شناسه خبر : 52210
سه شنبه 10 اسفند 1395 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسفند، ماه فراق تو

مینا نهامین فرزند شهید غلامرضا نهامین- باز هم اسفندی دیگر

امروز اولین پنجشنبه از اسفندماه بود اسفندی که هرسال خاطرات اولین روزهای بی تو بودن را برایم تکرار می کند و من بعد از گذشت سالیان سال از نبودنت، همچنان مات و مبهوت در فراقت، به جای لمس دستان گرمت سنگ مزار یخ بسته ات را در آغوش می کشم.
اسفندی که قرار بود برایم نویدبخش سالی جدید و پر از خاطرات زیبای کودکیم باشد یک عمر یتیمی را برایم به ارمغان آورد.

 آن زمان که بسیاری از دخترکان هم سن و سال م با گل های زیبا و رنگارنگ سفره های هفت سین خانه هاشان را می آراستند، من با دستان کودکانه ام روی سنگ مزارت گل های سفید نقاشی می کردم و از همان سنین کودکی آموختم که دنیا یعنی قساوت یعنی نبود ترازوی عدالت.
در ذهنم آن روزهای رفتنت چه پررنگ مانده اند به گمانم شاید چون با تمام کودکیم حس کرده بودم که برنخواهی گشت تمام ثانیه های با تو بودن را در خاطرم حک می کردم تا مبادا گذشت زمان ما را از هم بیگانه سازد.

 به یاد دارم که چگونه لحظه خداحافظی مصمم و امیدوار مرا در آغوش کشیدی و در گوشم قصه گرگ هایی را زمزمه کردی که به سرزمینمان حمله ور گشته اند و تو به رسم انسانیت باید بروی و از میهن عزیزمان دفاع کنی و من از همان لحظه به وجودت افتخار کردم و غیرت و شجاعت برایم معنا شد.

 آری اسفندماه، ماه شهادت توست ماهی که با خاطرات رشادت های تو و کودکی هایم عجین گشته.
گرچه اینجا به رسم بی عدالتی زمانه ، شهدا را شاخص و غیرشاخص نام نهاده اند ولی تو برای من شاخص ترین شهید دنیایی.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi