شناسه خبر : 52075
شنبه 30 بهمن 1395 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بلایی که این زن سر مردان ما آورد!


معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا گفت ما در مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران می‌خواستیم مطمئن باشیم که حق وتوی ما حفظ می‌شود.
وندی شرمن در گفت‌وگو با نشریه اسرائیلی فلش گفت: روسیه معتقد بود که ما باید راهی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران پیدا کنیم؛ این مسئله به خاطر انجام فعالیت‌های تجاری، برای آنها مهم بود. همچنین این بخشی از باور روسیه بود که تحریم‌های فرا سرزمینی و تحریم‌های یک جانبه آمریکا قانونی نیست. با وجود این، مادامی که مذاکرات جدی بود، آنها کم و بیش از تحریم‌ها تبعیت می‌کردند.
شرمن خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های واگرایی شدید میان آمریکا و روسیه در جریان مذاکرات با ایران، قطعنامه موشکی و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بود. روسیه معتقد بود که نباید محدودیت‌های موشکی اعمال شود، نباید محدودیت تسلیحاتی وجود داشته باشد؛ آنها نمی‌خواستند هیچ محدودیتی بر سلاح‌های ایران اعمال شود، و فکر نمی‌کردند باید محدودیت‌هایی علیه ایران اعمال شود.
همه به اجماع رسیدند که درباره این موضوع به عنوان یکی از آخرین مسائل مذاکره شود، با این باور که اگر روسیه چیزی نخواهد و آمریکا هم خواستار چیز زیادی نباشد، اگر ما به سمت توافق پیش برویم، راهی برای رسیدن به توافق پیدا خواهیم کرد که البته همین طور هم شد و ما توانستیم به توافقی جامع دست یابیم.
وی گفت: آمریکا می‌خواست که قادر به بازگرداندن تحریم‌ها باشد. ما می‌خواستیم اطمینان یابیم که حق وتوی ما حفظ می‌شود. در نتیجه ساز و کاری که ایجاد کردیم، نوعی رأی معکوس است و موجب حفظ توانایی آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها می‌شود.

اینستاگرام
بلا چیه خب توی مذاکره و گفتگو دوطرف خواسته های خودرا بیان میکنند و هرکسی سعی میکند با توجه به حفظ منافع شروطی را مبنی بر تضمین گفته ها و عملکرد طرف مقابل در عهد نامه بگذارد و از همه غیر قابل باور و عجیب اینکه چطور یک گروه حداقل پنجاه نفری بعداز سالها مذاکره و صرف هزینه های هنگفت که به گفته بعضیها ایران کل آنرا پرداخت میکرده باید شاهد ناکارآمد بودن این توافق باشیم توافقی که امروز نشان میدهد نگرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد نکردن به طرفهای مذاکره کننده بی مورد نبوده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi