شناسه خبر : 52265
یکشنبه 15 اسفند 1395 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به همت انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار می‌شود؛

مراسم قدردانی اصحاب رسانه از خانواده‌‌های شهدای آتش‌نشان

عصر امروز انجمن روزنامه نگاران مسلمان ۱۵ اسفندماه مراسم یادبودی با عنوان «پرواز ققنوس‌ها» برای قدردانی اصحاب فرهنگ و رسانه از خانواده‌‌های شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو برگزار می‌‌کند.

فاش نیوز - فاجعه تلخ فروریختن ساختمان 54 ساله پلاسکو فراموش نشدنی است، در این حادثه 16 نفر از آتش‌نشانان شجاع و دلیر جان خود را فدای نجات جان شهروندان کردند و در این راه شهید شدند.

آوار پلاسکو گرچه جمع‌آوری شد ولی همچنان داغ از دست دادن 16 آتش نشان غیور بر دل مردم مانده است.

مقام معظم رهبری نیز در این خصوص پیامی دادند که در بخشی آن آمده بود: "این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه میکند. خانواده‌های داغدار و همه‌ی ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند و صاحبنظران، این پدیده را در تحلیلها و محاسبات خود درباره‌ی ایران و ایرانی مؤمن به حساب آورند. این حادثه از سوئی غم‌انگیز و از سوئی افتخارآمیز است. اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ی پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاءالله."

در همین راستا، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و خبرگزاری فارس مراسم یادبودی تحت عنوان پرواز ققنوس‌ها جهت تقدیر از خانواده‌های شهدای آتش نشان پلاسکو برگزار می‌کند.

در این مراسم که تقدیر اهالی رسانه از خانواده‌های آتش‌نشان است، مسولان کشوری و لشگری همینطور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران نیز حضور خواهند یافت.

مراسم یابود پرواز ققنوس‌ها یکشنبه 15 اسفند، ساعت 15 و در حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، خیابان سمیه، سالن اندیشه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi