شناسه خبر : 52155
شنبه 07 اسفند 1395 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیروهای انقلاب ارزش وحدت را فهمیدند

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب روز پنج شنبه دوباره بعد از مدت‌ها از زمان افتتاحش پر رفت و آمد شده بود؛ برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموعه شهر آفتاب تهران شاید اولین و مهم ترین رخداد سیاسی انتخاباتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری باشد.

جایی در حوالی حرم مطهر امام خمینی؛ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب روز پنج شنبه دوباره بعد از مدت‌ها از زمان افتتاحش پر رفت و آمد شده بود؛ برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموعه شهر آفتاب تهران شاید اولین و مهم ترین رخداد سیاسی انتخاباتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری باشد.
 
از ساعت های ابتدایی صبح گروه ها و اقشار مختلفی که از چندین هفته قبل به عنوان نماینده قشر و استانشان انتخاب شده بودند، خود را به این مجموعه می رساندند تا هم اعضای شورای مرکزی جبهه را انتخاب کنند و هم ۱۰ کاندیدای برگزیده برای انتخابات ریاست جمهوری را.

خیلی از حاضران و اغلب تهرانی هایی که مسیر زیادی را تا نزدیکی های عوارضی تهران طی کرده بودند، دائم از همدیگر سوال می کردند که «چرا اینجا؟»؛ ظاهرا خیلی ها هنوز خبر ندارند که با برخی اعمال فشارها از سوی مقامات دولتی سالن میلاد مرکز نمایشگاه های بین المللی تهران وابسته به وزارت صنعت معدن و تجارت برای برگزاری مجمع ملی، به جبهه کرایه داده ندادند.
 
وقتی نیروهای انقلاب ارزش وحدت را فهمیدند
 

قبل از شروع رسمی مراسم جمعیت تقریبا سالن را پر کرده؛ سالنی که چندین هزار صندلی در آن قرار داده شده تا نمایندگان تمامی اقشار و استان ها را در خود جای دهد؛ مهمان ها و شخصیت ها هم کم کم از راه می رسند و بازار عکس یادگاری با اعضای هیات موسس و دیگر چهره های سیاسی داغ می شود؛ در این بین بازار عکس سلفی با مهدی چمران و مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه داغ تر از بقیه است.

مراسم با قرائت قرآن و البته سلام و صلواتی بر امام هشتم (ع) آغاز می شود؛ حجت الاسلام رحیمیان که هم پیشکسوت است و هم رئیس هیات موسس پشت تریبون قرار می گیرد تا هم از جزئیات کار جبهه بگوید و روندی که تا امروز طی شده است؛ حاج آقای رحیمیان تاکید دارد که همه قصد قربت الی الله کنند قبل از شروع کار و هدفشان را هم اجرا و رسیدن به عدالت قرار دهند.

رحیمیان در بین صحبت های خود به نکته مهمی تاکید می کند؛ مساله که شاید برای خیلی از شخصیت های حاضر سوال و شبهه باشد؛ او تاکید دارد که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیامده تا برای نیروهای انقلابی پدری کند، بلکه آمده تا برای این نیروها نقش برادر را داشته باشد.

بازار شعارهای انقلاب هم در مراسم گرم است؛ بعد از برخی فرازهای سخنرانی که مربوط به پشتیبانی نیروهای انقلابی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است، یکی از جانبازان با صدای بلند شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» سر می دهد و جمعیت هم با او همراهی می کند تا کمی یخ مراسم باز شود.

آیت الله موحدی کرمانی هم که همه معتقدند بزرگترین پشتیبان طرح های وحدت آفرین بعد از مرحوم آیت الله مهدوی کنی است، سخنران بعدی مراسم امروز است؛ آیت الله انتخاب اصلح را بهترین ثمره کار جبهه می داند توصیه قابل توجهی به حاضران می کند؛ «کاندیدایی که انتخاب می کنید باید از درد و رنج و بیکاری مردم غصه بخورد»
 
وقتی نیروهای انقلاب ارزش وحدت را فهمیدند

سخنران بعدی مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه است و بعد از آن مراسم قرائت سوگندنامه اعضای مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار می شود و همه حاضران همزمان با قرائت از سوی آیت الله رحیمیان، آنرا زمزمه می کنند؛ سوگندنامه ای که هم روی وحدت تاکید دارد و هم بر روی مبازره با ظلم و ظالم و فساد.

بعد از قرائت سوگندنامه نوبت به یکی از بخش های حساس مجمع می رسد؛ جایی که باید این اجتماع ۳ هزار نفری، ٣۰ نفر از اعضای شورای مرکزی را از بین کاندیداهایی که قبلا اسم و مشخصات آنها طی یک کتابچه به آنها داده شده، انتخاب کنند؛ قرار است این ۳۰ نفر هم کارهای جبهه را تا انتخابات هدایت کنند و هم کاندیدای نهایی را با نظرشان انتخاب شود.

رای گیری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی هیجان سالن را بالا برده و بسیاری از حاضران مشغول مشورت برای انتخاب بهترین گزینه عضویت در شورای مرکزی هستند؛ رای گیری تا قبل از زمان اذان ظهر و عصر به پایان می رسد و کار شمارش نیز بلافاصله با کمک گرفتن از دستگاه های کامپیوتری شروع می شود؛ البته تا کردن بیشتر برگه ها توسط رای دهندگان کمی مراحل شمارش آرا را کند کرده است.
 
وقتی نیروهای انقلاب ارزش وحدت را فهمیدند

کندی شمارش آرا و شروع شدن نوبت عصر مراسم برنامه ها را تحت تاثیر قرار می دهد؛ مهدی چمران تاکید می کند که ممکن است شمارش آرا برای تعیین شورای مرکزی تا عصر طول بکشد و برای همین درخواست می کند که انتخابات برای تعیین ۱۰ کاندیدای نهایی را شروع کنند؛ برای جلوگیری از بروز شبهه چمران از حاضران می خواهد که با رای موافق خود که با بلند کردن دست اخذ می شود، این اجازه را به هیات موسس بدهند؛ با موافقت جمعیت چمران اسامی ۲۱ نفری را که در لیست نامزدهای احتمالی قرار گرفته اند قرائت می کند و حضار می توانند اسامی ۱۰ نفر مطلوب خود را در برگه هایی که فقط ۱۰ اسم جا دارد، بنویسند.

یکی از حاضران در زمان قرائت اسامی کاندیداها شروع به صحبت کردن با صدای بلند خطاب به چمران می کند؛ خیلی ازحاضران گوش هایشان را تیز کرده اند تا ببینند که این فرد دقیقا چه چیزی می گوید؛ خود چمران بعد از چندباری که فرد مذکور به حرفش اصرار می کند، خطاب به حضار می گوید «این برادر ما می گوید که شما هم کاندیدا شو؛ باید بگویم که من اصلا بلد نیستم کاندیدا بشم!»؛ این کنایه چمران خنده حضار را در پی دارد و کمی خستگی چندین ساعت حضور در سالن را کم می کند.

نکته جالب اینکه در زمان قرائت اسامی کاندیداها، بعد از آوردن اسم برخی افراد، صلوات های بلندتری در سالن فرستاده می شود که همین موضوع باعث خنده حضار و طراوت جلسه می شود.

آخرین سخنران مراسم حجت الاسلام پناهیان است که مثل همیشه با شور و حرارت از لزوم حرکت های انقلابی در عرصه سیاسی حرف می زند؛ او تاکید دارد که آرزوی همه دوستداران انقلاب تشکیلاتی زندگی کردن است؛ شیوه ای که باعث می شود همه اقشار جامعه با روحیات مختلف، انقلابی فکر کنند و انقلابی بمانند.

شمارش آرا اعضای شورای مرکزی و ۱۰ کاندیدای نهایی به صورت توامان ادامه دارد و حالا تعداد بیشتری از نیروهای اجرایی جبهه به تسریع کار کمک می کنند؛ یکی از مسئولان خبر می دهد که اسامی اعضای شورای مرکزی تا پایان شب بدست آمده و اعلام می شود ولی اعلام اسامی ۱۰ کاندیدای برتر به جلسه بعدی مجمع موکول می شود.


پایان کار نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خیلی ها را امیدوار کرده است؛ امیدوار به تغییر شرایطی که تداومش، شاید بزرگترین خطر برای کشور باشد؛ برخی فکر می کنند مهم ترین پیام جلسه امروز این است که همه به یک نگرانی مشترک رسیده اند که «تداوم وضع موجود برای کشور خطرناک است»؛ حالا همه ارزش وحدت را بیشتر از قبل درک کرده اند.

به نقل ازمشرق

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi