شناسه خبر : 52036
دوشنبه 25 بهمن 1395 , 16:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست ایثارگران ناجا

به مشکلات قانونی ما رسیدگی کنید

جمعی از از ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و پرسنل نیروی انتظامی با ارسال نامه ای به اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبات قانونی خود شدند.

حسین براتی - جمعی از از ایثارگران، جانبازان، آزادگان و پرسنل نیروی انتظامی با ارسال نامه ای به اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبات قانونی خود شدند.

اعضای محترم فراکسیون ایثارگران وکمیسیون اجتماعی وسایر کمیسیون های مرتبط باموضوع مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم احتراماً به استحضار می رساند بخشی از مشکلات جانبازان و آزادگان نیروی انتظامی که در سایر سازمان ها جهت رسیدگی به وضعیت جانبازان قانون اجرا و حل مشکل می شود به حضور تقدیم می گردد

امید است با روحیه و سعه صدری که در حضرت عالی وجود دارد نسبت به رفع مشکلات با ارائه طرح دو فوریتی به مجلس ارسال تا با تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جنبه قانونی گرفته و بخشی از حقوق جانبازان ایثارگران نیروهای انتظامی وسایرنیروهای مسلح که از جان خود مایه گذاشتند ادا گردد.

الف ) درخواست الحاقیه وتسری ماده 3 و 17 قانون نظام هماهنگ به شرح ذیل به قانون ایثارگران نیروهای انتظامی وسایرنیروهای مسلح

1-اعمال مدرک تحصیلی با یک مقطع بالاتر وموثر در پایه حقوق سنوات و در حکم کارگزینی ثبت گردد وبه تناسب اعطای سایر مزایا وارشدیتهای مقطع مذکور (درحال حاضر یک مقطع بالاتر عمل نمی شود لیکن بدون سایر مزایا وارشدیت وتا ثیر اضافه کار درآخر فیش150هزارتومان به عنوان مزایای ایثار پرداخت می شود درصورتی که هدف قانون گذار یک مقطع تحصیلی بالاتر برای تاثیر گذاری در پایه واعطای سایر ارشدیتها ومزایای متعلقه است

2-برابر قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب13/6/1370 ماده 3 تبصره 4 دولت می تواند یک الی 2 گروه تشویقی علاوه برگروه استحقاقی آنان اعطا نماید. 3-برابر ماده 3 تبصره 7 قانون نظام هماهنگ دولت می تواند به ایثارگران که مشمول بند " د " و " ه " تبصره 4 این ماده می شوند علاوه بر گروه تشویقی تبصره یاد شده یک الی دو گروه دیگر اعطا نماید.

4-برابر ماده 3 تبصره 6 قانون نظام هماهنگ تحصیلات غیر رسمی مستخدمین که قابلیت انطباق با مدارک تحصیلی رسمی را داشته باشند با مدرک تحصیلی رسمی همطراز خواهد شد.

5-الحاق مفاد ماده 17 قانون نظام هماهنگ و تبصره آن به جانبازان نیروهای مسلح ب) نسبت به ارائه طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی جهت تدوین و تصویب قانون ایثارگران نیروهای انتظامی وسایرنیروهای مسلح و الحاقیه به قانون ناجا به شرح پیوست:

1. برابر ماده 79 و 83 قانون ناجا و اصلاحیه ماده 11 و 12 قانون ناجا مصوب 8/4/92 (41 ماده ) و تصویب شورای نگهبان مبنی بر اعطای ارشدیت به تناسب سنوات خدمت درجه دارانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر می شوند برای سنوات خدمت آنها سالی دوماه ارشدیت لحاظ می شود به طوری که بعضی از درجه داران از 2 تا 3 درجه جهش برخوردار می شوند .

درصورتی که افسران جانباز در همین شرایط تحصیلی فقط 2 سال ارشدیت مدرک تحصیلی دارند و هیچ ارشدیتی بابت سنوات خدمت پیش بینی نشده است و تجربیات گذشته آنها و تشویق فرهنگ جانبازی وایثارگری نادیده گرفته شده است. تقاضا دارند افسران جانبازی که قبل از اخذ مدرک کاردانی ترفیع ستوان سومی یا بیشتر اخذ نموده اند در دوران درجه داری سالی 4 ماه ارشدیت لحاظ شود.

2. به منظور تشویق فرهنگ ایثار و شهادت برای هر درصد جانبازی 2 ماه ارشدیت در نظر گرفته شود. 

3-در ناجا تاکنون هیچ گونه حق تقدم برای جانبازان وایثارگران برای زیارت خانه خدا ، عتبات عالیات ، وام ، پلاژ و.... در نظر گرفته نشده حتی جانبازانی وجود دارند که با 25 سال سابقه کار هیچ گونه سهمیه حج ، زیارت ، عتبات عالیات ، وام ، پلاژ و... دریافت نکرده اند . پیشنهاد می شود حداقل سالی یک مورد برآورده شود.

4. به منظور ترغیب و ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت جانبازان حداقل 2 درجه بالاتر از درجه ای که دارند شغل سازمانی داشته باشند و در هر رده سازمانی جانبازان در اولویت مسئولیت قرار بگیرند

5. کلیه امتیازات کارمندان دولت که در قانون نظام هماهنگ و قانون جامع ایثارگران برای سایر کارکنان از قبیل تحصیلات ، افزایش حقوق گروه های تشویقی ، پاداش و غیره پیش بینی شده شامل حال ایثارگران ، آزادگان و جانبازان نیروی انتظامی خواهد شد

6- نظر به ادامه تحصیل گروهی از جانبازان ناجا وعدم صدور مدرک تحصیلی آنها توسط وزارت علوم، جانبازانی که در دانشگاه امام حسین (ع) یاسایر دانشگاهها موفق به اخذ مدرک تحصیلی کاردانی وبالاتر داخلی یا معادل شده اند درصورت قبولی در آزمون می توانند در مقطع تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل دهند

ووزارت علوم موظف به صدور مدارک تحصیلی آنها می باشد واین قانون به سایر جانبازانی که قبلا ادامه تحصیل داده اند ومدارک آنها صادر نشده تسری داده می شود

7-جانبازان برای یک نوبت حق دارند در زمان اشتغال یا بازنشستگی درخواست محاسبه مجدد ترفیع نموده و آخرین مدرک تحصیلی را پایه محاسبه قرار داده و سنوات خدمت هر 4 سال سابقه یک ترفیع محاسبه و مطالبه نمایند .

8-جانبازان می توانند در زمان اشتغال و بازنشستگی نسبت به راه اندازی دفاتر برون سپاری دولت از قبیل پلیس + 10 و ... اقدام نمایند و نسبت به سایر افراد حق تقدم خواهند داشت.

9-جانبازان برای طرح های اقتصادی و توجیهی جهت اشتغال زایی خود و فرزندانشان مجاز به اخذ بالاترین وام مصوب با کارمزد 4 درصد خواهند بود.

10-جانبازانی یا فرزندان آنها که تحصیلات کارشناسی حقوق و بالاتر دارند حق تقدم در راه اندازی دفاتر وکالت و محضر ثبت اسناد رسمی را خواهند داشت.

11-در صورت درخواست انتقال جانباز جهت ادامه خدمت در سایر رده های ناجا یا سایر سازمان های دولتی مسئولین مربوطه باید موافقت خود را اعلام وزمینه تسهیل انتقال را فراهم نمایند.

12-در صورتی که بنیاد شهید به هر دلیلی بعد از گذشت شش ماه، پاسخ احراز جانبازی پرسنل ناجا را ندهد در صد تعیین شده از طریق ناجا تایید و بنیاد شهید موظف است درصد مذکور را به رسمیت شناخته و نسبت به سایر خدمات اقدام نماید.

13-تا زمان پیشنهاد و تصویب شغل جدید برای جانبازان نیروهای انتظامی مجاز به قطع شغل سازمانی آنها نمی باشدو مزایای شغل بالاتر همیشه اعمال خواهد شد.

14-پرسنل جانبازی که استحقاق ترفیع جدید دارند ومنع صلاحیت مکتبی و امنیتی ندارند ، بدون لحاظ سایر شرایط ترفیع خود راخواهند گرفت و نداشتن شغل سازمانی و پست فرماندهی مانع ترفیع آنها نخواهد بود.

15-وام مسکن طرح حکمت ، وام ودیعه مسکن و خانه های سازمانی بدون رعایت حق تقدم از امتیازات جانبازان و ایثارگران است و ناجا نمی تواند به بهانه تقدم و تاخر هرکدام مخالفت کند، ناجا موظف است هر زمان که جانباز تقاضای خانه ساز مانی یاهر کدام از وامها را داشته باشد موافقت کند .

باتقدیم احترام گروهی از ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و پرسنل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

اینستاگرام

...

دولت محترم و مجلس محترم باید اختیاراتی به ناجا بدهد که :

امور ایثارگران نیروی انتظامی عزیز بتواند ؛

به همه جانبازان عزیز ۱% تا ۹۹% حقوق و مسکن بدهد .

چه جانبازان شاغل و چه جانبازان نیروی مردمی ؟!

و این قشر زحمت کش در مشکلات نباشند .

و زحمات شبانه روزی امور ایثارگران عزیز ناجا به هدر نرود ؟!

انشاالله که کسی از جانبازان عزیز ناجا ،

بدون حقوق

و بدون مسکن

نباشد .

انشاالله .

...


...

این مجلس و این دولت :

واقعاً چه فکر می کنند ؟!

جانباز نیروی انتظامی باشی ؟!

ولی حقوق نگیری و بدبخت و بیچاره باشی ؟!

آقای نجومی بگیر :

آهای خوشبخت پول پارو کن ؟!

حق ناجا را بده تا بتواند به جانبازانش حقوق بدهد ؟!

چرا ظلم می کنی ؟!

با همه اره ؟!

با بچه های جنگ نیروی انتظامی هم آره ؟!

خیلی مغروری ؟!

خیلی ؟!

فعلاً که اسلحه دست توئه ؟!

اگه بیافته دست دیگران ؟!

اگه ؟!

...
با سلام.جانباز 30درصد بسیجی میباشم که سال 94 جهت ماده 38 پرونده ام را فرستادن وهیچگونه عیب ایرادی هم ندارد هرموقع.چهت حقوق مراجعه میکنم میگوین اعتبار نداریم این چه اعتباری شد که هیچ وقت نیست خدایا به دادمابرس.
اینجانب جانباز سرباز سپاه حالت اشتقال بنیاد ۲۵ در صد که پرونده ماده۳۸ را. درتاریخ ۴۴۱۳۹۴ بنیاد شهید تکمیل کرده ایم کی افزایش حقوق وچه تاریخ میدهند از بابل متشکر ازلطف شما

...

تا موقعی که جنگ بود .

تا موقعی که امام خامنه ای ( حفظ الله ) رئیس جمهور بود .

مردم ایران در مخارج زندگی

و در تامین مسکن

و درمان

مشکل اساسی نداشتند .

و به جبهه هم کمک های فراوان می کردند .

پس از پایان جنگ

دوره وحشتناک سازندگی شروع شد .

و مردم در همه موارد دچار مشکلات فراوان شدند .

تا جایی که لب به اعتراض گشودند .

و این فقر و مشکلات

تا دوره آقای احمدی نژاد ادامه داشت .

تا اینکه آقای احمدی نژاد

با پرداخت یارانه نقدی به همه :

مردم ایران را نجات داد .

که نفس تازه کنند .

و دوران سخت سازندگی را فراموش کردند .

و اینک نوبت رزمندگان و جانبازان فقیر بالاخص ۵% است که

حقوق بگیرند و از فقر و بد بختی نجات یابند ؟!

و این ممکن نمی شود مگر اینکه

مجلس و دولت محترم با ثروت زیادی که دارد .

به همه رزمندگان

و به همه جانبازان ۱% تا ۹۹% :

حقوق مکفی از طریق بنیاد شهید پرداخت کند

و اینان را ایثار بخوانند .

تا بتوانند از همه امتیازات بنیاد شهید بهر مند شوند .

و اینجا یک شجاعت احمدی نژادی را می طلبد که مانند یارانه عمل کند .

و به فقر ۳۰ ساله بچه های جبهه و جنگ پایان دهد .

و فرهنگ راستی و درستی و ایثار و شهادت را زنده کند .

انشاالله .


...

من میگم :

دولت محترم

و مجلس محترم

باید برای فرماندهان عزیز و محترم نیروی انتظامی

ارزش و احترام قائل شوند ؟!

چطور ممکن است که حداقل ۱۰ نفر از مقامات بالا و فرماندهان عزیز

ناجا امضاء کنند ؛

و تایید کنند ،

که جانبازی .

و بنیاد شهید هم تایید کند که :

جانباز نیروی انتظامی هست .

ولی این جانباز عزیز حقوق و معیشت نداشته باشد ؟!

و در فقر و بیچارگی

گوشه خیابان بمیرد ؟!

جواب این فرماندهان عزیز ناجا را ؛

جواب این پرسنل عزیز ناجا را ،

دولت و مجلس و مقامات مملکت :

چه می خواهند بدهند ؟!

مگر همین نیروی انتظامی نباید بجنگد :

تا ثروت شما تامین شود ؟!

حداقل برای ثروت خودتان هم شده :

به فرماندهان عزیز نیروی انتظامی ؛

و به پرسنل عزیز نیروی انتظامی ،

و به نیروی مردمی مدافع نیروی انتظامی عزیز ؛

احترام بگذارید :

و حقوق و معیشت و مسکن جانبازان عزیز ناجا را بدهید ؟!

تا مملکت ؛

و تا ثروت شما ،

و تا قدرت شما ؛

در امنیت باشد .

انشاالله .

...

درددل این عزیز باد قسمت اعظم جامعه ایثارگری است مسئولین بخوانند وپاسخگو باشند امید پیگیری است
واقعا این چه مملکتی داریم که هیچ کس از رئیسان سران قواه قدر جانبازان نیروی مسلح خصوصا نیروی انتظامی را نمیدانند و فقط حرف می زنند ولی عمل نمی کنند تا کی میخواهید حق وحقوق پرسنل جانبازان ناجا را بدید اگر کسی مرده بره مرزهای کشور و عملیاتهای سخت ناجا شرکت کنند و اگر به کسی بگیم آنها میگنن وظیفه تان بوده ..من وظیفه شما چیست که فکری برای ایثارگران ناجا نمی کنید بعضی از بندها که ایثارگران ناجا درخواست کردن برای شما بار مالی ندارد
سلام یکی از جانباز داوطلب دوران جنگ تحمیلی. با بیش از هشت ماه حضور در جنگ و عملیات وافتخار بیست وپنج درصد جانباز ی در دهه شصت وبعد از مدتی استخدام در کمیته انقلاب اسلامی وپس از ادغام در ناجا حالا هم بعد از سی سال خدمت صادقانه بازنشسته از هیچگونه امتیازاتی استفاده نکردم آیا مسئولی درناجا یا مملکت جمهوری اسلامی که دردوران جنگ درخارج سیر میکردند یا کنار کوشه جا خورده بودند والان میداندار به‌اصطلاح هستند میخوان به فکر ما باشند خیلی بعید است!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi