شناسه خبر : 52213
چهارشنبه 11 اسفند 1395 , 17:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مانیفستی برای تجمع جانبازان در بنیاد

درخواست اجرای دقیق قانون ایثارگران و قانون نظام هماهنگ و تسری قانون به کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان های دولتی و خصوصی و جلوگیری ازیک بام و دو هوا در اجرای یکنواخت قانون

براتی - درخواست اجرای دقیق قانون ایثارگران و قانون نظام هماهنگ و تسری قانون به کلیه نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان های دولتی و خصوصی و جلوگیری ازیک بام و دو هوا در اجرای یکنواخت قانون (مانند ارتقاء مدرک تحصیلی هر سازمانی سلیقه ای عمل می کنند)

ما خانواده محترم شهدا، آزادگان، جانبازان و سایر ایثارگران نظر به اینکه دوستان اعلام فرمودند مجوز لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نموده اند، جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده دشمن و نتیجه دادن درخواست ایثارگران به شرح ذیل خواسته های خود را اعلام می کنیم: 

1- تبعیت و وفاداری به مقام عظمای ولایت و آرزوی طول عمر باعزت و سلامتی به حضرت امام خامنه ای مد ذله العالی.  

2- به کلیه اصول مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران پایبندیم و از ریاست محترم جمهور و سایر مسئولین نظام در اجرای عدالت اجتماعی حمایت می کنیم.

3- پایبندی به نظام باعث چشم پوشی از درخواست رسیدگی به تخلفات احتمالی و نابرابری و دوگانگی در روش اجرای قوانین  ایثارگران نمی شود.

4- رئیس جمهور باید دستور اجرائیه کلیه قوانین ایثارگران را رسما" اعلام کند تا بهانه ای برای عدم ابلاغ اجرائی آن نباشد.

5- قوانین ایثارگران که در قانون نظام هماهنگ کارکنان دولت و سایر قوانینی که در خصوص ایثارگران در هر زمانی که تصویب شده باشد و درحال اجرا است. مخصوص هیچ سازمانی تنظیم نشده و برای کلیه سازمان های دولتی و خصوصی نظامی و انتظامی قابل تسری است.

6- بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان باید به طور 100درصد حمایت و تامین شود.

7- اختلاف افزایش قیمت دارو و فرانشیز تزریقات و اخذ مابقی هزینه  ها....بهانه ای برای دور زدن قانون است که (کلیه بیمه های تامین اجتماعی نیروهای مسلح – بنیاد شهید – و کلیه سازمان ها باید متعهد به 100درصد پرداخت باشند).

8- باید درقانون ایثارگران به صراحت قید شود والدین جانبازان نیز جزو عائله تحت تکفل می باشند و تعهد درمانی برای آنها هم 100 درصد تحت پوشش است و اجازه نحوه اجرا به هر سازمان فقط مجوز راه فرار است. نه حل مشکل هم اکنون در بیمه های تامین اجتماعی نیروهای مسلح والدین تحت پوشش بیمه ایثارگران قرار ندارند چطور می شود جانباز حمایت شود لیکن والدینی که جزو نفقه بگیران او باشند و مخارج آنها از طریق وی تامین شود حمایت نشوند باید دوگانگی در اجرای قوانین حذف شود.

9- قانون باید شفاف باشد و یک بام و دوهوا نباشد. به طوری که قانون ارتقاء یک مقطع تحصیلی هدف قانون گذار تاثیر مقطع تحصیلی در پایه حقوق و افزایش مزایای متعلقه از قبیل ارشدیت اضافه کار و غیره است نه اینکه به عنوان حق ایثار در آخر فیش ثبت شود و تفسیر شود مقطع بالاتر.

10- برابر ماده 3 تبصره 7 قانون نظام هماهنگ دولت می تواند به ایثارگران که مشمول بند " د " و " ه " تبصره 4 این ماده می شوند علاوه بر گروه تشویقی تبصره یاد شده  یک الی دو گروه دیگر اعطا نماید. لیکن در نیروهای نظامی و انتظامی اجرا نمی شود و تقاضای اجرای آن را دارند.

  11- برابر ماده 3 تبصره 6 قانون نظام هماهنگ تحصیلات غیر رسمی مستخدمین که قابلیت انطباق با مدارک تحصیلی رسمی را داشته باشند با مدرک تحصیلی رسمی همطراز خواهد شد لیکن وزارت علوم تحصیلات در دانشگاه امام حسین (ع) را قبول ندارد  و از صدور مدارک و ادامه تحصیل افراد جلوگیری می کند درصورتی که بسیاری از پروژه های علمی را به دانشگاه امام حسین (ع) واگذار می کند.

12- باید مرجع رسمی بدون وابستگی به بودجه بنیاد و با اختیار ثبت نمره منفی درصورت عدم پاسخ گوئی به ایثارگران و اختیار عزل   و قابل دسترسی به مردم برای باز خواست عدم اجرای قوانین ایثارگران و اجرای آن به طور یکنواخت در سراسر کشور مشخص باشد.

13- باید جانبازان با درصد پایین و رزمندگان دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرند و حضور هرماه درجبهه برابر یک درصد معادل جانبازی و بابت افزایش این درصدها هر امتیازی که به جانبازان داده می شود بدون هیچ محدودیت به رزمندگان دفاع مقدس نیز داده شود.  رسیدگی به سایر رزمندگان نه تنها باعث ظلم به سایر خانواده محترم شهدا جانبازان و آزادگان نخواهد شد بلکه باعث خوشحالی و ارج نهادن به واژه ایثار خواهد شد. چون این خدمات برای ارج نهادن به ذات حضور افراد درجنگ با دشمن مشترک است نه مهمات دشمن که باعث وارد آمدن صدمات جانی شده است و به سبب حضور در میدان جنگ ممکن است موقعیت تحصیل، کار و....از دست داده باشند و بسیاری از افراد که حضور نداشتند به ظاهر به موقعیت اقتصادی خوبی رسیده اند.

14- خانواده های محترم شهدا و جانبازان باید مورد توجه خاص قرارگیرند و از طریق تلفن گویا و انعکاس مشکل به سازمان های مربوطه و اعلام نتیجه به آنها اقدام گردد.

15- از طریق سایت مخصوص کلیه خانواده های محترم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان، رزمندگان شناسایی و هرگونه خدمات بدون حضور در بنیاد شهید به آنها داده شود و کلیه مقررات وقوانین وهرگونه مزایای مصوب در اختیار آنها قابل روئیت باشد.

16- برای ریشه کنی فساد دربنیاد، بانک دی و یا درصورت برائت مسئولین اطلاع رسانی شود.

17- در کلیه سازمان ها و مراکز نظامی و انتظامی حق تقدم مسئولیت با ایثارگران و جانبازانی باشد که صلاحیت امنیتی و مکتبی خود را از دست نداده باشند.

18- ما  ایثارگران عدم رسیدگی و پرداخت مزایای متعلقه و سایر خدمات را به جانبازان با درصد پایین را قبول نداریم لیکن فقط تعیین  حق تقدم با امتیاز بیشتر هیچ معترضی ندارد و باعث ریشه کن کردن فساد می شود.

19- کلیه ایثارگران باید از خدماتی که کارمندان بنیاد شهید مانند پلاژ، وام ..سهمیه حج وزیارت برای کارکنان خود درنظر می گیرد بهره مند شوند.

20- شهریه مدارس شاهد و دانشگاه ها که از خانواده محترم ایثارگران اخذ می شود حذف شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام خدمت اقاى براتى و تمام جانبازان و همرزمان. اقاى براتى چرا از وام خريد مسكن كه جانبازانيكه قبلاً دو ميليون يا كمى بيشتر گرفتند. و قرار بود ماوالتفارت انرا به جانبازان متقاضى بدهند. فقط جانبازان زير هفتاددرصد را محروم كردند. سخنى نميگوييد؟ و يا از خودروى وارداتى يا خودروي كه قرار بود هر ده سال يكبار طبق قانون اساسى كه به جانبازان تعلق ميگرفت. ولى متأسفانه طبق همان قانون اساسى فقط جانبازان 50 تا 69% درصد را از گرفتن خودرو محروم كردند. سخنى نميگوييد؟ اين چه قانون جامعى است كه بجاى اينكه امتيازات بيشترى به جانبازان داده شود. بر عكس بسيارى از امتيازات به حق جانبازان را گرفته اند؟ و متأسفانه اينطور كه از اوضاع معلوم است. فقط امتيازات جانبازان زير هفتاددرصد كم شده. و گرفته شده است؟ لطفاً اين موارد را كه توزيح دادم. مدنظر داشته باشيد. با تشكر قرار ما روز شنبه به اميد خدا.
فاش نیوز ما از شما می خواهیم به همه بگید همه ارزشها را حفظ کنن . یعنی چی مانیفیست ؟
چرا فارسی را پاس نمی دارن ؟؟؟
سلام.بسیارزیبابود.اجرایی شدن ماده 38 بتمام جانبازان وانقلاب به این بیست مورد اضافه شود.اجرای ماده 38برای تمام جانبازان کشور.یاعلی.
بنده حقیر یک جانبازم و اخوی دو شهید: روی سخنم با بالاترین مقام بنیاد شهید است که بگویم دست مریزاد از اینهمه نابرابری ها !!! وام مسکن نام نویسی کرده ام بیش از 4 ماه است سر کار گذاشته اند ما رو ... با وضع وخیمی که از نظر نداشتن خانه داریم متحمل میشیم با 4 سر عائله،،، اگر نبود ترس از خدا جنون کار خود را می کرد... تو را بخدا بگوئید سریعتر وام را بدهند و گرنه با این پول دیگه نمیتوان خانه خرید..... بخدا گرفتارم به پیر گرفتارم به پیغمبر گرفتارم بابا مایی که خرمشهر رو فتح کردیم نباید یه خونه تو این مملکت داشته باشیم؟ چرا اجحاف دیگه عمرمون هم داره تموم میشه یه کاری بکنید. با احترامات فراوان
مقاماتی که برای کارکنان بانک ها و شهرداری وام های میلیاردی بدون بهره با تخفیفات خاص پرداخت می کنند.
ایا انصاف است که ایثارگران اجاره نشین باشند ؟

...

ایثارگران حقوق بگیر هیچ وقت چنین اجازه ای را نخواهند داد ؟!

و با این مانیفست خواهند جنگید .

تجمع و اعتراض می کنند .

پیراهن می درند و واحسینا سر می دهند .

و این مانیفست :

دولت و مجلس که نمی توانند با ایثارگران بجنگند ؟!

...

احسنت به این همت سکوت علامت رضا به هر چه که به این ولی نعمتان انقلاب ونظام روا داشته اند میباشد وتجمع این چنینی نه تنها واجب ولازم است بلکه لبیک به ندای امام ورهبری معظم میباشد که پیش کسوتان جهاد وشهادت زنده اند وگم نشده اند
یاصاحب الزمان ببین با رزمندگانت چه می کنند؟؟
سخنان شما عالی هست ولی کیست که به فریاد این دلاورمردان رسیدگی کند بنده فرزند جانباز 20 درصد دانشجو دکتری بودم به دلیل عدم توانایی در پرداخت شهریه به ناچار از ادامه تحصیل باز ماندم وانصراف دادم و بنیاد هم هیچ کاری برای این دلاورمردان که سالهای عمر خود را در جهت رفاه هموطنان کردند انجام ندادتازه در کمسیون های پزشکی تاکید میکنن که به هیچ عنوان درصد ها را بالا نبرین. این بود مزد این غیور مردان
رو برای دفاع کشور
باسلام من جانباز 20 درصد هستم . در زمان جوانی هیچ سهمیه ای برای ورود به دانشگاه نداشتم حالا هم هیچ سهمیه ا ی برای ورود فرزندم به دانشگاه ندارم وعملا هیچ امتیازی بابت جانبازی نداشته وندارم.
باسلام...
کلیه قوانین تصویبی اجرایی شود احتیاجی به این مانیفست نیست...
این تجمع قابل پیش بینی بود ولی باید صبر نمود تا لایحه بودجه تصویب شود و ردیفهای بودجه ای مشخص شود و دید آیا دولت خود را ملزم به اجرایی کردن کامل قوانین مربوط به ایثارگران هست یا خیر؟
آنوقت در صورتی که اعمال نشود می توان تجمع نمود...
تا آنجا که من میدانم اگرچه جناب آقای شهیدی بزرگوار در دولت چانه زنی می کنند ولی متاسفانه در مجلس پیگیر مسائل پیرامون ایثارگران نیستن و ضعیف عمل می کنند...
توکل بر خدا...
این روزها روزهای سختی است برای عزیزان جانباز و غیره...
با سلام
چرا از ماده 45 قانون برنامه 5 چیزی نمی نویسید برادرش دزد است . مدیرانشان دزد هستند این ها کی هستند . من را دو سال در دیوان عدالت سرگردان می کند برای چه بگذارید صدای اعتراض بلند شود . این دولت ها دولت های جمهوری اسلامی نیستند دولت های جمهوری خود خوانده فامیل بازی اختلاس دزدی حقوق های نجومی فساد اداری و دزد چپاولگر هستند . فقط حاکمیت جمهوری اسلامی اجازه دهد این ها را که ناقض قانون هستند را سر جایشان بنشانیم
سلام به برادر بزرگوارم اقای براتی این شود قانون گذاری درست واضع و روشن من دو سال هست توی سایت می چرخم ببینم قانون ایثار به کجا رسید من شخصا خسته شدم از هر طرف بتونن فشار میارند به ایثارگران باتشکر از اینکه دل حرف تمام ایثارگران را روشن وشفاف نوشتی
سلام وعرض ادب واحترام به مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای عزیز وکلیه خانواده های نورچشم وولی نعمتان خانواده شهدا وایثارگران عزیز وبرادرعزیزم جناب براتی که انصافأحق مطلب را ادا فرمودند.وقابل توجه مسؤلین دلسوز امیدواریم پس ازبیست وهشت سال به این ده دوازده مورد اشاره شده توجه کافی بنمایند.
با عرض سلام بنظر اینجانب درصد جانبازی و چند قطبی کردن جانبازان خود عامل اصلی فساد است کسی که منطقه بوده و از مملکت دفاع کرده همه باید مورد لطف قرار گیرند . اینکه یکی 25درصد بالاتر و پایین تر عامل هر چه بدبخیه توی این مملکت اقا من چیکار باید بکنه ترکش زیر پوستمه توی چشمم نیست . اینها همه باعث بدبختی برای جانبازان شده اول باید تکلیف این درصدها مشخص بشه تا همه به حق خود برسد
با سلام واحترام.هزاران بار خدا راشکر کن که ترکش زیرپوسته نه توی چشمت .واما کسی که ترکش توی چشمش است مشکلاتش هزاران بار از شما بیشتراست پس بایداندک تفاوتی باشد قبول دارید؟
با سلام
بسیار عالی ولی کجا اچرا میشود؟؟؟؟؟

دولتی که میگوئید شرمنده مردم نیستم

اما 100% شرمنده هست
اما 100% شرمنده هست

بخصوص در امور درمان و دارو
سلام آقای براتی چرا مواد 59 و 70 قانون جامع را درج نکردید که موجب معضلی برای ايثارگران شده هر مرجعی که مراجعه میکنی از این مواد قانونی هر جور که دلش بخواهد و بنفعش باشد تفسیر میکنند و نمی گذارند ایثارگر و خانواده های شهدا گرامی که بیکار هستند به شغل مورد نظر برسند
لطفا تفسیر و اجرای دقیق این دو ماده را نیز از مسئولین طلب کنید با تشکر با آرزوی موفقیت
نمیدانم آیا این مطالب درخواست واقعی همه جانبازان و ایثارگران است که برادر بزرگوار جناب آقای براتی اعلام نموده است یا خود این برادر خوب دست به قلم شده و مواردی را مطرح نموده چرا که خواسته بسیار سطح پایین می باشد و ما انتظار داشتیم که قوانین خدمات رسانی جانبازان اصلاح و مواردی به آن اضافه شود مانند : ایجاد امکانات تحصیلی برای فرزاندان و خانواده های این گروه علی الخصوص در افزایش سهیمیه اعزام به خارج از کشور بالا بردن حقوق و مزایای دریافتی ، دریافت نشان لیاقت که واقعا زمان آن گذشته است ، تسهیلات مسکن ، استخدام فرزندان شاهد وایثارگر و بکار گیری در پست ها و سمت های هم شان آنها ، رسیدگی به مسائل روحی و روانی آنها و ..... گمان نمی کنم در این دوره و زمانه با تسهیلاتی که بعضی از افراد بهره مند می شوند اینها عدد و رقمی باشد .
ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بای بای
این بندها به نظر من مهم هستند ولی امروز مهم ترین چیز برای جانبازان اجرای قانون جامع ایثارگری و همچنین پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال می باشد که در بندهای فوق حتی به ان اشاره ای اندک نشده است.
امیدوارم که با حضور زیاد جانبازان و ایثارگران در روز شنبه در تجمع قدم اول و محکم برای اجرایی شدن قوانین ایثارگران وجانبازان را برداریم.خداوندا کمکمان کن
برادروقتی امثال شمارو میبینم به هموطن بودنم باشماافتخارمیکنم که با این درصدجانبازی به فکر رزمندگان ودرصدپایینی ها هستید...
حضور هر ماه جبهه برابر یک امتیاز واقعا حقشونه
وام مسکن به فرزندان جانبازان...عبارت فرزندان جانبازان۷۰%حذف واین قانون شامل کلیه فرزندان جانبازان از۵%تا۷۰% و...
حتی دریغ ازارج نهادن به فرزندان رزمنده دردانشگاهها وتسهیل درنقل انتقالات وسامانه ها ی خدمات دانشجویی ...چه کسیست که مارا درک کند...
تحصیل رایگان فرزندان رزمندگان بالای 12ماه وزیر25درصدوحذف شهریه
بنده خدا هاتصویب میکنن شورا ایراد میگیره.....
حاج آقا نوروزی طرح تحصیل رایگان فرزندان زیر25 چیشد؟؟؟ثبت نام فرزندان رزمنده وزیر25درصد درسامانه نقل انتقالات وزارت بهداشت وعلوم حق مسلم ماست....بترسید ازخداوقصوردرخدماترسانی به ایثارگران محروم...که دیگرچیزی ازعمرشان نماند ..مقصر کیست؟؟؟
تاکنون خویشتن‌داری و بردباری رزمندگان، و دیگر آسیب دیدگان جنگ باعث شده تا مسئولان امر در جبران بازماندگی‌ها و خسارات و تأمین نیازهای این جامعه بزرگ دچار قصور، غفلت و سهل‌انگاری شوند و صاحبان اصلی انقلاب را به فراموشی بسپارندبا یادآوری مطالبات کلی خود منتظریم تا دولتمردان و گردانندگان نهادهای ذیربط، رسیدگی به خواست‌های حداقلی ما را در دستور کار قرار دهند و علاوه بر پذیرش رسمی آن‌ها، یکایک مطالبات برآورده سازند.
اختصاص سهمیه فرزندرزمنده دردانشگاهها ازلحاظ انتقال وورودی بماننددیگرجانبازان.
بیمه تکمیلی...حذف نام معسر..ویگرتسهیلات رفاهی دیگر..
چرا باید جانباز زیر۲۵ درصد و دانشجو شهریه بدهد اما خانواده جانباز ۲۵ درصد ازپرداخت شهریه معاف باشد ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi