شناسه خبر : 52035
سه شنبه 26 بهمن 1395 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خروار خروار قانون؛ ایثارگران بی نصیب

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده است اما در عمل چیزی تصیب ایثارگران نشده است

فاش نیوز -  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده است اما در عمل چیزی تصیب ایثارگران نشده است.

به گزارش حبرنگار پارلمانی فاش نیوز، الیاس جضرتی نماینده مردم تهرای، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه مثبت قانونگذاران به ایثارگران اظهار داشت: نه این، بلکه مجالس قبلی هم همینطور بود یعنی از مجلس سوم که من به عنوان نماینده در آن بوده ام و تاکنون هیچ وقت در مورد موضوع ایثارگران در مجلس مقاومت ویژه ای وجود نداشته است.

نماینده ادوار سوم، چهارم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر هم بعضی درمخالفت با طرح و لایحه ای صحبت کرده اند باز هم آنها دنبال این بوده اند که شاید این روش به نفع ایثارگران نباشد و روش های بهتر دیگری وجود دارد که بر اساس آن عزت و شخصیتشان بیشترحفظ شود.

حضرتی با اشاره به انباشت قوانین و سوء استفاده برخی از مجریان برای دور زدن قانون متذکر شد: این مجلس هم مثل بقیه مجالس دوره های قبل به موضوع ایثارگران علاقمند است منتهی مجموعه قوانین و مجریان ما به گونه ای به هم ریخته است که قوانین مختلف و متضادی که داریم برای کسانی که در میدان عمل بخواهند آن را اجرا نکنند راه فرار زیادی را بوجود آورده است.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار یادآور شد: قوانین خیلی یک دست و منسجم و مکمل هم نیست و از این جهت واقعا" علیرغم اینکه خروار خروار قانون برای ایثارگران تصویب شده  ولی در میدان عمل چیزی نصیب ایثارگران نشده است و از این بابت من واقعا" متاسفم.

نماینده مجلس دهم اظهار داشت: ما الان در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راجع به به قوانین مختلف بررسی هایی را شروع و کل قوانین قبل و بعد از انقلاب را جمع آوری کرده ایم تا ببینیم چکار می توان کرد و در مرحله بعد، قوانین تکراری را کنار خواهیم گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تاکید کرد: من فکر می کنم که فراکسیون ایثارکران هم باید یک چنین کاری را انجام دهد و بعد از آن صورت مساله مشخص خواهد شد که دراین وسط ایا ته قضیه برای ایثارگران چیزی مانده است یا نه؟یا اینکه فقط بد نامی مانده است.

.

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد در واکنش به این سوال که آیا در رابطه با ایثارگران قانون کم داریم یا اینکه دولت به وظایف خود عمل نمی کند؟ پاسخ داد: ما قانون کم نداریم بلکه به نظر من ما قوانین متضاد زیادی هم در کشور داریم ولی اول از همه باید قوانین را روان و تکلیف مجری را مشخص کنیم تا بدانیم که از او چه می خواهیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
حق پدر آدم چیز فهمو بیامرزه ..بلاخره یه نفر از این مجلسیون اونم بچه اسلامشهر

پیدا شد یه چیزی بگه در حد حلاوت باقلوا ...
باز ایول که بعد از سی سال اعتراف به تصویب فله ای و خروار خروار فرمودید و باز هم مثل بقیه مسءولین فرمودیم باید اینجوری کنیم و اونجوری کنیم و ... بازی های کلامی همیشگی !! میدانیم بار مالی سبب عدم رسیدگی است و کاری نخواهید کرد ! ما پیر شدیم و زمان جوانی را از ما گرفتید ! دیگر امیدی بشما نداریم ! ولی با این صحبتهای گاهگداری شما و همکارانتان امید به انتخاب مجدد دارید ! موفق باشید برادر نوش جانتان ما ساده هستیم و زخمی و صدایمان بجایی نخواهد رسید ! مدیرکل های استانی هم خان های شده اند برای خودشان و ... موفق هستید در این دنیا ، ولی آن دنیای تان را نمیدانم ! بر صندلی های مخملین سبز تکیه بزنید و از مواهب دنیا بهره ببرید و لذت ببرید و گاهی هم مصاحبه ای انجام بدهید که فلان و بهمان میکنید و... وعده سرخرمن و خروار خروار قانون تصویب کنید و دولت هم اجراء نکند ! ولی آسوده خاطر باش برادرمجلس نشین و شب ها خواب ناز تون رو داشته باشید ! .. زمان گذشت و تمام .. همین !
اینجا سرزمین واژه های وارونه ست :

جایی که گنج جنگ میشود

درمان نامرد میشود

قهقه هق هق میشود

اما دزدهمان دزد است

درد همان درد

و گرگ همان گرگ افرین به این نماینده خروارخروار قانون همه متضاد وبی نصیب ان بیچاره رزمنده وایثارگر البته این قوانین متضادبه نفع بنیاد است که اختلاس کنند وببرند و بودجه نداریم بگویند م رک عزیز سلام
باز نزدیک انتخابات شده بعضی مجلس نشین ها دست به شعار زده اند برادر در این مملکت تادلت بخواهد شعار هست ودادند کی کمی به شعارها عمل میکنید
سلام " چرا مجلس محترم سهمیه دانشگاه فرزندان جانبازان زیر 25 درصد رواز لایحه حذف کردند ؟
چه عجب یکی پیدا شد در باره ایثارگران حرفی بزند بابا ایول
سلام.آقای حضرتی خودشان ازسابقون وجانبازان هستندوازایشان هم انتظاردفاع ازایثارگران راداشته وداریم.انشاءالله.
خداراشکرکه بعداز28سال بعدازپایان جنگ یک نفرپیداشدتاهمه واقعیتهای پنهان وآشکاراین28سال رابرملاکند.حق نگهدارت نماینده دلیروباغیرت که راه مارزمندگان رامعلوم کردی چراچون فرمودیدکه اگرقانونی هم تصویب میشودباهزاراماواگرکه اجراکنندمیتوانددرخیلی ازجاهاکه به ضررش است شانه خالی کند.پس تصویب وتاییداین طورقانونهابدردهیچکس نمیخورد.هروقت قانون راتصویب کردیدو مجری آن قانون معظف به صددرصداجراش کردیدآنوقت استکه بگوییدمافلان قانون رادرباره رزمندگان و......تصویب کردیم .
دانشگاه فرزندان جانبازان زير25 درصد چي شد ؟

بازهم تبعيض اشکار در حق جانبازان ...

بازهم بايد منتظر ماند .....

تا کي ؟ ....
براایثارگران چه بدنامی مانذه که درمتن آمده قناعت کنید وبه تزویج فرهنگ ایثار بپزدازید خدا شاهدست که ایثارگران برای متاع زخزف دنیا به جبهه نرفتند امتحان سختی داریم وخود غافل حق دادنی است جان وسلامتی دادند شرمنده نکنید بیمه گران استقلال وآزادی را
سلام ، نمایندگان مجلس و تمام مسئولان کشور از وضعیت تخصیص اعتبارات ایثارگران و فقدان جذب اعتبارات تخصیص یافته توسط ایثارگران نیازمند بخوبی مطلع هستند. نمایندگان مجلس قانون را با تخصیص اعتبارات لازم تصویب کردند اما آیین نامه نحوه اجرای قانون و اعطای تسهیلات به ایثارگران به بنیاد سپرده شده است. آیین نامه طوری تنظیم شده که ایثارگران مستضعف و نیازمند قادر به استفاده از تسهیلات نیستند.
برای مثال وام مسکن ایثارگران دارای اشکال عمده پس از معرفی به بانک است. ابتدا میگویند برای دیافت وام 85 میلیونی باید ایثارگر آورده 85 میلیونی داشته باشد یعنی مسکن باید حداقل 170 میلیون تومن توسط کارشناس بانک قیمت گذاری شود. اما در عمل هنگام مراجعه به مشاوران املاک میگویند برای خرید منزل 170 میلیونی باید حداقل 120 میلیون تومن نقد پای قول نامه تحویل شود تا صاحب خانه سند منزل را در اختیار بگذارد.
مابین زمان تنظیم قولنامه تا زمان پرداخت وام فاصله ای وجود دارد که استفاده از وام مسکن ایثارگران غیر ممکن شده است بنابراین فقط ایثارگرانی میتوانند از وام مسکن استفاده کنند که منزلی بین خانواده و فامیل مورد اطمینان معامله صوری شود یا ایثارگر وام را برای تبدیل به احسن منزلش استفاده کند لذا ایثارگرانی که فاقد موجودی نقدی حداقل تا 120 میلیون تومن باشند نمیتوانند وام 85 میلیونی مسکن دریافت کنند.
38 سال از انقلاب اسلامی گذشت اما همچنان سرمایه حرف اول را در اجرای خدمت به مردم میزند بنابراین فقیران روز به روز فقیرتر و سرمایه داران روز به روز غنی تر میشوند. طی 38 سال مسئولان شبانه روز تلاش کردند تا آب و برق و گاز و تلفن و آسفالت به دورترین روستاها رسانده شود اما اکنون ملاحظه میشود شبکه های آب و برق و گاز و تلفن برای جمع کردن پول مردم و پر کردن جیب دولت است در غیر اینصورت اگر روستایی پول برای پرداخت قبوض نداشته باشد از نعمتهای انقلاب بهره مند نیست. بیمارستان و متخصص و تجهیزات تا دورترین روستا پیش رفته اما اگر پول نداشته باشد باید گوشه خانه بماند تا بمیرد. چرا مسئولان به فکر سفره خالی و شکم گرسنه مستضعفان نیستند آیا مستضعفان مجبورند چلو برجام بخورند؟ !!! اتوبان تهران شمال برای کسانی احداث شده که تمام اراضی ملی سواحل دریای خزر را اشغال و غصب کردند؟ لابد مبلغ عوارض اتوبان آنقدر زیاد است که فقط خودروهای لوکس میتوانند در اتوبان جولان دهند؟ مستضعفان فقط میتوانند در اتوبان تهران شمال نوار شاد در ضبط بگذارند و پیاده روی کنند!!!
روزانه هزاران میلیارد تومن صرف کاغذ و جوهری میشود که این جناح آن جناح را رسوا کند یا آن حزب این حزب را بکوبد!!!
افسوس که شاهدیم همسنگر شهید کاوه در روستای دور افتاده توانایی تهیه داروی آرامبخش برای تحمل فشار بار سنگین انقلاب بر دوش ضعیفش ندارد فلذا چنانچه همین دوش ضعیف و دردمند نباشد چه خواهد شد؟ واقعا اگر سپاه نبود تا به مردم حاشیه نشین و امنیت کشور رسیدگی کند امروز چه وضعی داشتیم؟
جناب آقاي حضرتي
با سلام؛ هنوز موضوع اختلاس 15 ميلياردي بنياد شهيد فراموش نشده و پرونده آن هم در كميسيون تحقيق و تفحص مجلس مفقود شد و كسي هم پاسخگوي مشكلات ايثارگران نيست قوانين خدمات رساني به ايثارگران فراوان است اما پشوانه اجرايي ندارد آيا وقت آن نرسيده است تا وزارتخانه ايثارگران تاسيس شود و بجاي كدخامنشي و كميسيون هاي ماده 16 يك وزير مقتدر و مدبر پشتوانه اجرايي قوانين ايثارگران گردد تا به مجلس هم پاسخگو باشد.
یعنی قوانینی که وضعیت معیشتی ایثارگران را بهبود میبخشد نباید تصویب شود تا عزت و شخصیت ایثارگران حفظ شود!!! پس یه پیشنهاد دارم و اینکه بخاطر حفظ و کرامت جایگاه نمایندگان ملت برادران مجلسی از این پس حقوق ماهیانه خودرا به ایثارگران بخشیده تا عزت و شخصیت ٱنها حفظ شود اگر اینقدر معنویت برایشان با ارزش است میخوام ببینم کدوم گزینه براشون مهمتره عزت کار یا نداشتن پولی برای امرار معاش....وقتی آقای لاریجانی دو سال پیش میگویند بودجه مجلس ۶۸۰ میلیار تومان است نه ۷۲۰ میلیارد و تهمت و افترا نزنید! لطفا سخنگوی مجلس بفرمایند مجلسی با ۳۰۰ نماینده و ساختمان و تجهیزاتی ثابت و آماده و اینکه کمسیونهای تخصصی مجلس هم که هیچگاه خارج از مجلس بدنبال نظر جامعه هدف و افکار عمومی در خصوص تصویب قوانین نیستند که بگوییم مخارج این تحقیقات بالاست هرچی هست بصورت نظری و تئوری است که نهایتا پیشنهاد میدهند شورای نگهبان هم در صورت مغایر نبودن قوانین با شرع اسلام و قانون اساسی آنرا تصویب میکند پس این مبلغ را اگر تقسیم بر روزهای سال کنیم میشود روزانه یک میلیارد و هشت صد و شصت و سه میلیون تومان براستی مجلسی که در زمان تصویب قوانین اکثر اوقات نیمی از آن حضور ندارند و هر روز شاهد این هستیم که قوانین تصویبی حداقل برای ما ایثارگران ناکارآمد بوده پس این مبالغ هنگفت خرج چه کار مهمی میشود که نتیجه آن برای کشور و مردم محسوس نیست!
جانباز وایثارگرحقیر یک کارمند هستم یک فرد همکاربنده هم که ایثارگری وجانبازی ندارد یک کارمند پس فرق درکجاست پس چرا معوقات ومطالبات که دولت مصوب کرده باید وبايد به همه جانبازان وایثارگران باید پرداخت شود یکی از جانبازان که مثل حقیر کارمند هستش از من سوال کرد به شما بابت معوقات چقدر پرداخت کردند گفتم هیچ گفت غیر ممکنه گفتم چرا دروغ جواب داد که به من که حدود 9 میلیون گفتم بخدا به من حتی 9ریال این بی قانونی مملکت ما خدا از شما مدیران نالايق نگذره
ترا بخدا برای ما روشن کنید ايثارگران جانبازان چه کسانی هستند آیا تمام جوانهایی که جونیشون را برای این مرز وبوم گذاشتند مگر فرق من وديگر جانبازان در چیست چرا به یکسری مطالبات ومعوقات پرداخت میشودولی به یکسری پرداخت نميشود حق زن وفرزندان ما را چه کسی ضایع میکنه به کی بگم فقط حق ونا حق کردن کردن استاد هستید آقای شهیدی آقای مسول حق وحقوق ايثارگران واجانبازان در خانه ملت فقط وقت تلف میکنید بخدا معوقات ومطالبات متعلق به همه ايثارگران است فقط دوگانگي دراین کشور رهبر عزیز ما اینقدر تکرار میکنه در حق ايثارگران کوتاهی نکنید ولی کور گوش شنوا این شکایت خود را به دفتر رهبری میبرم چون دل سوز جانبازان و ايثارگران فقط رهبر فرزانه و عزيزمان است که خبر ندارد که مسئولین دارند حق جانبازان را زیر پا میگزارند فقط حرف حدود سی سال چرا معوقات حقیر را پرداخت نمیکنید9393

...

و البته اطلاع رسانی به حد کفایت شده است .

و فاش نیوز هم حداکثر تلاش را کرده است .

ولی عدم نتیجه گیری :

به اندیشه رزمنده ستیزی ایثارگران است .

و قانون نانوشته بچه های جبهه را فقیر نگه دار .

و این شد که رزمندگان جانبازان بالاخص ۵% را حقوق نمی دهند .

که تاریخ فقر اینان را تجربه کند .

و عبرت بگیرد .

و سوختیم .

و سکوت را تحمل سهل تر است .

هر چه ناله .

هر چه فریاد .

آب در هاون کوبیدن است .

و باید خدا را شکر کنیم :

که امام خامنه ای ( حفظ الله )

با هوش و شجاع است و اجازه دیکتاتوری و کسب بیشتر قدرت را

به اینان نمی دهد . و تا به امروز خوب توانسته جلوی این

مال اندوزان بیرحم

و قدرت طلبان مطلق

و زورگویان را بگیرد .

خدا می داند اگر ایشان نبود :

امروز ایران را رعب و حشت و تاریکی بود ؟!

من می دانم ایشان در برابر چه خودکامانی ایستادگی می کنند .

و توانسته اند ایران را امن نگه دارند .

متشکریم .

...
من جانبازاعصاب روان هستم ۴سال سپاه مارااوره کرد الان بیکاری رنج
ما که دیگر مسافر آخرت هستیم قانون ایثار گری به چه درد ما میاد
سوختیم و ساختیم
کاش مجلسی غیرتی پیدا می‌شد و کلیه این قوانین بی ارزش را برای هميشه ایام فسخ و نابود می‌کرد و آبروی ما را هم از تیغ تهمت مبرا میکرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi