شناسه خبر : 52244
شنبه 14 اسفند 1395 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما فقط میخواهیم بنیاد به خود بیاید!

مرتضی قنبری وفا- متاسفانه در کمیسیون پزشکی بنیاد جریانی روال دارد که باعث وارد شدن لطمات فراوانی به جانبازان شده و گویا راه حل آن یک حلقه مفقوده است. جریان از این قرار است که عده ای معدود با سند و مدرک تراشی در نهایت عافیت وارد کمیسیون شده و در صدهای جانبازی نا بحق گرفته اند.

 حال با همین مسئله بنیاد به خاطر جلوگیری از این اتفاق از آن سوی بام آفتاده و جانبازانی که واقعا" مشکل داشته و حتی مشکلشان خیلی حاد است بخاطر نداشتن مدرک کافی درصدهای واقعی آنان احراز نمی شود و به نا حق چوب عده ای دغل باز را آنان به جان می خرند.
واقعا" چاره کار چیست؟
در مقابل جانبازی که درد جسمی و معلولیت شدید دارد و خانواده اش در فقر مطلق به سر می برند، به این جانباز ناتوان 15 درصد داده اند که هیچ تسهیلاتی به او تعلق نمی گرد و محتاج نان شب است.

 در این میان عده ای وجود دارند که اعتقاد دارند اصلا" درصدها تبعیض آمیز هستند و کلیه جانبازان به یک میزان مساوی باید ساپورت شوند، هر چند چنین اعتقادی در میان جانبازان است ولی در واقع نمیتوان برای مثال یک جانباز 25 درصد را با جانباز 70 درصد را به یک میزان خدمات رسانی کرد چون اصلا" برای بنیاد چنین بودجه سنگینی فراهم نیست.

 در شرایط فعلی جانبازان درصد پائین عملا" هیچ تسهیلاتی دریافت نمی کنند و جانبازان زیر 25 درصد که اصلا" به شمار نمی آیند و فقط یک دفترچه بیمه درمانی دریافت کرده و از چرخه حمایت بنیاد خارج هستند.
اما سئوال اینجاست گروه راضی با این شرایط کدامند؟

 جوابی برای این سئوال نیست، چون هیچ گروه از تمام اقشار جانبازان از خدمات رسانی رضایت کافی نداشته و هزاران مشکل ریز و درشت آنان را احاطه کرده که بنیاد و دولت متاسفانه توان رفع آن را نداشته و سعی می کند با حرکات تبلیغاتی این مسائل را کتمان کند و آنچه در این میان به دست آمده به دو جریان منتهی شده، جریان اول جریان جانبازان نا راضی است و جریان دوم، جریان جامعه است که فکر می کنند تمام امکانات، تسهیلات و رانت ها متعلق به جانبازان است، یعنی چی؟

یعنی آش نخورده و دهان سوخته.
پس راه حل چیست؟

 اکنون پس از 30 سال از پایان جنگ جانبازان تصمیم به یک تجمع مسالمت آمیز گرفته و بارها تاکید کرده اند که این حرکتی علیه نظام و حاکمیت نیست ، حال  باید به انتظار نشست تا نتیجه آن را به  عمل دید.
شاید این حلقه مفقوده باشد و فرجی حاصل شود و سیستم حکومتی بپذیرد که شراط فعلی قابل تحمل نیست و ما خواستار یک بنیاد قوی ، مسئولیت پذیر و جوابگو در قبال انتظارات ایثارگران، به دور از حرکات تبلیغاتی است.

 ما نمی خواهیم تصاویر این تجمع از سی ان ان و بی بی سی پخش شود و کوچکترین انتقادی به حاکمیت نظام وارد شود بلکه می خواهیم بنیاد متحول شده و آسیب ناپذیر ظاهر شود و در اولین حرکت آنچه بنده نگاشتم در اعطای درصد از کار آفتادگی رفع اشکال کند که این خواسته همه است.
در انتهای سخن، بنده به آینده خوشبین بوده و اظهار می دارم به لحاظ طرز تفکر خود جانبازان، حکومت و سیستم این حرکات هرگز دستمایه بدخواهان نمی گردد و دولت هم با پذیرش نقاط ضعف خود در رفع اشکال و کوتاهی ها با اتخاذ تدابیر هوشمندانه پر توان  ظاهر خواهد شد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
چندده ساله که داریم حرفامونومسالمت آمیزبه گوش مسئولین میرسونیم!اماکو...گوش شنوا!!!!!پسس مجبوریم جمعی صدایمان رابه گوش مقامات ارشدنظام برسانیم و...
دشمن نفوذ کرده باید بنیاد تصویه بشه باید کارکنان ارزیابی بشن
سلام دولتی که به وضعیت نابسامان ایثارگران کشورش رسیدگی نکند، مردم عادی هم وطن دوچار چه وضعیتی هستند؟
دولت ها را با این گزینه می توان ارزیابی کرد.
رخنه استکبار در کار است، که باید برخورد انقلابی شود تمام.
از تمام ایثارگرانی که در اجتماع اعتراضی بنیادشهید شرکت نمودند تشکر می کنم. اجرکم عندالله.
سلام ، مدارک پزشکی اعصاب و روان پرونده بنده بجز چند برگ نسخه ناخوانا همگی مفقود شده است. میگویند مدارک به درد بخور لابد در پرونده دیگری استفاده شدند که چند برگ نسخه ناخوانا باقیمانده است. عرض کردم اگر جانبازی مدرک پزشکی ارائه کرد باید معرفینامه بنیاد به پزشک را نیز ارائه کند.
آن موقع اینطور بود که بنده چهار سال ابتدای مجروحیت نزد پزشکی جراح مغز و اعصاب جراحی عصب و اعصاب و روان را معالجه کردم که توسط معرفینامه رسمی بنیاد به پزشک و بیمارستان مراجعه کردم. چطور ممکن است معرفینامه رسمی بنیاد به پزشک را قبول ندارند اما نسخه پزشک بدون معرفینامه بنیاد را قبول دارند؟
موضوع دیگر اینکه میگویند به جانبازان زیر 25 درصد هیچگونه خدمتی ارائه نمیشود لذا بنده سوال میکنم مگر به جانباز بالای 25 درصد چه خدمتی ارائه میشود؟
چند روز قبل اعلام کردند وام مسکن پرداخت میشود اما شرایط برای بنده غیر ممکن بود زیرا باید برای 85 میلیون وام بانکی خودم 85 میلیون آورده داشته باشم. اگر 85 میلیون تومن داشتم که تا حالا مستاجر نبودم. لابد وام مسکن هم به افرادی پرداخت میشود که نیاز ندارند در حالیکه بنده پس از مجروحیت در عملیات آزادی خرمشهر تا امروز هیچگونه تسهیلات و امتیازی از بنیاد نداشتم و تمام عمر با روح و جسم مجروح خانه بدوش و متکفل هزینه های زندگی خودم بودم. آن دختر که میگوید هزار میلیارد سهم اختلاس پدر بیکار و ضد انقلاب از سفره انقلاب را برداشته پس سهم ما که از جان و مال و جوانی و مقامها و آرزوها پای انقلاب خرج کردیم چقدر است؟
سوال دیگر در خصوص بیمه تکمیلی درمان است که طبق قانون میبایست کلیه هزینه های درمانی ایثارگر و خانواده رایگان باشد در حالیکه اینطور نیست بلکه سالیانه حداقل حدود 4 میلیون تومن هزینه درمان چند مجروحیت و عوارض شده که فقط 18 هزار تومن پذیرش کردند.
ملاحظه فرمایید جانبازان هم بدبخت و خوشبخت دارند یعنی برخی از کلیه تسهیلات و امتیازات بهره مند هستند اما عده ای مثال بنده اعم از زیر 25 یا بالای 25 درصد طی 34 سال گذشته علیرغم مجروحیت های متعدد هر طور بوده با سختی و درد و رنج و طعنه سکولارها و اهانت اصلاح طلبان و هتک حرمت مشارکتی ها دندان بر جگر فشردیم درحالیکه تمام عمر هیچ خیری از اصلاح طلب و مشارکتی و منافق و کمونیست و چریک و غیره برای جانبازان وجود نداشته است.
ما نمی خواهیم تصاویر این تجمع از سی ان ان و بی بی سی پخش شود و کوچکترین انتقادی به حاکمیت نظام وارد شود بلکه می خواهیم بنیاد متحول شده و آسیب ناپذیر ظاهر شود و در اولین حرکت آنچه بنده نگاشتم در اعطای درصد از کار آفتادگی رفع اشکال کند که این خواسته همه است.
به قول یکی از دو ستان که نوشته بود بنیاد را عده ای اداره می کنند که بو ی از جنگ و بیماری نبرده اند و اگر بخواهی وام مسکنت را بفروشی چندین شماره بهت می دهند وای بر ما که نا اهلان بر ما حکومت کنند ای مسئولین بدانید که ظلم دوا ندارد و ظهور نزدیک اس پس به خود بیایید که خداوند ارحم الراحمین است پس بیایید ئدر انجام وظیفه کو تاهی و ظلم نکنید بی غیرتی ها را از خود دور کنید و واقعا اگر قادر به احقاق حق نیستید کنار بکشید که آه مظلوم دامنگیر شما نشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi