شناسه خبر : 52261
یکشنبه 15 اسفند 1395 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدماتی به نام جانبازان و به کام مسئولان

اجتماع جانبازان نخاعی که امروز در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت حاشیه هایی به همراه داشت. در حاشیه این تجمع خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس پای درد و دل جانبازان نشست و آن‌ها از مشکلات گفتند.

خانواده با عوارض جانبازی‌ام درگیر هستند

جانباز نخاعی و شیمیایی در عملیات کربلای پنج در خصوص مشکلات جانبازان اظهار داشت: در تمام فصول گرفتگی ریه دارم. سی سال از زمان جنگ گذشته، اما علاوه بر وام مسکن خدمات شایانی دریافت نکردم.
 
وی افزود: پزشک متخصصی نیز برای معاینه به منزل ما مراجعه نکرده است. از سوی دیگر مشکل اعصاب و روان دارم و خانواده با این موضوع درگیر هستند.
 
این جانباز شیمیایی در خصوص نحوه اطلاع از اجتماع جانبازان بیان کرد: از طریق تلگرام و فضای مجازی متوجه این اجتماع شدم و برای احقاق حقوق جانبازان در این تجمع شرکت کردم.
 
خدماتی به نام جانبازان و به کام مسئولین

هتلی به نام جانبازان به کام مسئولان
جانباز اعصاب و روان و شیمیایی در عملیات کربلای پنج در خصوص نگاه منفی مردم نسبت به جانبازان اظهار داشت: از اردبیل به این اجتماع آمدم. با سخنان مسئولین نگاه منفی نسبت به جانبازان در اذهان عمومی مبنی بر این که جانبازان در فکر چپاول بیت المال هستند، ایجاد شده است. به عنوان نمونه می‌توانم به هتل رامسر اشاره کنم که در بهترین نقطه شهر به نام جانبازان احداث شده است؛ در حالی که این هتل به نام جانبازان و به کام مسئولان تمام شده است.

وی افزود: از سوی دیگر داروهای جانبازان باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران هزینه درمان دندان پزشکی را متقبل نمی‌شود.
 
جانباز شیمیایی و اعصاب و روان تشریح کرد: ای کاش ما هم شهید می‌شدیم؛ ولی حالا که ما به عنوان شهدای زنده جا مانده‌ایم، مسئولان وجهه جانبازان را بین مردم خراب نکنند.
 
خدماتی به نام جانبازان و به کام مسئولین

وی خاطر نشان کرد: اگر بگویم که به ما هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود، دروغ گفتم. در دنیا تصویب شده که قانونی مبنی بر تامین معیشت یک جانباز بر عهده دولت است، اما با خدماتی که به ما ارایه می شود، همچون یک پتک بر سر ما می‌کوبند.

جانباز شیمیایی و اعصاب و روان تصریح کرد: قانون جامع ایثارگران به صورت جامع اجرا نمی‌شود و کم کاری آن از سوی دستگاه های اجرایی است و مسئولین پاسخ گو نیستند.

وی در خصوص اختلاس بانک دی گفت: بانک دی به اسم بنیاد شهید و امور ایثارگران است و برای گرفتن وام 2 میلیونی باید 2 ضامن معرفی کنیم. اگر این بانک جانبازان را قبول ندارد، پس چرا به اسم جانبازان بانک را تاسیس کردند و ذهن مردم را به سوی چپاول مملکت به وسیله جانبازان هدایت می‌کنند.

جانباز اعصاب و روان بیان کرد: رییس‌جمهور باید یک حرکت انقلابی انجام دهد تا مسئولین بی‌کفایت بنیاد شهید و جانبازان کنار رفته، اختلاس بانک دی و انتصابات فامیلی متوقف شود.
 
خدماتی به نام جانبازان و به کام مسئولین
 

درصد جانبازی یکسان و حقوق متفاوت
یکی دیگر از جانبازان نخاعی در عملیات کربلای پنج از استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر حقوق پرستاری یک میلیون و 700 دریافت می‌کنم که امورات زندگی را نمی‌گذراند. همه جانبازان با درصد یکسان، حقوق متفاوتی داریم. با بیکاری فرزندان و مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنم.

وی در پایان عنوان کرد: جانبازان کمتر از 25 درصد از حداقل امکانات برخوردار نیستند. حتی کارت شناسایی هم ندارند. در جامعه شایعه شده است که به همسران جانبازان حقوق بالایی پرداخت می‌شود، در صورتی که این شایعات ظلم در حق جانبازان است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام / بنده همين جا اعلام ميکنم که در هرکدام از اين هتل هاي بنياد نوبتم شد اعلام کنند تا به مسافرت برويم ...
تا يکسال ديگر اگر نوبت بنده شد انوقت قضاوت کنيد که اين هتل ها مخصوص خانواده هاي خود پرسنل بنياد است از مدير گرفته تا کارمند جزيي ...
باور کنيد در همه فصول حتي زماني که مسافرت کمه من زنگ زدم اما هيچوقت جا ندارند ...
از استان فارس هم پيگيري کردم گفتند انقدر جانباز داريم که شما توشون گم هستيد ...
بايد اينترنتي ثبت نام کنند و نوبت بدهند تا امثال بنده سالها حيران و منتظر نباشيم ...
الهی خدا خیرشان ندهد همسرم برا مملکت جنگید با اسلام ستیزان جنگید الان مشکل شیمیایی اعصاب وروان موج گرفتگی ناقضی صورت که هم روحیه من وفرزنم وهم خودش را داغون کردهحالاتیر ترکش وو...جایخوددریغ ازپشیزیدرامد جور مملکت را من دارم می کشم حقوقی که تمام بناش اختصاص خودمه خرج کرایه خانه خرج بخور ونمیر ودوا ودرمان همسر وفرزنم میکنم احتی برا برا پست بالاتر به خاطر حقوق بیشتر درصورتی که خودشان می دانند لیاقتش را دارم اما چون همسرم نمیتواند برا انها در جایی پارتی بازی کند وبی شغل وبی کار هست پس من بی پول وپارتی را از پست منع کردند در صورتی که غیر مستقیم از من کمک می گیرندحتی جرات ندارم بگویم همسرم جانباز است می ترسم برچسبهای اعصاب وروان به من بزنند ای خدا خودت به داد ما برس مگه ما چه گناهی کردیم که جانبازان را به عنوان همسر انتخاب کردیم حالا اینطور عذاب بکشیم ایکاش می دانستیم که عاقبتمان این میشودنمی دانیم ما هم مثل دولتیان انها را به حال خود واگذاریم وخودرا خلاص کنیم اخه جرمشان را نمی دانیم چیست شایدم اگر حدسم درست باشد جنگ با دشمن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi