07 اسفند 1395/ 28 جمادى الأولى 1438
شناسه خبر : 52032
1395,دوشنبه 25 بهمن12:26
اشتراک گذاری در:
عکس روز

رضایت رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب قوانین ایثارگران


رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تائید مواد پنجگانه مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان خبر داد.

رضایت رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تصویب قوانین ایثارگران

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تائید مواد پنجگانه مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم توسعه از سوی شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی و تائید مواد 101 تا 106 لایحه برنامه توسعه کشور از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: به طور کلی مواد مربوط یه ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشوراز سوی شورای نگهبان مگر در دو مورد تائید شده است.

وی در خصوص ایرادات شورای نگهبان اظهار داشت: یکی از ایرادات شورای نگهبان بحث سربازی (فرزندان ایثارگران) بود که از سوی شورای نگهبان گفته شده است که اذن ولی فثقیه را می خواهد که ما هم درمتن مصوبه نوشته ایم "در صورت ادن ولی فقیه"، اما آنها می گویند قبلا باید اذن بگیرید.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با بیان اینکه دراین مورد باید ابتدا اصلاحیه درکمیسیون مطرح شود خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ایرادات شورای نگهبان در مورد مصوبات مربوط به ایثارگران در رابطه با موضوع تحصیلات بود ولی به طور کلی مواد اصلی تائید شده است و فقط همین دومصوبه رد شده است.

نوروزی در پایان تاکید کرد: این دو مصوبه وقتی در کمیسیون تلفیق اصلاح شود دوباره در صحن مجلس شورای اسلامی در هفته جاری مطرح خواهد شد والحمدالله بحث ایثارگران ختم به خیر شد.


کد خبرنگار : 18


مصوبات برنامه ششم     حسن نوروزی     مجلس دهم     فاش نیوز                            
Reply
no
9
yes
24
1395/11/25 - 12:51
به نام خدا ضمن تشکر از نمایندگان محترم خواهشمند است با توجه به اینکه مصوبه سهمیه فرزندان رزمندگان شش ماه به بالا از اول سال 96 اجرایی میشود و ثبت نام کنکور در حال انجام میباشدترتیبی اتخاذ نمایید تا این مصوبه در فرصت ویرایش اجرا شودو درغیر اینصورت این عزیزان تا قبل از کنکور 96 فرصتی برای تغییر سهمیه حتی در روز امتحان کنکور یا قبل از ان داشته باشند.قبلا از مساعدت شماسپاسگزارم.

Reply
no
5
yes
28
فرزند جانباز
1395/11/25 - 12:53
مصوبه هاتون چه فایده داره.پدر من 70 سال سن داره تازه جانباز اعصاب و روان هم هست.بنده خدا چطور میخواد بره دانشگاه ؟
اگر راست میگین تغییرش بدین و واسه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد بزارید.


no
9
yes
4
فاضل
1395/11/25 - 18:14
پسرجان پس از۳۰سال یک کاری برای قشررزمنده داره میشه حالاشماخانواده محترم جانبازداریدچوب لایه چرخ این قشرمظلوم میکنید


no
1
yes
2
فرزند جانباز
1395/11/26 - 12:27
جناب من مخالف این نیستم که برای رزمندگان سهمیه نباشه.اتفاقا امیدوارم بیشتر هم بشه...
ولی خداوکیلی عادلانه نیست که برای من با این همه مشکلاتم سهمیه نباشه....


Reply
no
9
yes
13
فرزند جانباز
1395/11/25 - 12:55
به نظر خودتون این عدالته که یکی که پدرش 6 ماه جبهه داشته و سالم و سرحالم هست واسه کنکور سهمیه داشته باشه و ما که پدر موجی بالا سرمون بوده بعد یه عمری تحمل مشکلات بازم از همه عقب بمونیم؟؟؟؟

Reply
no
2
yes
17
ايثار
1395/11/25 - 13:25
سلام چرا واضح آشكار جناب نوروزى نمى گويند سهميه دير٢٥/ رد شده ودر حال ابهام ومبهم سخن مى گويند اكثر خواست ايثارگرانو جانبازان زير ٢٥/ ومنتظران تصويب سهميه ايثارگرى وتخفيف تحصيلات بود كه آن هم ازطرف شوراى نگهبان رد گرديده نمى دانم براى چه؟ وبه چه خاطر خوشحالو رضايتمند هستند/.

no
1
yes
3
1395/11/25 - 15:46
رد نشده


no
0
yes
0
علی
1395/11/28 - 03:37
مشکل اینجاست که اصلا مطرح نشد که بخواد رد بشه.
کلا خبری نیست.
فرستادنمون دنبال نخود سیاه....


Reply
no
5
yes
16
1395/11/25 - 13:30
اصلا هم ختم به خیر نشد جانبازان زیر 25 درصد کماکان مورد بی مهری وظلم هستند.

Reply
no
1
yes
17
1395/11/25 - 13:44
تو بند 11 ماده 103به صراحت گفته در صورت تایید مقام معظم رهبری کسری خدمت به فرزندان ایثارگر تعلق میگیرد دوباره اینا ایراد گرفتن .گفتن بدون اذن قبلی رهبر !موقعی که میخوان یه بندی رو تصویب نکنن ایراد بنی اسرائیلی میگیرن

Reply
no
0
yes
4
ایرج رحمانیان ۶۵ %
1395/11/25 - 14:12
دقیقا متولیان بنیاد و نمایندگان مجلس به دنبال تصویب قوانینی هستند که بار مالی کمتری برای دولت داشته باشد در اینجا سوالی پبش میاید چرا بنیاد زیر مجموعه دولت است و این طبیعیه که در تصویب قوانین خود رعایت قوه مجریه یا همان دولت را بکند و چرا مجلس به عنوان قوه مقننه از استقلال کافی برخوردار نیست که دولت را با قوانین خود ملزم به رعایت آن کند نمایندگان مجلس از مدیریت بالایی برخوردار نیستند چون اکثرا مدرکی نامرتبط با وظایف خود دارند و مجلسیان بجای نشستن بر صندای خود و منتظر بودن لوایح دولت باید خود با ارائه طرح و تغییرات در قوانین ایثارگران و مردم وضعیت جامعه را بهبود بخشند.

no
0
yes
2
مشکانی
1395/11/30 - 14:38
احسنت آقای رحمانیان که حرف دل تمامی ایثارگران وبخصوص مارزمندگان رازدیدچون عین واقعیت همینطورکه گفتیداست .هزاران درودبه شمارحمانی عزیزبیشتربنویس وبیشترازمارزمندگان ازیادهارفته هم دفاع کن %%%%%


Reply
no
0
yes
2
هموطن
1395/11/25 - 14:31
موضوع دوم شرایط عضویت هیات علمی بوده است نه تحصیلات .

Reply
no
0
yes
2
جانباز بسيجى
1395/11/25 - 15:21
ضمن عرض سلام بخدمت زحمت كشان فاش نيوز ومخصوصاً به تمامى ايثارگران كه ارادت دارم در كدام بخش سخنان آقا نوروزى آمده كه فرزندان رزمندگان بالاى شش ماه به بالا مى توانند از سهميه استفاده كنند از مسولين فاش نيوز خواهشمندم در اين مورد تو ضيح دهند تا سر درگم نشويم/

no
0
yes
0
ع
1395/11/26 - 12:29
در متن برنامه توسعه ششم امده.
ماده 105


Reply
no
4
yes
4
15
1395/11/25 - 17:15
چه رضایتی؟اقای نوروری یه نگاه به مصوبه ها بندازید.
خدا شاهده من سخنرانی شما رو در مجلس شنیدم و میدونم که با چطور برای گرفتن حق ایثارگران زحمت کشیدید و چه با اقتدار و محکم سخنرانی کردید.از این بابت واقعا ممنونم اما خودتون انصافا ببینید که حق جانبازان زیر 25 درصد اون طور که باید و شاید داده نشده.
اقای نوروزی شاید شما تنها صدای ما باشید.تورا بخدا تا دیر نشده این ماده 105 رو تغییر بدید و فرزندان جانباز زیر 25 درصد هم ذکر کنید.
یاحق...

Reply
no
0
yes
3
علی
1395/11/25 - 18:55
با سلام این 6 ماه جبهه شامل چه گروهی از رزمندگان میشود ارتشیان پاسداران جهاد گران بسجیان وکارمندان آیا شامل همه میشود یا خیر.؟

no
1
yes
0
مشکانی
1395/11/26 - 14:24
دوست عزیزعلی اقاوقتی میگویدرزمندگان بالی6ماه شامل تمامی قشرهامیشودسپاه بسیج جهادگرارتشی ژاندارمری سابق وهمه وهمه


no
0
yes
0
علی
1395/11/28 - 03:41
خیر شامل همه نمیشود.
مثلا کارمندان اکثرا جبهه داوطلبانه نداشتند.
باید حتما کلمه داوطلبانه در عنوان رزمندگی ذکر شده باشد تا سهمیه تعلق بگیرد.که متاسفانه این مشکل خیلی از جانبازان است که جبهه شان داوطلبانه نبوده و مشمول این قانون نمیشوند.


no
0
yes
0
ehsan
1395/12/01 - 14:16
من پدرم پاسدار مستفی هستش،ولبی جبهه هاش رو حساب کردن و کمک معیشت میگیرد،فکر کنم جبهه رفتن رو کلا حساب میکنن چه داوطلب چه پاسدار چه سرباز،فرقی نداره یعنی شاید یکی بعنوان پاسدار 6 سال جبهه بوده باشه یکی بسیجی 6 ماه میشه بگن داوطلب نبودی؟همه رفتن از کشور دفاع کنن حالا یکی اسمش بسیجی بوده یکی استخدام رسمی شده بعنوان پاسدار رفته یک بعنوان سرباز ،چه فرقی داره


Reply
no
1
yes
2
رزمنده
1395/11/25 - 18:58
خوب الحمدالله مقام معظم درسلامت کامل هستند وانشاالله اذن میفرمایند..به میمنت ایام الله دهه فجر

Reply
no
1
yes
4
جانبازشیمیایی ده درصدودانشجوی ازاد
1395/11/25 - 19:36
جناب نوروزی نماینده محترم در این یک سال گذشته وعده های خوشحال کننده ای را درباره جانبازان مظلوم زیر25 درصد به این عزیزان دادید اما متاسفانه هیچکدام عملی نشد.به عنوان مثال جاجانباززیردرصد ودانشجو ازپرداخت شهریه معاف نیست اما خانواده جانباز25 درصدازشهریه دانشگاه معافه!!!!!!! بدقولی وخلف وعده حدی داره جناب نوروزی . شمارییس فراکسیون ایثارگران مجلس هستی خلف وعده میکنی وای به حال بقیه نماینده ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reply
no
1
yes
1
جانباز شیمیایی20درصد
1395/11/25 - 19:49
وقتي مي خواهند يک موضوع را رد کنند توپ را در زمين مقام معظم رهبري (که جانم فداي او ) مي اندازند .
در کجا ديده ايم يا شنيده ايم که رهبر گرانقدر با مساعدت به ايثارگران مخالفت کنند . ايشاالله صددرصد اين دو موضوع هم به تاييد ايشان خواهد رسيد و عيدي جانبازان زير25درصد پرداخت خواهد شد

فقط از عزيزان ايثارگر خواهشمندم در سايت رهبري پيام بگذارند که زودتر و قبل از کنکور تاييد بشود

سرباز روح الله ام

جانفدايي سيد علي

Reply
no
1
yes
2
رزمنده
1395/11/25 - 20:44
چرا ماده 62 درمورد انتقال دانشجویان فرزند رزمنده وجانباز زیر25 اجرا نمیشه(تسهیل درانتقال)

Reply
no
1
yes
3
رزمنده
1395/11/25 - 20:47
ازکمسیون تلفیق تقاضاداریم درمورد نقل انتقال دانشجویان فرزند رزمنده وزیر 25 اقدام فرمایندباسپاس

Reply
no
5
yes
8
جانبازي از جنس شما
1395/11/26 - 00:47
با سلام به تمام دوستان جانباز اگه توجه داشته باشيد متوجه خواهيد شد كه از اول جانبازي به ما لقب شهيد زنده داده شده است واگر تفكر كنيم انقدر گلايه نميكنيم چه ميخواهيد بسته ديگه

no
0
yes
0
ایرج رحمانیان ۶۵ %
1395/12/01 - 18:13
برادر عزیز اگه گفتند جانباز شهید زنده است یعنی مقامی همچون شهید دارند چون تا پایان عمر باید درد ناشی از مجروحیت را تحمل کنند نه اینکه طرف شهید شده نفس نمیشکه و به چیزی هم نیاز نداره شما صدتا کارت جانبازی بزار روی هم ببر درب یه نانوایی ببین همین مردمی که ما رفتیم سلامتیمون رو برایشون از دست دادیم یه قرص نون به شما میدهند امروز داداش من شخص جانباز خودش تنها نیست شرایط امروز رو با زمان جنگ اشتباه نگیرید جانبازان و بخصوص درصد پایین همراه با رزمندگان از مشکلات اعصاب و روان ناشی از جنگ دارند رنج میبرند و نیاز فوری به درمان و رفع مشکلات معیشتی دارند همه این عزیزان دارای خانواده هستند همسرانی که سالها در کنارشان مانده اند فرزندانی که مدام در زندگی صدای فریاد پدر را شنیده اند صدای درد پدری که روزی با گفتن الله اکبر لشکر بعثیها پا به فرار میگذاشتند و اگر امروز کسی جرات نمیکنه به ایران حمله کنه نه بخاطر سلاح های پیشرفته است و نه..... فقط از این میترسن که مبادا یکبار دیگر شاهد سلحشوریهای این عزیزان باشند امروز این عزیزان و خانواده هایشان برای بقای زندگی و ادامه فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به خدمات ویژه دارند شاید همسران رزمندگان و ایثارگران آن مقام والای حضرت فاطمه(س) را نداشته باشند ولی چیزی هم کمتر از آن بزرگوار ندارند پس هرچی ایثارگران بخواهند حقشان است آری توقع است چون تکلیف انجام شده و در قاعده حق و تکلیف حقشان را مطالبه میکنند.


Reply
no
1
yes
0
غ.ع.سهرابی
1395/11/26 - 08:21
ایا این مصوبه شامل کسانی که بازنشسته (نیروهای مسلح) شده اندهم میشود؟چگونه؟دعوت به کار میشوند؟در همان رده خدمتی قبل از خدمت بکارگیری میشوند؟یامانند حالت اشتغال در خانه میمانند ولی تا پایان ایندوره مانند شاغلین با انان رفتار میشود؟اگر دستگاه یا رده خدمتی امتناع نمایند یا منعی داشته باشندچطور میشود؟

Reply
no
0
yes
0
علی فرزند شهید
1395/11/26 - 12:22
موضوع دوم مربوط به شرایط هیات علمی شدن است که شورای نگهبان آنرا موکول به سقف سنی و شرایط علمی کرده درحالیکه قبلاً و در بند ز ماده 44 برنامه پنجم توسعه اصلاً چنین چیزی نبوده!!؟؟ اینجوری همه رزمندگان و جانبازان و حتی خیلی از فرزندان شهداء از شمول ماده خارج می شوند چون سن شان بالاتر از 45 سال شده و یا به بهانه های نداشتن شرایط علمی در گروه های آموزشی مورد ظلم تبعیض حقد آموز قرار میگیرند.
خدای متعال به خیر بگذرونه ان شاءالله(الهی آمین)

Reply
no
0
yes
3
1395/11/26 - 13:39
مجلس و ریس مجلس بزرگترین ظلم را به ما جانبازان زیر 25درصد کردند و خیلی راحت احساس راحتی و تسلی حاطر دارند خدا یا دوباره در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده شدیم خدایا دیدی با ما چه کردن ما از خانم فاطمه کمک می خواهیم

Reply
no
0
yes
0
همسر جانباز
1395/11/27 - 17:57
پس حقوق ماهانه برابر حداقل حقوق کارمند برای جانبازان زیر 25 درصد چی شد اینو هم مثل قانونهای ذیگر لولو خوردچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ شششششششششششششششششدددددددددددددددددددددددددددددای تسبیح ابکشانی که فقط شعار اسلام میدهید زنگی ما را به فقر وفلاکت کشاندید خدا انتقام ما را از شما وفرزندانتان بگیرد

Reply
no
0
yes
1
همسر جانباز
1395/11/27 - 18:05
چی چی ختم به خیر شد یا نمی فهمید یا خودتان را به نفهمی می زنید یا فکر می کنید جانبازان زیر 25 درصد نا دانند نخیر اینها دلیر مردانی هستند که سوادشان با پول وپارتی نیست انها بین خوب وبد ریا کاری وصداقت را خوب تشخیص می دهند ومدادند که همچین حماسای را افریدند وادمهای از این قبیل را هم می شناسند واستادانی برای درس اینچنینی ایندگان هستند

Reply
no
0
yes
1
علی فولادوند
1395/11/29 - 21:27
سلام ما جانبازان زیر 25درصد جوز این مملکت نیستیم من سه سال بسیجی دابطلبانه دارمده درصد جانبازی چکار کردین برا خودم وخانوادام

Reply
no
0
yes
0
امین
1395/11/30 - 16:53
انصافا من کاری با سهمیه ها ندارم،حقوق کی زیاد میشه؟هر کسی حدس میزنه چه زمانی حقوق زیاد میشه لطفا بگه

Reply
no
0
yes
0
حیدرعلی ملکوتی
1395/12/01 - 06:07
چرا بعد از 28 سال کارمندی و ایثارگری و25درصد جانباز حتی در اداره ای که کار میکنم حتی امتیاز 25th صد جانبازی را که 8th امتیاز ميشه را نداده چرا 400امتیاز خدمت در جبهه را در حکم کارگزینی بنده اعمال نکرده چرا حقیر که از اعصاب وروان رنج میبرم جانباز شیمیائی هستم چرا حق پرستاری همسر حقیر را پرداخت نکرده چرا فوق العاده ماده 51 خدمات جامع را پرداخت نکرده مگر مصوبه دولت محترم در دستگاهای دولتی وجود ندارد وديگر خدمات که دستگاهای اجرایی کوتاهی میکنند





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.