شناسه خبر : 52282
دوشنبه 16 اسفند 1395 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه قهرمانان جانباز و معلول از آب رفتن پاداش‌های قهرمانی‌

حواشی مراسم تجلیل ادامه دارد؛ گلایه قهرمانان جانباز و معلول از آب رفتن پاداش‌های قهرمانی‌هایشان

خبرگزاری فارس: گلایه قهرمانان جانباز و معلول از آب رفتن پاداش‌های قهرمانی‌هایشان

ورزشکاران جانباز و معلولی که در سال ۹۴ موفق به کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا شده بودند نسبت به کم شدن جوایزشان اعتراض دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 و قهرمانان سال 94 در حالی روز شنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور برگزار شد که همچنان حواشی و انتقادات نسبت به برگزاری این مراسم ادامه دارد.

روز گذشته بود که خانواده مرحوم گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار پارالمپیکی کشورمان، با انتشار بیانیه‌ای پاداش 80 سکه‌ای رئیس جمهور را پس فرستادند و حالا جمعی دیگر از قهرمانان پارالمپیک نسبت به آب رفتن جوایز قهرمانی‌هایشان در سال 94 معترض شده‌اند.

در حالی‌که بر اساس آنچه در آیین‌نامه تقدیر از قهرمانان ورزش آمده است، به قهرمانان جهان 80 و به قهرمانان آسیا 40 سکه تعلق می‌گیرد، اما به نفر اول 4 سکه، نفر دوم 2 سکه و نفر سوم یک و نیم سکه اهدا کردند تا همین موضوع باعث اعتراض تعداد زیادی از قهرمانان جانباز و معلول شود.

یکی از این ورزشکاران در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد که در حالی‌که برای نفر اول مسابقات قهرمانی آسیا 40 سکه در نظر گرفته شده است، اما تنها 4 سکه به ما پاداش دادند؛ در حالی‌که در مراسم تقدیر 2 سال قبل 20 سکه داده بودند.

مشخص نیست که این رفتار دوگانه در اهدای پاداش به قهرمانان جانباز و معلول بر چه اساسی صورت گرفته و چرا بین این قهرمانان با دیگر ورزشکاران تبعیض قائل شده اند. به نظر می رسد تصویب قانون همسان سازی پاداش ورزشکاران جانبازان و معلولین با سایر قهرمانان ورزشی بیشتر جنبه نمایشی و کارکرد تبلیغاتی داشته چرا که در عمل خلاف آن را شاهد هستیم.

اینستاگرام
با سلام اینجانب تنها جانباز شرکت کننده در چهارمین دوره مسابقات سنگنوردی معلولان وجانبازان کشور موفق به کسب مدال طلای این دوره شدم.اما دریغ از کوچکترین حمایتی از سوی بنیاد.لازم بذکر است دیگر شرکت کنندگان ازحمایت بهزیستی برخوردار هستند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi