شناسه خبر : 52185
یکشنبه 08 اسفند 1395 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شهادت» از مهمترین پایه های اقتدار ماست

وزیر امور خارجه گفت: شهادت نه تنها یکی از استوارترین آموزه های مکتب اسلام است بلکه یکی از مهمترین پایه های اقتدار کشور ما است.
ظریف: «شهادت» از مهمترین پایه های اقتدار ماستمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) را تسلیت گفت و افزود: شهادت نه تنها یکی از استوار‌ترین آموزه‌های مکتب اسلام است، بلکه یکی از محکم‌ترین پایه‌های اقتدار ملی ماست.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 38 سال است در برابر تمام فشارها، تحریم‌ها، جنگ‌ها، خصومت‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کرده و موفق‌تر از قبل و سربلندتر از گذشته با سربلندی از همه این صحنه‌ها بیرون آمده، عنوان کرد: ایران توانسته تنها محیط امن در یک منطقه سراپا خشونت، خون، درگیری، کشتار و قتل بیرحمانه باشد و توانسته در حوزه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای گرفته تا اقتصاد مقاومتی تا فناوری‌های پیشرفته مسیر توسعه، پیشرفت و سربلندی را با اقتدار طی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: ایران توانسته در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی، مقابله و مقاومت کند. در صحنه جنگ که همه برای حمایت از ظالم و تجاوزگر بسیج شده بودند، همه در برابر این مردم بزرگ متحد بودند. در صحنه فناوری همه برای محروم کردن مردم ما از دستاوردهای علم و فناوری مقاومت و ممانعت می‌کردند، همان علم و فناوری که این مردم سخاوتمندانه در قرون گذشته در اختیار جهانیان قرارداده بودند.
 
ظریف خاطرنشان کرد: امروز با خست و ظلم تلاش کردند از دستیابی مردم ایران به فناوری جلوگیری کنند. همه تلاش کردند مردم ما را از ابزار مقاومت و دفاع محروم کنند و حقوق مردم را زیر پا بگذارند.

وی اظهار داشت: اما به برکت مکتب مقاومت و ایثار که سرمایه جاودانه آن در خون سالار شهیدان اما حسین (ع) و رهروان مکتب ایشان است، این مردم توانستند بر همه فشارها، جنگ‌ها، تهدیدات و ظلم‌ها پیروزمندانه فائق بیایند و بتوانند امروز به عنوان یک قدرت موثر و یک کشور پیشرفته، یک نیروی مردمی و متکی به خود دارد که دارای امنیت، اقتصاد و فناوری و دفاع درون‌زا است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه شهدا ناظر بر اعمال ما در پیروی از این تعلیمات و آموزه‌ها هستند، آنچه شهدا برای ما آوردند و پیامی که شهدا از سوی ملت به جهان دادند را پیام قدرت و اقتدار خواند و افزود: ما همواره و تا پایان تاریخ مرهون شهدا و ایثارگران هستیم. میزان وام‌داری ما به شهدا و ایثارگران و به خانواده‌های بزرگ آنها قابل شمارش نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به خانواده شهدای وزارت خارجه حاضر در این مراسم عنوان کرد: به خاطر شهدا و فرزندان شما پدران، مادران و همسران شماست که ما امروز طعم امنیت را می‌چشیم و امروز کسی جرات نمی‌کند به این مرز و بوم و به این مردم نگاه خصمانه داشته باشد. به خاطر آنهاست که ما می‌توانیم با امید به آینده و با تدبیر مسیر پیشرفت و توسعه را طی کنیم، به خاطر انهاست که ما می‌توانیم در صحنه‌های دیپلماسی بدون نگرانی هم مذاکره کنیم و هم مقاومت.

ظریف همچنین با بیان اینکه ما طعم سلاح شیمیایی را چشیدیم، اما از آن در مقابل دشمن استفاده نکردیم، عنوان کرد: ما با اقتدار می‌ایستیم و از ابزارهای دفاعی خود برای دفاع و جلوگیری از خیال بافی توهمات کسانی که به چند ابزار وارد شده از خارج می‌نازند بهره می‌گیریم.

وی اضافه کرد: ملتی که اقتدار خود را از ایثار و شهادت به دست آورده هیچگاه نگران رجزخوانی گروهی که همه چیزشان وابسته به دیگران است نخواهد شد.
 

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تحرکات آمریکا درباره تروریستی خواندن سپاه پاسداران هیچگاه منفعتی برای مردم آمریکا و این کشور ندارد گفت:  آن چیزی که همه دنیا اذعان دارند، در برابر تروریست‌ها آنکه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه کرده، برداران ما در سپاه پاسداران هستند.

ظریف در ادامه هشدار داد: هرگونه حرکت علیه این مردان غیور کشور ما صرفا باعث روشن‌تر شدن ماهیت آنهایی می‌شود که این اقدامات را انجام می‌دهند و حتما به صرف آنها نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره همکاری های منطقه ای در بحران سوریه اظهار داشت: ما تجربه مناسبی در زمینه همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد آتش‌بس در سوریه داشتیم و امیدواریم همسایگان ما در ترکیه و سایر همسایگان فواید همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند و واقعیات را در خاطر داشته باشند و بدانند ایران خیرخواه همه همسایگان است.
 
وی در پایان افزود: امروز در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه در حوزه نفت و حمل و نقل که دو حوزه از سه حوزه اصلی تحریم‌ها بوده، همه موانع برداشته شده و در حوزه بانکی هم توانسته‌ایم موانع را یک به یک برداریم.

در این مراسم از 37 نفر از خانواده‌های شهدای وزارت خارجه تجلیل شد.

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه، بهرام قاسمی سخنگو، منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق و جمعی از مقامات و مسئولان وزارت خارجه و خانواده شهدای این وزارتخانه حضور داشتند. 
منبع: فارس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi