شناسه خبر : 52074
شنبه 30 بهمن 1395 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولتی که تکریم می‌فروشد و تحقیر می‌خرد!

کمتر از 72 ساعت - یعنی فقط سه روز - پس از پایان سفر پرآب و رنگ نخست‌وزیر سوئد و هیئت بلندپایه همراه وی به ایران که با استقبال نزدیک به ذوق‌زدگی مسئولان کشورمان همراه بود، نماینده دولت سوئد در سازمان ملل متحد با ارائه پیشنهاد قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به اعتماد و اطمینان دولتمردان ایران پاسخ داد!


1- کمتر از 72 ساعت - یعنی فقط سه روز - پس از پایان سفر پرآب و رنگ نخست‌وزیر سوئد و هیئت بلندپایه همراه وی به ایران که با استقبال نزدیک به ذوق‌زدگی مسئولان کشورمان همراه بود، نماینده دولت سوئد در سازمان ملل متحد با ارائه پیشنهاد قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به اعتماد و اطمینان دولتمردان ایران پاسخ داد!
دیروز نماینده دولت سوئد در سازمان ملل طی نطق کوتاهی از تصمیم دولت متبوع خویش برای صدور این قطعنامه خبر داد و از کشورهای عضو درخواست کرد تا در جلسه‌ای که روز دهم مارس - 20 اسفندماه سال جاری - برای تهیه پیش‌نویس این قطعنامه تشکیل می‌شود، حضور یابند. متن نطق نماینده دولت سوئد در سازمان ملل اینگونه است؛
«سوئد به عنوان عضو مرکزیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای علیه نقض‌حقوق بشر در ایران تهیه کرده و تقدیم می‌دارد. هدف ما تهیه یک متن به منظور تمدید حکم کلی حقوق بشری علیه ایران برای یک سال آینده است. همین جا از همه کشورهای عضو دعوت می‌کنم تا در جلسه مشورتی که روز دهم مارس برای تهیه پیش‌نویس این قطعنامه تشکیل می‌شود، شرکت کنند»!
سفر هیئت بلندپایه سوئدی با ریاست نخست‌وزیر این کشور به ایران در حالی صورت گرفت که مسئولان اجرایی کشورمان با آب و تاب فراوان از این سفر یاد می‌کردند و اصرار داشتند حضور این هیئت اروپایی را یکی از دستاوردهای برجام و در جهت مقابله با تحریم‌ها معرفی کنند. تا آنجا که آقای روحانی، رئیس‌جمهور محترم در صفحه توئیت خود به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشت «ایران و سوئد مصمم به بازگرداندن سطح همکاری به قبل از تحریم‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی نزدیکتر به ویژه صندوق تضمین صادرات و روابط بانکی هستند.»
توئیت آقای دکتر روحانی در حالی بود که روز 25 بهمن وقتی هیئت سوئدی از کارخانه مونتاژ قطعات کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازدید می‌کرد، «هنریکسون» مدیر اجرایی اسکانیا به خبرگزاری سوئد گفته بود «تجارت با ایران همچنان در ریسک و خطر جدی است چرا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان باقی مانده است، اکثر بانک‌ها ترجیح می‌دهند با ایران مبادلات بانکی نداشته باشند».
2- روز 18 بهمن‌ماه جاری تیتر اول روزنامه کیهان را به گزارشی با عنوان «اخم آمریکا، لبخند اروپا، تکرار بازی پلیس خوب و پلیس بد» اختصاص دادیم و با استناد به مواضع و عملکرد کشورهای اروپایی علیه ایران اسلامی و همراهی و همخوانی کامل آنها با آمریکا از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون و مخصوصا دو دهه اخیر، نتیجه گرفته بودیم که وقتی پای خصومت و مقابله با جمهوری اسلامی ایران در میان است آمریکا و اروپا با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند و به اظهارنظرها و اسناد رسما منتشر شده از سوی مقامات اروپایی اشاره کرده بودیم که نشان می‌داد، در عرصه مقابله با ایران اسلامی، اروپا و آمریکا به بازی «پلیس خوب و پلیس بد» روی آورده‌اند و گلایه کرده بودیم چرا «‌در حالی که با روی کار آمدن ترامپ، کاخ‌سفید دست چدنی خود را از دستکش مخملین بیرون آورده و عمق دشمنی خود با انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن را آشکار کرده است، عده‌ای در داخل کشور با ساده‌لوحی آمیخته به وادادگی، راه مقابله با ترامپ دیوانه را در رویکرد به اروپا جست‌وجو می‌کنند»؟!
همه شواهد موجود اما حکایت از آن دارند که دولت محترم در چنبره بازی فریبنده «پلیس خوب و پلیس بد» که آمریکا و اروپا بازیگران اصلی آن هستند و در پس معرکه با یکدیگر در اتحاد کامل به سر می‌برند، گرفتار شده است و این در حالی است که آقای دکتر روحانی 4 سال قبل و در جریان تبلیغات انتخاباتی درباره نسبت آمریکا و اروپا به همین نکته اشاره کرده و طی سخنانی در دانشگاه صنعتی شریف گفته بود؛
«بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست»! و در توضیح دیدگاه خود از وابستگی‌ اروپا به آمریکا سخن به میان آورده و تاکید کرده بود «اروپایی‌ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند... آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند. با کدخدا بستن راحت‌تر است»! اکنون جای این پرسش است که اگر جناب رئیس‌جمهور محترم کماکان بر نظر قبلی خود تاکید دارند و معتقدند اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند؟ چرا باید تجربه شکست خورده و نه فقط ناکام بلکه خسارت‌آفرین مذاکرات هسته‌ای با آمریکا را در پیوند با اروپا تکرار کرد؟! بدیهی است که صرف رابطه با اروپا مورد نظر نیست، بلکه وادادگی، اعتماد بی‌جا و مهم‌تر از آن، نادیده گرفتن توان و ظرفیت‌های خودی در رویکرد به کشورهای اروپایی است که خسارت‌آفرین است و متاسفانه دولت محترم حاضر نیست از این رویکرد دست بکشد. تحویل گرفتن هیئت سوئدی در سطحی بسیار فراتر از روال جاری و تعریف شده دیپلماتیک تا آنجا که برخی از توافقنامه‌ها در میهمانی خانه سفیر سوئد - بخوانید کوکتل پارتی سفیر سوئد - به امضاء رسیده است، نگران‌کننده و تحقیر‌آمیز است، نیست؟!  به موارد زیر توجه کنید!
3- چندماه قبل، ریچارد «هاویت» - تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط با ایران - گفته بود «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق‌بشر در ایران را از سر بگیریم. پیشرفت واقعی در زمینه حقوق بشر امکان‌پذیر است. نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود... اکنون اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به جنگ در سوریه و یمن پایان دهیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم.» آیا این اظهارنظر رسمی از سوی یکی از عالی‌رتبه‌ترین مقامات اتحادیه اروپا علیه کشورمان تحقیر‌آمیز نیست؟!
قبل از سفر وزیرخارجه فرانسه به ایران، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در اظهارنظری مداخله‌جویانه می‌گوید: «توسعه مناسبات تجاری با ایران جایگاه اصلاح‌طلبان و میانه‌روها - بخوانید وادادگان - را تقویت خواهد کرد»! آیا دولت محترم که داعیه حفظ و حراست از عزت ایران اسلامی و شخصیت مردم این مرز و بوم را دارد، نباید در مقابل اظهارات مداخله‌جویانه دولت فرانسه کمترین واکنشی از خود نشان بدهد؟! که نداد!
«نادال»  به گزارش رویترز، در ادامه می‌گوید «ما خواهان قدرتمند کردن اصلاح‌طلبان و میانه‌روها هستیم تا به مردم ایران نشان بدهیم توافق هسته‌ای برایشان فایده داشته است و تندروها نتوانند بگویند اصلاح‌طلبان هیچ استفاده‌ای از برجام عاید کشور نکرده‌اند»!
اروپایی‌ها نیز مانند آمریکایی‌ها بارها تاکید کرده‌اند که منظورشان از «تندروها» همان توده‌های وفادار به اسلام و انقلاب است و کاش زبان دولت اعتدال! به حرکت می‌آمد و اهانت آشکار اروپایی‌ها علیه مردم وفادار به اسلام و انقلاب - یعنی همان‌ها که همین چند روز پیش در سالروز پیروزی انقلاب با حضور چند ده میلیونی بر وفاداری خود به اسلام و انقلاب تاکید ورزیدند - را پاسخ می‌گفت، که نگفت. چرا...؟!
بازهم بخوانید؛
در ضیافت شام «ژان مارک آیرو» وزیرخارجه فرانسه در تهران، یکی از تجار فرانسوی از او می‌پرسد «جناب وزیر، چرا این سفر دقیقا در روزی انجام می‌شود که فرانسه همراه انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس و در نزدیکی آبهای ایران مانور نظامی که پیام‌های خاصی دارد، برگزار می‌کند؟ آیا فکر نمی‌کنید این مسئله روی روابط تجاری ما با ایران تأثیر بگذارد و نتوانیم قرارداد خاصی منعقد کنیم؟ آیا شما از واکنش مقامات ایرانی نگران نیستید»؟! تصور می‌کنید جواب وزیرخارجه فرانسه به این پرسش تاجر هموطن خود چه بوده است؟! بخوانید!
وزیرخارجه فرانسه در پاسخ می‌گوید؛ «خیر، بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این سفر ندارم، مقامات ایرانی در هیچیک از جلسات مقدماتی به این مسئله اعتراض نکرده‌اند»! حالا بعد از یک آفرین بلند! به غیرت دینی و ملی دولتمردان کشورمان به ادامه پاسخ وزیرخارجه فرانسه توجه کنید! با کمال وقاحت دولت - و ملت - ایران را تحقیر کرده و می‌گوید؛ «دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئن هستم که هیچ اعتراضی نخواهیم شنید»! و با کمال تأسف باید گفت که هویت برخی از دولتمردان کشورمان را خوب شناخته بود و از جانب آنها در مقابل این تحقیر هیچ  اعتراضی دریافت نکرد!
دراین‌باره، بازهم بخوانید!
روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه خانم «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در شورای آتلانتیک شرکت کرده بود، می‌گوید؛ «ما نیز همراه آمریکا نسبت به ایران نگرانی‌های مشترکی داریم و به عنوان کشورهای اروپایی تحریم‌های خود علیه ایران را درباره موضوعات غیرهسته‌ای پابرجا نگاه می‌داریم» و تاکید می‌کند که؛ « در برخی از موارد تحریم‌های ما علیه ایران شدیدتر از تحریم‌های آمریکا نیز خواهد بود»!
«مایکل پریجنت» کارشناس ارشد موسسه هادسون و افسر اطلاعاتی آمریکا در مصاحبه‌ای به خبرنگاران اطمینان می‌دهد که «کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند تا وقتی ایالات متحده آمریکا اجازه ندهد به شبکه بانکی آمریکا دسترسی پیدا کنند، حاضر به تعامل اقتصادی با ایران نخواهند بود»!
و دهها نمونه دیگر از این دست که نشان می‌دهد دولت محترم بعد از امتیازهای نقدی که به آمریکا داد و در مقابل، فقط وعده‌های نسیه گرفت، امروزه همان فرمول
- بخوانید برجام 2 - را در رویکرد به اروپا، دنبال می‌کند و این دفعه «تکریم» می‌کند و «تحقیر»! می‌گیرد!  و این همه در حالی است که آمریکا و متحدان اروپایی و دنباله‌های منطقه‌ای آنها از اقتدار ایران اسلامی کابوس می‌بینند و غرب آسیا چند سالی است که به ویترین شکست‌های خفت‌بار آنان در مقابل ایران اسلامی تبدیل شده است... و این قصه سر دراز دارد.

حسین شریعتمداری

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
برادر حسین جان خودت می دونی چقدر طرفدار سفت و سختت افکار و اعتقادات بودم اما نیستم دیگه !!!!
حرفاتو باور نمی کنم . چرا ؟؟؟؟
چونکه تو قسمتهای دیگه خیلی بد عمل کردید . من دارم میمیرم بدون اینکه مردنم تاثیر مثبتی در درست شدن آدمای پلید داشته باشه ولی امثال تو منو زندانی روشهای باطل و اشتباهشون کردن و آخرشم گفتن شد دیگه ... شد !... تو ببخش ... !!!!!
چی ببخشم . دیگه چیزی نمونده . همین شده که‌ هیچ کس حرفاتونو باور نمی کنه . منم دفعه دیگه تو گروه اونا میرم . تا بیای التماسم کنید .
گفته باشم دفعه دیگه از این حرفا زدی جوابتو میدم .. اینبار به حرمت علاقه و احترامی که‌ بینمون بود هیچ نگفتم . جواب خودتو هر کسی مثل تو حرف بزنه محکم و قاطع می دم .
والسلام .
سلام ، مردم غیرتمند ایران در انتخابات آینده مشت محکمی به دهان یاوه گویان و وطن فروشان غربگرای داخلی خواهند زد تا بدانند با غیرت ایرانی بازی نکنند. مردم ولایتمدار و غیور ایران از همکاری مزدوران داخلی با کشورهای غربی بستوه آمدند و با پیامهای گوناگون به آنها هشدار دادند تکیه به قدرت دشمنان برای فشار بر مردم همان راه فتنه گران غرب گرا و وطن فروشان است زیرا از یکسو با آگاهی و غیرت ایرانی مواجه هستند و از سویی با قهر و غضب الهی روبرو شدند.
باعث تاسف است علیرغم نفوذ عده ای سکولار وطن فروش و بی دین در پستهای حساس همچنان با نیروهای انقلابی و عاشق ولایت دشمنی کرده و از هیچگونه اهانت و افترا و هتک حرمت کوتاهی نکردند. در مقابل امت حزب الله و نیروهای شریف و انقلابی بنابر فرمایش مقام معظم رهبری سکوت کردند تا بهانه ای برای مظلوم نمایی و ایجاد درگیری بدست آنان ندهند اما صبرها لبریز شده و مشاهده فسادهای شرعی و اخلاقی و شغلی که ضرباتی مهلک به ایمان و اعتقادات مردم وارد کردند غیر قابل تحمل گردیده است.
مردم از وجود افراد فاسد که بطور علنی در برخی پستهای حساس مشغول زد و بند و جابجا کردن اعتبارات ناچیز تخصیصی مطلع و بشدت شاکی هستند. برای مثال اعتبارات عمران شهری حدود 500 میلیارد تومن قانون بودجه کل کشور که میبایست طبق ضوابط و مقررات کشور به حساب عمرانی شهرداریها واریز شود به حساب جاری شهرداریها واریز شده تا هر طور مایل باشند مصرف کنند لذا اعتبارات محدود و جزئی که تخصیص یافته بجای عمران شهرها برای حقوق و پاداش و کارانه و احتمالا سوء استفاده در انتخابات شوراهای شهر مصرف گردد لابد بخشی از پولها به جیب افراد سکولار و بی دین و فاسدی واریز گردیده که این سبک توزیع اعتبارات و هزینه را خارج از ضوابط و مقررات برنامه ریزی و تایید کردند.
اکثریت اعتبارات تخصیصی از طریق شبکه شرکتها و سازمانهای اقماری وزارتخانه ها از مسیر مصرف صحیح خدمت به مردم خارج شده و به مصرف مقاصد شوم نفوذیها میرسد. آنها اینگونه شرکتها و سازمانهای اقماری وزارتخانه ها را تاسیس کردند تا بدون هیچ مشکلی از طریق قوانین تجاری و شرکتهای آزاد اعتبارات دولتی را از بیت المال دریافت و به مقاصد حزبی و جناحی و شخصی واریز کنند. افسوس که بسیاری از عوامل دستگاههای نظارتی از همدستان مفسدان انتخاب شدند تا بدون هرگونه مزاحمت ناظران هر آماری مزخرف و صورتهای مالی کذب را تایید کنند در حالیکه تعفن فساد گسترده قابل پوشاندن نیست.
بنام خدا
اقای ناطق مشخصاتی که شما میدهید مال دولت گذشته است که الحمدلله مردم هم در دولت هم مجلس شورای اسلامی و خبرگان وظیفه خود را انجام دادند . انسانهایی که حتی یکبار قران را یا نخوانده یا درک ننموده و دم از اسلام ایرانی میزدند انان مزدوران به ذباله دانی تاریخ فرستاده شده و حتی مقام معظم رهبری اجازه کاندانوری به بزرگ انها ان مرد کوچک نداد . یک مقدار به روز شوید مانند صدا و سیما در زمان متوقف نشوید
حالا این مردم هستند که می‌توانند از میان تفکر سعید جلیلی که مخالف مذاکره و توافق هستند و حسن روحانی که موافق مذاکره و توافق است و آن را عامل آرامش ایران در دنیای طوفان زده این‌ سال‌ها می‌داند، یکی را انتخاب کنند. قطعا رای مردم می‌تواند مسیر آینده ایران را مشخص کند.
رای مردم در اردیبهشت باعث می‌شود دیگر کسی خود را نماینده همه مردم معرفی نکند چون مردم در این ماه نظر قطعی خود را در مورد برجام و حامیان و مخالفان آن به صورت قطعی اعلام کرده‌اند. البته اگر باز مردم را عوام ندانند

دولت سوئد در پی انتقادات داخلی از پوشش مقامات زن این کشور در سفر به تهران اعلام کرد به زودی قطعنامه‌ای را علیه نقض "حقوق بشر" در ایران تسلیم سازمان ملل خواهد کرد/مهر
دولت بجاي اينکه بچسبد به اين جارجي هاي کافر و نمک نشناس به وضع جانبازان و رزمندگان رسيدگي کند انوقت خواهد فهميد که اقتدار ملي دست همين بچه هاي بسيجي زمان جنگ است که اکنون همگي در فقر و نداري بسر مي برند
...
گفتید :

هویت برخی از دولتمردان ما را شناخته بود .

یعنی چه ؟!

یعنی منظورشان این بود که :

مال اندوزند .

دوتابعیتیند .

رزمنده ستیزند .

رانت خوارند .

نجومی بگیرند .

باند بازند .

فقیر ستیزند .

قصر نشینند .

ظالم با لبخندند .

نان برند .

همسایه پرست و هموطن ستیزند ؟!

خوب توضیح داده نشده است .

انشاالله در مقله بعدی شجاعت داشته باشد ؟!

و بنویسد که آیا منظور شناختن هویت :

یعنی ایران و ایرانی را به خاک سیاه نشنده اند .

و رزمندگان جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس را حقوق ندادند ،

و از ایثارگری بنیاد بیرون انداختند که ؛

خودشان ثروتمند شوند و در خارج سرمایه گذاری کنند ؛

و فرهنگ ایثار و شهادت را تعطیل کنند ؛

که نسل رانت خوار و

نجومی بگیر

درست کنند ،

و ایران را خاکستر کنند ،

و ویران کنند .

که چرا در جنگ صدام را شکست دادند .

و نگذاشتند ایران شکست بخورد

و تضعیف شود .

و تجزیه شود .

که کشوری ضعیف

و توسری خور منطقه شود .

آیا منظور این بود که :

هویت دولتمردان را شناخته بود ؛

همان انتقام صدام است .

که رخنه کرده اند .

نویسنده باید توضیع دهد ؟!

که منظورش چه بوده است .

و گرنه خواننده به چند راهه می رود .

و حدس و گمان زیاد می زند .

نویسنده باید مقدار و نوع هویت دولتمردان را مشخص کند .

و تحقیق کند که :

حذف و فقیر نگه داشتن بچه های جبهه و جنگ ؛

و خاموش کردن رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس :

چقدر در شناخت هویت دولتمردان نقش داشته است ؟!

نویسنده باید مشخص کند ؟!

مشخص کند ؟!
...
چرابه دولتمردان زورمیاددررابطه به پرداخت حق حقوق جانبازان اختلاس هارامیگویند وام مارفیتم جنگ برای حفاظت وحراست دین دیانت وناموس شرف ملت وحراست اموال کشورنرفتیم عده اهای فرصت طلب بیت المال راغارت کنندبدهندبحساب آقازاده هاشون بریزندبرای بچه هاشون درکشورهای اروپایی خانه وکاشانه درست کنندامامن 59سال دارم با شش نفرعایله هنوزسرپناه ندارم یک پسرم 35سال داره دیگری27سال بعلت مشکل مالی هنوزنتوانستم آن هاروسروسامان بدم تاکی بایداین وضع مملکت اینطوربونه به ماهامیرسندمیگویندشما150میلیون تهیه کنیددولت هم 60میلیون وام به شمامیدهدبرای خودخونه بخریداگرمن پول داشتم منت حاتم طاهی رانمیکشیدم دولتی هافقط خوشانند، درآمداین کشوری که به فرمایش مقام معظم رهبری ظرفیت 150میلیون جمعیت داردپس چرادولت مردان دهامیلیاردبه بستگان شون بنام وام میدهندازدریافت وام کلان هاخبری نیست وقتی که ازصندوق ذخیره فرهنگیان 16هزار میلیارداختلاص میشه میگویندوام دادیم مگه این پول دولت بوداین ازحقوق فرهنگی کسرشده برای آینده فرهنگیان نه اینکه برای برخی چراحاضرنیستید حق ملت روبه ملت پرداخت نمایید،حتمآمیگویندکدام ملت دولت مردان هم دولت اندوهم خودشان ملت 70ملیون مردم این کشورملت بحساب نمیاندملت فقط نماینده گانندودولت وسلام بقیه مردم دیگه هیچ خداهم بالاحاضروناضراعمال انسانهاست خون شهدای هشت سال دفاع مقدس هم شاهدند:مقداری بنام برجام ریختندبحسابهایشان که دیدیم برجام آنها چه شدغنی سازی اورانیوم خون پاک دانشمندان مابودبتن ریخته شدبادست آقایان مذاکره کنندگان آخه آدم چندتاشوبگه آخه این چه دولت مداریست بخداخسته شدیم دردجان مان یکطرف دردبی توجهی دولت مردان هم یکطرف آقای روحانی میفرمودبرجام راخدابرای ماآورده پس کوهمان آش است وهمان کاسه چیزی رونمیبینیم ازکدام کارنیک ابن دولت بگیم ماکه ندیدیم جزخفت وخاری
با سلام نظر به اینکه حکم ها برای افزایش حقوق زده شده چرا حکم های بسیجیان اجرایی شده اما از سربازان داوطلب اجرایی نشده است .
جناب شریعتمداری شما روزنامه چند متر مربعیتو پر میکنی از مطالبی که هیچکس بهشون اعتنا نمیکنه وتیراژ واقعیش از یه روزنامه محلی هم کمتره خواهشا این سایت را آلوده به مطالب معلوم الماهیتتون نکنید وساحت ایثارگران را که ساحت مقدسی هست وجه المصالحه افکار جناحی وگروهیتان نکنید ایثارگران شانشان اجل از این دعواهای جناحی است


دنیایی پر از اهواز........
.
جنوبی باشی و نخل و شب و مهتاب
چه رویاها برای بافتن تا صبح خواهی داشت
ستاره می چِکد از آسمان و خاطراتت خیس
در این گلخانه تاریک، کمی هم خار خواهی داشت
نسیم آرزو را می کشانی در حیاط کهکشانها، لیک
غیر از خرده سیاره، نصیب از ماه تابانی نخواهی داشت
مگر در خواب بینی نازِ چشمِ مست ِ مهربانش را
و در این تار دیدن ها، کمی هم راز خواهی داشت
به این عشق غبار آلوده عادت می کنی روزی
و تعبیری ز دنیایی پر از "اهواز" خواهی داشت


کوثر شیخ نجدی
۳۰ بهمن ۹۵
دولتها وضعیت کشور را به گردن هم می اندازند اما سخنان رهبری در کلاس درس امروز چیز دیگری می گوید . وا اسفا از جفایی که همه جوره به اهوازی می شود . خدایا من از کدام غبار و دود و دم خفه کننده در اهواز بگویم !!! چه رویاهایی که به خاطرشان تا صبح نقشه می کشم و چه رویایی جانبخش تر از تنفس در هوای معطر به عطر و بوی نام و راه و همت شهدا ... و در این هواست که مدیران هم عزم خود را برای اصلاح امور جزم خواهند کرد والا همه باید در هوای غبار آلود به بوی گند تابع شدن بعضیا به هوای نفس بمیریم بمیریم بمیریم بمیریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi