شناسه خبر : 52254
دوشنبه 23 اسفند 1395 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام تجمع جانبازان، امربه معروف و نهی از منکر در بنیاد است.

بی تفاوتی در برابر منکرات را شرع مقدس مورد نکوهش قرار داده و قرآن و روایات آن را تقبیح نموده است.

محمدرضا سابقی - بی تفاوتی در برابر منکرات را شرع مقدس مورد نکوهش قرار داده و قرآن و روایات آن را تقبیح نموده است.

قرآن کریم در مقام نکوهش اهل کتاب و احبار و راهبان که نظاره گر منکرات بودند و از سخنان ناروا و مردمخواری ها مرتکبین را نهی نمی کردند، چنین می فرماید: «لولا ینهاهم الربانیون والاحبار عن قولهم الاثم واکلهم السحت لبئس ما کانوا یصنعون» چرا عالمان دینی و روحانیان اهل کتاب آنان را از سخنان ناروا و حرام خواری برحذر نمی دارند؟ این بسیار کار بدی است که مرتکب می شوند.

بدیهی است که پیام آیه کریمه را به زمان و مکان مورد و مخاطب خاص نمی توان محدود ساخت. بنابراین نکوهش و عتاب قرآن متوجه هر گروه یا فردی است که شاهد اعمال ناروا و خلاف شرع باشند و مهر سکوت بر لب زنند و به معارضه با منکرات قیام نکنند و این یک درس عبرت و دستور است برای همه عصرها و نسل ها.

دلیل این فراگیری را از سخن و سیره رهبر آزادگان حسین بن علی علیه السلام می توان دریافت که در خطبه معروف امام درباره امر به معروف و نهی از منکر آمده است و آن حضرت عالمان مسلمان را بدان مخاطب ساخته و به آیه فوق استناد فرموده است. آیات دیگر و روایات بسیاری را در این باب می توان یافت. از جمله سخن رسای امیرمؤمنان علی علیه السلام: «من ترک انکار المنکر بقلبه و لسانه فهو میت بین الاحیاء» آن کس که با قلب و زبان به نهی از منکرات نپردازد مرده ای است در میان زندگان.!

این سخن امیرمؤمنان مبالغه نیست، بلکه بیان یک واقعیت است. اگر حیات انسان به عقیده و مجاهده در راه عقیده است، کسی که عقیده ندارد یا در راه عقیده از مجاهده و مبارزه می هراسد یا سستی می کند مرده است و خصلت یک انسان زنده را ندارد که در برابر دشمن واکنش نشان دهد، علاوه بر این کسی که منکرات را می بیند و شکسته شدن حریم مقدسات شرع را به تماشا می نشیند و با بی تفاوتی از کنار آن می گذرد راه را برای شیوع منکرات می گشاید و گسترش گناه را دامن می زند و این به معنای مشارکت در جرم و جنایت است. پس مرده است و مرده جایش در گورستان است!

این کلی بحث، اما آنچه از وضع کنونی جامعه ما و شیوع منکرات و حاکم شدن بی تفاوتی ها باید گفت، اولاً شیوع منکرات و رواج فساد و ابتذال در جامعه بویژه در سالهای اخیر، چیزی است که شگفتی همگان را بر انگیخته است. در این برآیند سدها شکسته شده و خاکریزها فرو ریخته و لحظه به لحظه بر گسترش فساد افزوده می شود.
از جمله بی تفاوتی مسئولین به تجمع اخیر جانبازان عزیز در بنیاد و عدم توجه آنها به منویات بحق ایثارگران سرافراز انقلاب اسلامی مایه تاسف است.!

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
امر به معروف نهی از منکری که امام حسین در پی آن بود به دلیل سگ‌بازی‌های یزید نبود؛ این‌ها تحریفات است. این عمل در اسلام زشت و قبیح است اما نه در حدی که امام حسین و یارانش به این دلیل شهید شوند. هدف ایشان از امر به معروف و نهی از منکر خطراتی بود که در پی ایجاد سلطنت اسلامی یزید جامعه را تهدید می‌کرد. اگر در زیربنای جامعه بشری خللی ایجاد شود دیگر به جا آوردن فروعات و احکام دین بی‌روح و بی‌فایده است.

شهید مطهری جمله‌ای دارند که می‌گوید «مظلومیت امام حسین پس از عاشورا به دست مسلمانان و شیعیان بیش از مظلومیت ایشان در روز عاشورا به دست امویان بود». چراکه کشتن دیگری ظلم است و تحریف انسانیت ظلمی است بزرگتر؛ و امروز ما گرفتار این نوع مظلومیت هستیم که مظلومیت پس از عاشوراست.
قسمت عمده‌ای از تحریفات به دست حکومت‌ها بوده است اما بخشی از آنها نیز ناشی از جهل مردم بوده است؛ یعنی فساد حکومت و جهالت عمومی دست به دست هم داده تا حقیقت عاشورا را از بیخ و بن از بین ببرد. زمانی که مروان برای بیعت امام حسین می‌آید، ایشان در پاسخ می گویند مثل منی با مثل یزید دست بیعت نمی‌دهد و این جمله در تاریخ اسلام بسیار مهم است. نفرمودند من، گفتند «مثل من»، یعنی این جریان است و به یک فرد خلاصه نمی‌شود. یعنی دو جریان وجود دارد: یکی ظلم و دیگری عدل و باید به آن توجه داشت. دیگر برای بنیاد این گله وشکایت ها ونهی از منکرها عادی شده است سابقی عزیز کاش به خود ایند و فریاد مظلوم را بشنوند

وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
باید از میان شما جمعی دعوت به نیکی کنند، و امر به معروف‌ و نهی از منکر نمایند، و آنها رستگارانند.
..................
تجمع جانبازان نشان از بالندگی و رشد و حرکت در مسیر غدالت بود و باید مداوما تا گرفتن حقشان و رسوایی کسانی که به جانبازان ظلم می کنند ادامه یابد
خدا قوت

برادر سابقی همچنان شیوا بنویسید و جانبازان دیگر عزیز همیشه استوار باشید.
قسم میخورم اگر اعتراض مسالمت آمیز ایثارگران ادامه داشته باشد اینبار بازداشتشان میکنند و بعید هم نیست همین الان مسولان بنیاد از مدیران انجمنهای ایثارگری خواسته باشند دست از اعتراض بردارند و الا به جرم ایجاد تنش و مشکلات امنیتی بازداشت خواهند شد چون مسولین بنیاد با دستور و برنامه ریزی قبلی از پاسخگویی به تجمع کنندگان منع شده بودند ولی این رفتار بنیاد و آنهایی که حمایتشان میکنند هم عقلانی نیست و خودداری از مذاکره و گفتگو خود باعث ایجاد فضای بی اعتمادی بین ایثارگران و بنیاد شده و بنیاد با این رفتار خود تلویحا قبول دارد کم و کاستیها و ناکارآمدی خودش را پس یا مشکلات را حل کنید یا مدیریت این نهاد مهم انقلابی را به دیگران بدهید.
بنیاد به علت فساد بیش ازحد درحال مرگ است . الفاتحه مع الصلوات
جانبازان متاسفانه مورد بی مهری و ظلم این مسئولان فعلی واقع شده اند...

همه امنیت و استواری این انقلاب و کشور مدیون خون پاک شهیدان و از خودگذشتگی جانبازان و رزمندگان است.

چرا اینهمه بی انصافی و بی توجهی!؟؟

واقعا من به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی برای مسئولین متاسفم

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi