شناسه خبر : 52190
دوشنبه 09 اسفند 1395 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست خبری معاون فرهنگی بنیاد شهید با مدیران کل شاهد و ایثارگر وزارتخانه ها

اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می شود

نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران کل شاهد و ایثارگر وزارتخانه ها در خصوص "اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار" برگزار شد.

فاش نیوز - نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران کل شاهد و ایثارگر وزارتخانه ها در خصوص "اولین جشنواره  آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست خبری معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران کل شاهد و ایثارگر وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فن آوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در خصوص "اولین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار" با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزارشد.

حجت الاسلام سید محمدحسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید ابتدا با خیرمقدم به حاضرین و گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اهداف برگزاری این جشنواره را تحرک تحصیلی، افزایش انگیزه تحصیلی، شناسایی چهره های موفق شاهد و ایثارگر، شناسایی استعدادها، فرصت آفرینی برای استعدادهای برتر آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و  دعوت از آنان برای ورود به عرصه رقابتی و شناسایی برترین های آموزشی دانست و تصریح کرد: این جشنواره با حضور تعدادی از وزرا یا مشاوران وزرا در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید برگزار خواهدشد.
وی همچنین متذکر شد: متاسفانه طرح شاهد کمتر اطلاع رسانی شده و خوب است در سی امین سالگرد این طرح به آن پرداخته شود

حجت الاسلام موذنی با ارایه آماری در خصوص نخبگان از پایه ابتدایی تا دانشگاهی گفت: سال گذشته60  هزار نفر از دانشجویان و دانش آموزان ما به عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر معرفی شدند که این افراد از میان 162 هزار دانشجو و 56 هزار دانش آموز انتخاب شدند.
همچنین 34 هزار دانشجو و 26 هزار دانش آموز ممتاز شاهد و ایثارگر مجموعا 60 هزار نخبه بنیادشهید را تشکیل می دهند که بیش از دو هزار نفر از جامعه هدف ما به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه در مراکز دانشگاهی فعالیت دارند و همچنین  7000نفر از نخبگان دانش آموزی و دانشجویی شاهد و ایثارگر عضو مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در کشور هستند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیادشهید گفت: در سال 95 از مجموع داوطلبان شاهد و ایثارگر، 57 درصد در دانشگاه دولتی پذیرفته شدند که 9 نفر از این داوطلبان بدون استفاده از سهمیه شاهد حائز رتبه های برتر در کنکور سراسری شدند و یک هزار و 200 نفر از دانش آموزان شاهد و ایثارگر نیز در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصیل هستند که  همه باید تلاش کنیم مباحث را به سمت مسائل فرهنگی سوق دهیم تا کمتر در زمینه های فرهنگی در محیط های دانشگاهی و دانش آموزی دچار مشکل شویم.
موذنی در پایان با اشاره به  پرداخت شهریه دانشگاه آزاد دانشجویان نیز اظهار داشت: براساس تفاهم نامه ای که میان بنیادشهید و دانشگاه آزاد منعقد شد دانشجویان شاهد و ایثارگر از چرخه پرداخت شهریه خارج  می شوند و بدون دغدغه به تحصیل خود می پردازند که این رضایتمندی بالای 70 درصدی  دانشجویان را به همراه داشته است، هرچند هنوز دانشگاه آزاد هزینه هنگفتی از ما طلبکار است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام / چه خوب بود از جانبازان زير 25 درصد که با هزينه شخصي و با سن بيشتر از 50 سال در دانشگاه ها درس مي خوانند و نه سهميه ورودي داشته اند و نه هزينه اي را بنياد متقبل نشده و با معدل هاي خوب ادامه تحصيل ميدهند تقدير مي شد تا لاقل کمي دلگرمتر ادامه تحصيل بدهند ....
ما که بعد از 50 سال سن از بنياد و بخش فرهنگي ان خيري نديديم و ديگر هم اميدي نيست ....و شوراي محترم نگهبان هم با سهميه همسر و فرزندان جانبازان زير 25 درصد مخالفت کرد ...
افرين و صد افرين نمراتتان بيست ....ولي مردود شديد

...

اونایی که فهمیدن چه خبره .

بگن ما هم بدونیم .

...
سلام خدمت اقای شهیدی من در اسفند 94 در همایش ممتازین کشوری بشما نامه ایی دادم جهت جذب هیات علمی از دفتر شما به اینجانب تماس گرفته شد که باید امتحان جامع را بدهید حاجی اقا الان امتحان جامع را گذرانده ام و 4 مرتبه دانشجوی ممتاز دکتری شده ام دو سال هم در دانشگاه استاد مدعو هستم لطفا با من جهت جذب هیات علمی فرزندان نخبه ایثارگر همکاری کنید .با تشکر
یعنی دانشگاه آزاد از فرزندان جانبازان 20 درصد هم شهریه نمیگیره
رزمندگان بعدازاتمام جنگ همچنان درگیرجنگ اعصاب وروان هستندآنوقت بعضی ازمسولین مامیگویندشادباشیدباکدامین شکم سیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi