شناسه خبر : 52315
چهارشنبه 18 اسفند 1395 , 14:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهاردهمین جلسه کمیسیون موارد خاص تشکیل می‌شود

به مناسبت سالگرد تأسیس مجلس ایثارگران کشور اعضاء کمیسیون موارد خاص مجلس ایثارگران کشور چهاردهمین جلسه خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، چهاردهمین نشست کمیسیون موارد خاص مجلس ایثارگران کشور در سالگرد تشکیل این مجلس و به مناسبت سالگرد تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


 

غلامرضا جوکار دبیر مجلس ایثارگران کشور علت برگزاری این جلسه را دیدار و تبادل نظر اعضاء کمیسیون موارد خاص مجلس در سالگرد تاسیس و آغاز فعالیت مجلس عنوان کرد.

دبیر مجلس ایثارگران، رؤسای مجمع نمایندگان هر استان و رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس به همراه اعضاء هیأت رئیسه این مجلس را از اعضای این کمیسیون برشمرد.

وی ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در طی چند سال دوران تعلیق مجلس توسط دبیرمجلس و تبادل نظر و هم فکری در خصوص نحوه فعالیت مجدد مجلس به همراه ارائه گزارش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح فعالیت مجدد مجلس ایثارگران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را دستورکار جلسه چهاردهمین نشست کمیسیون موارد خاص عنوان کرد.

جوکار در پاسخ به سئوالی درباره علت تعلیق فعالیت مجلس ایثارگران در طی چند سال گذشته خاطرنشان کرد: اعضاء مجلس ایثارگران در ششمین اجلاسیه مجلس رأی به برگزاری انتخابات فراگیر در بین جامعه ایثارگران دادند که این مصوبه مجلس را از برگزاری اجلاسیه ها خود که هر سه ماه یک بار برگزار می گردید منع نمود به همین دلیل هیأت رئیسه مجلس جهت اتخاذ تصمیم در این امر مهم در سالگرد تأسیس مجلس ایثارگران چهاردهمین جلسه کمیسیون موارد خاص مجلس اقدام به برگزاری آن نمودند تا ضمن دیدار، نسبت به نحوه و چگونگی فعالیت مجدد مجلس ایثارگران تصمیم گیری های مناسبی صورت گیرد.

دبیر مجلس ایثارگران در مورد چگونگی آغاز مجدد فعالیت مجلس ایثارگران گفت: البته راه کارهای مختلفی برای آغاز فعالیت مجلس وجود دارد که این پیشنهاد ها در جلسه موارد خاص مطرح و قاعدتاً بهترین راه که باعث یکپارچگی جامعه ایثارگران جهت خدمت رسانی منسجم تر به نظام گردد به تصویب خواهد رسید.

جوکار تاکید کرد: از مسئولین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در خواست می گردد از فرصت به وجود آمده جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به خانواده بزرگ ایثارگران استفاده مناسب صورت گیرد و جهت تشکیل مجدد جلسات مجلس ایثارگران مساعدت لازم را مبذول بفرمایند.

وی یادآور شد: این جلسه یک روز بوده و در حال حاضراستقبال بسیار خوبی از طرف نمایندگان مجلس ایثارگران برای حضور در این جلسه صورت گرفته است.

دبیر مجلس ایثارگران کشور با بیان اینکه چهاردهمین جلسه کمیسیون موارد خاص از صبح تا ظهر پنجشنبه 19اسفندماه برگزار می شود، گفت: در این جلسه، اعضاء به بیان موضوعات مرتبط به سه بند جلسه خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: بعداز ظهر همان روز با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و میهمانانی از بنیاد شهید و یک نفر از وزراء اختتامیه جلسه برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون موارد خاص مجلس ایثارگران در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه علت تشکیل مجلس به چه تاریخی بر می گردد؟ تصریح کرد: در اصل تشکیل مجلس ایثارگران به بیانات مقام معظم رهبری درسال 1377 در دیدار با رئیس و مدیران وقت بنیاد شهید در زمان ادغام سه نهاد بنیاد شهید، بنیاد جانبازان و ستاد رسیدگی به امور آزادگان برمی‌گردد که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند بهتر است بنیاد جهت حضور ایثارگران در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند بر همین اساس دکتر دهقان رئیس وقت بنیاد شهید نسبت به تشکیل مجلس ایثارگران اقدام کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi