شناسه خبر : 52121
سه شنبه 10 اسفند 1395 , 13:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان شیمیایی و شرایط بد تنفسی در خوزستان

نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تأثیر مخرب ریزگردها برزندگی مردم، ایثارگران و خصوصا" جانبازان شیمیایی خوزستان را تشریح کرد.

فاش نیوز -  نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تأثیر مخرب ریزگردها برزندگی مردم، ایثارگران و خصوصا" جانبازان شیمیایی خوزستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «غلامرضا شرفی» نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان و تاثیرمخرب آن بر زندگی مردم و به خصوص جانبازان شیمیایی گفت: اوضاع و احوال اخیر و بغرنج ناشی از ریزگردها، شرایط زندگی در خوزستان را برای افراد سالم بسیار سخت کرده است چه برسد به کسانی که به دلیل مشکلات بیماری یا جانبازی فقط می توانند از 20 تا30 درصد شش خود استفاده کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد:در هر صورت شاید می شد طی 18 سال گذشته از این وضعیت که به وخامت امروز رسیده است جلوگیری و از شدت ان کاست اما متاسفانه ادبیاتی که در بین برخی از مسئولین حاکم است کارساز و در راستای چاره  اندیشی نیست.همچنین کلی نگری و تمرکز گرایی شهرهای دور از مرکز کشور را از اهمیت انداخته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانی مثل خوزستان با فاصله هزار کیلومتری از پایتخت که 20درصد از سرمایه ملی و تولیدات کشور را در اختیار و در "جی دی پی" تاثیر دارد، به دلیل وقوع ریزگردها به معنای واقعی کم کم مستهلک می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وقوع پدیده ریزگردها و خاموشی برق، روزانه 700 هزار بشکه به اقتصاد کشور ضرر وارد می کند و درعرض دو روز آلایندگی و یک روز و نصفی تعطیلی خوزستان موجب کاهش بیش از 700 هزار بشکه از فرآورده های نفتی شده است.

شرفی تصریح کرد: این وضع برای کسی که درد آشنا باشد بسیار درآور است، اما برای کسانی که ادبیات "باری به هر جهت" را دارا باشند و مدیریت پشت گوش اندازی برای مواجهه با مشکلات مردم را انتخاب کنند قطعا" نمی تواند پاسخگوی مناسبی باشد چرا که طی 18 سال گذشته فقط با توجیهات خود در جهت پاک کردن صورت مساله گام برداشته اند.

جانباز 50درصد دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: درمدت این 18 سال اگر هم به طور مثال هر سال یک گام موثراز سوی مسئولان برداشته می شد شاید امروز می توانستیم بگوییم این کارها انجام شده است و یک مسئول یا متولی می توانست بیاید و بگوید بودجه را در این مسیر خرج کرده ام و این هم نتیجه اش.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه اینطور نیست و امروز جانبازان و بیماران شیمیایی که تعداد آنها در استان خوزستان زیاد است و در شرایط اقلیمی عادی، آب و هوای استان خوزستان برای آنها مضر است و با توجه به گرمای شدید  و رطوبت بالا این امکان برای آنها فراهم  نیست که به استان های دیگر مهاجرت و از اب و هوای مناسبی بهره برداری کنند، مجبورند با همین شرایط در استان بمانند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امروز موضوع ریزگردها در خوزستان مزید برعلت شده است و مشکلات امان مردم را بریده است و وای به وضعیتی که کارد به استخوان رسیده وفریادها بلند باشد اما نه گوش شنوایی وجود داشته باشد و نه کسی که بتواند عکس العمل به موقع ای را انجام بدهد.

شرفی در خصوص این سووال که بنیاد شهید و امور ایثارگران در شرایط فعلی برای جانبازان چه کاری می تواند انجام دهد پاسخ داد: من پیشنهاد می کنم با توجه به وضعیت موجود، مسئولان بنیاد بیایبند این موضوع را کارشناسی کنند که در چنین شرایطی چه باید کرد ویا اینکه مبلغ فوق العاده ای برای این عزیزان درنظر گرفته شود؛ هرچند این پیشنهاد ممکن است دور از ذهن باشد و بگویند به جاهایی که از وضعیت آب و هوایی مناسبی برخوردار است نقل مکان کنند.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در هر صورت هر گامی که بردارند و یک مقدار از مشکلات مردم و جانبازان بکاهد ما ممنون و سپاسگذار آنها خواهیم بود اما بنیاد شهید و امور ایثارگران هنوزحتی یک کمیته تخصصی و کارشناسی در خصوص این موضوع تشکیل نداده است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم تاکید کرد: البته وضعیت آب و هوایی در خوزستان آنقدر بحرانی شده است که دولت در شرایط متفاوتی نسبت به گذشته به صورت ضرب العجل اقدام به انجام کارهای موثری کرده است و ما از تمام زحماتی که این عزیزان می کشند سپاسگذار هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 120 اکیب مرکب از 520 نفر از متخصصان از استان های دیگر با تجهیزات و امکانات لازم برای پایداری برق ، آب و خدمات شهری به حوزستان آمده اند، اما کاش این حرکت های آنی و ضرب العجلی طی 18 سال گذشته در بستر یک  مدیریت مهندسی و کارشناسی صورت می گرفت و ما امروز شاهد وخامت اوضاع تا به این حد نبودیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام

...

چقدر گفتم با حقوق و معیشت رزمندگان و جانبازان ۵% مخالفت نکنید ؟!

گوش نمیدید دیگه ؟!

گوش نمیدید ؟!

...

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi