شناسه خبر : 52307
دوشنبه 23 اسفند 1395 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آثار منفی قوانین اجرانشده در ازدواج جانبازان!

جانباز - در این دهه اخیر امار متارکه و طلاق بین جانبازان و همسرانشان به طور چشمگیری بالا رفته چرا؟
با مراجعه به قسمت های مددکاری و مشاوره از این حقایق تلخ و آزاردهنده بیشتر اگاهی پیدا خواهید کرد.
در اوئل جنگ تحمیلی در آسایشگاهی که جانبازان بستری بودند چند صباحی اسکان داشتم.
باتوجه به اینکه در آسایشگاه قسمت های مختلفی وجود داشت،قسمتی بود بنام فیزیوتراپی که جانبازان با مشکلات توان بخشی در این قسمت مورد درمان های مختلف توانبخشی قرار میگرفتند.
بچه هایی که در جنگ مجروح شده بودند واحتیاج به مدوا داشتند!
بیشتر مواقع، شاید دو الی سه بار
در هفته از خواهرانی که در مساجد یا گروههای مقاومت مشغول فعالیت بودنند به این آسایشگاه ها سر میزدند. البته بصورت دست جمعی  و همگی اهل فرهنگ جبهه وجنگ  و حماسه ....
بیشترین چیزی که از این گروه های مختلف بازدید کننده توجه انسان را جلب میکرد روحیه زینب گونه ای بودکه در بین ایشان وجود داشت. این روحیه آنها را وامیداشت تا به خواستگاری برادران جانباز آمده با مهریه اندکی جشن بسیار ساده ای انجام میشد.
 و با اطاقی که بنیاد در اختیار زوج جانباز و همسر گرامیشان قرار میداد زندگی شیرینی را آغاز میکردند، فرزندانشان هم در سطح بالاترین مدارج علمی وایمانی  واعتقادی قرار میگرفتند که همه اینها مرهون روحیه زینب گونه خواهرانی با تفکر بسیار بالا وخدایی و ساده زیست قابل انجام بود. 
اما نوع دیگر تفکری هم بطور غلط واشتباه شکل گرفت!
متاسفانه تفکر نوع دوم نگرش زینب وار درآن جایی نداشت.
بلکه بواسطه تبلیغات پوچ دولت مردان در دادن شعارهای تو خالی از قبیل سهمیه... و رفاهیات برای جانبازان، عده ای از خانمهای دیگر جامعه را به سمت ازدواج با شخص جانباز سوق داد که البته متاسفانه  آنان بیشتر نگاهشان مادیاتی بودبرگرفته از تبلیغات دورغینی که دولت مردان برای شعارهای انتخاباتی خود بدون هیچگونه پشتوانه و قدرت اجرایی سر دادند بود.
در این نوع تفکر خانمها فکر میکردند چنانچه با یک جانباز ازدواج کنند در رفاهیات قرار میگیرند! اما غافل از اینکه دولت مردان برای رفع احتیاجات خود شعار های تو خالی وگمراه کننده میدادند.

در این میان کسی که مظلوم واقع گشت جز شخص جانباز کس دیگری نبود. از شعارهای داده شده خبری نبود و البته هیچ وقت هم سرانجامی نیافت. متاسفانه همسرانشان هم با این تخیل واهی پا به میدان ازدواج با جانباز گذاشتند اما دیدند خبری از وعده ها نیست.
مشکلات جسمی وروحی ایثارگر جانباز که خودش جای تامل دارد!
درنتیجه اینگونه ازدواج ها فرجامی جز متارکه وطلاق نداشت. در این بین خود جانباز راکه قربانی بدانیم فرزندان آنها را نیز قربانی باید بدانیم!

درپناه حق والتماس دعا

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام به همه همرزمان خودم / بسيار متشکرم از برادر جانباز که اين مقاله را بعنوان گوشزد به تحرير در اوردند ...
مساله طلاق در بين جانبازان با ديد وسيعي مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد که به تاثير ان فرزندان اين خانواده ها مورد ظلم قرار ميگيرند و موضوع خودکشي فرزندان جانباز پيش مي ايد که اکثرا در بين جانبازان اعصاب و روان اتفاق مي افتد چيريکه مسئولين امر هيچ وقت نخواستن بفهمند که علت انها چه بوده و بالطبع هم برنامه اي براي ان نداشتند که اين امر در بسياري از موارد با مساعدت مالي ميشد جلوگيري کرد اما متاسفانه بار مالي بازهم سدي شد که اين خانواده ها روزبروز در شرايط بحراني تر ادامه پذيرد ...
ايجاست که درک موضوع اعصاب و روان هنوز براي مسئولين کمسيون پزشکي ميسر نشده و با يک ندانم کاري و ندادن درصد بحق اين جانبازان موجب اينهمه مصائب و مشکلات براي جانبازان زير 25 درصد اعصاب و روان شده اند و گناه همگي را بر گردن خودشان انداخته اند ...
ان شاالله که خداوند انان را در دنيا و اخرت ببخشايد ...
بزرگوار یوسف عزیز سلام
تمام رزمندگان و ایثارگرانی که در دفاع مقدس شرکت کرده اند بنوعی درگیر مشکلات اعصاب وروان قرار میگیرند واین را مسئولین خود بخواب زده خوب میدانند
حالا علل الخصوص جانبازان و ایثارگرانی که دچار موج انفجار حاصله از شدت انفجار از ناحیه ی اعصاب وروان صدمه دیده اند صد البته وضعیت اسفبارتری دارند که با هیچ وسیله ای قابل شناسایی نیست وفقط خود جانباز وایثارگر درگیر میتواند درک کند چه بر سرش امده
متاسفانه پزشکان متخصص اعصاب وروان هم ناچار به سکوتی مرگبار در قبال این عزیزان میباشند چون اگر بخواهند نظر کارشناسانه ای در حیطه ی تخصصی خود بدهند از بنیاد مورد مواخذه قرار خواهند گرفت
کلا در همه موارد جامعه ی پزشکی ما حق صراحت لحجه را در بیان شدت ونوع جانبازی ایثارگران را ندارند چون اگر بخواهند بی طرفانه نتبجه گیری واعلام نظر کنند در صد جانبازی ایثارگران بطور چشمگیری بالا میرود و بنیاد ومسئولین قادر به پاسخگویی نخواهند بود تازه حالا که در صدهای اعلام شده اجباری از طرف بنیاد وشورای پزشکی که کمترین ها رادر نظر میگیرند مسئولین پاسخگو نیستند اما اگر حقیقتا شفاف وبی طرف پزشکان اعلام نظر کنند چه شود ؟
مسئولین بیشتر فکر میکنند ایثارگران وجانبازان نمیدانند
اما حجب و حیای ذاتی ایثارگر وجانباز مانع میشود که از حق از دست رفته خود دفاع کند ومسئولین حداکثر سواستفاده را از این حیای ذاتی جانبازان برده اند
برخی ازخانواده هاوفرزندان جانبازان بجزاینکه ازانقلاب مایوس شدن بغض وکینه ای عجیب ازمسئولین نجومی ومرفه پشت میز نشین به دل دارن که اگر.....

لعنت خدا برمنافقان
فاش نیوز
خواستم بدونی بیشترجانبازان وایثارگران جهت بی اعتنائی مسئولین باهم هم قسم شده اند درهیچ انتخاباتی شرکت نکنند.
وای ازاین هیاهو یاضامن آهو (السلام وعلیک یاعلی بن موسی الرضا ع)
اینها همین رومیخوان
وقتی قهرمانان این انقلاب رو درس عبرت مردم کنند دیگه فرهنگ ایثاروشهادتی نمیمونه دیگه احیاء امربه معروف ونهی ازمنکر میشه به من چه! به توچه!
ازخشم صاحب الزمان اباصالح المهدی عج...

سوال اينجاست چهار سال تمام بجاي كار و تلاش و خدمت‌رساني تمام سوء مديريت‌ها و عملكرد افتضاح خود را متوجه دولت قبل كرديد درحاليكه رئيس جمهور سابق به نفع دولت مستقر در سكوت بود و حالا از پاسخ فرار مي‌كنيد؟ درحاليكه ادبيات شما براي اتهام زني‌هاي پي در پي ادبياتي همراه با توهين و استهزاء بود و ادبيات جوانان عدالت خواه در پاسخ به اتهامات شما ادبيات محترمانه و منطقي است.

و جالب‌تر آنكه در بخش پاياني اظهاراتتان، مجدداً‌ اتهامات ديگري را متوجه دولت قبل مي‌كنيد! آقايان حقوق‌دان! در كدام قانون گفته هنگاميكه جواب منطقي يك اتهام را دريافت كرديد، بجاي عذرخواهي اتهام ديگري را متوجه مظلوم كنيد؟

اين است منطق اصلاح‌طلبي؟
اين است منطق اصولگرايي؟

افكار عمومي ملت ايران، مردی عدالت خواه و آزاده و پس از 37 سال همچنان ساده زیست و البته متعهد و متخصص و جدای از مسئولین فعلی دولت و مجلس می خواهند و او در صحنه است ان شاالله که بگذارند بماند .

سوال اينجاست چهار سال تمام بجاي كار و تلاش و خدمت‌رساني تمام سوء مديريت‌ها و عملكرد افتضاح خود را متوجه دولت قبل كرديد درحاليكه رئيس جمهور سابق به نفع دولت مستقر در سكوت بود و حالا از پاسخ فرار مي‌كنيد؟ درحاليكه ادبيات شما براي اتهام زني‌هاي پي در پي ادبياتي همراه با توهين و استهزاء بود و ادبيات جوانان عدالت خواه در پاسخ به اتهامات شما ادبيات محترمانه و منطقي است.

و جالب‌تر آنكه در بخش پاياني اظهاراتتان، مجدداً‌ اتهامات ديگري را متوجه دولت قبل مي‌كنيد! آقايان حقوق‌دان! در كدام قانون گفته هنگاميكه جواب منطقي يك اتهام را دريافت كرديد، بجاي عذرخواهي اتهام ديگري را متوجه مظلوم كنيد؟

اين است منطق اصلاح‌طلبي؟
اين است منطق اصولگرايي؟

افكار عمومي ملت ايران، مردی عدالت خواه و آزاده و پس از 37 سال همچنان ساده زیست و البته متعهد و متخصص و جدای از مسئولین فعلی دولت و مجلس می خواهند و او در صحنه است ان شاالله که بگذارند بماند .
*آدم می مونه وقتی چنین متنهایی رو می بینه چی جواب بده . عزیز من ، بنده معتقدم به تعداد تمام جانبازانی که در آسایشگاهها بودند یا تو خونه ها با درد غربت دست و پنجه نرم می کردند دختر خوب و شریک زندگی واقعی وجود داشت . گمنام هم نبودند . کسی همت نکرد دوست جانبازشو سر و سامان بده . من بعدا چقدر از این افراد رو دیدم . خب اون دخترایی که 6ودشون پیشنهاد می دادن شرایطشو داشتند . این تیپی بودند . اما این دلیل نمیشه که فکر کنید بقیه زینبی نبودند . مشکل اساسی همین بچه مذهبیای دست و پاچلفتی بودند . همینا که رفته بودند جبهه و بعد از جنگ اولین کاری که کردند زن گرفتند و یادشون از دوستای جانبازشون غافل شد . فکر می کنید الان تو خونه چندتا از همین خانواده های مومن دخترهای خوب ماندند و هیچ کسی رو انتخاب نکردند یا نذاشتند انتخاب کنند .یعنی دور و بریا اینا رو نمی دیدند که کاری براشون بکنند ؟
همش که مربوط نیست به قوانین بنیاد . یه کم از بی معرفتی دوستاتون بگید . دیگه خواهر دو شهید مومن که یکی از شهدا تا چند سال با درد جراحت به سر کرد ، می تونست انتخاب خوبی برای یک جانباز باشه . اون جرا باید بمونه تو خونه ؟
من ازتون خواهش می کنم در هنگام نوشتن نظر همه جوانب رو در نظر بگیرید . آدم * باید خداییش حرف بزنه .
الان یه تیپ دیگه از دخترا آمده اند تو میدان . شما ها باز به *سیاق گذشته دارید اشتباه می کنید و دخترای خوب رو قربانی . یعنی اگه گذاشتید دخترای خوب یه دل خوشی داشته باشند من اسممو عوض می کنم . پس نه به بنیاد بد بگید نه فکر کنید دخترای زینبی کم شدند . ببینید این چنین مشکلاتی ریشه اصلیش در کجاست ؟ زشته برای این کار هم بنیاد بیفته وسط . می دونی خواهر شهید مدافع حرم به من چی می گفت ؟ وجدانا اون چرا باید دلش این همه پر باشه . عین قرص ماه می مونه . !!!!!!
با عرض ادب و سلام خدمت خواهر بزگوار
خواهر بزرگوار درست تو این سایت همه خودی اند اما بازهم حیای ذاتی جانباز اجازه نمیده صراحت داشت
وقتی از دشمن در جنگ ضربه بخوری بخاطر اعتقادی که داشتی ملامت هم بشی سخته
ولی سختر اینکه از کسایی که فکر شم نمیکنی از پشت خنجر بخوری
تن رنجور و درد مند یه طرف دغدغه معیشیت یه طرف
در ک نشدن یه طرف
تنهاشدن و غربت هم یه طرف
مگه میشه بلند گو برادشت وجار زد
وقتی نمیدونی جرمت چیه؟ و لی محکومت کردند به ابد به اضافه یک روز
دولت مردا میدونن ، بنیاد هم امار همه چیزو دارن ولی به رو مبارک خودشون نمیارن
شما هم که سریع میگین اشتباه خود جانباز بوده
چطور اینقدر سریع به قضاوت میشنید
وجدانا قضاوت مخصوص ذات اقدس پروردگار و بس
شما خواهر محترم متنو دوباره بخون
حقیقت روحیه زینب گونه با داشت تا توان زندگی با ایثارگر و جانباز رو دارا باشی
اما امروز همه چیز رنگ ولعاب شعار بخودش گرفته
این حقیقت تلخ رو باید پذیرفت که امروزه روز مادیاتگرایی باب شده
زندگی جانباز با تمام سختی هایی که داره با چالش دغدغه معیشیت گره خورده
شعار های توخالی وبدون پشتوانه مالی زندگی جانباز رو تحت شعاع قرار داده
روحیه زینب گونه خانمها تقریبا به فراموشی سپرده شده
همه اینها زندگی حیاتی جانباز رو روبه غربت وتنهایی سوق داده
غربت تنهایی یعنی متارکه یعنی درک نشدن یعنی ..........
هنوز هم فکر میکنید شخص جانباز خودش مقصر میباشد


الان بی تفاوتی مسئولین وتنگ شدن عرصه معیشت برایثارگران باعث شده نه کسی دخترارایثارگربگیره نه دختربه خانواده ایثارگر بدن چون ناتوی فرهنگی کاری کرد که ایثارگران را فقیروفراوش شده به مردم جامعه نشان دهد قبول نداری تحقیق کن.
البته فدای سر مسئولین بی مسئولیت حقوق نجومی
روزگاری شده که بایدبه جای کمیته امدادامام خمینی ره

کمیته امدادجانبازان وایثارگران هم تشکیل بشه

چه عاقبتی نصیب ما کردن.....
میخوان کاسه گدائی دست قهرمانا این انقلاب وهشت سال دفاع مقدس بدهند

الان راببینید جانباز که نمادمقاومت و فرهنگ ایثاروعاشورایی هست به دستفروشی و التماس ازاین وآن انداخته اند

روزگاری شده که جانباز خجالت میکشد جانبازی خودرا اهرازکند وطفره می رود!!
روزگارقبل جانبازی افتخاربود
خواهر زینبی
سلام‌ علیکم
شما متن را دوباره بخوان حقایقی تلخ وازار دهنده سربسته عنوان گردیده
یا بی خبری از چه دارد روی میدهد
یاشماهم نمیخواهید واقعیات را درک کنید
در جوابی هم که ندارید بدهید خیلی زود شخص جانبازان را مقصر معرفی میکنید
فکر نمیکنید جانباز هم انسان است
نمیدانم چرا هر صدایی که در میاید جانباز باید پاسخگو باشد
تجاوز به کشور در زمان دوری اتفاق نیفتاد
اگر نمی رفتند که ودفاع نمیکردنند که دیگر کشوری وجود نداشت
عاشقانه رفتند بعضی لیاقت داشتند وشهید شدند اعتراف میکنم لیاقت شهادت را نداشتیم چنانچه لیاقت داشتیم عند ربهم یرزقون بودیم
شدیم پله هایی ترقی دنیوی برای بریده ها پا روی تن های مجروح وصدمه دیده مان گذاشتند وپله های ترقی دنیوی را یکی یکی پیمودنند حالا در نا کجا اباد برای معیشیت قطره چکانیمان تصمیم هم میگیرند و شعار دادند ایثارگر وجانباز اسطوره صبر و کوه استقامت میباشد اما نخواستند درک کنند که ایثارگر وجانباز هم انسان است برای بقا احتیاج دارد احتیاج به همین اسکناس های کاغذی که تمام حضرات دارند و قبیله عاشق را محروم کردنند اما شعار تو خالی وبدون پشتوانه اجرایی دادند در ست است وحقیقت
که بانوانی از جنس غیر زمینی با بعضی از این جانبازان ازدواج کرده وپیرو مکتب حضرت زینب بوده اما بعضی دیگر بادید دیگری وارد عرصه زندگی ایثارگران وجانبازان گذاشتند انها گمانشان براین بود که همه چیز مهیاست اما نبود در گذر زمان خسته شدند
و همراهان خود را تنها گذاشتند برچسب هایی هم زدنند
به قسمت مددکاری بنیاد سر بزنید واقعیات تلخ و ازار دهنده ای میبینید
جانباز با مشکلات شدید جسمی روحی وروانی مشکلات لاینحل مالی شخصیتی و وو و دچار شده
فکر میکنی دوست داشته به این شکل گرفتار شود
خیر مجبورش کرده اند
به جرم عشق به وطن
به ایران
به مردمان ایران
به خاک ایران
محکومش کردنند به غربت وتنهایی
زندانش کردند در این جسم درد مند
شماتتش میکنند
چرا رفت مگر کسی دیگر نبود
حالا که رفته ودفاع کرده باید تبعید باشد در تنهایی وغربت
کسی جانباز را درک نمیکند
اما تا استفاده تبلیغاتی میخواهند جانباز میشود دلاور سرافراز سربلند اسطوره
کارشان که تمام شد وخرشان از پل گذشت دوبار ه جانباز باید به تبعید گاهش برگردد
حرف هم نزند ...
چرا باید خانواده تشکیل میداد چون دست وپا چلفتی بود
چرا از جنس که باید انتخاب میکرد نکرده بابا مگه معصوم بوده از کجا باید میفهمید
حالا چون کوه صبر است صبر کند تا ببینیم چه شود
خب خودش که قربانی شد فرزندش را هم دارید قربانی میکنید
زندگی خودش را که خراب کردید
حداقل فرزند ش را چوب حراج نزنید
چرا؟
جیگرمو بردی ؟ قلبم آمد تو دهنم . گفتم چکار کردم ! تا اینکه ....
دردت بخوره تو سرم با آن پیامت . بیست سال جوان شدم . من اسم تو رو سرافراز خواهم کرد . به جان شهدا ...
عیدت مبارک ...
با سلام
عید شماهم مبارک
حقیقت تلخ است


ببین کوتاه نمی آییا؟؟؟ این قفل دهانم باز بشه می دونی چی میشه ؟؟؟
سلام
خواهر م‌
من کل کل راه نداختم
حقیقتی که بیان شد عینیت دارد
نمیخواهم بگویم شما درست نمیگویی ولی فقط یک از هزار را گرفتید
تازه همون یکی دوتا یاسه تا یی که بیان کردید رو مگه دردشونو میدونید مگه دل سفر ه است که باز شه
من اونهایی رو که شما سربسته بیان میکنید نه میشناسم نه میخوام یه طرفه به قاضی برم
قبلا هم گفتم قضاوت مخصوص ذات اقدس پروردگار میباشد
حتی شما خواهر گرامی را هم نمیشناسم
چون سر بسته صحبت هایی کردید
نظرم رو بیان کردم
من فکر میکنم ما هرچقدر توانایی داشته باشیم
باز شاید یک قسمت اساسی رو نبینیم پس بخاطر همون یک قسمت که نمیتونیم ببینیم حکم صادر نکنیم همه انسانهای زمینی ضعف هایی دارند هیچکس در حد کمال نیست شاید حتی ضعف هاش نمایانتر از تواناییهاش باشه
ولی باز هم دلیل بر این نیست که نباید بهش کمک بشه
نمیدانم شاید هم سربسته مکتوب کردید من نگرفته باشم ولی باز میگم هیچکسی کامل نیست
مخصوصا کسی که نیاز دارد ولی بهر نحوی نمیتونه بیان کند
بگذریم برا رسیدن به خدا به عدد تعداد انسانهای روی این کره خاکی راه وجود داره

اخوی شما که همتون خوب هستید . خدا منو بکشه اگه جسارت کنم به ساحت مقدس شما .
می دونی چرا امدم جوابتو بدم ؟ برای اینکه همین الان چشمه خوبیها آمد سراغم . ما رو ببخش . نیت ما چیزی دیگر بود از بیان این حرفها .
من می خوام بگم ما بدشانسی آوردیم تو همه چی . اینا رو نگفتم که خدای نکرده کل نکری کرده باشم . خواستم بگم خواهر اگر زینبی باشه حواسش به همه چیز هست ولی وقتی در یک راه توفیق موفقیت نیست نباید با اشتباه تو اون راه قدم برداره . خواهران زینبی استعداد و ظرفیتهای دیگر هم دارن که از آن راه می تونن خدمتگزار باشن . اگه دوست داشتی بیا کمک .
بازم ببخشید . هدف بیان تجربه بود .
دشمن وقتی که از طریق نظامی نمی تواند وارد شود با جنگ نرم وارد عرصه می شود، درصدر اسلامی
هم اینگونه بود که غزوات زیادی از طریق جنگ با شمشير برای پيامبر (ص) پيش آوردند ولی وقتی که در
هيچ کدام موفق نشدند متوسل به جنگ نرم و جنگ فرهنگی شدند .
در جریان انقلاب ما هم همين طور بود وقتی هشت سال دفاع مقدس و جنگ احزابی که عليه کشور و
انقلاب ما طراحی کردند به نتيجه نرسيدند، دشمن جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را سر لوحه کارهای خود قرار
داد .
رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن فروپاشی حلقه ها و پيوندهای هم گرایانه ملت
است که حدود سه دهه با تمام فشارها و کاستی ها، صبر و مدارا پيشه کرده و راه پيشرفت و مقاومت در
برابر زورگویی و انحصار طلبی دشمنان را برگزیده است.
جنگ نرم یک اقدام پيچيده و پنهان متشکل از عمليات های سياسی، فرهنگی و اطلاعاتی توسط قدرت
های بزرگ جهان برای ایجاد تغييرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است و هدف از این جنگ، ایجاد
تغيير در ارزش ها و فرهنگ های ملت هاست تا علاقه و نوع رفتار آنها را چه از نظر سياسی، فرهنگی و
اجتماعی به سمت رفتار مطلوب خود تغيير دهند تا ملت های هدف درست همان چيزی را بخواهند که مد
نظر قدرت های بزرگ است.
گرفتن فرهنگ ها وبی تفاوت کردن مردم به ارزشها
استحاله فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثاروشهادت فرهنگ امربه معروف ونهی ازمنکر
جواب خواهر محترم خواهر زینبی
سلام خواهر
خیلی تند رفتی خواهر محترم
ببخشید پی پرده صحبت میکنم
جانبازی که مجروحیت داره معلولیت داره دغدغه معیشیت داره ظاهر زیبای خودش هم ازدست داده
یا دست ندارد یا پا
هرروز باید بالای چند ده عدد قرص بخورد
هیچ اراده ای هم در کشور وجود ندارد و حقیقتا امر این است که نمیخواهند که سرانجامی داشته باشد
چون اینجور زودتر از شر جانباز ان خلاص میشوند
اتفاقا در بین هم بنیاد مقصر است
هم زنان یا دخترانی که روحیه ی زینب گونه دارند
اگر بنیاد میخواست به زندگی این مجموعه از محکومین به ابد سر و سامان بدهد که کاری نداشت
دروغ میگویند وشعار میدهند خودشان هم میدانند ودر دلشان جانبازان را به سخره گرفتند
خواهران زینب گونه ای که مثال زدید مگر ادرس بنیاد و قسمت های مدد کاری در بنیاد را بلد نیستند چرا همت نمیکنند چرا ؟این همه شعار ندهید امروزه در هر کوی برزن از این
سرزمین را که مشاهده کنید شاهد جانبازان وایثار گران میباشید
خواهران زینب گونه اگر هستند باید اعلام کنند که پای کار هستند اماده ایثار گری و فداکاری میباشد در این سایت میتوانند اعلام موجودیت کنند ابراز کنند
مگر حیا وشرم جانباز را نمیشناسند
تا انها پیشقدم نشوند که کاری ازپیش نمیرود به پیش قدم شدن وپیمودن راه سخت ودشوار میگویند ایثار
این خواهران اگر وجود دارند وهستند وتمایل به ازدواج با جانبازان را دارند باید کمر همت را ببندند
نشتن در خانه واگویه کافی نیست
شعار دادن را همه بلدند اما عمل کردن را نه
پس جانبازان را سرزنش نکنید
اگر حقیقتا روحیه زینب گونه دارید
و پیرو مکتب اسلام وپیامبر اسلام هستند این عمل هم کمتر از جهاد نیست
بودند خواهرانی که شعار ندادند اما عمل کردند انها بحق ایثارگر بودند
اما حالا از بالاترین مرجع قوای مجریه مقننه و قضایه روحیه شعار دادن بسیار بالایی دارند بحمد الله تا مردم عام کوچه وبازار که اگر چنین نبود اینچنین نبود
فاصله بین شعار عمل یک همت است
هر که دارد هوس کرب وبلا بسمه الله
هرکه دارد بسرش شور نوا بسمه الله
سلام برادر . شلوغش نکن . خط به خط با هام جلو بیاییم . گفتید بی پرده حرف بزنیم . باشه . اما با رعایت حرمتها تا باورتون بشه ما چقدر پای کاریم . فقط اشتباه نکنید . من فقط دارم رسالتمو برای خواهران زینبی انجام می دم . از شما می خوام دچار اشتباه برداشت نشی باز . توضیح مختصر می دم بعد برو دوباره متن منو بخون ببین من کی گفتم جانباز مقصره ؟ یا اگه گفتم کجا گفتم ؟؟ چرا مطالب رو قاطی کردید ؟
خب دقت کن .
بهش گفتم حاجی تو مومنی ، جانبازی می فهمی چرا این کمک رو از شما می خوام . نذار استعدادها هرز بره .
بهش گفتم یه جانباز خوب و مومن می خوام برای یه خواهر شهید . تحصیل کرده است . حقوق دارد . خانه دارد فقط ماشین ندارد . حتی حاضر است با یه جانباز که از بد روزگار زندگی اش را از دست داده ازدواج کند .
اون نه گذاشت و نه برداشت گفت یکی سراغ دارم . دوست صمیمی منه . اما اهل نماز نیست . اگه دوست تو اینقدر خوب باشه می تونه درستش کنه .
می فهمی درستش کنه ؟؟؟ بگو تو چند سالگی؟؟؟؟
تو دلم گفتم شاید حاجی رو من خیلی بزرگ کردم . ما از لحاظ اعتقادی با هم فاصله داریم . باید با همین حاجی خودمون پیش برم .
می بینی که اینم وسط راه گفت آفتابم بیفته تو زمینت ورش نمی دارم یا آب گرم نمی کنم و از این جور حرفا ....؟؟؟ این شد گفتم تا هموار شدن راه باید دست نگهدارم . در این جور کارها نیاز به پشتیبانی معنوی هست . مگه چند وقت پیش جانبازی نگفت من خانه و امکانات دارم ولی از ترس حیله مهریه بعضی زنان ازدواج نکردم . پس مشکل همش اقتصادی نیست . مگه اون زنان رو بنیاد معرفی نکرده بود .
تازه ما نقش و وظیفه بنیاد را کم اهمیت نمی کنیم . قبول داریم و احترام می داریم . حرف من اینه در بعضی مسایل باید حرکت‌ها نگه داشته بشه . همسر جانبازی می گفت خودم پیشنهاد ازدواج دادم ولی حالا تا تقی به توقی می خوره خانواده شوهرم میگه خودت آمدی پیشنهاد دادی .
برادر با این توضیح امیدوارم منظور مرا از متن متوجه شده باشی . ببین من سر چه نقشی تاکید کردم . اگه بعضی‌ها آن نقش را خوب ایفا می کردند خیلی از زندگی جانبازان دچار تنش نمی شد . سالها کار برای خانواده جانبازان دید مرا به مسایل باز کرده . همچین ناآگاه نیستیم . حالا فکر نکنید بنیادی هستم . نیستم اما در ارتباط با آنها هستم .
خب . بسه . بیا به حق حرمتها حرمت را نگه داریم و بیشتر مطلب رو باز نکنیم . قول می دم ما پای کاریم . اگه یه عده روحیه رفتن به بنیاد را دارن برن . اما خیلی ها این روش رو نمی پسندن . پس باید برای ایفای نقش زینبی جور دیگه بهشون کمک کرد .
حالا برو متن را دوباره بخوان تا بعد ...
خواهرم روزی که یک بسیجی عاشق بین سن سیزده الی چهارده سالگی خود که باید درس میخوند بازی میکردساک خودش رو بست بدون هیچ نگاهی یا چشم داشتی به اینده
بالبیک به وضعیت زمان خودش نشان داد پای کارش است
تا الان هم هنوز با همه مشکلات باز هم پای کار است
فکر میکنی اگر خدایی نکرده حریم امنیت دین کشور وناموسش که مردم سرزمینش هستند دوباره بخطر بیفتد دوباره چه کسی پای کار است با تمام سختی هایی که بهش تحمیل کردن بازجزء اولین نفراتی که سینه هاشون سپر میکنند قید همه چی رو میزنند
میرن برا دفاع از ارمانشون همین جانبازان هستند
سرزنش شدن
تحقیر شد ن
معضل خوانده شدن
تبعید شدن
تعدیل شدن
کنار گذاشته شدن
ولی وقتی مپرسی ازشون اگه جنگ بشه هستی با افتخار سرشو بالا می گیره میگه هستم
تهمت دیونه بودنم بهشون زده میشه
به این میگن ایثار
ایثار یعنی عمل نه شعار
میدونید چند شهید حرم از همین جانبازان هستند؟
ایثار یعنی تکلیف
ایثار یعنی حضرت زینب (ع )
جانباز ایثارگر مساویست با دیوانه ارمان
السلام وعلیک یاصاحب الزمان اباصالح المهدی عج

روزگاری شده به خاطر اعتقادمان دیوانه وافراطی مارامی شناسند!
اللهم عجل به قیام المهدی ع الثارات الحسین ع ثارالله
آخه برادر حرف زدن درباره این موضوعات خیلی سخته . اما من می گم که بیشتر بدونید ما کم کار و بی توجه نبودیم . تجربه دوم ما رو ببین . با شوق و ذوق یه نفر رو برای یک خانم با لیاقت زیر نظر گرفتیم . بعد کلی صحبت کردن راه افتادم برای تحقیق . فکر نمی کرد که ما این همه دنیا دیده باشیم . آقا نمی دونی چی شد ؟ سه تا جانباز همرزمش مونده بودن به من چطور بگن صداقت نداره که من دوباره پس نیوفتم . می دونی که تازه یه کم از نظر روحی راست و ریست شدم . اگه تجربه سوممونو بگم از خنده روده بر می شی .
آخه چی بگم ؟ چطور بگم ؟ آدمی در این وضعیت چرا باید ..... بگدریم شما برو نمازتو بخون ما یه کاریش می کنیم !
جناب بزرگوار مجبورم یه توضیح دیگه بدم که خدای نکرده اشتباه برداشت نکنی . صحبت کردن ما روی موضوع امر خیر نبود . ایشون داشت حرفای خاک خورده دلشو تعریف می کرد تو ذهنم آمد چه خوبه کاری براش بکنم . بعد همون حرفا رو که به دوستاش گفتم برن کمکش . نزدیک بود شاخ دربیارن .چهره اونا واقعا دیدنی شده بود . من که می گم اشکال نداشت . چون واقعا احساس غربت داشت . غربت آدمو به کار اشتباه وا می داره . خودت می دونی که حالا بعد به مدیر سایت می گم . شاید از طریق همیاری بتونه بهش کمک کنه . ولی خواستم بدونی بعضی جانبازا هم اینطور تو بخت خودشون می زنند .
مگه میشه به صرف جانباز بودن با یه جانباز ازدواج کرد . خودت حاضری با جعفر ضد ایثارگر ازدواج کنی ؟ مگه جانباز نیست ؟ چرا اینقدر ازش ناراحتید ؟ خو بابا بعد جنگ همه چیز بهم ریخته ؟
دل میرود زد ستم صاحب دلان خدا را
(دردا)که راز پنهان خواهد شد اشکارا
کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز
باشد که باز بینیم دیدار اشنا را
ده روز مهر گردون( (افسانه است و افسون))
نیکی بجای یاران ( فرصت شمار یارا )
در حلقه گل و مل خوش خواند دوش بلبل
هات الصبوح هبوا یا ایها السکارا
ای صاحب کرامت شکرانه سلامت
روزی تفقدی کن درویش بی نوا را
اسایش دو گیتی تفسیر این( دو حرف است)

با دوستان (مروت) با دشمنان (مدارا)

... درکوی نیک نامان( مارا گذر) ندادند ....
گر تو نمیپسندی( تغییر کن قضا را )...
ان تلخ وش که صوفی ام الخبائثش خواند ......
اشهی لنا واحلی من قبله العذارا
(هنگام تنگدستی درعیش ونوش مستی کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را)
... سرکش مشو که چون شمع از غیرتت بسوزد دلبر که در کف او موم است سنگ خارا ...
اینه سکندر جام می است بنگر تا برتو عرضه دارد احوال ملک دارا
خوبان (ترکان) پارسی گو بخشندگان عمرند
ساقی بده بشارت رندان (پارسا را)
حافظ ... به خود نپوشید این خرقه می الود
ای شیخ پاک دامن معذور دار مارا ...

بیش از این دیگر به ذهنم چیزی نرسید
باز هم فکر میکنم هر شخص خسته وگرفتار را نباید به هر دلیل که برای شخص خودمان منطق شد ،دیگر به این نتیجه رسیدیم ، رها کرد
شما خودتان هم بیان داشتید غربت ادمو ...
التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi