شناسه خبر : 52091
سه شنبه 03 اسفند 1395 , 14:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باور کنید خوزستان هم جزئی از این سرزمین است

بحران زیست محیطی در خوزستان یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم زده و ریزگردها امان جانبازان شیمیایی را بریده است.

فاش نیوز - بحران زیست محیطی در خوزستان یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم زده و ریزگردها امان جانبازان شیمیایی را بریده است.

 این صدایِ یک خوزستانی است، صدایی از زیر خمپاره ها و مین های برجای مانده از جنگ! صدایی است از نسلِ متولد شده از اثار شیمیایی!
سلامی را که می شنوید سلامی است از سرزمین طلای سیاه، سلامی از سرزمین حاصل خیز خوزستان و سلامی از هفت ملیت زیر خاک رفته ی خوزستان است!
منم!! یادگار هشت سال دفاع مقدس،یادگار همان پدر جانبازِ شیمیایی و مادر دریادلی که از بدو تولد فرزند، شهیدش خواندند.
این صدای ضعیف و صدای بی رمق شده یک خوزستانی زیر خاک مدفون شده است!سلامِ خاکی مرا پذیرا باشید.
بحران زیست محیطی در خوزستان در حال رقم زدن فاجعه ای انسانی است، هجوم ریزگردهایی که در سال های اخیر همواره گریبانِ استان را گرفته و در روزهای اخیر به طور قابل ملاحظه ای شدت گرفته است، مشکلات و مسائل عدیده ای از جمله قطع اب و برق، تعطیلی مدارس،دانشگاها و ادارات، بروز بیماری های تنفسی و غیر تنفسی را رقم زده است.
باور کنید خوزستان هم جزئی از این سرزمین است، خوزستانی که برای کاخ نشینان فقط و فقط پول نفت و گاز آن زیباست، اما تدبیری برای خاک آن ندارند و به گمانم می خواهند بذر امیدشان را در خاکِ ریه های این مردم مظلوم بکارند؟!
سرکار خانم ابتکار! شما در بسیاری از سخنرانی های تان به انتقاد ازدولت قبل و به خصوص جایگاه مدیر قبلی رئیس محیط زیست می پردازید، درست است که نقدهایی به مسئولین دولت قبل وارد است اما نکته مهم اینست که شما نزدیک به ۱۲سال در محیط زیست مسئولیت دارید ولی تاکنون فکری به حال مردم استان خوزستان نکردید و فقط به فکر دعواهای سیاسی خود هستید!
شما از رفع حصر فتنه گران ، پایین آمدن نرخ تورم و ایجاد فضای باز مدنی صحبت می کنید اما از رفع ریز گردها نه!
دقیقا پست دولتی شما چیست و مربوط به کدام زمینه کاری است؟!
در برهه ای که نگاه تبعیض آمیز دولت ، نفس ما را به شماره انداخته است باید دست یاری به کدام سو دراز کنیم؟!
آیا به سوی مسئول نماهای استانی که صندلی ریاست به مذاق شان خوش آمده است وقدرت را به خدمت ترجیح داده اند و در هنگام بحران از لهستان مردم را به خویشتن داری دعوت می کنند؟!یا به سوی مسئولی که ابتکارش نشنیدن صدای مردم مظلوم استان حوزستان است؟!
یا به سوی رئیس جمهوری که کلیدش فقط قفل نزدیکانش را باز می کند، رئیس جمهوری که به دور خود دیوار می کشد و تدبیرش برای خواص کبیر است و برای عوام فریب!
آقای روحانی به نظرم ابتدا خودتان باید به توصیه تان عمل کنید ، عینک تان را عوض کنید تا واقعیت ها را ببینید.به نظرم می آید ندیدن واقعیت ها ، نشانه بی سوادی است نه نقد عملکرد های غلط .
آقای روحانی از شما و خانم ابتکار خواستار پیگیری سریع و برخورد جدی با این مسئله هستیم و دیگر سکوت نخواهیم کرد.

فرستنده: امین امان اله پور جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خوزستان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi