شناسه خبر : 52118
چهارشنبه 04 اسفند 1395 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت خدمت وظیفه فرزندان ایثارگران از سال آینده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وضعیت اجرای مصوبه قانونی کسر خدمت نظام وظیفه فرزندان ایثارگران در سال آینده را تشریح کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وضعیت اجرای مصوبه قانونی کسر خدمت نظام وظیفه فرزندان ایثارگران در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری درخصوص مصوبات نیروهای مسلح را در حوزه  اختیارات فرماندهی کل قوا دانست و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دربرنامه ششم توسعه کشور، مصوبه ای را تصویب کرده است که بر اساس آن کسر خدمت نظام وظیفه فرزندان ایثارگران منوط به اذن فرماندهی معظم کل قواست.

وی گفت: این واقعیتی است که این امر از چارچوب اختیارات دولت خارج است و نیروهای مسلح تحت امر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا  هستند، لذاا تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می شود منوط به اذن ایشان است که به نظر بنده با رأفت ومهربانی که حضرت آقا نسبت به این موضوعات و عفو و بخشش دارند و در طول سال های مختلف داشته اند بیشتر از گذشته مدنظر و لطف ایشان قرار خواهد گرفت؛ بنابراین باید منتظر این باشیم که در آینده اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم ادامه داد: درخصوص فرزندان رزمندگان قرار شد یک ساماندهی جدی صورت بگیرد، به طور مثال الان من خودم رزمنده و ایثارگرهستم و80 ماه سابقه جبهه و فرماندهی دارم اما تاکنون هیچگونه امتیازی به بنده داده نشده است و حتی به اندازه کسی که 5درصد جانبازی دارد ازنظر قانونی چیزی شامل حال بنده نمی شود؛ در حالی که ایشان قانونا" می تواند ازیک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار شود.

جاسمی با بیان این موضوع که پیش از تصویب ماده 103 برنامه ششم توسعه کشور، تاکنون کسانی که رزمنده هستند از آن بهره مند نشده اند متذکر شد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی وعنایت شورای نگهبان به ایثارگران قرار بر این شد که رزمندگان، جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد از این امتیاز در سال آینده برخوردار شوند.

نماینده جانباز مردم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برپایه مصوبه قانونی برنامه ششم توسعه، رزمندگانی که سابقه حضور در جبهه را در کارنامه خود داشته باشند به ازای هر ماه، کسری خدمت به فرزندان آنها تعلق خواهد گرفت، درصورتی که پیش از این هرشخص حتی اگر 29 ماه سابقه داشت معافیت به او تعلق نمی گرفت و باید سقف 30 ماه را پر می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تصریح کرد: در قانون جدید به ازای هر ماه حضور در جبهه کسر خدمت تعلق خواهد گرفت و این موضوع شامل همه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس خواهد شد و در مورد آزادگان هم به همین شکل است در حالی که در گذشته آنها کمتر از این امتیاز برخوردار بودند، اما الان به ازای هر ماه آزادگی، یک ماه کسری از نظام وظیفه به آنها تعلق می گیرد.

به گفته نماینده ایثارگر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، فرزندان جانبازان نیز به ازای هر درصد جانبازی، معافیت نظام وظیفه شامل حال آنها خواهد شد.

جاسمی در خصوص ساماندهی مصوبات مرتبط با رزمندگان و افراد دارای زیر 25 درصد جانبازی تاکید کرد: مصوبات خوبی  صورت گرفته است اما به دلیل اینکه باید اصلاحاتی در آنها می شد و به تائید شورای نگهبان می رسید اجرای مصوبات از سال آینده امکانپذیر خواهد بود و خواهش من این است که ایثارگران منتظر باشند تا مصوبات به طور رسمی در اختیارآنها قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص این سوال که آیا این معافیت ها شامل فرزندان ایثارگران متولد قبل ازسال 73 خواهد شد پاسخ داد: قطعا" شامل حال گذشته نمی شود و این مصوبات مختص آیندگان است، اما درمورد افرادی که تاکنون غیبت کرده اند، با اذن رهبری برخی بخشودگی ها ممکن است انجام شود و آن را احتمالا خود حضرت آقا در مناسبت ها و موارد خاص اعلام خواهند کرد.

نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه حضور خود در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در سال 60 و در سن 13 سالگی در منطقه مرزی قصر شیرین وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شدم و بعد از آن هم تا پایان جنگ در ماموریت های مختلف برون مرزی در خاک عراق شرکت کردم و با معارضین اکراد عراقی برای سرنگونی صدام کار مستشاری انجام می دادم.

این نماینده که جانباز شیمیایی است، در پایان اظهارداشت: با وجود اینکه هنوزجوان بودم اما سلسله مراتب فرماندهی را طی کردم و در سن نوزده سالگی فرمانده گردان شدم و اگر خدا قبول بکند اکنون از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس هستم. من دوبار، یکی در منطقه شلمچه و یک بار دیگر در منطقه عمومی حلبچه شیمیایی شدم و در سن 18 سالگی درپست فرماندهی گردان بودم تا اینکه به عنوان قائم مقام فرماندهی لشکر عملیاتی 29 نبی اکرم در استان کرمانشاه منصوب شدم و همچنین فرمانده سپاه و ناحیه بسیج کرمانشاه شدم و بعد از آن توفیق پیدا کردم که در خدمت مجلس باشم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
کسی میتونه بگه این جمله شامل حال گذشتگان نمیشه و متعلق به ایندگانه یعنی چی ؟
يعني قبل از اين متولدين 73 به قبل بود اما اين بخشنامه اگر تصويب بشه هم قبل و هم بعد را شامل ميشه يعني ملاك رزمنده بودن است
باسلام.ثبت نام آزمون مقطع دكتري رشته های مختلف دانشگاه عالي دفاع ملّي سال تحصیلی 1397- 1396 در اسفند ماه 1395 برگزار می شودولی درسهمیه اختصاص داده شده آزمون فقط برای جانبازان 25درصدبه بالاست چرااین دانشگاه عزیزکه بامشکلات ایثارگران آشناست سهمیه ای برای جانبازان زیر25درصدنیزدرنظرنگرفته است.لطفاپیگیری بفرمایید
فک کن. از سوال زیر 73 اقای نماینده تصور کرده غایبین . اونایی که زیر 73 بودن و غیر غایب هستن هم میتونن استفاده کنن. واضحه
یعنی ما که معافیت تحصیلی داشتیم شامل حال ما نمی شه چون متولد قبل از 73 هستیم؟
با سلام خدمت شما و همه ایثارگران انقلاب اسلامی سوال این است که آیا مصوبه ای در مجلس در خصوص تسهیلات جهت شهریه دانشگاه ها برای فرزندان جانباز 20درصد لحاظ خواهد شد یا خیر؟ جانبازان زیر 25 درصد در خصوص این موضوع چقدر باید صبر کنند؟
من موندم چرا هیچکدوم از این افرادی که مسولیتی دارن درست و حسابی مطالب و عنوان نمیکنن.نوشته معافیت شامل حال فرزندان رزمندگان و جانبازان میشود حالا ما موندیم این فرزندان همون فرزنده از دید اونا یعنی یکی از فرزندان یا همه فرزندان یک نفر.این فاش نیوزم که کلا از مرحله پرته یه سوال درست درمون از اینا نمیپرسه که به درد بخوره اینجا هم که هرکی سوال میپرسه کسی جواب نمیده
فاش نیوز دلبندم عزیزم لااقل جواب این سوال و بده اگه نمیدونی بپرس نا سلامتی شما خبرنگاری اخه
سلام برادرجاسمی...تمام جبهه های غرب وجنوب وکردستان و.....را ازسال های اوائل انقلاب طی نموده ایم(من وهمرزمان شهیدم)...اسم شمابه گوشمان آشنانیست!!!حتی ازبنیانگذاران سپاه درکرمانشاه بوده ایم...نمیشناسمت!!!برای خودتون می بریدومیدوزید و...میایدمجلس و.....و.....و.....!!!!! از۱۳سالگی؟!!!کوه بیستون راعشق کند و شهرتش فرهادبرد!!!درودبرشهیدکرم طهماسبی ها...درودبرشهیدعلی سوری ها...درودبرشهیدمحسن احمدی ها...خسروپادیده...اسماعیل فدایی...حمیدمرادی...سلمان(سورنا)نقشبندی...ها و.........................و...
باسلام ایا در قانون خدمت رسانی به ایثارگرا در احرای ماده 51فرقی بین فرزندان شهید شاغل وبازنشسته وبیکار می باشد چرا ماده 51را برای فرزندان بازنشسته وبیکار اجرای نمی ذکند
درود بر نماینده عزیز و فعال همشهری
تشکر برای پیگیری هاتون
زنده و پاینده باشید
داستان ما رزمنده ها مانند دختری بود که‌ علی رغم زیبایی و کمالات و جمالی که‌ برخوردار بود اما هر وقت که خواستگاری برای وی پیدا می شد مشکلی پیدا میشد و خواستگاری بهم می خورد گاهی تا سر سفره عقد می رفت و دوباره بهم می خورد گاهی عقد می شدند و در مراسم عقد بین خانواده داماد و عروس نزاعی خونین روی داد باز به طلاق منجر می گردید
تا اینکه روزی بعد از آنکه آن عروس جوان و خوش چهره روز هوای پایانی جوانی را سپری می‌کرد و دیگر از ازدواج تا میدان شده بود خواستگاری خوش مرام پیدا شد و همه چیز بر وفق و مراد عروس بود ولی باز عروس تا امید بود مراسم عقد برگزار گردید و آستری عروس بیشتر شد چه حتما اتفاقی خواهد افتاد و عروسی ما به همراه خواهد خورد
در سالن آرایشگاه باز اشک در چشمانش حلقه زده بود و نگران در حالی کنه همه شاد و پایکوبی می کردند او به فراق و جدایی فکر میکرد
ماشین عروس آذین شده و بوق زنان وارد خیابان شد و داماد با کت و شلوار شیک و دسته گل به طرف عروس رفت و دست وی را گرفت و با صلوات وی را بدرقه کردند مادرش دست وی را گرفت و گفت مادر دیگه ناراحت نباش دیدی همه چیز به خیر و خوشی تمام شد عروس در حالی کنه وارد حجله شد گفت مادر هنوز همان باورم نمی شد
امروز ما رزمندگان هم تا این حرفها به مرحله اجرا در نیاید باور نداریم
سلام یعنی واقعا سال دیگه بهار میشه ورزمندگان به حقشون میرسن؟
سلام،اگر فرزند اول قبلا معاف شده باشه بر اساس قانون قبل ، اين قانون شامل فرزند دوم مى شه يا خير ؟
سلام. من خواستم بدونم من سال ۹۱ کنکور کارشناسی دادم و پدرم جانباز ۳۰ درصد هست اون زمان سهمیه نوشته شده بود برای جانبازان بالای ۵۰ درصد و شاهد و ازاده و من روزانه قبول شدم و فارغ التحصیل شدم. الان سهمیه برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا هست خواستم بدونم من دوباره کنکور بدم کارشناسی دارای سهمیه هستم؟؟
دوست عزیز چون شما از سهمیه استفاده نکرده اید میتوانید دوباره در کنکور شرکت کنید و از سهمیه خود استفاده کنید.
در صورتی ک شما در ردیف سهمیه 5 درصد مازاد قرارنگرفته باشید میتوانید از سهمیه استفاده کنید. مراد از سهمیه مازاد در این سال این میباشد ک اگر ظرفیت کد رشته جانبازان 50 درصد پر نمیشد مابقی تا سقف 5 درسد به 25-49 درصدها بر اساس اولویت درصد تعلق میگرفت
مهدی جان ما برای ظهور اقا صابریم چون هیچ کاری برای ما جانبازان بیست درصد و زیر بیت و پنج درصد نکردند و ما همچنان شهریه درس می دهیم و در مقابل خانواده خود شرمنده و به عنوان پینوکیو هستیم چون ما را فریب دادند و اصل طرح جامع ایثار گران در یک پرسه سیاسی کاملا تغییر کرد و اصل ما جرا حذف شد
سلام عزیزان
این قانون کی اجرا میشه و میتوانیم مدارک تحویل بدیم لطفا جواب بدید
شمارو به هرکی دوس دارین جواب بدین.این قانون شامل متولدین قبل70که با معافیت تحصیلی درس میخونن میشه ؟؟بعدش این قانون کی اجرا میشه به خدا از بلاتکلیفی مردیم!!
ایشون معلوم نیست نماینده کجا بودند!!!براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ونظریه شورای نگهبان قانون 45 وظیفه عمومی بشرح ذیل اصلاح وبا امضای دکترلاریجانی به رئیس جمهور جهت ابلاغ ارجاع گردید.
با تایید فرماندهی کل قوا (حضرت آقا)24 ماه آزادگی به 12ماه -25 درصد جانبازی به10درصد و24 ماه رزمندگی به 12ماه اصلاح ومابقی متون قانون بقوت خودباقیست.
سلام . من الان سرباز هستم ژدرم 10 درصد جانبازی و 6 ماه اسارت همگی مربوط به زمان قبل انقلاب دارند . این مصوبات شامل من که سربازم هم میشود؟
50٪ تخفیف به فرزندان ایثارگران چطور؟
سلام.من الان متولد 77هستم سهم 20درصد جانبازی هم دارم آیا سربازی میکنم ؟ آیا کسری میگیرم؟ یا معاف میشوم؟ لطفا جوابم را بدهید؟
سلام .من متولد77هستم سهم 20درصد جانبازی دارم آیا سربازی میکنم؟آیا کسری میگیرم؟ یا معاف میشوم؟ لطفا جوابم رابدهید
پس چرا تا الان اجرایی نشده این مصوبه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi