شناسه خبر : 52253
دوشنبه 16 اسفند 1395 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از روز تجمع جانبازان در ساختمان بنیادشهیدوحاشیه های آن

تجمع بیش از هزارنفر ازجانبازان و ایثارگران در ساختمان مرکزی بنیاد شهید در اعتراض به سوءمدیریت در بنیاد و مشکلات جامعه ایثارگری برگزار شد.

فاش نیوز - تجمع بیش از هزار نفر ازجانبازان و ایثارگران در ساختمان مرکزی بنیاد شهید در اعتراض به سوءمدیریت در بنیاد و مشکلات جامعه ایثارگری برگزار شد.

از اولین ساعات روز چهاردهم اسفندماه و از همان ابتدای صبح، خیابان طالقانی منتهی به ساختمان مرکزی بنیادشهید و امور ایثارگران مملو از جانبازانی بود که با هزاران سختی، مشقت راه را به جان خریده و از شهرهای دور و نزدیک خود را به این مکان رسانده بودند و دراین میان جانبازان نخاعی که شرایط  به واقع سخت تری دارند بیشتر به چشم می خوردند.

این تجمع که ابتدا با تلاش های انجمن جانبازان نخاعی پایه ریزی شده بود، با ایجاد گروه تلگرامی «تجمع هدفمند» و در ادامه با تمرکز این فعالیت ها و برنامه ریزی ها در شورای عالی انجمن های جانبازان شکل گرفته بود، با اطلاع قبلی مسئولان بنیادشهید و امور ایثارگران، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی برگزار گردید، این حرکت بسیار سنجیده و آرام در فضایی به دور از خشونت و در خور شأن جانبازان در نمازخانه بنیاد، بصورت مسالمت آمیز جریان یافت و جانبازان که حضورشان از نظر کمی و کیفی بی نظیر بود خواستار مطالبات حقه خود شدند و نسبت به  سوءمدیریت در بنیادشهید، عدم اجرای قوانین مصوب در مورد ایثارگران، تنگی معیشت ایثارگران و به هم ریختگی وضعیت درمان و رفاه  دست به اعتراض زدند.

زمانی که خود را مقابل ساختمان مرکزی بنیاد رساندیم تعدادی از جانبازان  اعصاب و روان نیز در مقابل ساختمان بنیاد شهید تجمع کرده بودند. ماموران حراست بنیاد از ورود خبرنگاران به داخل ساختمان اکیدا جلو گیری می کردند و در همین اثنا به خبرنگاران صدا و سیما که در خیابان اقدام به پوشش خبری این تجمع عظیم کرده بودند، نیز اعتراض می کردند.

برادر جانباز "حسین اسرافیلی" را که می بینم بارقه ای از امید در دلم روشن می شود و با هماهنگی ایشان و البته با چندین پاسکاری حرفه ای از سوی حراست بنیاد! بالاخره به داخل ساختمان راه می یابم.

تجمع کنندگان با داشتن پلاکاردهایی در دست، با شعار حمایت ازسخنان مقام معظم رهبری و بی کفایت خواندن مدیران بنیاد شهید خواستار برکناری رییس بنیاد شهید بودند.

آغاز رسمی تجمع با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی یکی از جانبازان آغاز شد و سپس با صحبت های جانباز "یوسف مجتهد" از مدیران اسبق بنیادشهید که اشراف کامل به مسایل حقوقی ایثارگران و جانبازان دارد ادامه یافت.

وی در بخش هایی از صحبت های خود گفت: آنچه در بحث تحقیق و تفحص انجام گرفته باید برای جامعه ایثارگری شفاف باشد و قطعا باید با متخلفین برخورد شود. آنطور نیست که کسی با جیب های خالی بیاید و با جیب های پر برود و مطالبات ایثارگران همچنان به قوت خود باقی بماند. اجتماع امروز هشداری است برای مدیران بنیاد که به خود بیایند.

وی متذکر شد: ما در واقع به دنبال درمان، معیشت و رفاه، استخدام وکارآفرینی و اشتغال جامعه ایثارگران هستیم که تعریف شده و جزو مصوبات مجلس می باشد.

 آقایان (مدیران بنیاد) قانون جامع ایثارگران را در خفا و در پنهان علیه منافع ایثارگران تهیه کرده و با امضای آقای شهیدی به هیئت دولت ارسال کرده اند.

در پایان این اجتماع به یادماندنی، بیانیه شورای عالی انجمن های جانبازی توسط " دکتر حمید حمیدزاده" یکی از جانبازان نخاعی قرائت شد که پایان هربند از آن، با تکبیر حاضرین همراه بود.

آنچه در سخنان "یوسف مجتهد"حایز اهمیت بود تذکرات مکرر او و همچنین حسین اسرافیلی به عنوان رییس انجمن جانبازان نخاعی برای حفظ آرامش تجمع کنندگان بود و با اینکه بارها اعلام می کردند که ما هیچ برنامه تجمعی درخیابان نداریم، اما تعدادی ازجانبازان که عمدتا"جزء جانبازِ اعصاب و روان بودند که در رویارویی با فشار مشکلات زندگی و نیز عملکرد بد مدیران بنیادشهید گویی کاسه صبرشان لبریز شده بود با شعارهایی مبنی بر بی کفایتی مدیران بنیاد شهید، این تجمع را به خیابان طالقانی کشاندند که با دعوت جانبازان نخاعی و ویلچری که به واقع کوه صبر و درایت هستند کمی آرام گرفتند.

در این میان فرصت یافتیم تا با همسر یکی از جانبازان نخاع گردنی گفت وگویی داشته باشیم. وی که نمی خواست نامش فاش شود گفت: من در مدت 30سالی که با همسرم زندگی می کنم یک تعهد اخلاقی نسبت به ایشان دارم اما آنچه ما را آزار می دهد تبعیض هایی است که قایل می شوند. جانباز که نباید برای گرفتن حق خود گردن کج کند.

فاطمه احمدی نیز از جانبازان نخاعی است که از شهر کرمانشاه در این تجمع شرکت کرده است. او با انتقاد از تجمع در داخل ساختمان بنیاد می گوید: جمع شدن ما در  بنیاد شهید کار درستی نبود. چرا که شکایت از بنیاد را که نباید به خودشان گفت. شکایتمان را باید به جایی ببریم که گوش شنوایی داشته باشند و عمل کنند.

حاشیه ها

* در این تجمع بیش از هزارنفری جانبازان،  هیچکدام از مسئولان بنیادشهید حضور نیافتند.

*تعدادی از خود جانبازان نخاعی و قطع عضو با به تن کردن کاورهای زرد متحد الشکلی که در پشت آن «انتظامات» نقش بسته بود، در هدایت، نظم و انظباط داخل ساختمان و بیرون آن تلاش مضاعفی داشتند.

* تعدادی نیز در کمک به پباده شدن جانبازان از خودروها مساعدت می کردند.

* ماموران پلیس و راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم بیشتر و رفع گره ترافیکی در خیابان طالقانی تلاش خوب و همدلانه ای داشتند.

*رهگذران و عابرانی که از خیابان عبور می کردند با دیدن جانبازان و جویا شدن علت تجمعشان بارها می پرسیدند مگر جانبازان مشکل هم دارند؟!

*تعدادی از جانبازان به همراه خانواده خود در این تجمع شرکت کرده بودند.

* جانباز "داوود حیدری" از جانبازان نخاعی، در مقابل شعارهای برخی ازجانبازان غیرنخاعی، با آنان صحبت می کرد و سعی در ایجاد آرامش و برقراری نظم داشت.

* حضور بانوان جانباز نخاعی که با مشقت بسیار خود را به این مکان رسانده بودند از نکات قابل توجه این تجمع بود.

* در بیانیه ای که قرائت شد به بحث بی کفایتی و نالایقی مدیران بنیادشهید در بسیاری از مطالبات ایثارگران پرداخته شده بود.

*تجمع کنندگان با شعار "مدیر بی کفایت استعفا استعفا" خواستار استعفای مدیران نالایق بنیادشهید و امور ایثارگران بودند.

*حضور همسران شهدای خلبان و نیروی زمینی ارتش نیز در میان تجمع کنندگان دلیل دیگری بر نادیده گرفتن حقوق اقشار جامعه ایثارگری در بنیاد شهید بود.

*حضور عکاسان و خبرنگارانی که در خیابان منتظر نتیجه این تجمع بودند نیز دیدنی بود.

*تجمع  برخی از جانبازان در خیابان تا ساعت ها پس از پایان برنامه در خیابان طالقانی و مقابل ساختمان بنیاد شهید و امورایثارگران ادامه داشت.

*حضور بانوان جانباز ویلچری در این تجمع چشمگیر بود.

*جانبازان در اقدامی انقلابی، از شب قبل تعدادی از دوستان جانباز خود را با خرج شخصی خود در هتل ها و منازلشان اسکان دادنه بودند.

*نیروهای حراست بنیاد با لباسی متحدالشکل در مقابل درب ورودی و داخل محوطه حضور داشتند و مراقب اوضاع بودند.

*یکی از جانبازان می گفت همین که اینجا بعد از مدت ها دوستان جانبازمان را می بینیم غنیمت است.

*اتحاد، همدلی و همراهی جانبازان که از سپاه، ارتش، بسیج و دیگر نهاده بودند قابل توجه بود.

*تعدادی از جانبازان با لباس کردی به همراه خانواده در این تجمع حضور یافته بودند.

*نقطه عطف و حاشیه ی مهم تر این که مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران یا از روز های قبل و یا همان روز تجمع عرصه را خالی کرده و به نوعی از صحنه را ترک کردند تا با ایثارگران مخدوم خویش روبرو نشوند که این مسئله بسیار حایز اهمیت است و در آینده مبنای تحلیل های بسیاری قرار خواهد گرفت چرا که این نخستین بار است که مسئولان بنیاد در اقدامی عجیب به جای پاسخگویی ترجیح دادند پست خود را ترک کنند و از همه مهمتر اینکه با وجود حضور بی سابقه چند صد تن از جانبازان ویلچری که از احترام خاصی در میان مردم برخوردارند، آنان با این کارشان به این اسوه های ایثار ومقاومت بی احترامی کردند.

گزارش از صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

سلام به شهدای عزیز دفاع مقدس .

سلام به رزمندگان عزیز دفاع مقدس .

سلام به جانبازان عزیز دفاع مقدس .

و دولت محترم و مجلس محترم باید حداکثر حقوق را برای خانواده

عزیز شهدا ؛

و برای جانبازان عزیز ۱ الی ۹۹% ،

و برای رزمندگان عزیز ؛

تصویب و پرداخت کنند ؟!

و به همه بچه های جبهه و جنگ :

بیمه درمان رایگان ؛

و به همه مسکن رایگان بدهند ؟!

و می توانند که بدهند ؟!

و بسیار زیاد هم به نفع فرهنگ و اقتصاد و سیاست ایران است ؟!

و این حق بچه های جبهه و جنگ است که گرفتار معیشت نباشند ؟!

...

آفرین به شجاعت این بانوی خبرنگار که بااینکه عوامل حراست و ماموران بنیاد از ورود خبرنگاران ممانعت میکردند توانسته به داخل راه بیابه و گزارشی چنین زیبا و هیجان انگیز تهیه و منتشر کنه.
آفرین خانم گزارشکر. خدا خبرت بده...
واای فاش نیوز

مسئول یعنی چه؟

جوابگونبودند وپست خودراترک کردند؟

دیگربه چه دل خوشی داشته باشیم؟

چرا ؟ به کدام سمت میرویم؟

قهرمانان این ملت را اینچنین بی محلی میکنند

اما اختلاس وغارتگر را احترام..!!!!

چه شده؟؟ نفوذکرده اند خیلی نفوذذذذذذذ

اگرامام ره زنده بود...

اللهم عجل به قیام المهدی ع بقیه الله
دل رهبر خون شده ازدست مسئولین بی مسئولیت
گمان نکنید ای ندوستان تنها هستند این هزار نفر 100هزار نفر هستند اما بخاطر مشکلات ودوری راه نتوانستند در این گردهمایی شرکت کنند .مشکل بنیاد باید ریشه ای حل شود یادمه یک سال پیش شکایتی برای رئیس بنیاد شهید حاج آقا شهیدی فرستادم بعد از چند ماه در جواب با پیامکی نوشته بودند بخاطر سوء مدیریت واهمال چند مدیر در حوزه ریاست مشکلات ایثارگران به رئیس بنیاد منتقل نمیشود . باید مجلس محترم تحقیق وتفحس از بنیاد را پیگیری واجرایی نماید وسلام .
باسلام.متاسفانه امثال سایت خبری شهیدنیوزوبعضی ازدوستان هم جنس ماتجمع کنندکان راامریکایی وسیاست ترامپ خواندند!جای تعجب است مگرشمااینهمه فقروبدبختی وشرمندگی ایثارگران رانمی بینید؟آیاکسانیکه ازجان خودگذشتندامریکایی هستند؟!واقعاچنین قضاوتهایی جواب خدادارد..والله قسم نمیدانم چی بگیم.فقط برای چنین اظهارات وصحبت هایی متاسفیم!!!

باسلام خدمت کلیه عزیزان جانباز ما جانبازان شهرستانی متاسفانه نتوانستیم در این حضور قهرمانه جهت گرفتن حق و حقوق خود حضور یابیم . ولی یار و پشتیبان شما هستیم امید وارم درسیستم مدیریتی بنیاد تحولی ایجاد شود .
اين تعداد جانبازان كه در اعتراض به عملكرد مديران بنياد انجام شد. به اين معنا نيست. كه تعداد جانبازان ناراضى همين تعداد است. مطمعاً باشيد كه پايش بيفتد. بيشتر از نوددرصد جانبازان و خانواده شهدا شركت خواهند كرد. ولى به نظر من اين تجمع اگر كنار مجلس انجام ميشد. خيلى تعصير گذارتر بود. تا ساختمان مركزى بنياد؟ و مطمعناً جواب ميگرفتيم؟ شكايت از ظالم را كه پيش ظالم نميبرند؟
درود به همه جانبازان بخصوص جانبازان زیر 25 درصد که بنیاد شهید هیچگونه توجهی بهشان نمیکنه ودر حق شان ستم میکنه واز ارایه امکانات رفاهی به این عزیزان جلو گیری میکنه
سلام و درود خدمت تمام جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی
ننگتان باد ای غرق شده در جاه و مقام و پست و ریاست
ننگتان باد که با ترک میز مدیریت و فرار از جوابگوئی عملتان همجون فرار بنی صدر خائن در فرار از کشور بود
وای بر شما و مرگ و پس ازمرگتان که جوابگوی حق الناس سرمایه گذاران اصلی انقلاب که با خون وجان سرمایه گذاری کردن بر گردنتان سنگینی میکند
مطمئن باشید اجتماع بعدی با شور و حرارتی دو صد چندان و دندانشکن برگزار خواهد شد
امید که به خود ایند مسولین بی کفایت
با سلام.ای مسئولین محترم بنیاد شهید .وای متولیان درمان بنیاد خواهش میکنم به داد جانبازان شیمیایی برسید جهت درمان در تهران با مشکلات اسکان مواجه هستیم چرا به داد ما نمی رسید
با سلام
تجمع چند صد نفری جانبازان و ایثارگران
در چهاردهم اسفند هزارو سیصدو نود پنج
در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران
اوج بی تفاوتی ودهن کجی مسئولین هر سه قوه به امور ایثارگران وجانبازان را رقم زد
در این بین بی تفاوتی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم
خانه از پای بست ویران است خواجه در فکر ایوان است
مطالبات انباشته شده طی چهل سال اخیرایثار گران وجانبازان
وبی توجهی مسئولین سه قوه لکه تاریکی در تاریخ نزدیک به چهل سالگی انقلاب اسلامی را رقم زد
که نمود ان در چهاردهم اسفند هزارو سیصدو نودو پنج بصورت زخمی عفونی وبدخیم سر،باز کرد
این زخم یاد اور رهنمونهای رهبر فقیدومعمار کبیر انقلاب اسلامی که بیان فرمودنند نگذارید در کوران حوادث سرنوشت ایثارگران وجانبازان به فراموشی سپرده شود
پیش بینی ایشان بعد از نزدیک به سه دهه بوقوع پیوست وبصورت زخمی چرکین وعفونی سر ،باز کرد
این نقطه ی تاریکی در کارنامه مسئولین سه قوه در بی تفاوتی ودهن کجی اشکاری طی این سالیان بر سرنوشت ایثار گران وجانبازان میباشد
اینکه بیان شود مسئول حال بنیاد سو مدیریت انجام داده فقط فرافکنی و فرار رو به جلو میباشد
این مطالبات کاملا قانونی ،انباشته شده نزدیک به چهار دهه انقلاب اسلامی میباشد که تمام مسئولین سه قوه تمام این دوران در ان نقش داشته وغیر قابل انکار میباشد
شاید بشود با طرفند هایی مسئولین سه قوه در هر دوره شانه از زیر بار انجام وظیفه خود خالی کنند اما در تاریخ ثبت وماندگار خواهد بود
چطور بازندگی شیر مردانی که اگر نبودند نه کشور بود نه ملت بود نه ناموس بود ونه دین
اینطور بازی شد
و عجیب تر اینکه فرماندهان بزرگ جنگ هم سربازان ،بسیجیان ونیروهای زیر دست وفداکار خود را به فراموشی سپردنند
واین نیز بگذرد
تاریخ نیز گواهی بر این مدعاست
باتشکر
از ملت شریف ایران ............
خود جانباز25 درصد ودانشجو از پرداخت شهریه دانشگاه معاف نیست اما خانواده جانباز25 درصد ازپرداخت شهریه دانشگاه معاف هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینهم نمونه ای از ظلم وتبعیض فاحش . قابل توجه کسانیکه این تجمع و اعتراض را سیاسی میدانند.
آفرین به گزارش گر شجاع سرکار خانم محمدی .
حمایت کردن از مظلوم شیوه های متعدد دارد و شما بهترین روش را انتخاب کردید . بنویسید تا تاریخ بداند با بهترین فرزندان این آب و خاک چه برخوردی شد ؟

تاریخ هیچ وقت 14 اسفند را فراموش نخواهد کرد .
خون شهدا به جوش آمده! وای برمسئولین نجومی بی مسئولیت
روز 14 اسفند ماه يوم الله جانبازان و ايثارگران
هيچ وقت اين روز عزيز را فراموش نخواهيم کرد
با سلام و درود بر همه اونهایی که از جان خود گذشتن و الان بیشترین مشکلات را در جامعه امروزه دارند در اینجا میخواهم به هم درد های خودم عرض کنم که ما بخاطر دفاع از خاک وطن و ناموس مان رفتیم و اگر میخواستیم بدنبال این موضوعات می رفتیم در جمع آوری مدرک کوتاهی نمی کردیم تا در این زمان با بی توجهی مسئولین بی لیاقت و بی ارزش مواجه نمی شدیم و مثل خیلی که مدارک جعلی ارائه داده اند در رفا بودیم که در روز قیامت حتما مجازات خواهند شد . پس به خودتان سخت نگیرید عزیزان فقط و فقط صبر را پیشه خود کنید
سلام علیکم حق خانواده شهدای عزیز وجانبازان وایثار گران را بدهید چه برنامه ای دارین با چه راه حلی دارین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi