شناسه خبر : 52115
سه شنبه 03 اسفند 1395 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاثیر منفی امواج وای فای بر بدن

سعید خداوردی - پیشرفت تکنولوژی علیرغم منافع بی شمارش، مضرات وصدمات قابل توجهی نیز بدنبال دارد و عدم توجه به نکات ایمنی گاهی موجب صدمات جبران ناپذیری میشود. یکی از دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی، مودم های وای فای یرای دسترسی راحتر به اینترنت می باشند که همگی از مضرات امواج آن بسیار شنیده ایم، بر همین اساس لازم دیدم تا تجربه خود را در مورد  تاثیرامواج وای فای بر بدن بیان نمایم.

من یکی از مجروحان جنگ تحمیلی هستم که در سال 1365 پای راست و دست راستم بر اثر اصابت ترکش قطع شد. اجازه دهید برای ورود به موضوع اول توضیحی کوتاه در مورد شرایط مجروحان قطع عضو ارائه نمایم. اگر به هر دلیلی عضوی از بدن فرد قطع شود ، از لحاظ جسمی آن عضو قطع شده است  ولی آن عضو در مغز باقیست و همانند سایر اعضای بدن از سوی مغز به عضو قطع شده فرمان صادر میشود که این امر موجب بروز دردی خیالی به نام " درد فانتوم " در فرد میگردد، نوعی درد عصبی که ریشه آن در ذهن و مغز انسان میباشد. شدت این درد در افراد متفاوت بوده و در بیشتر مواقع با گذشت زمان از میزان آن کاسته و گاهی رفع می گردد.

در مورد بنده ، یکسال بعد از مجروحیت، این درد کاملا رفع شد و از آن زمان حدود 25 سال مشکل خاصی را احساس نمیکردم تا اینکه از چند سال پیش دوباره این درد شروع و به حدی رسید که در هفته دو یا سه شب را اصلا نمی توانستم بخوابم. به همین دلیل به پزشکان مختلف متخصص اعصاب ودرد و حتی به کلینیک تخصصی درد مراجعه و مجبور به استفاده ازمقدارزیادی داروهای مختلف اعصاب و ضد درد شدم و لیکن متاسفانه بعد از گذشت چند سال و عمل به توصیه های پزشکان، چون عامل اصلی درد مشخص نشده بود این درد همچنان احساس می شد و حتی در این اواخر شدت آن به حدی رسید که 4 تا 5 شب در هفته از بیخوابی رنج می بردم.

جهت یافتن درمان در اینترنت به جستجو مشغول بودم و مقالات مختلفی را مطالعه میکردم تا اینکه یک روز مقاله ایی در مورد تاثیرات امواج بر بدن و خصوصا بر سیستم عصبی بدن مطالعه کردم و این عاملی شد تا ضمن پیگیری موضوع، شرایط خودم را مورد بررسی دقیق قرار داده و در نتیجه متوجه شدم که شروع دوباره درد فانتوم در من، همزمان با شروع استفاده از مودم وای فای در محیط منزل بوده است.

آزمایش در شرایط مختلف را بر روی خود آغاز کردم، بطوری که یک هفته کاملا مودم را در منزل خاموش کردم که در نتیجه آن تا حدی بهبود حاصل شد که نه تنها دارویی مصرف نکردم بلکه شش شب در هفته خواب تقریبا راختی را تجربه کردم ، برای هفته دوم مودم را روشن کرده ولی وای فای تلفن همراهم خاموش بود واز آن استفاده نمیکردم که در این حالت چهار شب از هفته خواب تقریبا راحتی داشتم  و در هفته سوم هم مودم روشن بود و هم با روشن کردن وای فای تلفن همراه از آن استفاده میکردم که در نتیجه آن فقط دو شب در هفته توانستم بخوابم .

حدود 3 ماه است که مودم وای فای را کاملا در منزل خاموش کرده ایم، البته بندرت درشبها به علت درد، بیخوابی دارم، احتمالا به این دلیل که نمی توانم محیط منزل را در مقابل امواج ایزوله نمایم و امواج وای فای مودم های همسایه ها تا حدودی در منزل ما نیز جریان دارند.

هر چند بنده دارای شرایط خاص بدنی هستم ولیکن ذکر این تجربه نشان از تاثیر منفی امواج بر سیستم عصبی بدن انسان دارد ، اگرچه خیلی از مردم در ظاهر متوجه آن نمی شوند و لی این اثر وجود دارد پس یبائید تذکرات کارشناسان را جدی بگیریم و با رعایت نکات ایمنی ، مضرات آن ها را به حداقل رسانده و بیشتر به فکر سلامت خود و اعضای خانواده باشیم.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
حرف ایشان کاملا درست است من هم جانبازم دکتر ب اعلام کرده تا از موبایل استفاده نکنم زیرا باعث حرکت ترکش در بدن میشود .اینها را به آن کسانی باید گفت که میگویند همه امنتازات مال جانبازان است . ما حاضریم این امتیازات را در مقابل انتقال درد ما به شماها واگذاریم.
سلام دوست گرامی پس بااین حال امواج خودگوشی هم تاثیربسزایی دراعصاب وروان مارزمندگان که مشکل اعصاب داریم دارد؟گیرم وای فای راخاموش کنیم آیاهمان گوشی نمیتواندتاثیرات مخرب داشته باشد/؟؟
پارازیت ها که خطرش خیلی بیشتره مسئولان توجهی ندارند
با سلام
دوست عزیز اگر دندانها هم عفونت کرده و خراب باشند موقعی که وای فای روشن است روی اعصاب و خواب هم تاثیر زیادی دارد و معمولا سردرد نیز بهمراه دارد ...
موفق باشید
سلام . صبح همه بخیر
ببینید چقدر امواج وای فا چقدر مضر است . عین خوردن جرعه جرعه سم هلاهل است که‌ در وقتش اثرات منفی خود را روی بدن انسان نشان می‌دهد دهد . حیف نیست که‌ بعضیها از این وسیله در جهت نادرست استفاده می کنند ؟؟؟
ما بچه مذهبی ها و جبهه و جنگ که‌ باید خیلی به این مسایل توجه کنیم . من در فضای مجازی مشکلی ندارم . بدون دردسر در گروههای مختلف فعالیت کردم و نظراتمو ارسال نمودم . در راستای فرمان اما م خامنه ای روزی چند ساعت تو این فضا کار فرهنگی انجام می دم و بعد به کارهای دیگرم می رسم . حتی رو گوشی هایم نت را فعال نکردم که‌ بیست چهارساعته آنلاین نباشم . فقط محدود به همان چند ساعت کار با وایفایم . اما یکی از دردسرهای من این شده که‌ به مزاحمت‌ها و کنجکاوی های یک چند نفر ی با شماره های متعدد سر و کله بزنم . چند بار بهشون گفتم حسم میگه تو خودتی اما گوش نمی کنن . شایدم می خوان آدمو امتحان کنن . بنابراین ناچار میشم بعد دو سه مکالمه مسدودشون کنم . نمی دونن کار من درسته با نه ولی فکر می کنم اگه حرفامو بهشون نگم دیگه خیلی در حق خودم ظلم کردم . اینا که‌ خودشونن پس اشکال ندارد چند جمله ای بین ما رد و بدل بشه .
منم هوچیگر . هر چه براشون می نویسم فوری بین همه جار می زنم . کلا تیپم اینه که‌ چیز پنهانی از کسی نداشته باشم . ولی دیدید که‌ به حاجی قول دادم دیگه لجوج نباشم . نمی خواهم باعث نگرانی کسی بشم .
به هر حال انتظار دارم بچه های جبهه و جنگ خیلی به سلامتی خود اهمیت بدن . من خوشحالم فاش نیوز شرایطی فراهم کرده که‌ من دغدغه ها و گاهی ناراحتی هایم را در حوزه نشر ارزشها به دید بعضیها بیاورم . من از گفت و‌گو در اینجا به نتایج خوبی رسیدم . چون کارم درست بوده . باید قدردان حاجی و کارکنان سایت بود . الان. با مشاهده چند روزه یه گفت و گوی خاص در اینجا متوجه شدم دست از لج و لجبازی بردارم که‌ اگر امکان استفاده خوب از وایفا نبود چه بسا تا آخر عمرم در لجاجت به سر میبردم و لجوجانه زحمت و سفارش یه حاج عبداللهی را انکار می کردم . وایفا مزایای خوبی همه داره اگه درست استفاده بشه خطرناک نیست مثل تمام امکانات دیگر میمونه که‌ باید در جهت خوبش استفاده کرد تا از خطرات احتمالیش مصون باشیم .
مطلب خوبی بود و دوستان به راهکارهای مختلفی اشاره کردند ولی از همه مهمتر که به نظر میرسه بصورت عمدی هم هست رفتار متولیان بنیاد با ایثارگران است اگر انسان در طول زندگی خود به حق خود برسد و بداند بخاطر کارهای خوبش مورد توجه قرار میگیرد هرگز به مشکلات عصبی دچار نمیشود بیشتر اعصاب خوردیها بخاطر مشکلاتیست که ایثارگران دارند و مسولین بنیاد هم اهتمامی برای رفع آن نمیورزند و در کل در جامعه باید مشکلات اعصاب و روان ریشه یابی و سپس برطرف شود.
منون بابت به اشتراک گذاشتن تجربیاتتان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi