شناسه خبر : 52191
دوشنبه 09 اسفند 1395 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با موافقت مجلس

دولت مکلف به پرداخت حق بیمه جانبازان می شود

در صورت موافقت مجلس، دولت مکلف به پرداخت حق بیمه جانبازی به جانبازان بازنشسته می شود.

فاش نیوز - در صورت موافقت مجلس، دولت مکلف به پرداخت حق بیمه جانبازی به جانبازان بازنشسته می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان رسیدگی به بخش درآمدهای لایحه بودجه سال 96 خاطرنشان کرد: در بخش هزینه ای پیشنهادات مختلفی در رابطه با جانبازان تهیه شده است که از جمله آن پرداخت حق  جانبازی از سوی دولت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس یکی از این پیشنهادها، دولت مکلف است حق جانبازی  برای کلیه جانبازان بازنشسته مشمول کلیه صندوق های بیمه بازنشستگی بمانند شاغلین اعمال کند.

وی افزود در این پیشنهاد پرداخت حق  جانبازی به صندوق های بیمه بازنشستگی بر عهده دولت گذاشته شده است و منبع مالی آن از محل بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین خواهد شد.

به گفته ابطحی عزم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این استوار است که رسیدگی به برنامه لایحه بودجه در هفته جاری با ارائه پیشنهادات و مصوبات قانونی به پایان برسد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
مطلب به صورت دقیق وشفاف و روشن نبود .
هم اکنون حق بیمه سهم کارمند و کارفرما در خصوص "جانبازان شاغل "از سوی دولت پرداخت می شود و جانبازان و فرزندان شهدا معاف از پرداخت بیمه هستند .
لیکن در خصوص جانبازان غیر شاغل یک ظلم و بی انصافی بزرگی که طی سالیان سال اتفاق افتاده این است که عضو هیچ صندوق بازنشستگی نیستند وحتی درایام پیری هم حقوق بازنشستگی نخواهند گرفت !
و بسیار عادلانه است همانند جانبازان شاغل ازپرداخت حق بیمه معاف باشند
و بسیار عادلانه است که حقوی بازنشستگی برای جانبازان زیر25% بدون شغل دولتی از صندوقی متمرکز همچون نیروهای مسلح برقرار شود و حق بیمه هایشان از ابتدای مجروحیت به همان صندوق از سوی دولت واریز شود ویا با دولت یک تفاهم نامه بنویسند .
سلام دوستان عزیزبیاییدازجانبازان یادبگیریم که چطورتوانستنددرطول این28سال حق قانونی خودشان راازدولت بگیرند.الان جانبازان فراخوان داده اندبرای14/12جلوبنیادشهیدتهران وشهرستانهاتجمع کنندتابه حق خودبرسندچرامارزمندگان28سال است که هیچ دفاعی ازخودمان نشان نداده ونمی دهیم؟دلیل این سکوت بی منطق چیست که هزاران خانواده رزمنده دارندبخاطراین سکوت زجرمیکشندوهیچ فریادرسی هم نیست چرا؟ مگردروغ میگوییدکه رزمنده هستید؟پس چرا28سال است که سکوت کرده ایم؟بیاییدبرای یک بارهم که شده ازحق پامال شده مان دفاع کنیم .28سال زجربس نیست28سال خون دل خوردن کافی نیست؟پس چراداریم خودمان به خودمان وخانواده مان ظلم میکنیم درصورتی که راه داردوخیلی هم آسان است چرا؟ازرزمندگان پایتخت نشین تقاضاداریم اقداماتی ترتیب بدهندتامارزمندگان هم قبل ازعیدوقبل ازاجرایی شدن برنامه ششم توسعه بتوانی خواسته هایمان را به گوش مسولین ونمایندگان برسانیم تامبادا مثل28سال قبل سرمان بی کلاه بماند....منتظردوستان پایتخت نشین جهت اقدامات لازم برای تجمع جلو مجلس منتظریم و ما رزمندگان 8 سال جنگ ازشهرستانها و روستاها شمابزرگواران رایاری خواهیم کرد%%%%%%%%رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
به گفته ابطحی عزم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این استوار است که رسیدگی به برنامه لایحه بودجه در هفته جاری با ارائه پیشنهادات و مصوبات قانونی به پایان برسد.

به نفع چه کسانی وباچه قیمت؟آیارزمندگان هم دراین لایحه دیده شده اندیانه مثل گذشته درحدحرف وروی کاغذاست؟بخدامارزمندگان کاسه صبرمان لبریزشده است ودیگرنمیتوانیم تحمل لایحه های بی محتوا که هیچ وقت شکل اجرایی بخودنگرفت راتحمل کنیم .چون28سال استکه داریم باپوست وگوشتمان این بی عدالتی هارااحساس میکنیم وهیچ دم نمیزنیم چرا؟
بنام خدا
با سلام و آرزوی توفیق الهی
احتراما ضمن تشکر از زحمات ارزشمند شما بزرگواران به استحضار میرساند بنیاد متاسفانه عیدی سال جاری برای مشمولین حالت اشتغال قطع کرده است !
چرا علیه جانبازان این همه هجمه به پا کرده اند .؟
مگر درک ندارند ؟
عاجزانه تقاضای پیگیری از محضر شما مدافعان فرهنگ ایثار و شهادت داریم .
آجر شما با خدا

...

این چیزایی که میگن یعنی چه ؟!

یعنی برای ما

آب و نون میشه ؟!

یا فقط خودشون ؟!

آفتابه لگن ۷ دست ؟!

مردیم از بس شمردیم ؟!

...

بنیاد زیر مجموعه دولت است و بودجه ٱنرا دولت مشخص میکند چطور در متن بالا گفته است حق جانباری به عهده دولت و منبع مالی آن از بنیاد تامین میشود! باید برعکس میگفت از طرفی این متن میتونه بهانه ای باشه برای بنیاد که ما منابع محدودی داریم و از یکجا کسر و به این قسمت افزوده شود و باید در متن بالا میگفت موافقت و تأمین مالی آن با دولت و پرداخت آن با بنیاد میباشد چون متولی رسیدگی به ایثارگران بنیاد میباشد و این موازی کاری میتواند راه را برای تخلفات اداری و اختلاس باز بگذارد.
تو بودجه که پبش بینی نشده بود در کمسیون تلفیق؟همش حرف هست...حرف
چرامسئولین شفاف و واضح حرف شونو نمیزنن؟!من که چیزی ازحرفهای این آقانفهمیدم!کدوم جانبازان؟شاغلین؟حالت اشتغال؟ارتش؟سپاه؟بسیج؟ماده۳۸ی ها؟ماده۳۹ی ها؟...؟...؟...؟و..........!
سلام ، خبر نامفهوم است. 1- جانبازی که بازنشسته شود یعنی حق بیمه توسط دولت پرداخت شده است در غیر اینصورت بازنشستگی معنی ندارد. 2- چنانچه جانبازی حق بیمه در کار آزاد پرداخت کرده باشد پس از بازنشستگی تمام حق بیمه پرداخت شده توسط جانباز عودت شود.
اگر منظور قسمت دوم باشد یعنی حق بیمه ای که جانباز در مشاغل آزاد پرداخت کرده باشد در آخر خدمت بطور کامل به حساب جانباز بازپرداخت شود نیاز به تامین منبع اعتبار ندارد زیرا پولی که جانباز به صندوق بیمه پرداخت کرده بطور مستقیم از صندوق بیمه بازگشت میکند.
بطور کلی در کشور ایران برای حذف بیمه و مالیات جانبازان شاغل در کار آزاد هیچگونه تسهیلاتی وجود ندارد لذا جانباز موظف به پرداخت کامل بیمه و مالیات ناشی از درآمدش میباشد. در حالیکه جانباز دارای حقوق از بنیاد باشد و برای کسری درآمد زندگی مجبور به اشتغال در کار آزاد باشد و توسط بنیاد شناسایی شود امکان قطع حقوق جانباز حقوق بگیر وجود دارد.
این روزها ایثارگران مورد ظلم و ستم و کارشکنی مسئولان سکولار بی دین و ایمان هستند که امیدواریم از خاک ایران ریشه کن شوند. انشاءالله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi