شناسه خبر : 52047
سه شنبه 26 بهمن 1395 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان اعصاب و خانواده هایشان مشاوره لازم اند!

جانباز شیمیایی 1- جانبازان اعصاب و روان دچار افسردگی و اضطراب مداوم هستند و بی خوابی و ترس مداوم دارند و در خواب هم کابوس می بینند و در اثر این موارد حتی دچار جنون و تشنج می گردند و یا رفتارهای تهاجمی و تندخویی و پرخاشگری (ضرب و شتم خانواده و اطرافیان) در پیش می گیرند که بلافاصله باید بستری شوند و تحت درمان قرار گیرند.

 نمیدانم چرا بنیاد در قبال این عزیزان احساس مسئولیت نمی کند؟ باور کنید خانواده این عزیزان گناهی نکرده اند! یک لحظه خودشان را جای این عزیزان بگذارند. ما در قرن 21 زندگی می کنیم. بودجه برای جانباز ندارید؟ تا دلت بخواهد پزشک و بیمارستان دارید، چرا کوتاهی می کنید؟

 آقایان معاونت درمان بنیاد! جانباز اعصاب و روان باید تحت نظر و بستری باشد و خانواده اش هم هر ماه مشاوره بگیرد. من جانبازان زیادی را می شناسم که با این وضعیت به حال خود رها شده اند. شما درس روانشناسی و روانپزشکی خوانده اید. اینها را بیمار فرض کنید نه جانباز!!

 27 سال از جنگ میگذرد. یعنی آقایان معاونت درمان دروس پزشکیان یادشان رفته ویا اطلاعاتشان به روز نیست یا نشسته اند وفقط برای جانبازان دعا می کنند!! ببینید در خارج چگونه این بیماران را درمان می کنند و اصلا نمی گذارند به این مرحله پرخاشگری و ضرب و شتم خانواده برسند چون آنها پیشگیری می کنند و شما اصلا" به پیشگیری اعتقاد ندارید؟

 باور کنید خجالت دارد. این ماجراها را هر روز می شنویم. چرا باید جانباز 70 درصدی با خانواده اش همین کار را بکند و وقتی من برایش توضیح میدهم قبول میکند وحالا با درمان مستمر هر روز بنده را دعا می کند یا فرزند جانبازی به دلیل رفتار پدرش افسردگی شدید داشت. با راهنمایی من هم خودش وهم پدرش تحت درمانند وپسر حالا در بهترین دانشگاه درس میخواند (قبلا اصلا درس نمی خواند) و پدر هم باورش نمیشد که از اثرات ptsd   وحالا خیلی بهتر شده. لااقل خانواده را به باد کتک نمی گیرد. ببینید چقدر از دنیا عقبیم و فقط لاف می زنیم و درحق قهرمانان جنگمان کوتاهی می کنیم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ج.ش.1.عزیز سلام . شب و روزت بخیر ...

علاوه و شاید مهم تر از پیشنهاد شما عزیز ... ایثارگران بیشتر به حق اصلی خود که حقوق ابتدا به ساکن شرکت در دفاع مقدس است را نیاز دارند .
پول بیشتر مشکلات انسانها را حل کرده و خواهد کرد . اگر دولتهای بعد از جنگ انصافا و وجدانا به ایثارگران بلحاظ مالی و پزشکی و فرهنگی رسیدگی میکردنند در حال حاضر این عزیزان جان برکف
اینگونه دست به عصا و سرخ گونه بوسیله سیلی خود و ناحق نبودند ...
متاسفانه هرکه بر سر کار آمد ریشه و فوندانسیون انقلاب که همانا ایثار گران بودند را عمدا کنار گذاشته و به امورات جناح و آقازاده و اقوام خویش پرداختند . اگر اینچنین نبود که باز هم بالای شهر و پایین شهر و پولدار و بی پول در جامعه وجود نداشت . اگر واقعا می خواستند عدالت علی گونه را اجرا کنند پس چرا آب معدنی در پایین شهر پانصد تومان است در بالا شهر شصت هزار تومان .
در پایین شهر پیکان و پراید است در بالا شهر لکسوس و پورشه و مازارتی ...
ناجی کشور در مقابل تهاجم صدام و استکبار جهانی فقط ایثار گران بودند و بس . ولا غیر .
پس چرا ناجیان کشور در پی پولی و نداری روز خود را بسختی شب میکنند و شرمنده عهد وعیالند . ولی بالاشهر سویبچ پارتی و استخر پارتی و شامپاین پارتی و ولنتاین هپی یو دارند .
مگر غیر از این است که جیبشان پر پول است و هر کاری که می توانند در کشور انجام میدهند و هیچ کس هم جلو دارشان نیست .
چرا در دهه شصت چنین جرأتی نداشتند ... سوال اینجاست چرا از سال پنجاه و هفت تا شصت و هفت چنین جرأتی نداشتند ... اصلا چه شد که یکدفعه ایرانی سه قطبی شد ...
پولداران ....میانداران .... نداران ...
گور خوابان قطب جدیدی است که لطف رانت آقازاده ها به تازگی ظهور کرده است .
فحشا ... اختلاس ... کلاه برداری ... ربا خواری بانکها ... سرقت ... در کشور بیداد میکند ...
چرا ؟؟ ؟ مقصر پول است ؟ نبود پول است ؟ طبقه بیچارگان هستند ؟ کارتن خوابها هستند ؟

نه !!! نبود مدیریت یکدست در همه زمینه هاست . اگر انتقاد کنی... مجرمی , ملحدی , کافری , اگر نکنی گلابی , نفهم , عوام , یک لا قبای صفه نشینی ....
اگر مشکلات مالی ایثارگران حل شود قطعا اعصابها سر جایش می آید ویا اطبا سر جایش می آورند و اطمینان داشته باش پول به جیب قحطی زده ایثار برسد فرهنگ را هم صادر میکنیم .
عزت زیاد ...
عزیز دل با شما موافقم که پول حلال مشکلات است ولی جانبازی که 70 سال و60 سال و55 سال و52 سال هنوز 5 و10 و15 وزیر 25 هستند بدون هیچگونه حقوق مزایا وبعد ازاین همه سال در حقش کوتاهی شده ودرصدش بالا نرفته ونمایندگان ودولت وهمسنگران ستاره به دوش ما از انها غافلند پول از کجا بیاورند وقتی هم مشکل روحی با گذشت سن بیشتر میشود اگر درمان نکند هم خاتوادهاش از هم میپاشد وهم جسمش از کار میافتد وقتی قانونی برای حقوق ومزایای زیر 25درصد ها تجویز نمیشود یعنی از نظر انها این عزیزان سالم است وچه ظلمی بالاتر از این در حق این عزیزان که به حال خود رها شده اند دولت مردانی که قهرمانانش را فراموش کرده اند انهم نسلی که دیگر تکرار نمیشود چه باید کرد بخدا این درد بسیار بزرگی است انهم در حکومت اسلامی که قرار است الگوی دیگر حکومت ها باشد بخدا اگر بخواهند همین فردا هم مجلس وهم دولت برای هنیشه میتوانند این مشکل را حل نمایند چه کنیم اراده ای بر این کار نیست واین درد بزرگی است
عزیز دلاور ج.ش.1 ... یک بار دیگه مطلبم رو با حوصله بخون ...

نوشتم که دولتها می بایست حق و حقوق شرکت در دفاع مقدس رو پرداخت می کردند ولی نکردند .
م رک عزیز شما استاد بنده هستید ومن ارادت دارم
سلام دوست عزیزوهمسنگرم جناب آقای جانبازشیمیایی1 ممنون که مشکلات اعصاب وروانهاراازراه علمی بیان نمودی احسنت به شماجانبازسرافرازکه همیشه درمتنهایت مشهوداس که داریدازاین قشرازیادرفته دفاع میکنید.دوست عزیزشماعین واقعیت راگفتیدامامسولین ما28سال استکه مارزمندگان مبتلا به ناراحتی اعصاب وروان راباکلی مشکلات بحال خودمان رهاکردندچرا؟چراهیچ یک ازمسولین بالا دست درطول این28سال نگفت این جنگ جویان امام خمینی ره کجاهستند.ودارندچطورزندگی میکنند..خلاصه دردزیاداست اماگوش شنوااصلا نیست ....رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ حتی بدون دفترچه بیمه درمانی وحقوق مشکانی
سلام مشکاتی عزیز چه کنیم زمانه زمانه چاپلوسی ودست بوسیهاست بقول ایت الله طالقانی ما انقلاب کردیم این دست بدسی ها نباشد رزمنده وجانباز هم اهل تملق ودست بوسی نیست اهل ریا نیست هستند اندک کسانی که برای ثروت اندوزی بیشتر با همان چابلوسان همنوا شده اند وبه من وشما میکویند مادیگرا و دنیاپرست !!ولی خودشان برای حفظ پست ومقام تن به هر ذلتی میدهنداری فریادمان ناشنیده میماند چون حلقه چاپلوسان بسیار بزرگ است و بسیار سیری ناپذیر وبیت المال هم شده اخور انها تا میتوانند دست درازی میکنند و به کسی هم پاسخگو نیستند
اثرات وخامت وضع جانبازان شيميايي و خصوصا اعصاب و روان به خانوادهايشان هم کشيده ميشود و انها را تحت تاثير مي گذارد يعني در خانواده اي که جانباز موجي زندگي ميکند خودبخود زن و فرزندان هم دچار بيماري اعصاب و روان ميشوند و اغلب فرزندان انها يا ترک تحصيل ميکنند يا اقدام به خودکشي ميکنند و امار طلاق در اين خانواده ها بيشتر از ساير جانبازان است .
در صورتي که در قوانين يا کمسيون پزشکي اصلا به اوضاع خانواده جانباز اهميت نميدهند و کاري ندارند که زن و فرزندان اين جانباز چگونه زندگي را ميگذراند . ايا چيزي به اسم امنيت و ارامش در اين خانوادهها معني ميدهد ؟
بنظر بنده بايد تدبيري بشود تا يکايک خانواده جانبازان اعصاب و روان ويزيت شوند و در نحوه درصد دهي بنياد تاثير گذار شود . باور کنيد من نميتوانم چگونه اين موضوع را بيان کنم . خانواده هاي جانبازان اعصاب و روان اصلا زندگي نمي کنند فقط نفس ميکشند و فقط بخاطر حفظ ابرويشان تمام شکنجه هاي شبانه روز را تحمل ميکنند .
از عزيزاني که دست به قلم هستند خواهش مي کنم در مورد وضع اين خانواده ها بيشتر بنويسند .....
ممنون فاش نيوز
احسنت اقا یوسف به بخداالان درخانواده من این ناراحتی اعصاب وروان%%%%%%%%%%%اثرگذشته هرکس میگوینه بیایدازنزدیک ببیند.اصلا چه لوزومی داردکه دروغ باشد...همین یک ساعت پیش بقران قسم که اکثرکاربران هرروزه قسمتی ازاین کتاب اسمانی راتلاوت میکننددرخانواده من برای هیچی یک ناراحتی بزرگ رخ داده که فک کنم خانمم امشب راردکنه %%ترکم میکندآخه چرا؟چرامارزمندگان رامسولین روانی کردندوول کردندبجان زن وبچه هایمان؟خداراخوش است خانمم من را با3تابچه تواین برف وباران ترک کند؟چکسی پاسخ اینهمه دربدری درخانواده مارزمندگان رامیدهد بااین شرایط که توزندگی ماحاکم است آیابایدازبچه هایمان انتظارداشته باشیم که درس بخوانندوبدردجامعه بخورند؟بخدانه میتواننددرس بخوانندونه میتوانندمثل بچه های بقیه مردم که ازجنگ هیچی نمیدانندبروندبه جامعه خدمت کنندچون شرایط خانواده بدجوراست .یعنی هرروزبادعواوپرخاشگری انتظارداری بهترازاین باشند/؟؟؟؟؟؟؟؟منکه نه اعصابم میکشدونه تحمل این بداخلاقی رادارم به امام هشتم نزدیک است که من رابه تیمارستان ببرندچرامسولین دست روی دست گذاشتید؟چرابفکردرمان دردمارزمندگان موجی نیستید؟سندراهبردی خدمات رسانی به رزمندگان بخوره توسرتون مانخواستیم فقط یکی بیایدخانواده من راازاین بحران نجات بدهد.......رزمندگان روانی همچنان درنوبت تیمارستن وهیچ کس هم یادش نی آید خدانگهدامسولین بایدپاسخ این جداییهاباشند5%%%%%%%%رزمنده دردمندمشکانی
سلام
بنده فرزند جانباز ۵۵ درصد اعصاب و روان هستم ۳ برادر و یک خواهر دارم و به جرات میگویم که علاوه بر پدرم تمام خانواده بیماران عصبی هستیم. شکسته شدن تلویزیون و اسباب و وسایل خانه بر سر و بدن همه ی ما یک مساله کاملا معمولی است. ۳ برادر بزرگتر من ازدواج کرده اند و من هم قصد دارم مستقل زندگی کنم ولی امنیت جانی مادر و خواهر و خود پدرم بدون حضور من هرگز تامین نخواهد شد. خواهر ۱۸ ساله ی من به انواع بیماریهای روحی و جسمی دچار شده است. مادرم بسیار حال وخیمی دارد و حتی فکر نمیکنم بتواند هرگز به حالت عادی برگردد. خود پدرم هم روز به روز خشن تر بدبین تر عصبی تر نامتعادل و خطرناکتر میشود. چاقو کشیدن روی مادر و خواهرم برایش عادی شده. هرچه سعی برای قانع کردنش برای مراجعه به بیمارستان و دکتر روانپزشک میکنم فایده ندارد و منجر به دعوا و تشنج و توهین کتک خوردن خودم و درادامه مادرو خواهرم میشود. من پدرم را دوست دارم و میدانم خودش هم در حال تحملرنج است. بنیاد حمایت نمیکند حمایت مالی برای درمان میکند البته اما حمایت مالی وقتی خود جانباز حاضر نیست با روانپزشک ملاقات کند فایده ندارد.میگویند اگر خودش رضایت به تحت درمان روانپزشکی قرار گرفتن ندهد کاری از دست کسی بر نمیاید. راهنمایی بفرمایین لطفا
با یک بخش روانشناسی دیگر تماس بگیرید. اگر متوجه شوند حال بیمار خطرناک است، میایند و با روشی می برند.
اینطوری به خودش و دیگران کمتر اسیب می زند
حتما این کار را بکنید . دارو می خورند و بستری و ... ان شالله بهبود می یابند
شما قول دادید که حافظ خون شهدا باشید , شما قسم خورید پیرو راه شهدا باشید , شما به خانواده شهدا و جانبازان قول دادید که حافظ و قدر دان آرمانهای آنها باشید .

وای بر شما اگر  حقانیت  خون سیاوشان  دامان   رازهای شبهای تار شما را بگیرد . 

وای بر شما سخنوران تریبون دوست ,  اگر بناحق سهرابیان به زخم فرزند زال فسانه  بمیرند . 

وای بر شما اگر بیرق افراشته سه رنگ ایران زمین  فرمان دهد .  خشم طلاییه داران کاوه صفت شمشیر انتقام از نیام در کشند . 

وای بر شما اگر نگاه کین بر تخت جنت نشینان کیخسرو منش باشد . 

زاری کنید  به روزی که حرمت  کمان آرشیان مرزدار دلاور به خصم کین شکسته شود  .

بر حذر باشید از شیون  شیرینی که در فراق فرهادش غرور خاک را جریحه دار کند  , بر حذر باشید که تاوانش سخت است و دشوار .

خون دلها  خورند اختران ,  از برای بغض زهر آگین دماوند و روایان مدافع سرزمین پدری . 

چه شبها لیلیان مهتاب ,  خواب ز دیده گرفتند تا مجنونان دشتهای جنون جنوب بر گردند .

چه نیازها و رازها کردند تا فرشته گانشان در آسمان غربت تف دیده جاوید الاثر نشوند .
رازهای سر داران جنگل در دل آبهای همیشه خزر بمانند دلاوران کربلای چهار در خروش کارون ,  قلب شبهای جمعه را شکست .

ارس گواه  چشمهای بی گناه زرتشت را ناچیز تر از رشادت شهادت زنده داران  نام ایران میداند .

هنوز هم  برج و  باروهای کین با بغضهای بابکیان و بو مسلم مان فرو میریزد

هنوز هم شهادت زنده است ,زیرا جانباز زنده تاریخ است . یا علی مدد

.
جناب دکتر حاج بهروز ساقی سلام علیکم .

بالا غیرتأ حیفتان نیومد مطلب به این زیبایی رو شهید کردید . یعنی به نظر شما انقدر تند بود که .....
درک واقعیت دارید متاسفانه قبول واقعیت بخاطر تعصبات جناحی سخت شما بدون دادگاه عدالت گرایی بشدت سرکوب شده است . یا علی مدد .
غر غرو ....
درودجانبازعزیزم ر ک واقعادل هرخواننده ای رابه وجدآوردی ایوالله به توجانبازسرافرازایران زمین هزاران آفرین برشماوقلم پرازرمزورازشما...دوست عزیزبیشتربنویس تاشایدمسولینی که28سال استکه خودشان رافریب داده اندبخودبیایندوازکرده خودپشیمان شوندایشالله%%%%%%%رزمنده8سال جنگ مشکانـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
دلاور عزیزم جناب مشگانی گل سلام دارم خدمتت ... شما لطف دارید ممنون .

اسلام جان ,, دوره و زمانه بدی شده حرف حق بزنی بایکوت میشوی .

دعا میکنم خداوند بحق جدم موسی ابن جعفر علیه السلام همیشه سلامت باشید و خندان.
ممنون وسپاسگزارم ازلطف شماهمسنگردیروزم جانباز گرانقدر م ر ک
سلام . به نظرم هر کسی با وجود همه حق خوری که‌ درباره اش می شود باید خودش مشاور خودش باشد . بارها فرصت پیش آمد تا بتوانم گره از مشکلات خانواده و دوستان باز کنم ولی هر بار بخاطر لطف زیاد کارم بی نتیجه ماند . باز خدا به فرصت در اختیارم گذاشته . شاید آخرین بار باشد . پس باید خوب استفاده کنم . لطفا بیا کنارم . شاید به راهنمایی شما احتیاج پیدا کنم . با تشکر
قنبر عزیز من شاید بدلیل حضور در بیمارستانهای روانی و مطب های پزشکان وگذرندان واحد های روانشناسی وهمکاری با انها به فنون مشاوری اگاهم تا حالا توانسته ام به جانبازان وخانواده های انان خیلی کمک کنم هر چند به خاطر مخدودیت حرکتی وبیماریهایم زود خانه نشینمان کردند!! در دولت قبل ولی به هرحال تلفنی هم خیلی توانسته ام کمک کنم وبه اینکار افتخار میکنم که خدمتگذار این عزیزان ایثارگر وجانبازان باشم
آقای حسینی در خصوص دفترچه درمانی رزمندگان معسر متذکر شد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طبق قانون موظف به صدور دفترچه درمانی برای رزمندگان معسر هستند و در جلسه مشترکی که اخیرا" برگزار شد، این موضوع دوباره مورد تاکید قرار گرفت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده بود که هر ایرانی فاقد دفترچه درمانی زیر پوشش طرح بیمه همگانی سلامت خواهد بود، یادآور شد: بیمه ایثارگران با سایر اقشار تفاوت دارد و طبق قانون و توافق انجام شده وزارت دفاع وظیفه دارد که نسبت به صدور دفترچه رزمندگان معسر اقدام کند.

حسینی با انتقاد از تاخیر هشت ماه وزارت دفاع در صدور دفترچه درمانی به رزمندگان معسر تصریح کرد:متاسفانه تا به امروز علی رغم گذشت هشت ماه از سال، وزارت دفاع نسبت به صدور دفترچه درمانی اقدامی به عمل نیاورده و به نوعی هم تخلف کرده است.

پس کجاست این دفترچه بیمه درمانی مارزمندگان تابتوانیم درد خود را مداوا کنیم؟؟؟ چرا مسئولین با گذشت 28سال از پایان جنگ ایران و عراق هنوز که هنوزه در پله اول مشکلات درجا می زنیم؟؟؟رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی حتی بدون دفترچه بیمه درمانی ازطرف دولت ومسولین
چاپلوس که خوبه بنده آدم سراغ دارم مسول هستند وقتی آن شخص که مقامش از ایشان بالاتر است حرفی بزند و یا با انگشت چشم خودرا کمی مالش میدهند تا خارش چشم برطرف شود ایشان تا یک هفته مدام در محل کار و جلوی تلویزیون همان کار را تکرار میکنند! بعد شماها نشستید مسولان کشور کاری برای ایثارگران انجام دهند! دیگه اینها چیزی ار چاپلوسی و تملق ریاد نمی آورند تا یک ملت برای پست دولتی حتی به نزدیکان خود هم خیانت میکند و هیچوقت هم بخاطر عدم مدیریت بازخواستی نمیشوند وضع همینه وقتی مسولان یک کشور خودرا خادم و وقف امورات کشوری کردند و فکرشان همش به دنبال چپاول و تابعیت دیگر کشورها نبود اونوقت با فکری باز و در کمال آرامش مشکلات را میبینند و خودرا موظف به خدمت به جامعه میدانند زمان حکومت سابق همین چاپلوسان نظام حکومتی را عوض کردند خدا کند این اتفاق برای ما رخ ندهد زیرا نظام اسلامی خود با این رفتارها مخالف است و مسولان رده بابا خود باید بفکر مشکلات اساسی باشند از طرفی هم باید قبول کنیم مشکلات ریشه ای و فرهنگیست و سالها نیاز است برای تغییر تفکر مردم.
متأسفانه مسئولین اینقدر کوتاهی می کنند تا جانبازای اعصاب و روان یکی یکی خودشونو بکشن
سلام
این دلنوشته ها بساط خنده بنیادشهید است. تا وقتی مسئولان پشت میز بنشینند، آنطرف میزشان را نمی بینند.
یکی می نویسد
تاریخ مصرفمان گذشته
دیگری. خرشان از پل گذشته
دیگری از وضعیت بد ایثارگران می نویسد
و............
ام کسی پیدا نشد برای خدا کاری بکند.
رضای خدا فقط زمان جنگ معنا داشت.
خداوندا بخود پناه می بریم.
مظلومترین و آسیب دیده ترین قشر رزمندگان دفاع مقدس همین جانبازای اعصاب و روان اند، خدا رو خوش نمیاد مثل آب خوردن از کنارشون بگذریم.
مسئولین کمی تآمل...
آی خدا چقدر مظلومند جانبازان اعصاب و روان...
رزمندگان بعدازاتمام جنگ مظلومترین واقع شده اندوهیچکس هم بدادشان رسیدگی نمیکندچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi