شناسه خبر : 52168
یکشنبه 08 اسفند 1395 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییرنام باغ موزه دفاع‌مقدس تهران

پنجمین هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نخستین جلسه هیأت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و اعضای این هیأت امنا برگزار شد.
 پنجمین هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نخستین جلسه هیأت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و اعضای این هیأت امنا برگزار شد.
 
در پایان این دو جلسه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه پنجم هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصمیماتی گرفته شد و در این راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عضویت هیأت امنای این بنیاد درآمدند.

وی افزود:همچنین در راستای ثبت و نگهداری آثار مرتبط با دفاع‌مقدس نیز مواردی به تصویب رسید.نخست ثبت، نگهداری و مراقبت از اماکن و اراضی دفاع مقدس بود و تصمیم دیگر نگهداری و ثبت اسناد دفاع مقدس بود.

سرلشکر باقری در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با مصوبه‌ای که در جلسه اعضای هیأت امنای موزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی به تصویب رسید، توضیح داد: از شنبه ۱۷ اسفندماه جاری مدیریت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری با ترکیب جدیدی فعالیت خودش را ادامه خواهد داد. ضمن اینکه از این پس نام این مجموعه، «باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» خواهد بود. امیدواریم که در این راستا تحول بزرگی برای غنابخشیدن به این موزه صورت بگیرد. همچنین مجموعه دیگری نیز در حاشیه حرم امام خمینی (ره) پیش از این در نظر گرفته شده بود که هم اکنون مکمل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود تا نمایش واقعی از آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده است را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع هیأت امنای جدید باغ موزه، ترکیبی از شهردار، مجموعه باغ موزه و ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

سرلشکر باقری یادآور شد: در هیأت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعضای حقیقی و حقوقی حضور دارند. امروز پیشنهاد و تصویب شد که دکتر محسن اسماعیلی از حقوق‌دانان و اعضای مجلس خبرگان، آقای دارابی از معاونان صداوسیما و سردار محمد ناظر که هم اکنون مسئولیت یادمان‌های دفاع‌مقدس را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند به عنوان اعضای حقیقی این باغ موزه فعالیت کنند. رئیس هیأت مدیره این باغ موزه موزه،سردار بهمن کارگر و مدیرعامل آن نیز به مدت سه سال سردار جواد خضرایی خواهد بود.رئیس و نایب رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به ترتیب سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواهند بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موضوع مشارکت راهیان نور و جهاد سازندگی در مسئله کاهش گردوغبار در استان خوزستان توضیح داد:در جلسه امروز درباره مشارکت مجموعه راهیان نور و جهاد سازندگی در مسئله درختکاری و کاهش گرد و غبار نیز موضوعاتی پیشنهاد شد. براساس جلسه‌ای که هفته گذشته با اعضای هیأت دولت داشتیم قرار شد که نیروهای مسلح و راهیان نور در رابطه با کاهش گرد و غبار در استان خوزستان با جان و دل کار کنند و در صورتی که دولت محترم تمهیدات لازم را فراهم کند این مسئله عملی خواهد شد چرا که نیروهای مسلح کشور، این آمادگی را دارند. مشارکت مجموعه راهیان نور و ستاد کل نیروهای مسلح در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌کرد خواهد بود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: امیدواریم که با روحیه جهادی و همکاری بسیج سازندگی، دولت و مجموعه راهیان نور مسئله گردوغبار در استان خوزستان کاهش یابد. طرحی که اکنون به صورت کوتاه‌مدت داریم بحث مالچ‌پاشی اراضی داخل کشور و نهال‌کاری است که در این زمینه زیرساخت‌ها و نیروی انسانی از الزامات آن خواهد بود.

وی یادآور شد:‌ همچنین در دو هفته اخیر مجموعه نیروهای مسلح خودروهای دیزلی و ژنراتورهایی را برای انتقال آب  در راستای گرد و غبارزدایی در اختیار وزارت نیرو قرار داده‌اند تا به آن‌ها در این امر کمک کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به برگزارش اردوهای راهیان نور نیز گفت:‌ اهمیت راهیان نور و استقبال جوانان از این جبهه بزرگ فرهنگ و ایثار بسیار است به گونه‌ای که سال قبل نزدیک 6 میلیون نفر که ۸۰ درصد آنان را گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل داده بودند در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس حضور یافتند. امسال هم این حرکت فرهنگی انجام خواهد شد. برای برگزاری اردوهای راهیان نور در سال جاری نیز اعضای مرتبط با راهیان نور در روز ۱۶ اسفندماه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت تا از فرمایش و رهنمودهای ایشان در رابطه با موضوع راهیان نور بهره‌مند شود.
منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi