شناسه خبر : 52326
پنجشنبه 19 اسفند 1395 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یاران باوفای ایران در سراسر جهان آماده‌اند

بلومبرگ در گزارشی به نفوذ معنوی ایران در نیجریه پرداخت و نوشت ایران با کمترین هزینه شبکه‌ای از دوستان وفادار برای خود ایجاد کرده است که حاضرند جانشان را هم در راه نبرد با آمریکا فدا کنند.

پایگاه شبکه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت: همانطور که آمریکا در سراسر جهان برای خود دشمن می‌تراشد، جمهوری اسلامی ایران در حال دوست یابی در تمام دنیاست.
«بشیر محمد» یکی از آنهایی است که مجذوب جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن شده است. او می‌گوید هر جا و هر زمانی که لازم باشد، حاضر است برای جمهوری اسلامی بجنگد و حاضر است تا آخرین نفس در جهت حفاظت از جمهوری اسلامی بکوشد. بشیر می‌گوید: «اگر ایران کمک ما را بخواهد، ما حاضر هستیم و به جنگ خواهیم رفت. حتی اگر خونمان ریخته شود.» وی به بلومبرگ گفت: «دونالد ترامپ باید بداند که ایران یارانی در تمام دنیا دارد و این افراد باوفا در سراسر جهان حاضرند تا از ایران در برابر آمریکا دفاع کنند».
محمد در مسیر به ما نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی چطور در زاریا تاثیر خودش را گذاشته و چطور آمریکا در این مسیر ناموفق بوده است. همزمان با آنکه دنیا شاهد به قدرت رسیدن ترامپ است، جهان ناظر تاثیر روز افزون ایران بر جهان نیز هست. ایران توانسته علیرغم تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم‌های بی‌سابقه نفتی همچنان تاثیرگذاری خود را حفظ کند.
پائول سلم، معاون اندیشکده واشنگتن در این رابطه به بلومبرگ می‌گوید؛ ایران با کمترین هزینه مادی، زنجیره‌ای استوار در تمام دنیا بوجود آورده است. زنجیره‌ای که هر زمانی از آنها می‌شود استفاده کرد.
بشیر محمد یک سنی زاده است که تا مدت‌ها سنی بوده و سپس به شیعه گرویده است. او پنچ سال است که شیعه شده و علیرغم تهدیدات خانواده اش مبنی بر به قتل رساندنش، همچنان در مسیر تشیع باقی مانده است. او می‌گوید که روزی با دوستان در اطرف شهر زاریا در مکانی نشسته بودیم که به ما خبر دادند که ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده است و برای ایران خط و نشان کشیده و ایرانی‌ها را تهدید کرده است. وی اینطور ادامه می‌دهد : «ما از خنده ترکیدیم! اگر رهبر انقلاب به ما دستور دهد که هر آمریکایی را در هر جای دنیا دیدید بکشید، ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد».
بلومبرگ در این گزارش تحلیلی می‌نویسد که رشد ایران در همه زمینه‌ها و مخصوصا تفکرات این کشور خطری جدی برای آل‌سعود محسوب می‌شود. بشیر از فرزندان خود هم مایه می‌گذارد و می‌گوید که اگر رهبر انقلاب ایران به او دستور دهد، فرزندانش را برای مبارزه با آمریکا روانه میدان خواهد کرد. در سال 1960 به ندرت حتی یک شیعه در نیجریه پیدا می‌شد اما الان اوضاع فرق می‌کند.
اوضاع کمی در نیجریه این روزها پیچیده شده و پلیس این کشور به شدت شیعیان را سرکوب می‌کند. آنها حتی رهبر شیعیان نیجریه، ابراهیم زکزاکی را به اسارت بردند و او را مورد اذیت قرار دادند. خود بشیر محمد هم حتی پس از آنکه وارد مجالس زکزاکی می‌شد به شیعه گروید. او عادت داشت تا هفته دوبار در این جلسات حاضر شود. ایران سال‌های زیاد بر زکزاکی سرمایه‌گذاری کرده بود و توانست به واسطه او شمار زیادی از نیجریه‌ای‌ها مخصوصا اهالی رسانه نیجریه را شیعه کند. براساس سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، جنبش اسلامی نیجریه ماهانه 10 هزار دلار کمک مالی در کل و از گوشه و کنار دریافت می‌کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: «در حالی که جهان دارد خود را با عصر ترامپ منطبق می‌کند، پیام ایران برای واشنگتن و متحدانش این است که این کشور دارد مرتب در مناطقی که کسی انتظارش را ندارد، صاحب نفوذ می‌شود. قدرت اسلامی توانسته فارغ از تحریم‌های اقتصادی که تا پارسال ایران را از بخش عمده بازار نفتی جدا کرده بود، گسترش یابد.»
شریف ابوبکر زکریا 43 ساله که زمانی روزنامه‌فروش بوده و از 20 سال قبل تحت تأثیر شیخ زکزاکی شیعه شده، می‌گوید که شیخ «حقیقت اسلام را به ما گفت.»
او که از ده سال قبل فلج شده و در یک اتاق کوچک که در آن تصویری از امام خمینی (ره) نصب شده، نشسته، صحبت‌های محمد را تائید کرده و می‌گوید «ترامپ دارد طرحی صهیونیستی را پیش می‌برد.»
شریف در پاسخ به اینکه آیا ترامپ می‌تواند با ایران مقابله کند، می‌گوید: «نه، موفق نخواهد شد.» او که به همراه همسر و هفت فرزندش در خانه‌ای کوچک در یکی از مناطق فقیر شهر «کانو» زندگی می‌کند، به بلومبرگ گفته است که اگر رهبر ایران بگوید، حاضر است فرزندانش را برای مقابله با آمریکا فدا کند.
شریف می‌گوید: «عاشق او (آیت‌الله خامنه‌ای) هستم. عاشق ایران هستم.»
حمزه یوسف، طلبه جوانی که در ایران درس خوانده و به شهر‌های مختلفی سفر کرده است، نظراتی دارد. او می‌گوید که آمریکا دشمن شماره یک اسلام است و الان هم آنها می‌خواهند ایران را تنبیه کنند. او همچنین تاکید کرد که بزرگان و رهبران شیعه همچون نصرالله و آیت‌الله خامنه‌ای برای ما احترام ویژه دارند و ما آنها را سمبل و نماد انسانیت می‌دانیم.
گفتنی است، ارتش نیجریه سال گذشته پس از راهپیمایی و عزاداری 5 میلیونی شیعیان نیجریه در اربعین حسینی(ع)، با چراغ سبز عربستان و رژیم صهیونیستی به شیعیان نیجریه یورش برد که به دنبال آن هزاران نفر کشته و زخمی شدند. برخی رسانه‌ها آمار شهدا را حتی 2000 نفر نیز اعلام کردند. در این  حملات وحشیانه شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح و زن و فرزندانش به شهادت رسیدند. میزان ارادت شیعیان نیجریه به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به حدی است که آنها در آفریقا به خمینیون معروف هستند.گسترش دامنه این نفوذ و دلدادگی آزادی خواهان نسبت به انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و رو به گسترش است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi