شناسه خبر : 52262
یکشنبه 15 اسفند 1395 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرکوب وحشیانه تظاهرات مردم بحرین

تظاهرات همزمان مردم بحرین در 9 شهرک علیه رژیم این کشور با یورش مزدوران آل‌خلیفه به خشونت کشیده شد و چندین زخمی برجای گذاشت.

مردم بحرین جمعه‌شب نیز به نشانه حمایت از زنان بازداشت شده و بدرفتاری با زندانیان در زندان مرکزی «جو» تظاهرات کردند.
به گزارش فارس، ساکنان شهرک «ستره» با برگزاری تظاهراتی بازداشت زنان را محکوم و بر پایداری خود برای ادامه حرکت‌های انقلابی تأکید کردند. نیروهای امنیتی بحرین نیز به تظاهرات‌کنندگان حمله‌ور شده و به سمت آنها گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک کردند که تعدادی مجروح و مصدوم شدند. در شهرک «النویدرات» و «المعامیر» نیز تظاهراتی به نشانه همبستگی با  افراد محبوس در زندان «جو» برگزار شد. جوانان انقلابی در شهرک «المقشع» نیز با آتش زدن لاستیک‌های خودروها، یک خیابان را مسدود کردند. در راهپیمایی «جدحفص» هم مردم در حالی که تصاویر چهره‌های انقلابی و زندانیان سیاسی را در دست داشتند، خواستار آزادی این زندانیان شدند.
تظاهرات‌ مشابهی نیز در شهرک‌های «کرباباد»، «مقابه»، «باربار» و «القدم» برگزار شد.
این در حالی است که گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل شکست دولت بحرین در همکاری با این شورا و پایبند نبودن به تعهدات آن براساس قوانین بین‌المللی به دلیل شکنجه معترضان، رفتارهای غیرانسانی و اهانت‌آمیز با آنها را مورد تاکید قرار داد.
این گزارشگر با اشاره به موارد بازداشت‌های ظالمانه، حبس انفرادی، شکنجه و وجود نداشتن آزادی بیان از دولت بحرین خواست با مراعات حقوق افراد از شکنجه، بدرفتاری و مجازات سخت و غیرانسانی اجتناب ورزد وبه قوانین بین‌المللی بر اساس معاهده منع شکنجه پایبند باشد. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از ظلم دستگاه حاکم مواجه است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi