شناسه خبر : 52302
شنبه 21 اسفند 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور

شورای نگهبان لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تأیید کرد.

فاش نیوز - شورای نگهبان لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تأیید کرد.

این لایحه که در تاریخ 94/8/4 توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شده بود پس از 5 مرحله رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، نهایتاً در تاریخ 95/11/27 در شورای نگهبان نهایی شده.

در این قانون بخش‌هایی به ایثارگران اشاره دارد که موارد مرتبط با رزمندگان در این مرحله بررسی و بیان می‌شودد.
در بند ج ماده3 این قانون، رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، مشمول سهمیه 20درصد جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی می‌شوند.

رزمندگانی که دارای مدرک علمی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند، حسب مورد می‌توانند از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال یا تبدیل وضعیت، به صورت عضو هیأت علمی رسمی قطعی پذیرفته شوند.

برابر بند پ ماده7 قانون احکام دائمی، با عنایت به اینکه رزمندگان مشمول تعریف ایثارگران هستند، در صورتی که دریافتی آنان مشمول صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی دیگری شود و پرداخت کسور سهم بیمه شده، دولت و کارفرما انجام گیرد، با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق به طور مستقل انجام می‌گیرد و از مستمری هر دو صندوق بهره‌مند می‌شوند.

به استناد اصلاح صدر بند3 ماده45 قانون خدمت وظیفه عمومی به ازای هر 12ماه سابقه حضور جبهه یکی از فرزندان رزمندگان از خدمت معاف خواهند شد. اجرایی‌شدن این مصوبه مجلس در صورت تأیید فرماندهی کل قوا خواهد بود که باید مراحل اخذ موافقت در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گیرد.

برابر بند3 ردیف ب ماده 5 الحاقی قانون احکام دائمی، دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت رزمندگان معسر نسبت به تأمین معیشت و پوشش بیمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند. همچنین نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر دفاع مقدس اعم از بسیجیان تحت پوشش سپاه، کمیته و جهاد سازندگی اقدام کند.

علاوه بر موارد فوق برابر بند ث ماده الحاقی2 قانون احکام دائمی، به منظور تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفان، آرمان‌ها و مبانی اندیشه انقلاب اسلامی، توسعه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر و حضور بیشتر نیروهای مردمی در صحنه‌های امنیت و دفاع از کشور، پشتیبانی از رده‌های مقاومت بسیج و بسیج اساتید، دانشجو و طلبه در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در فعالیت‌های پژوهشی و علمی و تلاش در جهت تقویت راه‌های مقابله با جنگ نرم و امکان استفاده از خدمات کارکنان بسیجی فعال و ویژه شاغل برای شرکت در آموزش‌ها و اردوها و سایر برنامه‌ها، حداکثر به مدت 15 روز در سال به جای خدمت اداری بدون دریافت حق مأموریت پیش‌بینی شده است.

همچنین به سازمان بسیج اجازه داده شده که از محل اعتبار مصوب خود حمایت لازم را برای تأمین پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت‌های ناشی از به‌کارگیری بسیجیان فاقد پوشش بیمه‌ای در مأموریت‌های مختلف به ویژه دفاعی، امنیتی و کاروان‌های راهیان نور به عمل آورد. علاوه بر آن دستگاه‌های اجرایی اجازه دارند متناسب با میزان آمادگی سازمان بسیج سازندگی، اجرای بخشی از فعالیت‌های خود از قبیل احداث، تعمیر مساجد، مدارس، بیابان‌زدایی، جنگلکاری، آبرسانی به روستاها در مناطق محروم، روستایی و مرزی را به سازمان بسیج واگذارد تا با استفاده از نیروهای داوطلب بسیجی و مردمی اجرا کند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بسمه تعالي.
با توجه به تصويب نمايندگان مجلس وتائيد نهايي شوراي نگهبان مقرر گرديد.كه كليه رزمندگان معافيت مالياتي ويك مقطع تحصيلي بالاترازاول سال 96تعلق گيرد.
بعدازگذشت 28 سال ازدفاع مقدس لازم است.با پيگيريهاي دلسوزانه وخداپسندانه هرچه زودتراين دومورد به مرحله اجراء درآيد.ازكليه همسنگران شاغل خواهشمنديم اين دومورد رابطورجدي پيگيري نمايند.همچنين ازفاش نيوزعزيز انتظار پيگيري جدي داريم.با كمال تشكروقدرداني ازسايت وزين وايثار دوست فاش نيوز.

...

طبق ماده خ۶۶

و تبصره ق۵۷

به همه رزمندگان

شوکولات هم

اگر بودجه باشد و رئیس سرما نخورد

داده شود ؟!

حقوق و معیشت

پس از جنگ دیگر ؟!

و ایثارگران خوشحال ؟!

...

با درود به رزمندگان دیروز و دکتر ساقی عزیزرزمندگان از یاد رفته عزیزان مارابرای حضوردر جنگ لازم داشتند و پس از از پایان جنگ چون دیگر ظرورتی ندیداند و ماها را دیگر تحمل نمی کردند و ماهم که درزمان جنگ و پایان جنگ به فکر مان درصد جانبازی امتیاز حقوق ...نمی گنجید واز بهترین ایام عمر گرانبها و غیر قابل برگشت از همه چیز خود گذشتیم تحصیل تخصص مهارت شغل اینده...را رها کردیم و آرش وار جان خود را در کف دست گرفتیم و به دفاع از این مرز پر گهر را بر همه چیز ارجعیت دادیم نمایندگان مجلس ودولت مردان ما و...از موقعیت ما سو استفاده نمودند و تعدادی رزمنده از اطرافیان و دوستان همفکران خود را به استخدام در ارگان های لشکری و کشوری و...مشغول به کار کردند و برای شان هم درصد جانبازی وبا مدت جبهه زیاد پرونده درست کردند و عده بسیاری از ما ها هم که به غیر از خدا پشت پناهی نداشتیم با انواع مشکلات و بیماریها ی روحی جسمی ناشی از جنگ به حال خود رها شدیم ومارزمندگان را ایثار گر نمیدانند ود ر قانون خدمات به ایثارگران که امسال هم توسط مجلس دایمی شد و نزدیک به ده سال قبل تصویب شده بود تبصره اورده اند به این مضمون که رزمندگان در کلیه خدمات ذکر شده برای ایثارگران در این قانون را شامل نمی شوندوذکر نموده اند که باید دولت برایشان خدمات بدهد و ما را از ایثار گران بیرون انداخته اند رزمندگان گرامی تا ما رزمندگان را در قانون خدمات به ایثارگران وارد نکنند و ان تبصره ضد رزمندگان در ان قانون را حذف نکنندهیچ گونه خدماتی شامل رزمندگان نمی شود و دل خوش به این گفته نماینده مجلس معاون وزیر امام جمعه مسعول سپاه دولت .. نباشید و باید مارا در زمره ایثارگران بدانند تا ماهم در این سنین میان سالی و پیری که انها 30 سال است از خدمات امتیازات استفاده میکنند و ما محروم هستیم قرار داده شویم هر چقدر هم دیگه خیلی دیر شده است ولی برای فرزندانمان خوب است و به جد تلاش و کوشش نماییم در جهت حذف آن تبصره تلاش کنیم و فراخوان رزمندگان جهت احقاق حق از دست رفته مان بسیار ضروری است این تبصره حذف بشه مشکل ما حل میشه با تشکر سپاس از سایت وزین فاش نیوز بدرود
لطفا سریعتر برو و دریافت نمایید
خواهشمند است جهت اجرا پیگیری فرماید
معاف از شهریه دانشگاه چی شد ............این قوانین شما برای ما و جانبازان زیر بیست و پنج درصد جز یک مانور تبلغاتی به اندازه یک پشه نه ارزش دارد نه اعتبار قیامت از شما می خواهیم
تا زمانی که خدمات دولت برای یک رزمنده که یک سال سابقه داوطلبی در جبهه دارد برابر با خدمات یک جانباز زیر ۲۵ مساوی نباشد عین بی عدالتی محض می باشد

...

منظور بالای ۲۵% بود .

...

باسلام به همه بد نیست چند مورد خوب است چون رزمندگان عمری دیگر ندارن که برن در دانشگاها یا ریس بشن یا جاهای دیگر ولی چرا معافیتی فرزندانشان از سربازی خیلی خوب است وبیمه عالی است ومعشیت باز خوبه اگر اجرای بشه که امکانش کم است خیلی خوب است انشاالا
پس جانباززیر25 درصد چی؟ خداوند ظالمان درحق جانبازان مظلوم زیر25 درصد را نابود کند.ننگتان باد چرا مصوبه مجلس در اردیبهشت امسال را تایید نکردید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
خدمت رسانی به ایثارگران باید متناسب با امتیاز و میزان ایثارگری اشان باشد ونه براساس میزان خصوصیت خاص و ویژه ای که هم اکنون بنابر وابستگی ها پیدا کرده اند .
قانون نباید برای یک فرد خاص نوشته شود بلکه باید برای اکثریت نوشته شود .
عادلانه این بود که همه رزمندگان تا سقف معینی از پرداخت مالیات معاف شوند .
عادلانه این بود که به میزان مدت حضور در جبهه به همه رزمندگان درصد جانبازی داده می شد .
عادلانه این بود که تبعیض های بین ایثارگران شاغل و غیر شاغل برداشته می شد .
هر جا تبعیض هست یعنی فساد هست .
به امید روزی که سلامت اداری جایگزین فساد شود
باسلام امید می رود دولت مردان؛ گذشته تبعیض روا داشته در حق رزمندگان شاغل را جبران کنند چرا که ظلم در حق این قشر(رزمندگان) خصوصا شاغلین این قشر عواقب بسیار بد وخشم خداوند متعال را به همراه دارد.همه رزمندگان به وظیفه خود آن هم به موقع عمل کردند ولی مسئولین نه تنها به وظیفه خود عمل نکردند بلکه هی مسئله را به بهانه بار مالی کش دادند خداوند بد جوری کش می ده ها بیدار شوید!!!!!
خدمت همه کاربدستان کانال خوب فاش نیوز سلام یک سوال این لایحه شامل سربازان دفاع مقدس هم میشود با تشکر
سلام قرار بود در قانون جدید کلیه رزمندکان بالای شش ماه که در ادارات در قالب نیروهای شرکتی هستند تبدیل وضعیت نموده و رسمی قطعی شوند . آیا شورای نگهبان تایید کرد ؟ در صورت تایید آیا باید منتظر ابلاغ رئیس جمهور بایم ؟ کی دستور ابلاغ می شود ؟
سي سال است که نمايندگان محترم قانوني تصويب مي کنند و در دوره بعد مجلس آن را عوض ميکند و مجددا نمايندگان دوره بعد تغييرش ميدهند ...

خدا وکيلي يک کلام مدت جبهه جانبازان زير 25 درصد را درصد بدهيد تا درصدشان بالا برود و همه مشکلات حل شود ...

چرا مجلس محترم با جانبازان زير 25 درصد مخالفند ...

هر مصوبه اي را رد مي کنند و انگ بار مالي به ان مي زنند ....

جانباز 20درصد اعصاب و روان با 5ماه جبهه تکليفش چيست ؟

با عرض معذرت ...

سي سال است مشکل جانبازان زير 25درصد لاينحل مانده ...

علتش چيست ؟

چون در مجلس جانبازي نيست که درصدش 20 درصد باشد ...

انهم از نوع اعصاب و روان و شيميايي ...

يک ساعت خودتان را بجاي انها بزنيد انوقت معناي عدالت را عينا خواهيد ديد ....

خودش و فرزند و همسرش نه سهميه دارند و بايد شهريه دانشگاه هم بپردازند ...

شتر مرغ شده اند ... نه جانباز هستند ... نه رزمنده ....

چون زير25 درصد و 5 ماه جبهه دارند ...

تنها چاره کار : به رزمنده ها هم درصد بدهند تا با جانبازيشان جمع شود مانند ازاده هاي عزيز ...

همان طرح تجميع .... که بهترين طرح بود و لي پيگيري نشد ...
یعنی فردی که 70 - 80 ماه جبهه بوده بهش %70 جانبازی بدن؟!! این کار غیرممکنه
سلام عزیزان بله اگر نوشته میشد که اگر دارد چیزی در مورد ازدواج یک خانم رادر فاش نیوز خواندم خیلی خوب بود اگر میشد یکجوری اطلاع رسانی بشه که عزیزانی مایل هستند با جانبازان ازدوج کنند به یک جای معرفی بشن چون خیلی انسانهای خوب هستن و حاضر هستند با جانباز ازدوج کنند من در چند روستا خانمهای حزب الااحی انقلابی وایثارگر ایثارگر فعقت به جبهه رفته که نمیگویند همان که در کار خیر شرکت کند ایثارگر است فعقت اطلاع رسانی خوب میخواد واطلاعی که دارم همه با سن حدودا از 25 الی 46 یا بالا یا پاین ولی همه بچه های خوب وسالم و جبهی برای هر دو طرف خوب است حال ببینید چه راه است که اطلا رسانی کنید واسلام
اگر کمی با ریاضی و تقویم آشتا بلشیم این مصوبه فقط یک تلنگر و دلخوشی فصلی می باشد
چون سال ۶۷ جنک پایان یاقته و سال ۹۷ درست سی سال از ان تاریخ می گزرد و اکثر رزمنده ام روح یا بلزنشست شدند و یا در شرف بلزنشستگی هستند و شاید درصد ناچیزی
هم که وجود دارند فقط یکی دوسال میتواند از آن بهرمند گردند
چطور رزمنده ای که ۴۵ رپز جبهه داشت و با واسطه و پرونده سازی چند ماه قبل جانباز شد ببخشید احتی به وی تقدیم کردند کلیه مطالباتش را براش حساب کردند ولی کسی که ده برابر او سابقه جبهه دارد و فقط آشنا ندارد از سال ۹۶ آن هم اگر و شاید حساب می شود
به به چه جالب ..اجازه فرمودند .که هرچه میتونید براشون کار کنید اعم از ساخت وساز وبیابان زدایی و..... راستی میخواهید در اوشون فشم براتون ویلا بسازیم که راحت باشید میخواهید تو لواسون براتون درخت بکاریم اجازه میدید براتون نون سنگگ بگیریم
خدمت همه کاربدستان کانال خوب فاش نیوز سلام یک سوال این لایحه شامل سربازان دفاع مقدس هم میشود با تشکر
باسلام وخسته نباشیددرکشورماهمیشه جهت اجرای قوانین 20سال عقب هستیم الان که 28سال ازآتش بس گذشته تازه بفکرخدمت به قشرآسیب دیده گان جنگ وجبهه افتاده اندنوش داروبعدازمرگ سهراب اولااکثرآزادگان وجانبازانیکه درصدبالاویاسابقه اسارت انهابالای 5سال باشدقبل ازسال 90بازنشسته شده اندقانون عودت بکارشامل عده ای قلیل شده قانون فوق العاده ایثارگری شامل عده ای قلیل شده فقط اینگونه قوانین بسودخودقشرایثارگران مجلس ودولت هست ازصدقه سرشان شایدکمتراز5درصدازبچه های جبهه وجنگ اینگونه خدمات شامل حالشان بشودجالب هست مدیران نخبه 38سال هست که دراین نظام درهرگونه پست ومقام ومکان خدمت کرده اندولی درهیچکدام موفق نبودننداگرمدیری دربانکهانخبه بودنتدالان آمارمعوقات نبایدبالابوداگرمدیری درراه وساختمان موفق بودنندآمارکشته هاوجاده شمال بایدچندسال قبل تمام شده بوداگرمدیرنخبه بودنبایدهرروزوهرساعت تورم بالامیرفت وووووووپس نمایندگان مجلس ودولت زحمت نکشندوقت صرف تصویب قوانینی که به مرحله اجراءنمی رسدیابصورت دلبخواهی یاباتاخیراجراءمیشودصرف کنندحداقل استراحت بیشتری بکنندآزاده وجانبازه بسیجی ازتهران
حیف به خاطر این قانونهای بدرد نخور در باره رزمنده ها اینهمه بودجه صرف شده بابا آن موقغیکه رزمنده ها18 سال داشتند الان بجه هاشون 25 ساله هستند یا در کل ایران ببینید چند نفر هستند مدرک علمی دارند شما ها اگر میخواهید واقعا حرمت به رزمنده بزارید وقدرآنهمه ایثارگریکه کردند ودر مقابل دشمن مقاومت رشادت کردند تا الان شما با خاطری آسوده بشینید این قانونهاایکه به جز زجردادن به رزمندگان نیست قانون تصویب کنید همه ایثارگران را به یک چشم می دیدید
باسلام
من 7 سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارم. الان بازنشسته هستم فرزندم ده سال است که د ر اداره دولتی ابتدا شرکتی و سپس قراردادی شده است مراحل آخر اخذ فوق لیسانس است . دولت کاری کند که لااقل یکی از فرزندان رزمندگان تبدیل وضعیت به پیمانی یا رسمی شود چون من الان باید به وی کمک مالی کنم حقوق کمی به قراردادی ها می دهد.و ما هم در فشار قرار گرفته ایم. پس اگر دولت می خواهد به رزمندگان کمکی کند توجه شان را به فرزندان آنان معطوف دارند.با تشکر
برادران ،بالاخره معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت تصویب شده یا لغو شد؟حقوق سال آینده برای رزمندگان زیاد میشه یا نه،فقط اینو خاهشاً اگه کسی میدونه اطلاع بده
چند پیشنهاد خداپسندانه وناب به قانو نگذاران با درایت در راستای امتیازات داده شده به رزمندگان در برنامه ششم توسعه....1- به ازای هر12ماهسابقه جبهه رزمندگان یک فرزند انان از خدمت سربازی معاف است.برای تضییع نشدن حق رزمندگانی که از فیض داشتن پسر محرومند قانون خدمت وظیفه برای فرزندان دختر انان مصوب شود تا انان نیز طعم شیرین این امتیازات را بچشند
2-اگر تصویب چنین قانونی ممکن نیست قانون زنده به گور کردن دختران مصوب شود تا این عزیزان شرمنده دخترانشان از این حیث نشوند3- در برنامه هفتم توسعه انتخاب جنسیت اجباری شود تا با برنامه ششم انطباق پیدا کند
پیشنهاد چهارم..حالا که لطف فرمودید که هزینه خرید خدمت سربازی فرزندان جانبازان زیر25درصد نصف شود برای مرتفع شدن بار مالی این قانون نرخ کل خرید خدمت را به 2 برابر افزایش دهید
با سلام.کسی اطلاع داره برای سال آینده حقوق رزمندگان زیاد میشه یانه؟
نترسید اگرمردم باطن شمارابفهمند یوم الله دیگر انفجار کند.
سلام. لطفا در مورد این لینک هم اطلاع رسانی کنید. اگر کانون وکلا زیر بار بره فرزندان جانباز 60 هم می تونن در آزمون وکالت سهمیه داشته باشند.

شرایط خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهداء، جانبازان،آزادگان و ایثارگران در چارچوب برنامه ششم توسعه
ضیافت افطار رییس جمهور با خانواده های شهدا و ایثارگران

با تصویب مجلس و در چارچوب برنامه ششم توسعه کل کشور، شرایط و ضوابط خدمت‌رسانی به جانبازان، ‌آزادگان، ‌ایثارگران و خانواده شهداء مشخص شد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز(شنبه) مجلس و در ادامه رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور ماده 103 آن را به تصویب رساندند که به موجب آن:
با سلام وتحیات بازهم یک نیرنگ دیگر به رزمندگان از طرف دولت تدبیر وامید در زمان آغاز طرح واگذاری سهام عدالت که دولت وقت مقرر شده بوددهک اول شامل افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و رزمندگان فاقد شغل ودهک دوم شامل بیستو پنج درصداز روستائیان و عشایر //این دو دهک در قانون اومده بود که پنجاه درصد تخیف داشته باشند وحتی به تائید حضرت آقا نیز رسیده بودو به کلیه سازمانهای امور اقتصادی استانها ابلاغ شد بود و آنها نیز لیستها رو از ادارات مربوطه وسپاه گرفته وثبت نام نموده بودند وحتی در ارکان شرکتهای سهام عدالت استانی وشهرستانی نیز بودند ولی الان برای تخفیف رزمندگان فاقد شغل مسئولان اظهار بی اطلاعی یکنند ومنکر میشوند ودر صورتحسابها اعمال نکرده اندودر جواب تلفنها میگند که مگه رزمندگان هم جزوء دهک اول محسوب میشوندواین درحالی است که کلیه قوانین از بدو تشکیل بون استثناء صراحت دارد نمیدانم رزمندگان چه هیزم تری به دولت به اصطلاح تدبیر وامید فروخته اند که از هر طرف میکوبد درضمن هرگونه اطلاعاتی خواستین در خصوص سهام عدالت بنده در خدمتم
عرض سلام وادب واحترام خدمت همه نمایندگان دلسوزی که واقعأازته دل برای جانبازان مایه گذاشتندازجناب مفتح وخجسته وحاج آقانوروزی وشیران خراسانی ومهندس شرفی وهمه عزیزان زحمت کش وخواهرعزیزمان ویادگارفرمانده دلاورمان سرکارخانم محمودی وخواهرعزیزمان اولادقباد ودیگرعزیزانی که دراین مجلس جانانه ازماجانبازان حمایت کردند.خداوندطول عمربابرکت عنایت کند،اماپیگیری واجرای قوانین برای ایثارگران مهم هست که بایدنظارت وفشارمضاعفی به مجریان بیاوریدتاقوانین رااجراکنندوزحمات شیرین این عزیزان رابکام ایثارگران تلخ نکنند.دست مریزاد.ممنون حاج آقانوروزی که تلاش بی وقفه دارند ودرپايانبابت خريد خدمت فرزندان جانباز زير 25درصد پيگيري هاي لازم تا اجرايي شدن اين موضوع را بفرمائيد درپايان همگي شما بزرگواران را بخداوند منان ميسپارم
لطفا پیگیری کنید چرا و با استناد به چه قانونی بنیاد آرم طرح ترافیک جانبازان 25 تا 49 درصد را با وجود تصریح قانونی قطع کرده است. تازه اگر قانون جدیدی هم تصویب شود عطف به ماسبق نمی شود و نسبت به آینده تسری پیدا میکند. در واقع بنیاد و هیچ نهاد دیگری نمی تواند حقوق مکتسبه را قطع کند و اگر به دیوان عدالت اداری رجوع شود حتما اگر مصوبه ای هم وجود داشته باشد را ابطال می کند
سلام پیش نهاد میکنم تمام دوستان ازیک ماه تاهردرصدبیایید زیر چتر فاش زحمت کش تا هماهنگی جهت به نمایش گذاشتن قدرت بسیجی با اجازه رهبری حق گرفتنی را از خدابی خبران ظاهر مسلمان وباطن بهایی را بگیریم
نفرین بر کسی که بدتر از صدام با اعصاب ما بازی می کند.پس معاف شهریه دانشگاه چه شد؟سهمیه بچه های ما چه شد عجب استباهی کردیم و بیست تدرصد جانبازی شمیایی و اعصاب کناراومدم واعتراض نکردم شاید زمان قدیم درست می شد الان همه کاسب و بی تفاوت هستند و مجلس هم به خودش نمی اورد که قرار بود تمام مسایل جانبازان در برنامه ششم اورده شود یا زهرا
وقتیکه کودکی بیش نبودم مردم می گفتند ،سزای نیکی بدی است ،پیش خود فکر میکردم که چطور ممکن است، ولی الان شرایط خودم و شما برادر عزیز را میبینم و با گوشت و پوست خود درک میکنم که سزای نیکی،بدی است یعنی چه.
چند سال پیش با داشتن کارت رزمنده گی ۷ ماه بسیجی داوطلب،چند مرتبه به کلینیک درمانی امام جعفر صادق شهر یزد (وابسته به سپاه مراجعه )برای عصب کشی دندان مراجعه کردم که با ارائه کارت رزمندگی خود مقداری تخفیف برایم قائل میشدند،در ضمن اینکه در آن سالها نظم و نوبتی بود و محیط درمانی تا حدی تمیز و مرتب و بهداشتی به نظر میآمد و نیز محیط آن کلینیک کاملا اسلامی بود و با تابلوهای مختلف نوشته بود برادران با لباس مناسب و خواهران با چادر پذیرفته میشوند، ولی دو هفته پیش به امید سالهای قبل و تخفیف برای کار درمان به آنجا مراجعه کردم،که مشاهده نمودم که در سالن انتظار دندانپزشکی مملو از بیمارانی بود که کلافه از بی نظمی و سفارش افراد متفرقه بدون نوبت بودند و بنده هم با وجود نوبت قبلی، به ناچار بخاطر بی پولی به مدت چهار ساعت در آنجا معطل شدم و وقتی که داخل شدم با محیط کار کهنه و کثیف مواجه شدم که دندان پزشکان جوان در آنجا مشغول بودند که بعضا خدمت سربازی شان را در آنجا می گذرانند ،خلاصه بعد از چند نوبت معطلی و درد دندان کار درمانی بنده بصورت نصفه و نیمه انجام شد وبعد از این که به صندوق مراجعه کردم گفتند که هیچ تخفیفی با کارت رزمندگی نداریم حتی اگر حتی تمام هشت سال دفاع مقدس هم در جبهه بودی هیچ امتیازی ندارد و مجبور شدم بصورت آزاد حتی بیش از کلینیک های خصوصی پرداخت کنم ،بعد از آن برای اینکه مطمئن شوم نزد مسئول کلینیک رفته و شرح ما وقع گفتم که ایشان اظهار داشتند که رزمندگی دیگر قدیمی شده؟ اگر میخواهی باید بروی مجدد در بسیج ثبت نام کنی و بعد ازچند ماه کارت بسیجی فعال بگیری ،آنوقت اندکی تخفیف برایت قائل می شویم
مسئولان امر تصمیم گیرنده وخوانندگان عزیز ایثار گر و جانباز خود قضاوت کنید که وقتی جوانی خود را در جنگ گذاشتم چه خیری تا به حال دیده ام که دوباره با حدود پنجاه سال سن و انواع بیماری و غم تامین نان زن و بچه هایم، مجدد باید بروم بسیجی شوم تا شاید اندکی تخفیف بابت هزینه های درمانی خود دریافت کنم،نوبتی هم باشد خود و یا فرزندان مسئولانی باید بروند بسیجی فعال شوند که از خوان گسترده نعمت هائی مانند پست و مقام و ثروت و خانه و اتومبیل های آنچنانی برخوردارند،گر چه بعید میدانم اگر دوباره جنگ تحمیلی بر کشور حادث شود آنان یا فرزندانشان یک روز هم حتی اجباری بتوانند در مناطق جنگی دوام بیاورند. آری برادران عزیز این است سرنوشت یک رزمنده بسیجی در این شرایط که هر روز هم از روز قبل بدتر میشود انشالله درآن دنیای ابدی شامل الطاف و پاداش اللهی شوید که از عمر امثال من در این دنیا مدت زیادی باقی نمانده است.
از خاطرات تاریخ معاصر یک رزمنده.
متاسفانه قانونی که دیروز مورخه ۲۸ اسفند به تصویب رسیده واقای لاریجانی هم به دولت ابلاغ کردن در مورد معافیت و کسری ها حرف های دیگری زن ه اند که با این متن متناقض است
خدا خیرتان بده،امروز عیدانه ای برای مارزمندگان اومد،دستتون درد نکنه ،خیلی بدردمون خورد،تو رو خدا کمک معیشت رو زیاد کنین.هیچ درآمدی نداریم و از کار افتاده ایم،امیدمون به خدا بعد این کمک شماست،تشکر از مسئولین دلسوز،خدا خیرتون بده
با سلام خدمت همه همرزمان ، همسنگران سال 59 ، و دیگر رزمنده های دوران 8 سال دفاع مقدس که مردانه جنگیدند تا از کشور و ناموسشان دفاع کنند
20 ساله بودم ، بتاریخ 59/6/31 ، که از پادگان قزوین گردان 220 تانگ راهی جبهه های جنوب کشور شدم ، بعنوان یک کهنه سرباز تمامی روزهای حضور در جبهه ، جنگهایی را که انجام داده ایم را در دفترچه ای نوشته دارم و هرگاهی با مروری تازه بیاد رشادت های همه رزمندگان که خالصانه و با دل و جان همذیگر را دوست داشتند ، بخاطر میاورم
الان 57 ساله شدم ، پیر و از کار افتاده ، بیکار و خانه نشین ، سال هاست جستجوگر مصوبات مجلس و عملی نشدن این مصوبات از سوی دولتها هستم . حالا که این قانون را دائمی کردند و چند موردی را هم به رزمندگان اختصاص داده اند!!!!!
" باید ببینیم که چه وقتی به مرحله اجراء میرسد!!!!؟؟؟؟ "

به نام خدا ؛ازرزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس هستم سال 62منطقه جنگی جنوب پاسگاه زیدشرق بصره باتوجه به شرایط جنگی باشپش روزگاران گذرانده ایم سال64درعملیات والفجر9درسه مرحله بمدت 40شبانه روزنیروی عملیاتی بوده ام وومتاهل بیکاربا اعصاب وروانی بهم ریخته روزگارمی گذرانیم ؛طی سالیان باداشتن
مدارک وپرونده جانبازی خدای ناکرده بدلایل حساسیتهای قومی وتنگ نظریهای محلی هنوزکه هنوزاست احقاق حق نشده ام . عاقبت بخیرباشید؛بااحترام شهرستان کوهدشت استان لرستان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi