شناسه خبر : 52056
چهارشنبه 27 بهمن 1395 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه‌ها مدافع ارزش‌ها، ایثارگر هستند

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در اختتامیه نخستین جایزه «ایثار و رسانه»، اظهار داشت: سیاستگذاری موثر و کارآمد در حوزه فرهنگ باید به کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش نقش نهادهای مدنی تخصصی و صنفی، جلب مشارکت نخبگان در حوزه تحول فرهنگی و اصلاح فرآیندهای فرهنگی بینجامد. جشنواره‌های فرهنگی و جوایز علمی، تخصصی، حرفه‌ای و فرهنگی که برگزار می‌شود، وقتی بیشترین تاثیر را دارد که با حمایت تشکل‌های تخصصی باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار یا فرهنگ شهادت، فرهنگ جامعه سالم، فرهنگ حفاظت از محیط زیست، فرهنگ دینی، اخلاقی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و نظایر اینها زمانی موفق است که در سنجش و داوری امور، بیش از آنکه دولت نقش داشته باشد، نهادهای مدنی و صاحبنظران حضور فعال یابند و دولت به عنوان حامی ایفای نقش کند.

جهانگیری فرهنگ ایثار را عنوان یکی از مهمترین ارکان‌های مقاوم سازی فرهنگ اجتماع دانست و بیان داشت: تلاش برای این فرهنگ می‌تواند مناسب‌ترین زمینه برای حضور در بحث ایثار و رسانه باشد. این جشنواره نیز تمام مراحلش توسط نهادهای مدنی برخاسته از صاحبنظران انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه از نظر اخلاقی و ترجیهات ارزشی به موضوع ایثار بپردازد و از این فرهنگ فاصله نگیرد، که فاصله گرفتن می‌تواند جامعه را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد، باید شهروندان در تحولات پرشتاب فرهنگی از موضوع فداکاری و ایثار حفاظت و حراست کنند. دولت و رسانه‌ها در این خصوص مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: نقش خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان و کسانی که به نوعی به دنبال ثبت ایثار ملت در پیروزی انقلاب و دفاع‌مقدس بودند و تلاش کردند این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنند، جای قدردانی دارد.

وی دفاع مقدس را شکوه ایثار در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در طول این سال ها از پایتخت تا دورافتاده ترین جای کشور شاهد ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران بوده ایم که متاسفانه همه آن را نمی توان گفت و همه اقدامات ما عاجز از ثبت و انتقال آن به نسل های آینده است.

جهانگیری عنوان کرد: مطبوعات در دوران بمباران شهرها تعطیل نشدند و موفق شدند به نحو مطلوب از دین و ملک و ملت دفاع کنند.

وی بیان داشت: وقتی به تجربیات دفاع مقدس نگاه می کنیم، زورگویی‌هایی می‌بنیم که متحیر می شویم.

جهانگیری تصریح کرد: کار امروز روزنامه نگاران و رسانه های مستقل و آگاه از کار در دوران پیشین کمتر نیست و روزنامه نگاران، مسئول و پیشگامان راه استقلال و آزادی کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی و روزنانه نگارانی که در راه دفاع از ارزش ها، در آشتی ملی و انسجام ملی قدم بر می دارند، مصداق ایثارگران هستند.

وی در پایان عنوان کرد: فداکاری تنها امری تاریخی نیست و امروز و فردای ما بیشتر نیازمند فداکاری و شجاعت است.

نخستین جایزه ایثار و رسانه صبح امروز سه شنبه 26 بهمن ماه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi