شناسه خبر : 52124
چهارشنبه 04 اسفند 1395 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثار اسم رمز عبور از مشکلات است

محسن رضایی در یادواره شهید محلاتی: کلکسیون ناکارآمدی، شایسته ملت ما نیست/ ایثار، اسم رمز عبور از مشکلات است

خبرگزاری فارس: کلکسیون ناکارآمدی، شایسته ملت ما نیست/ ایثار، اسم رمز عبور از مشکلات است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید آیت الله فضل الله محلاتی و 330شهید شهرستان محلات گفت: ملت ما به انقلاب امیدوار است و از آن انتظار دارد. بنابراین دولت، مجلس ، قوه قضاییه و همه ارکان کشور باید انقلابی باشند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (یک اسفند) در مسجد قائم محلات اظهار داشت: شهید محلاتی یکی از یاران مخلص انقلاب و عاشق حضرت امام(ره) بود که برای خدمت شب و روز را نمی‌شناخت.

وی افزود: امام ایشان را به عنوان نماینده خود در سپاه انتخاب کردند و در کنار هم ایام پر حادثه‌ای داشتیم و جالب آن که شهادت ایشان نیز صحنه‌ای از پرکاری شهید محلاتی است. عملیات والفجر 8 و آزادسازی فاو را در 21 بهمن 64 شروع کردیم؛ شهید محلاتی در رفت و آمد به تهران و جبهه بودند و می‌خواستند پیام امام را به ما برسانند که به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید محلاتی تن به ذلت نداد و در برابر تهدید هواپیمایش که از او می‌خواست بین فرود در بغداد یا اسقاط هواپیما یکی را انتخاب کند، شهادت در آسمان را برگزید.

سرلشکر رضایی افزود: ما امروز از ایستگاه امنیت و دفاع و سیاست گذشته‌ایم و از سایر ایستگاه‌ها نیز با هدایت‌های رهبر انقلاب، سرافرازانه عبور خواهیم کرد. ایران اکنون علاوه بر این که می‌تواند از خود دفاع کند، به عراق و سوریه در حوزه دفاعی کمک مستشاری می‌دهد.

وی ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی ما موشک‌هایی با برد 50 کیلومتر هم نداشتیم، اما در حال حاضر موشک‌های ما دقیق‌ترین اهداف را در برد 2000 کیلومتر مورد اصابت قرار می‌دهند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داعشی‌ها و تکفیری‌ها بارها خواستند به مرزهای ما نزدیک شوند، اما با دیوار دفاعی و امنیتی ما مواجه شدند.

رضایی گفت: شرایط امروز کشور ایجاب می‌کند که به روحیه خستگی ناپذیر شهید محلاتی برگردیم. دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارکان ایران باید انقلابی باشند و برای فتح سنگرهای جدید باید ارزش‌های انقلاب را احیا و تقویت کنیم.

وی با ذکر خاطراتی از شهید آیت‌الله محلاتی گفت: زمانی که من تازه فرمانده سپاه شده بودم، هواپیمای ارتش که حامل شهید کلاهدوز و دیگر فرماندهان جنگ بود، نرسیده به تهران، دچار نقص فنی شد و فرماندهان سپاه و ارتش به شهادت رسیدند. شهید محلاتی همان روز خدمت امام رسیدند ، امام در آن ملاقات از شهید محلاتی پرسیده بود آقا محسن هم در آن هواپیما بود؟ که شهید محلاتی گفته بودند، نه . بعد از آن شهید محلاتی به استحضار امام رسانده بود که عازم سفر حج است و از امام پاسخ شنیده بود که شما در مدینه به حضرت رسول عرض کنید فشار روی ما زیاد است و ما کسی را در این دنیا نداریم. به ما عنایت بیشتری بفرمایید.

وی افزود: خاطره دیگرم به عملیات بدر باز می‌گردد. در این عملیات مشکلاتی پیش آمده بود که نیاز بود که جلو بروم و درخط مقدم باشم. شهید محلاتی باخبر شده بود، بعد از آن شهید محلاتی خدمت امام رسیده بود و امام از طریق مرحوم توسلی پیام داده بودند که به آقا محسن بگویید مراقبت کند.

رضایی با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر گفت: بحران ریز گردها در اهواز، سیل در بوشهر، ناهماهنگی در پرواز هواپیماهای مشهد، حادثه تلخ پلاسکو و مساله بیکاری، کلکسیونی از ناکارآمدی است که نشان می‌دهد با افکار جناحی نمی‌‌توانیم کارها را به پیش ببریم، بلکه باید امثال شهید محلاتی به میدان بیایند و جوانان مؤمن و انقلابی کار را به دست بگیرند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به روحیه انقلابی گری و برادری برگردیم و با اسم رمز ایثار از مشکلات و مسائل بزرگ عبور کنیم.

وی با اشاره به تلاش نتانیاهو و دوستانش برای تحریک ترامپ و تهدیدات دولت جدید امریکا افزود: اخیرا آقای ترامپ گفته است که می‌خواهد قوانین و تحریم‌های جدیدی ضد ایرانیان و مسلمانان تصویب کند، حال آن که بزرگتر از آقای ترامپ مثل آقای ریگان هم نتوانسته‌اند ملت ایران را از مسیر خود برگردانند.

به نقل ازفارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi