11 ارديبهشت 1396/ 04 شعبان 1438
شناسه خبر : 52300
1395,چهارشنبه 18 اسفند11:45
اشتراک گذاری در:
عکس روز

قابل توجه شورای عالی انجمن های جانبازی!


اجتماع بزرگ و به یادماندنی جانبازان و ایثارگران در روز 14 اسفند باردیگر نمایش قدرتمند جانبازان انقلابی بود که مسئولان منفعل بنیاد را دچار سردرگمی کرد تا جایی که در اقدامی عجیب، به جای برخورد مناسب با این موضوع و تلاش برای پاسخگویی و آرام کردن معترضان، عرصه را خالی و محل انجام وظیفه خود را ترک کردند!

قابل توجه شورای عالی انجمن های جانبازی!

عسکری (جانباز نخاعی) - اجتماع بزرگ و به یادماندنی جانبازان و ایثارگران در روز 14 اسفند باردیگر نمایش قدرتمند جانبازان انقلابی بود که مسئولان منفعل بنیاد را دچار سردرگمی کرد تا جایی که در اقدامی عجیب، به جای برخورد مناسب با این موضوع و تلاش برای پاسخگویی و آرام کردن معترضان، عرصه را خالی و محل انجام وظیفه خود را ترک کردند! این اقدام غیر مسئولانه  از واقعیتی تلخ حکایت می کند و آن این که این بنیاد با این تشکیلات و مسئولان ناراضی ساز به بن بست رسیده است و مسئولان اجرائی کشور باید هرچه زودتر فکری برای اصلاح امور این نهاد مقدس بیاندیشند.

روز 14 اسفند را در تاریخ ایثارگری باید ثبت کرد و به خاطر سپرد. گروه کثیری از جانبازان ویلچری که از وضعیتی ویژه در میان اقشار مختلف ایثارگران برخوردارند، با وضعیت سخت جسمی و محدودیت های حرکتی از سراسر کشور به راه افتادند تا دراقدامی بی سابقه در زمان ومکانی واحد اعتراض خود به ناکارامدی ها و سوء مدیریت ها در رأس و بدنه بنیاد را به طور مستقیم به گوش مسئولان رده بالای این سازمان برسانند. جانبازان روز و شب قبل ازآن، با سختی و مرارت فراوان با خودرو شخصی و یا وسایل عمومی خود را به تهران و خیابان طالقانی رسانیده بودند تا هم صدا با دیگر هم رزمان و همدردانشان ناعدالتی، نا کارآمدی، حیف و میل و خطر رخنه نفوذی ها را از ژرفای جان و تنِ رنجورشان فریاد بزنند!

از ماه ها پیش که انجمن جانبازان نخاعی پیگیر مطالبات و احقاق حق از راه مذاکره بود، جانبازان هم به طُرق مختلف موضوع را رصد می کردند.

تجمع آخرین راهکاری بود که در صورت عدم اجابت درخواست قانونی جانبازان، می توانست صورت بگیرد. پتانسیلی بزرگ که حامل انرژی بسیاربالایی بود و همچنان نیز هست.

اما از ظاهر این ماجرا که بگذریم، نوع نگاه مسئولین امر به این تجمع و نوع استفاده ایست که مسئولین برگزاری این تجمع یعنی انجمن های جانبازان در قالب «شورای عالی انجمن های جانبازان» که ازخود جانبازان هستند باید داشته باشند؟

نگاه مسئولین امر و متولیان امور به این تجمع، نگاهی از نوع بدبینانه و منفعلانه است که چون در مقام مسئولین و متولیان امر نیستیم، لاجرم پاسخی هم برای این نوع نگاه نخواهیم داشت! اما از نگاه برگزارکنندگان این اجتماع که هم جنس جانبازان هستند باید گفت این اتفاق مبارک شاید دیگرهرگز روی ندهد. ولی برادرانی که زحمت بسیاری برای هماهنگی برگزاری تجمع داشتند باید بدانند که این مسئولیت بسیار بیشتر و ارزشمندتر از مسئولیت های دیگرشان خواهدبود. چراکه این مسئولیت امانتی است از سوی قشری ازجامعه که به واسطه تبلیغات زودهنگامِ قبل از انجام قوانین مصوب، غرض ورزی های عده ای خاص که به قول معروف نان را به نرخ روزشان می خورند و با موضوع ایثار و جانباز تعارض دارند، خیلی بیشتر از آنچه که نمایان است آسیب دیده است. آسیبی که حتی به نزدیکترین اقربا و نزدیکان وفامیل هم سرایت کرده و کسی قبول نمی کند که اقشار ایثارگر و جانباز جامعه دچار مشکلات عدیده ای هستند که وصف آن نمکی خواهد بود بر آن زخم کهنه... و دردی خواهد بود بدون درمان!

اعضای شورای عالی جانبازان که مسئولیت این تجمع را بردوش دارند نباید به واسطه این پتانسل به نفع خود و جریان خود رانت خواری کنند.

این برادران نباید وارد مباحثی شوند که شائبه های مشمئزکننده از آن به مشام جانبازان برسد!

دوستان شورا قطع به یقین میدانند که زیر ذره بین چشمان ایثارگران رصد میشوند و حُکما رفتار و کردار آنها در نوع رفتار و کردار جانبازان نسبت به آنها تاثیر خواهد داشت.

میدانیم که این دوستان نمی خواهند خدای ناکرده ازاین عَبا، قبایی برای خودشان بدوزند، ازآب گل آلود ماهی بگیرند و به مطامعی دست یابندکه این چند روز دنیایشان پر زرق و برق تر باشد، ولی چون چشم امید هزاران جانباز دردمند و زخم خورده به این دوستان دوخته شده، باید نتایج آن نه در روند زندگی خصوصی و اجتماعی برادران مسئول، بلکه در روند زندگی و عمرِ اندک مانده جانبازان به ویژه جانبازانی با شرایط خاص بخوبی احساس شود. طوری که لااقل با تبلیغاتی که در جامعه برعلیه جامعه ایثارگران مشاهده می شود همخوانی داشته باشد. البته نه به این معنا که ( همه چیز را بردند و خوردند...) محقق بشود. بلکه مردم بدانند که تبلیغات گفته شده، به هیچ عنوان با بطن زندگی ایثارگران و جانبازان همخوانی ندارد و بلکه بیشتر ازدیگر اقشار مردم در مشکلات خویش غرق هستند. ولی حُجب و حیا، مناعت طبع و روحیه  بزرگ منشی جانبازانَ تا کنون اجازه اعتراض به وضعیت شان را نداده است!

در ثانی موضوع تجمع نباید منحصر به زمان خاصی بشود. بدین معنا که این اهرم فشار را بنیاد و مدیران ارشدش همیشه احساس کنند و مطالبات آنهم بصورت کلی و مشخص در درخواستها مطرح و مورد پیگیری قرارگیرد. نه اینکه بصورت کلی گویی و مبهم، در بیانیه ای چندصفحه ای و چندین بندی مطرح گردد که مسئولین بنیاد بخواهند از این صداقت و کلی گویی جانبازان سوء برداشت وسوءاستفاده نمایند!

لذا به زعم نگارنده، اگر در برنامه های اعلامی تجمع که ازسوی شورای منتخبین و شورای عالی انجمن های جانبازی تدوین گردیده بود، ترتیبی اتخاذ می شد تا کنفرانس خبری باحضور کلیه نمایندگان اربابان جراید و رسانه ها آنهم در خلال برگزاری تجمع شکل می گرفت، می شد گفت که صدای این اجتماع عظیم را بیشتر از پیش به گوش مردم رسانده تا قاطبه مردم درجریان ماوقع قرار می گرفتند.

ضمن اینکه می بایست در بیانیه پایانی، به چند مورد مشخص از مطالبات جانبازان اشاره مستقیمی می شد تا بشود به سهولت موضوعات را دنبال و به سرانجام رساند.

دوستان شورا باید متوجه باشند که تاریخی دیگر را از همکنون برای تجمع دیگر وپیگیری خواسته های بحق جانبازان تعیین تا متولیان امور و مسئولین بنیاد و حتی دولت بدانند که اینگونه تجمعات تاحصول نتیجه نهایی قابلیت ادامه خواهدداشت.

در حالی که رسانه های حامی بنیاد و وبسایت رسمی بنیاد با بایکوت خبری این حرکت عظیم، در اقدامی منفعلانه سعی در بی اهمیت جلوه دادن تجمع 14 اسفند داشتند جای هیچگونه تعجبی نیست! چون بسان کبکی که سرخودرا درزیر برف پنهان میکند تا بخیال خام خود دیگران را نبیند، غافلند ازاینکه مردم صدای رسای مظلومیت بیش از سی ساله جانبازان را شنیده اند و این بالاترین نتیجه اجتماع روز شنبه جانبازان بود.


کد خبرنگار : 21


تجمع جانبازان     بیانیه پایانی     14 اسفند     بنیاد شهید     فاش نیوز                        
Reply
no
0
yes
12
جانبازنخاعی
1395/12/18 - 13:10
این مطلب درسته.
آخه چرا انجمن ما خودشو کنارکشید و کارتجمع رو به شورای جانبازان داد؟
امیدوارم هم در این دنیا و هم اون دنیا تاوان اشتباهی که مرتکب شدید بتونید بدید....

no
3
yes
13
جانباز
1395/12/18 - 14:55
برادران عزیز جانباز نخاعی
آیا شما از اینکه شورای عالی جانبازان وارد این موضوع شد و برای همه ایثارگران تلاش کرد و قطعنامه داد ناراحت هستید؟
مطمئن هستم که ناراحت نیستید بلکه خوشحال هم هستید
اما شاید گلایه شما این باشد که مشکلات شما می باید بطور ویژه دیده شود که این حرف درست است و همه قبول دارند.
خواهش من بعنوان یکی از همرزمانتان این است که فرصت به دشمنان و خریداری شدگان ندهید و بیاید با هم یک صدا از این حرکت بزرگ حمایت کنیم تا انشالله مشکلات همه ایثارگران رفع شود.


no
1
yes
20
1395/12/18 - 15:53
چرا از همسر جانبازی که خودسوزی کرد چیزی نمیگویید چون درصدشوهرش کم بود اقای عسکری درستگفته از رسانه ها دعوت میکردید


no
1
yes
10
عضوشورایعالی
1395/12/21 - 13:10
برادراسرافیلی و اعضای شورا باتوجه به اینکه تجمع براساس تصمیم در محل و داخل ساختمان بنیاد برگزارشد> لااقل باید زمینه حضور خبرنگاران رسانه ها را ایجادمیردند.
چرا کسی پاسخگو نیست.؟
الان چه باید کرد؟


Reply
no
13
yes
13
مرتضی خاکپور
1395/12/18 - 13:29

...

رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را از حقوق بنیاد محروم کردند .

و خودشون ول کن بنیاد نیستند .

حقوق که دارید .

بنیاد را ول کنید بروید پی کارتان .

شاید از نبود شما رزمندگان حقوق بگیر بنیاد شوند .

خواب ریاست بنیاد را ببینید .

...



no
47
yes
10
شیمیایی ؤ اعصاب وروان
1395/12/19 - 13:36
اخوی جان سلام
عزیز دل بیاییم با خون یارانمان عهد ببندیم که با گفتارمان باعث ایجاد تفرقه بین همراهان نشویم که این سیاست عین خواسته سیاست بازان است .
اما مطلبی جهت درد و دل بزرگوار بخدا ئک نخاعی یا شیمیایی یا قطع عضو با هیچ حقوقی قادر به پرداخت هزینه درمانیش نیست واقعا قیمت داروهای اعصابیها رو میدونید که فقط بتؤانند تحمل درد کنند و خانواده و اطرافیان را نابود نکنند خداوکیل قیمت انواع دستگاه ها و پروتز هاجهت کم شدن درد را میدانید واقعا همه دردمندیم وهمه تنها رها شده ایم وبجای اینکه از مسئولین بخواهیم متاسفانه همدیگر را تختعه میکنیم و این همان خواست مسول بی مسئولیت است.....
شرمنده از حضورتون


Reply
no
0
yes
11
یوسف
1395/12/18 - 16:50
هر شخص در هر مقامي بخواهد از ايثارگران و جانبازان سو استفاده کند هم در اين دنيا و هم در اخرت بايد جوابگو باشد ...
انجمن و يا جمعيت و هر تشکل جانبازي هميشه بايد جانباز اعصاب و رواني که با 20 درصد زندگيش متلاشي شده جلوي چشمش باشد و بداند خيانت به چنين خانواده چه عاقبتي دارد ...
يکي پيدا نميشه به اينها و انها و بالا و پايين بگويد بابا بخدا قسم ما جانبازان از کلي گويي و شعار دادن خسته شده ايم و جانمان به لب رسيده ... کار از شرمندگي جلوي خانواده گذشته دارد کل زندگيمان متلاشي ميشود ...
جانبازان زير 25 درصد اصلا تکيلفشان مشخص نيست ... ان از بيماريشان که از 70 درصد هم وخيم تر است ... اين از وضع معيشت شان که با حقوق کم مستمري که هزينه دارو و درمان نميشود چه رسد به مخارج سنگين زندگي و دانشگاه فرزند و غيره...اين هم از مسکن که با اولويت دادن درصد بالاها حق انها ادا نميشود چه رسد به ما ها شايد چندين سال ديگر هم اولويت به ما نرسد ...
ما از يک کارت مقوايي محروم هستيم و بايد کل پرونده امان زير بغل مان باشد تا بپذيرند ما فقط جانبازيم که بهمين علت خيلي مدارکمان مفقود شده است ...
خواهشمنديم به وضع جانبازان زير 25 درصد رسيدگي نماييد چون در تجمع ها کنترل جانبازان اعصاب و روان خيلي مشکل تر از عزيزان قطع نخاعي است ...

با تشکر ازنمايندگان عزيز مجلس و شوراي محترم نگهبان

Reply
no
335
yes
14
جانبازشيميايي
1395/12/18 - 21:28
اقاي خوش غيرت انگارجنابعالي همه جانبازان رابه چشم 5% ميبنيد وازهزاران دردورنج اين عزيزان ويلچري وقطع عضوي وشيميايي بي خبريد . اگه توانش راداري فقط يك روز خودت رابجاي يك جانباز قطع نخاعي ياقطع عضوي وياشيميايي حساب كن وفقط يك روز ازيك پايت
يايك چشم ويك دستت استفاده نكن .ووو (گرچه دركش برايتان غيرممكن است)
آنگاه بياوقضاوت كن وبگوآن كيست كه بايد(بنیاد را ول کند برود پی کارش ).
حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

سوز دل یعقوب ستمدیده ز من پرس
کاندوه دل سوختگان سوخته داند
دیوانه گرش پند دهی کار نبندد
ور بند نهی سلسله در هم گسلاند
احوال دل سوخته دلسوخته داند
از شمع بپرسید ز سوز جگر ما

no
114
yes
4
1395/12/25 - 23:50
ازمنفي زدنت معلومه.! گفتن حرف حق وحقيقت واقعا براي بعضي ها بسيارتلخ است .


Reply
no
1
yes
10
جانبازوبرادرشهیدمهربان.
1395/12/18 - 22:34
سلام.مادنبال بازیهای سیاسی نیستیم.مادنبال باندودسته وگروه نیستیم.مادرتجمع آمدیم تابگیم مشکل داریم. دردورنج ناحق داریم.درفشارومشکلات هستیم ماآمدیم تابگیم حق مانیست.ماآمدیم بگیم این حق نیست یکی بگیریدمیلیونهاتومان وپاداش واضافه کارووووماتاحال رنگ یک میلیون حقوق راندیدیم.ماآمدیم بگیم این عدالت نیست.انصاف ووجدان نیست.ماآمدیم بگیم دردداریم مادرشهیدصعب العلاج داریم هزینه های درمان کفاف هزینه هایمان رانمیدهد..مشکلات درمان وهزینه هاسربه فلک میکشدوحق ماضایع شده.ماآمدیم بگیم ماگله داریم وشکایت داریم ونظام وانقلاب وولایت راهم قبول واعتقادداریم.آمدیم تاهمه ی اینهارابگیم وفریادبزنیم ولی اومسوولان ارشدکشورحق مااین نيست
بدرود.

Reply
no
1
yes
6
یه جانباز دل سوخته
1395/12/19 - 13:47
فقط یه سوال مهم برام مطرح شده واون اینکه خداایی بنیاد یه بنگاه پول سازه یا یه مرکز خدمات رسان ؛ اخه برادر من بنیا د شهید رو چه به بانک داری و شرکت بیمه داری واقعا خدارو شاهد نمیدونند که بانک دی و بیمه دی و ....رو راه میندازند و زمینه یه سری ریخت و پاشها (انشاالله اختلاسی در کار نبوده وفقط وام معوقه بوده) رو ایجاد میکنند وحال اگر این بنگاهها جمع بشه و کسایی که توی این بنگاهها هیچ ربطی به ایثارگری ندارند که بعضا فحاشی هم میکنند حذف بشند ایا بسیاری از معظلات خانواده ایثارگران حل نمی شد..

Reply
no
0
yes
10
پاسداروظیفه معلول حین خدمت
1395/12/20 - 12:41
سلام
به فرمایش رهبرگوش نکردید وپروژه نفوذرا جدی نگرفتید.

کاری کردند که صدای جانبازان وایثارگران وجانبازان درآوردند تامردم ببینند ودرس عبرت بگیرندتا کسی سمت امربه معروف ونهی ازمنکرنرود وفرهنگ ایثاروشهادت رااستحاله کنند
سالها بعدخواهیدفهمید

no
0
yes
6
1395/12/22 - 03:27
الان هم فهمیدیم


no
0
yes
0
1395/12/25 - 01:49
چه شده مسئولین را؟


Reply
no
0
yes
8
جانباز و رزمنده
1395/12/20 - 20:07
امیدوارم بیانیه صرفا در حد قرائت نباشد و مورد پیگیری قراربگیرد.
و امیدوارم همانطورکه ازمطلب جانبازعسکری پیداست اعضای انجمن و شورای انجمن ها به دنبال مطامع شخصی نباشند چرا که خیانت در امانت خواهدبود

Reply
no
1
yes
3
جانبازنخاعی
1395/12/21 - 08:27
البته نباید اینقدر بدبین بود. ولی ازطرفی هم نباید شورای منتخب تجمع استعفا میدادند. باید کار را به سرانجام میرساندند.
کاش دلیل موجه و قابل قبولی برای این کارشان داشتند!

Reply
no
0
yes
8
جانباز
1395/12/21 - 10:33
آقایان شورای عالی جانبازان چرا روز به روز از نتایج پیگیری های بعمل امده ما را باخبرنمی کنند؟
خواهش میکنیم شما نیز مانند بنیاد شهید ما را نامحرم فرض نکنید و بموقع اطلاع رسانی کنید.
ما منتظر هستیم... خداوند خیرتان بدهد.

Reply
no
7
yes
4
مرتضی خاکپور
1395/12/21 - 19:32

...

تلاش ابثارگران ثمره داد ؟!

قانون جامع خدمات رسانی نوشتند ؟!

و بچه های جبهه و جنگ را از حقوق و معیشت

بنیاد شهید بیرون انداختند ؟!

و رانت و نجومی بگیری به جامعه القا کردند ؟!

و جامعه و بنیاد این تفکر است که معلوم است ؟!

یعنی ایثارگران قانون بدست کار کردند که مغول نکرد ؟!

و پاک کردن قلم ایثارگران به راحتی شدنی نیست ؟!

و ایران را فنا کردند .

و فدا کردند .

...




Reply
no
0
yes
6
رزمنده و جانبازفراموش شده
1395/12/22 - 11:31
باسلام.
شورای انجمن جانبازان قضیه را دنبال کند تا جانبازان مشکل فراوانشان حل بشود

Reply
no
0
yes
9
جانبازنخاعی
1395/12/22 - 13:09
چرا صداوسیما خبرتجمع جانبازان را پوشش نداد؟
واقعا در مملکتی که ایثارگران مظلومند و صدایشان به جایی نمیرسد چه بایدکرد؟
امیدوارم فقط حضرت امام خامنه ای که انیدما ایثارگران و جانبازانند حامی و پشتیبان باشند.
مارا ازاین دولت امیدخیری نیست!!!
سپاسگزارم از برادر نخاعی ام عسکری





نظری بگذارید
chapta

اخبار انتخابات ریاست جمهوری سال 96
بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.