باید ابتدا مساله آواربرداری و خانواده های شهدا برطرف گردیده و پس از آن به علل و عوامل حادثه بپردازیم ولی متاسفانه برخی از شخصیت های سیاسی و اعضای شورای شهر برخلاف سخنان رهبر معظم انقلاب با اهداف سیاسی یا اغراض شخصی، به دنبال مقصرسازی بودند.

رحمت الله حافظی رسما در تریبون های رسانه ای خود اعلام کرده بود که اگر از پاسخ مسئولین شهرداری تهران قانع نگردد، طرح استیضاح را مطرح می نماید. برخی دیگر از چهره های سیاسی  نیز از عدم پاسخگویی شهردار سخن به زبان آورده و برخی دیگر با انتقادات غیر کاشناسانه به شایعات فضای مجازی دامن زدند.

همه این حرف و حدیث ها با حضور شهردار تهران در جلسه شورای شهر به روزهای پایانی خود رسیده بود، در برخی از محافل رسانه ای سخن از تشکیل جلسه محاکمه آقای قالیباف توسط اصلاح طلبان در شورای شهر به زبان آورده شده و از عزم راسخ این اعضا به منظور تخریب شخصیت شهردار تهران اخبار ضد و نقیضی منتشر گردید.

روز یکشنبه، محمد باقر قالیباف همراه با معاونین خود و معاون سازمان آتش نشانی در جلسه شورای شهر حضور پیدا کرده و به صورت فنی و کارشناسی به همه شبهات و شایعات مطرح شده در فضای مجازی و حتی سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

توضیح کامل شهردار تهران پیرامون بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها

یکی از موضوعات چالشی حادثه پلاسکو، بحث بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها بوده که به گفته بسیاری از منتقدین بر اساس  این ماده قانونی، شهرداری می توانسته ساختمان پلاسکو را پلمب نماید، ولی این کار را نکرده است.

محمد باقر قالیباف با حضور در جلسه شورای شهر به صورت متقن به این موضوع پاسخ داده و مسئول اصلی پلمب ساختمان پلاسکو را طبق مفاد قانونی معرفی نمود. بر اساس گفته های شهردار تهران، طبق بند 14ماده55 قانون، شهرداری لازم است تا به منظور مقابله با سیل و حریق اقدامات لازم را به صورت عمومی در فضای عمومی شهر صورت دهد. این اقدامات شامل ساختمان های غیر ایمن بالفعل بوده که آسیب های آن هرلحظه ممکن است در معابر عمومی رویت شود. بی شک ساختمان پلاسکو شامل این قانون نمی باشد.

چه کسی مسئول پلمب ساختمان پلاسکو بوده است؟

شهردار تهران در جلسه شورای شهر صحبت های ایجاد شده پیرامون خلا قانونی برای پلمب ساختمان پلاسکو را نیز مورد انتقاد قرار داده و بر اساس ماده 4 قانون که در سال 69 مصوب گردیده، ساختمان پلاسکو را کارگاه عمومی تعریف می نماید. در صورت کارگاهی بودن ساختمان پلاسکو طبق ماده 101 قانون کار، گزارش "بازرسان وزارت کار" و "کارشناسان بهداشت کار" در موارد مربوط به حدود وظایف و اختیاراتشان در حکم گزارش ضابطین دادگستری است.

در ماده 105 این قانون آمده است که اگر درحین بازرسی به تشخیص کارشناس وزارت کار و بهداشت احتمال خطر در ساختمان داده شود؛ وظیفه دارند به کارفرما و بارزسان کل این موضوع را بگویند و ابلاغ کنند.

بازرسان وزارت کار می توانند از دادسرای عمومی محل تقاضا کنند که فورا قرار ترتیب و لاک مهر تمام (پلمب) را ابلاغ کنند. بنا بر این مواد قانونی به طور روشن و شفاف مساله ای که همواره ذهن مخاطبین حادثه پلاسکو را درگیر خود می کرده، پاسخ داده می شود.

پلمب ساختمان پلاسکو بخشی از وظیفه وزارت کار و رفاه اجتماعی بوده که هنوز که هنوز است با وجود گذشت چند هفته از حادثه پلاسکو، هیچ گونه واکنشی از طرف وزیر محترم کار؛ جناب آقای ربیعی در این زمینه نشنیده ایم. نکته حائز اهمیت این است که از زمان وقوه حادثه پلاسکو تا به امروز نه تنها هیچ یک از شخصیت های اصلاح طلب به بندهای قانونی که موجب پاسخگویی وزیر کار می شده اشاره ای نکرده اند بلکه روزنامه های منتسب به آنها نیز هیچ مطالبه ای از دیگر نهادهای مسئول بر اساس ماده 101 نداشته اند، امری که سیاسی کاری این روزنامه ها را روشن می سازد.

وقتی اغراض سیاسی، چشم هارا به روی واقعیت می بندد

برخی از اعضای شورای شهر نه تنها به پاسخ های قطعی و کارشناسی شهردار تهران و معاون آتش نشانی توجهی نکردند بلکه با مطرح نمودن موضوعات حاشیه ای به انضمام مسائل سیاسی، سعی در تغییر فضای آرام شورای شهر داشتند.

کار به جایی کشیده شد که حتی محمد مهدی تندگویان، نظرات کارشناسی مازیارحسینی(فرمانده عملیات مدیریت بحران در حادثه پلاسکو) پیرامون نحوه اطفای حریق زیر سوال برد. مازیار حسینی یکی از نخبگان کشور در حوزه سازه بوده که کتاب ها و مقالات متعددی را در این زمینه منتشر کرده است، با این حال گویا سخنان کارشناسی و مستدل مازیار حسینی به مزاق جناب تندگویان خوش نیامده و آن را نفی می کند.

مداخله برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر حین گزارش معاون عملیات آتش نشانی(مهدی داوری)‌ و همچنین نقض گفته های کارشناسی وی به عنوان بخشی از بدنه سازمان آتش نشانی نه تنها توهینی به زحمات این عزیزان در 10 روز جان فشانی مداوم بوده بلکه نشان دهنده این است که گویا گوشی برای شنیدن واقعیت شنوا نیست!

حضور معاون عملیات آتش نشانی در جلسه شورای شهر برای پاسخگویی به همه شبهات:

حمله روزنامه‌های زنجیره‌ای به شهردار تهران با شایعات زنجیره‌ای+ عکس

ماساژ پیام، جدید ترین شیوه روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب

عملیات روانی و رسانه ای با تاکتیک های متعدد و گاهی متفاوتی همراه بوده که یکی از مرسوم ترین آنها ماساژ پیام می باشد. این تاکتیک که خود به قسمت های مختلفی همچون حذف، کلی بافی، قطره چکانی و... تقسیم گردیده در راستای تغییر محتوای حقیقی پیام و انحراف ذهنیت مخاطبین از واقعیت می باشد. به نظر می رسد روزنامه های اصلاح طلب پس از جلسه شورای شهر تهران به منظور تخریب شهردار تهران از تاکتیک های متعدد عملیات روانی استفاده کرده اند.

تیتر روزنامه آفتاب یزد در روز دوشنبه 18بهمن ماه:

حمله روزنامه‌های زنجیره‌ای به شهردار تهران با شایعات زنجیره‌ای+ عکس

روزنامه آفتاب یزد با استفاده از تاکتیک حذف و ارسال مطالب به صورت قطره چکانی، با تقطیع بخشی از سخنان محمد باقر قالیباف با تیتری همچون"به خاطر پلاسکو عذرخواهی نمی کنم" مخاطبین خود را نسبت به این سخنان شهردار تحریک می نماید. طبیعتا القای عدم عذرخواهی شهرداری تهران در حال حاضر نه تنها موجب شده تا احساسات بسیاری از مردم به خصوص خانواده های شهدای آتش نشان بازیچه رسانه ای گردد بلکه اهداف انتخاباتی این روزنامه ها را به خوبی نمایان می کند.

واقعیت سخنان شهردار تهران چه بود؟

محمد باقر قالیباف در فراز پایانی سخنان خویش در جلسه شورای شهر می گوید:"فقط و فقط از مردم به این خاطر که هر روز در هر میدانی پای کار آمدم تا جان بدهم عذر خواهی می‌کنم و شرمنده مردم هستم که نتوانستم جان خود را در راه خدمت به آنها فدا کنم. اگر لازم باشد برای مردم جان و آبروی خود را می‌دهم، اما در بحث حرف غیر کارشناسی که جریانی سیاسی در پس آن است و باج دادن به دشمنان ضد انقلاب، تا آخر ایستاده‌ام."

توپخانه روزنامه های اصلاح طلب به سمت شهردار تهران نواخته شد

روزنامه های ابتکار، شرق، اعتماد و حتی روزنامه دولتی ایران با تاکتیک کلی بافی، سعی کرده تا صحبت های کارشناسی شهردار تهران و حتی معاون سازمان آتش نشانی را نادیده گرفته و با تیترهایی همچون "رمزگشایی ناتمام "، "راز پلاسکو مخفی ماند"، "گزارش سوخته" و... جلسه روز گذشته شورای شهر را مخدوش و غیر معتبر عنوان نماید.

تیترهای تکراری با هدف بی اعتباری سخنان تیم عملیات بحران سازمان آتش نشانی در جلسه شورای شهر؛ استراتژی جریان اصلاح طلب پس از جلسه شورای شهر بوده تا با وارونه نمایی آنچه در جلسه شورای شهر مطرح شده، نه تنها مسئولیت دیگر نهادها همچون وزارت کار در حادثه پلاسکو را کمرنگ و کمرنگ تر نمایند بلکه گزارش کارشناسی ارائه شده توسط شهرداری تهران را زیر سوال ببرند.

به نظر می رسد رسانه ها و روزنامه های اصلاح طلب وظیفه اخلاقی و حرفه ای خود را که همانا نشر واقعیت بوده فراموش کرده اند و به آلت دستی برای احزاب و جریانات سیاسی تبدیل شده اند. احزابی که از هر پدیده، بحران، حادثه و حتی اتفاقی کاملا طبیعی نهایت بهره برداری سیاسی را نموده و سعی دارند تا در چند ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری به هر نحوی که شده همه رقبای بالقوه آقای روحانی را با تخطئه سیاسی از میدان انتخابات خارج نمایند.

منبع: فارس

 

اینستاگرام
بنده قصد حمایت یا انتقاد بی مورد از شخص یا نهادی را ندارم چون صحبت باید بر اساس مدرک و حقیقت باشد ولی آنچه که انصاف اقتضاء میکند باید گفت و اینکه ساختمان پلاسکو دارای هیئت مدیره و مدیر بوده است و بک ساختمان ۱۷ طبقه که کل اجناس خام و ساخته شده در آن بیشتر بصورت پارچه و آتشزا بوده است عقل حکم میکرده که مدیران ساختمان تدابیر ویژه ای را برای چنین اتفاقاتی اتخاذ کنند به فرض که شهرداری و یا آتشنشانی در این اتفاق از قبل سهل انگاری داشته اند مدیران ساختمان چرا به وظیفه خود عمل نکرده اند چرا باید از ۵۸۰ مغازه فقط ۱۰۰ مغازه بیمه شده باشد در صورتی که طبق قانون تملک آپارتمانها که میشود آنرا به مجتمع های تجاری استیجاری و ملکی هم تعمیم داد این وظیفه مدیر ساختمان بوده که کل مجتمع را در برابر آتش سوزی بیمه کرده باشد شهردار تهران شاید قصور کرده باشد ولی مقصر اصلی نیست و بنظر میرسد این انتقادها و هجمه ها بسوی شهردار تهران با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بیشتر جنبه جناح بندی و حزبی داشته باشد تا پبدا کردن راهکاری برای جلوگیری از حوادث احتمالی.
سلام ، حادثه پلاسکو وقتی کلید خورد که بنیاد مستضعفان و جانبازان از بنیاد شهید جدا شدند و بعد از آن بنیاد مستضعفان از بنیاد جانبازان جدا شد. بهرحال مالک پلاسکو بنیاد مستضعفان بوده که طبق معمول اموال بی صاحب اینطور سوخته و از بین میروند. اگر مالک پلاسکو شخص حقیقی بود برای حفظ مال و اموالش هر طور بود ساختمان بیمه کرده بود یا بنحوی نوسازی شده بود.
اگر دشمنان آقای قالیباف هم شهردار بودند وضعیت همین بود و تغییری در حفظ اموال بنیاد مستضعفان ایجاد نشده بود. آنها بهره برداری سیاسی میکنند وگرنه دلشان برای ساختمان پلاسکو و بنیاد مستضعفان نسوخته که اینطور با حرارت پیگیر مقصر باشند. چرا در جریان اختلاسهای هزاران میلیاردی و دعوای وزیران در هیئت دولت برای کسب منفعت شخصی باعث پیگیری حق و حقوق بیت المال نیستند؟ چرا برای اشتباهات محرز برجام و چهار سال رکود کامل و دل بستن به شیطان بزرگ که ضررهای هنگفت و غیر قابل جبران به کل کشور وترد کردند کسی پیگیر مقصر نیست؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi