شناسه خبر : 51995
چهارشنبه 04 اسفند 1395 , 15:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین نسل!

م.ر.ک.جانباز- ما آخرین نسلی بودیم که با بلیط دو ریالی سوار اتوبوس شدیم. ما آخرین نسلی بودیم که به حسنک گفتیم کجایی؟ و با کبری تصمیم گرفتیم و پیراهن خودمان را با پیراهن ریز علی یکجا آتش زدیم. ما آخرین نسلی بودیم که ادب را نزد پدر و مادر و  در آوردن نان حلال را از دست رنج پدر و مهر و عطوفت را در دامان مادر یاد گرفتیم. ما آخرین نسلی بودیم که پاییز و زمستان درس می خواندیم و بهار و تابستان, بمانند پدر نان آور خانواده می شدیم.

 ما آخرین نسلی بودیم که اگر تکه نانی روی زمین می دیدیم آن را برمی داشتیم و پس از بوسه زدن و بر پیشانی مالیدن به کناری می گذاشتیم و صلوات بر رسول خدا و خاندانش می فرستادیم. ما آخرین نسلی بودیم که ژاله را خونین دیدیم و لاله زار دانشگاه را گلگون. ما آخرین نسلی بودیم که خیابان شاه را جمهوری و میدان شهیاد را آزادی شنیدیم و از آزادی تا جمهوری چه راه سختی را طی کردیم. ما آخرین باز ماندگان شیرهای بیشه ایران زمینیم که با خون سرخمان و با روی سپیدمان و با اندیشه سبز علویمان پرچم سه رنگ ایران را برافراشته نگه داشتیم.

 ما آخرین مدافعان بازمانده از زخم کردستانیم. ما پا به پای بوکان وسنندج و نقده و پاوه و سردشت مقاومت کردیم. ما آخرین همراهان چمرانیم, ما دلدادگان مرز خوزستانیم, ما بهشتیان بی ادعای ایرانیم, ما خنجر خورده از نارفیقانیم, ما بهترین وطن پرستان ایرانیم, دریغا که بگذاریم چوب حراجتان بر پیکره مرزهای از جان گذشته ایثار نواخته شود. ما برای حرمت و حریت وجب به وجب ایرانمان والاترین انسان های کره خاکی را از دست دادیم. حاشا که با ترکه نیاز بر زخم جانباز ایمان و قداست از جان گذشتگان سر سپرده خاک وطن را جریحه دار کنید....

یا علی مدد

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
خب حالا....
اسب سواری ، مرد افلیجی را سر راه خود دید که از او کمک می خواست . مرد سوار دلش به حال او سوخت . از اسب پیاده شد و او را از جا بلند کرد و روی اسب گذاشت تا او را به مقصد برساند .

مرد افلیج وقتی بر اسب سوار شد ، دهنه ی اسب را کشید و گفت :
اسب را بردم ، و با اسب گریخت!

اما پیش از آنکه دور شود صاحب اسب ، داد زد : تو ، تنها اسب را نبردی ، جوانمردی را هم بردی!

اسب مال تو ؛ اما گوش کن ببین چه می گویم! مرد افلیج اسب را نگه داشت .
مرد سوار گفت:

هرگز به هیچ کس نگو چگونه اسب را به دست آوردی ؛ زیرا می ترسم که دیگر « هیچ سواری » به پیاده ای رحم نکند!
این حکایت رزمنده وایثارگر دلسوخته است داستان ظلم به این عزیزان را هم نباید جایی تعریف کرد چون همان اندک نشانی هم که از جوانمردی مانده از همین نسل فراموش شده است ومسئولان در محافل عمومی وخصوصی نگویند با ما چه کرده اند چون هزاران موشک وبمب وپیشرفته وقتی پشتش غیرت وجوانمردی نباشد قدرتی برای ان دولت نمیاورد اری قدرت در اراده ی اهنین نسل فراموش شده ایثارگر ورزمنده بود که با دست خالی دست وپا وجان میدادند تا معبر باز کنند وحالا این معبر ها شده ابزار سودجویی ورانت خواری جبهه ندیده ها ! چه زمانه ی غریبی است اگر در این همه سال اندکی از بودجه را صرفه حمایت از این نسل فراموش شده میکردید شاید حالا هم دیگر احتیاجی به قدرت ابزار نداشتید باز هم میگویم قصه این ناجوانمردی را جایی تعریف نکنید که مرام ما همان مرام است
عین الواقع همین طور است . سوار بر اسب کهر قدرت و منصب شدند و صاحب سند را فراموش کردند . یادشان رفت صاحب اصلی انقلاب خانواده شهدا و جانبازان و ایثار گران بودند . تاختند و تازیدند و بگفته ما هم توجه نکردند نگذارید رسم جوانمردی فراموش شود .... که شد .... که شد .. حالا مملکت پر است از پسرانی که خشتک شلوترشان تا مچ پایشان پایین و کمر بندشان را روی زانو هایشان بسته اند . ودر خیابان با خواهر و مادر برسر فلان رژ لب فرانسوی و مداد ابروی شیطانی و پروتز لبهایشان و کشیدن گوشه چشماهایشان مدل گربه ایی به تبادل نظر مشغولند . افسوس . افسوس .
که این عمر ما سر شد ....
یاد یاران بی ادعای دهه شصت که بی هیچ تردیدی رومین می خوابیدند تا دیگران از روی آنها عبور کنندو عملیات عقب نیفتد .
یاد یلان گردان تخریب لشکر بیست و هفت و ده سبدالشهدا بخیر . اولین اشتباه آخرین اشتباه .
یاد بچه های اطلاعات عملیات همه لشکرها بخیر که چه دلی داشتند و تا عقبه دشمن می رفتند اطلاعات جمع میکردندو بر می کشتند .
یا همه ایثار گران از تدراک تا راننده ها و رزمندههای بی ادعا بخیر .
یاد حاج بخشی با و لندرورش بخیر ... یادت همیشه بخیر حاج بخشی,...
یاد همه بچه های کله قندی مهران بخیر . یاد همه بچه های والفجر مقدماتی بخیر ... یاد همه بچه های شکست حصر آبادان بخیر ... یاد همه بچه های مدافع پل نادری بخیر ...
یاد همه بچه های موقعیت شمریه بخیر یاد بچه های شط بهمنشیر بخیر . ... یاد بچه های شلمچه و سه جهنم بخیر ... یاد جزیره شلحه بخیر . یاد عملیات کربلای چهار و مینو بخیر . یاد غواصان لشگر بیست وپنج کربلا بخیر .. یاد جبهه بخیر یاد شهدا بخیر ... یاد اسکویی . سباره.. گنگر لو بخیر .. یاد افشین بخیر . یاد عبداالله گنده بخیر . یا حیدر بی کله بخیر ..
یاد ابرام خدایی بخیر . یا نخاعی ها بخیر . یاد پنج درصد ها بخبر . یاد شیمیایهای حلبچه و سردشت بخیر . یاد عملیات نادر و قادر بخیر . یاد چمران . چمران . چمران . همت همت .همتها بخیر . یاد مسبح کردستان بخیر . یاد همه بخیر . یاد ماهم بخیر . یادتون باشه یه یادش بخیر همیشه بگید . یادش یادت یادشان یادتان بخیر . عزت زیاد .
دوست عزیز آخر جمله شما شفاف نیست و متوجه نشدم منظور از "ترکه نیاز" چی بوده ولی چه خطاب به مسولین باشد چه ایثارگران باید به عرضتان برسانم که امروز همان دلاران دیروز جدا از مجروحیت خود درد و رنج ناشی از نیازهای اولیه آنها را به زحمت انداخته است در جنگهای قدیم غنائم جنگی بین فاتحان جنگ تقسیم میشد تا جبران خسارت شده باشد ولی امروزه این جامعه است که باید هزینه ازخود گذشتگی رزمندگان و مجروحان و خانواده های کشته شده در جنگ را پرداخت کند زیرا جامعه که متشکل از مردم و دولت میباشد حیات و ادامه اقتدار خودرا مدیون ایثارگران هست و این یک حقیقت محض است و در کل در دنیا هم پذیرفته شده است حالا چه حکمتیست که ایثارگران باید در موضع ضعف نگه داشته شوند ما بی خبریم ولی ادامه این روند در آینده بدون شک کشور را در برابر تجاوزات خارجی ناتوان خواهد کرد امروزه با داشتن سلاحهای پیشرفته و نظامی نیروهای پیاده و مخصوصا داوطلب رکن اساسی در پاسداری از مرزهای هر کشور در برابر حملات بیگانگان میباشند از ما گفتن بود و مسولان هم از همه بهتر میدانند اگر این بار آتشی درگرفت همه خواهند سوخت چون دیگر آتشنشانی نیست که فداکاری کند.
سلام خدمت همه دلاوران که زحمت کشیدند و نظر دادند .

عزیز دل جناب رحمانیان . ... حاشا که بتوانند با ترکه نیاز شخصیت والای جانباز این آخرین نسل از بهترین جوانمردان این سرزمین را جریحه دار کنند .

ما سرسبز ترین سرو قامتان بی ادعاییم . یا علی مدد .
ما آخرین نسلی بودیم که اگر تکه نانی روی زمین می دیدیم آن را برمی داشتیم و پس از بوسه زدن و بر پیشانی مالیدن به کناری می گذاشتیم//سلام جانباز گرامی م ر ک احسنت به شماکه حرفهای تک تک همه ملت ایران رازدیدنه رزمندگان را عین واقعیت رابیان نمودی نه اینکه یک متن نوشتی آفرین برتووقلم باارزشت هزاران افرین واقا که فذایی داری بنده مخلص خدا واقعاکه ماآخرین نسل ..........................هستیم //این متن اینقدربدلم نشست که چندین بارخواندم وبچه هایم راهم صداکردم وآنها هم خواندندوازحسنک کجایی وپیراهن ریزعلی برایشان گفتم ممنون که من رابه سالهاقبل بازگرداندی ولحظه ای ازاین مشقتهای پوچ وبی معنی دورم کردی دستت دردنکندجانبازسرافراز .دوستدارهمه رزمندگان بخصوص جانبازسرافراز م ر ک مشکانی
سلام عزیزان دل . من نوکر همه شما هستم . یا علی مدد .
برادر مشکلاتی خدا رو صد هزار مرتبه شکر که‌ ما هم آخرین نسل هستیم . چرا .
نپرس فقط بگو خدا رو شکر .
سلام قنبرجان چشم به دودیده منت ...........خداراشکر هزاران بار
با سلام ،بقول معروف .. تویی که نمیشناسمت .... واقعا متن جالبی بود ... خصوصا این جمله ...
ما آخرین نسلی بودیم که ادب را نزد پدر و مادر و در آوردن نان حلال را از دست رنج پدر و مهر و عطوفت را در دامان مادر یاد گرفتیم. ما آخرین نسلی بودیم که پاییز و زمستان درس می خواندیم و بهار و تابستان, بمانند پدر نان آور خانواده می شدیم.
برایتان ارزوی موفقیت دارم ..
سلام
سه شنبه رفتم ضمانت برادر خانمم به دادگاه.
یک صف بطول بیسمتر برای ورود به دادگاه تشکیل شده بود.
با خود فکر کردم شاید بتوان با کارت اعصاب و روان بروم داخل. چند نفر سرباز ایستاده بودند. کارت را نشان دادم، گفتند این چیه؟؟ برو ته صف.
خلاصه همراه من رفت و در صف ایستاد.
من هم از شدت سرما جلوی ورودی به دادگاه در کناری خودم را با نور آفتاب تسلی می دادم.
که پس از چندی. یک سرباز آمد تعدادی را که ایستاده بودند با رفتار خبلی بدی فرستاد پایین پله ها، با خودم گفتم من که مزاحم نیستم.
سرباز به من رسید. گفت برو پایین، گفتم توی آفتاب ایستادم تا یخ سرمای کردستان باز شود و پایم گرم شود. ناگهان دیدم دستش روی سینه من هست هل می دهد.
دیگر اعصاب بهم ریخت و مرا محترمانه چند دقیقه ای بازداشت کردند.
اما این در حالی بود که خانم ها بدون صف و برگه وارد می شدند.
و این که برای ما ایثارگران هیچ ارزشی قاعل نیستند مرا آزار می دهد.
و بدتر از همه ما حامی نداریم.
آیا به بنیادشهید مراجعه کنم و بی احترامی و برخورد فیزیکی این سرباز را گزارش دهم دفاع خواهند کرد؟؟؟؟؟؟؟بارها برخورد زشت دادگاهها و پلیس را دیدم. و اینها عقده شده برایم.
هیچ ارزشی برایمان غاعل نیستند، حتی به اندازه یک زن بی حجاب.
من به کی شکایت کنم برادر محمد رضا که‌ به اندازه یک زن بی حجاب و بی اعتقاد برای ما ارزش قایل نیستند ؟؟؟؟؟
آخ حرفات دوباره اشکمو درآورد ... چقدر دلت پر درده ؟؟؟
نرو بگو ... فایده ندارد .
سلام دوستان.آیاکسی ازدفترچه های بیمه درمانی که قراربوداول93به رزمندگان بدهندکه هنوزنداده اندخبری دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حسینی در خصوص دفترچه درمانی رزمندگان معسر متذکر شد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق قانون موظف به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان معسر هستند و در جلسه مشترکی که اخیرا" برگزار شد، این موضوع دوباره مورد تاکید قرار گرفت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده بود که هر ایرانی فاقد دفترچه درمانی زیر پوشش طرح بیمه همگانی سلامت خواهد بود، یادآور شد: بیمه ایثارگران با سایر اقشار تفاوت دارد و طبق قانون و توافق انجام شده وزارت دفاع وظیفه دارد که نسبت به صدور دفترچه رزمندگان معسر اقدام کند.

حسینی با انتقاد از تاخیر هشت ماه وزارت دفاع در صدور دفترچه درمانی به رزمندگان معسر تصریح کرد:متاسفانه تا به امروز علی رغم گذشت هشت ماه از سال، وزارت دفاع نسبت به صدور دفترچه درمانی اقدامی به عمل نیاورده و به نوعی هم تخلف کرده است.

پس کجاست این دفترچه بیمه درمانی مارزمندگان تابتوانیم درد خود را مداوا کنیم؟؟؟ چرا مسئولین با گذشت 28سال از پایان جنگ ایران و عراق هنوز که هنوزه در پله اول مشکلات درجا می زنیم؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27مه جنگ مشکانی

آری ماآخرین نسلی بودیم که به ندای حسین وار سکاندارانقلاب لبیک گفته وبرکشتی عشق اونشستیم وتمام وجودمان رافدای آرمانش کردیم ودرجهاداصغربه هدف والای غلبه برکفررسیدیم امادرقسمتی ازجهاداکبرکه خدمت به اهل وعیال است دراثرالطاف بی پایان جفاکاران شکست سنگینی خوردیم ودردنیاوآخرت شرمنده ایم خداوندباعث وبانی اش راشرمنده کند
سلام دوست عزیز اینها همش امتحان الهی هست و نسل بعداز ما بی شک مقاومترین و بهترین افراد جامعه خواهند شد زیرا پاک و معصوم بزرگ شدند فرزندان ما در آینده کشور را خواهند ساخت زیرا صداقت را از ما آموختند.
یکروزپسرم ازمن سؤالی پرسیده ومن بعدسالهانتونستم جوابشوبدم،گفت که شمامیگین انقلاب کردیم تادست اجنبی راکوتاه کنیم مستقل باشیم درواقع عدالت اجرابشه،جنگ شدرفتیم جبهه تاازوطن خودوهمان عدالتیکه بخاطرش خون دل خوردیم دفاع کنیم پس کواین عدالت،آیااین عدالته که شمامجروح وشیمیایی شدیدسالهاست که عذاب میکشیدنه حقوقی نه امکاناتی هنوزمستأجریم اماکسانی هستند یکبارهم جبهه نرفتن خونه
باتشکرازایرج عزیز،ماآخرین نسلی هستیم که باخاطرات شبهای عملیات زنده ایم،زخم زبان دوست ودشمن راشنیدیم امادلسردنشدیم ماآخرین نسلی هستیم که دردورنج زخمهایمان رابایادلحظه شهادت یارانمان تحمل میکنیم ماآخرین نسلی هستیم که به شهداقول دادیم که ادامه دهنده راهشان باشیم،بیائیم چندلحظه به گذشته برگردیم به شهدابه هدفیکه براش جنگیدیم واینکه زمان جنگ چی بودیم والان چی شدیم فکرکنیم ?
جانباز م ر ک سلام . عمل ترکش‌های سرت چطوره ؟ سوئدیها چطور باهات برخورد کردند ؟
شما را به حق جدت موسی بن جعفر علیه السلام برای ما دعا کن . حالم خوب نیست .
بعد اینکه ، راست گفتی ما آخرین نسل هستیم . الان نگاه کنی نسل جدید از بودن در کنار ماست که‌ به ارزشها توجه دارن . مثلا این مدافعان شهید در سوریه و عراق را ببین همه دور نسل جنگ تاب می خوردند .
بهرحال من دلم می خواد به عنوان یک بازمانده از دوران مقدس در این دوران همه کاری در خور ثبت تو تاریخ به جا بذارم . خودم به تنهایی خوب پیش آمدم . کمک حاجی خیلی موثر بوده . خداییش بخوای چند بارم از اعتبار یه همرزمت استفاده کردم . اما از سر لج تا حالا نگفتم . خدا می دونه همیشه بهش اطلاع دادم . خلاصه می خوام عاقلانه کار کنم . لج و لجبازی رو کنار گذاشتم . نیش و کنایه هم دیگه نمی زنم . دست هر کسی که‌ کمک کرد، درد نکنه . چه خبر دار شدیم چه خبردار نشدیم . خلاصه حالیمونه این جهش ها تصادفی نبوده . الان بعنوان آخرین نسل فکر کنما ، حالا خیلی حتمی نیست ، فکر کنم چیزی تا رسیدن به خدا ندارم . اگه دوست داشتی به من کمک کن اگه دوست نداشتی هم اشکال ندارد . من سهم شما را محفوظ نگه می دارم . تمام فعلهایی که‌ از عملکردت بکار بردی مال گذشته است . من در حال تبیین به کاری هستم تحت این عنوان که‌ آخرین نسل در این زمان یعنی بعد سی سال چه کردند ؟؟؟ کی بودند ؟
آدم بی ریایی هستم . خودت می دونی فقط آخرین نسل اونم یه نسل پاک این ویژگی رو دارن . هر کس به من کمک کرد نام خودش ماندگار می شود . قول میدم با خشم و نفرتم از ظالمان ، مسیری که‌ باز شده را دوباره مسدود نکنم . فقط چند ماه . فقط چند ماه مثل گذشته با من همراه باشید با همان شدت و حدت . تا اون موقع آثار کارمون نتیجه داده . اگر رفتنم حتمی باشه دیگه می خوام خودم و خدا تنها باشیم ... با تشکر
سلام دلاور.. دفعه اول که رفتم مقدمات رو انجام دادند . و دفعه دوم فرداش عمل کردن . سریع بدون درد با ربات بدون دخالت یک دست حتی نفس هم نمی کشیدند . خودمم باهوش و از مانیتور نگاه میکردم . یک ترکش رو با موفقیت در آوردن و دوتا دیگه رو گفتند چند ماه دیگه ... سه سانت از جمجمه ام یه سوراخ کردن عالی شش تا بخیه کوچک زندند . وتمام . یه گسبی هم ریختن روی جمجمهه سه ساعته جوش خورد و دردی هم نداشت . عالی بود .کلا من که اصلا قرص خور نیستم یک مسکن خیلی ضعیف اونارو.خوردم بیست وچهار ساعت خوابیدم وقتی بلند شدم . خیلی معمولی رفتم صبحانه خورثم و زندگی عادی شروع شد جمعا هشت روز طول کشید ولی یع مقدار گرون بود .
جلدیام برگشتم سر کارم . حالاام که فصل مرغداریها داره شروع میشه . باید برم یواش یواش سر کار .
آره عزیز ما آخرین نسل از اولین سوپر مردان این سر زمین بودیم . همزاد ما مادر نزاییده .

هرگز گیتی و آسمان آبی و.در یای نیلگون خلیخ فارس این چنین مردانی بخود نخواهد دید .
هرگز خیابانهای تهران و شهرستانهای شیر پرور مردانی همچو مردان دهه شصت نخواهد دید .
کجا پیدا می شود نو جوانی نارنجک بخود ببند د و زیر تانک بخوابد . نو جوان امروز سر ریمل با خواهر بزرگترش دعوا دارد .
کجا سراغ داری در کوه های بی سر وته شاخ شمیران جوان هفده ساله ایی یکسال خط نگه دار باشد . شاخ سومر . تپه مجید . تپه مهدی . دشت زرین .پاسگاه زید . شیخ صالح سید صالح . و جوانرود .
نیست و نگرد پیدا نمیشه من خیلی گشتم نبود .
هفت تپه خورستان یادتان هست چه کار کردیم . جاده آبادن ماهشهر یادتان هست چه کردیم . عزت زیاد .
سلام بر همه دوستان عزیز
همیشه همینطور بوده ارزش حضرت علی(ع) رو مردم بعدها متوجه شدند این قانون خلقت و بشریت است از بی احترامی دیگران نسبت به خود ناراحت نباشید ظالمان دنیا بهتر از مظلوم میدانند که روزی حق به صاحبش بر میگردد ولی صاحب حق فکر میکند وضعیت همیشه همینطور باقی خواهد ماند اگر غیر از این بود چرا باید ظالمان زمانه بجای رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه مدام بفکر چپاول بیت المال باشند چون اونها از ما بهتر میدانند ماندگار نیستند پس در سایه نظام اسلامی و رهبریت حضرت آقا چه ما باشیم و چه نباشیم امام زمان(عج) در آینده ای نزدیک خواهند آمد و پاداش صبر و تحمل خودرا خواهیم دید اگر امروز ساکتیم چون عاشق نظام اسلامی و رهبر عزیزمان هستیم و بعضی مسولان بی کفایت بدانند این سکوت نشانه ترس و وحشت نیست فقط نمیخواهیم مولایمان را از خود ناامید کنیم و از مقام معظم رهبری هم تقاضا داریم جلوی بعضی حرکتهای مشکوک مسولین و متولیان بنیاد که قصد روی برگرداندن ایثارگران از نظام اسلامی را دارند هرچه سریعتر گرفته تا شاهد رنج و اذاب عریزان ایثارگر نباشیم.
سلام بر عزيز برادر جانباز م.ر.ک
واقعا لذت بردم از اين ادبيات ناب ايراني و انقلابي شما .... افرين بر شما ... اي کاش ميتوانستم تمام دلنوشته هاي جنابعالي را به کتابي نفيس تبديل کنم ...
موفق باشيد و سربلند داداش گلم
سلام یوسف عزیز . ان شا الله همیشه سر بلند باشید .
سلام حقوق دو زرده ها بیست و چهار میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا کاری سختتر از رزمنده بودن در روی کره زمین است.؟؟؟؟
رزمندگان ماهی یک ملیارد باید بگیرند.
مجلس محترم یا علی ع تصویب کنید. فوری فوری خیلی محرمانه
ما حتی اگر بر اساس همان قانون مدیریت خدمات کشوری هم حساب کنیم که یک سری فوق العاده به سختی مشاغل و تخصصی بودن آنها تعلق میگیره بقول شما چه گاری سخت تر از جنگیدن هست آیا حقوق حالت اشتغال بچه های مجروح با کسی که جسمش صدمه ندیده باید برابر باشد!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi