شناسه خبر : 52334
شنبه 21 اسفند 1395 , 08:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای مدافع حرم در دبیرستان شاهد عفاف اهواز/ تصاویر

یادواره "شهدای مدافع" حرم با حضور تنی چند از خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم گردان سرافراز جعفر طیار (ع) و رزمندگان گردان کربلا در اهواز برگزار گردید .

فاش نیوز - یادواره "شهدای مدافع" حرم با حضور تنی چند از خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعان حرم گردان سرافراز جعفر طیار (ع) و رزمندگان گردان کربلا در دبیرستان "شاهد عفاف" ناحیه یک اهواز برگزار گردید .

میزبانان اصلی این برنامه شهدایی ، دانش آموزان 13-12 ساله دبیرستان بودند که برای اثبات همدلی و همراهی خود با رزمندگان مدافع حرم پول تو جیبی چند روز خود را برای تهیه هدایایی اختصاص دادند . آنها امیدوار بودند هدایای آنها با شروع سال نو به دست رزمندگان مدافع حرم برسد . 360 بسته تنقلات شامل گردو ، فندق ، نخودچی و کشمش به همراه چند دست زیرپوش ، جوراب ، چفیه و کلاه بافتنی عیدی صادقانه کسانی بود که  با نوشتن دلنوشتهایی صادقانه تر ، ارادت خود را به مدافعین حرم نشان دادند . البته ده تا از این کلاه ها را خانواده شهید مدافع حرم ، شهید اسکندری بافته بود .

مدیر دبیرستان سرکار خانم مظفری درباره هدف از برگزاری این مراسم گفت : هدف ما ابتدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در عین حال ما بانوان و دختران دبیرستان شاهد عفاف به وظیفه و رسالت خود ، یعنی پشتیبانی از جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم عمل کردیم . این اقدام ما به نوعی حمایت و آمادگی ماست در دفاع از حرمین شریفین .   

این مراسم  بی ریا و نورانی با تلاوت آیات چند از کلام الله مجید توسط رزمنده دلاور گردان کربلا ، حاج منصور کریمی آغاز شد . بعد از آن آقای نوآیین ، مسئول ستاد شاهد ناحیه با تشکر از زحمات دانش آموزان برای برگزاری چنین محافل شهدایی ، در تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم گفت : وجود و حضور رزمندگان و خانواده شهدا در مدارس برای این است که ما نقشه راه را گم نکنیم .

بعد از ایشان ، رزمنده و پیشکسوت صاحب نام "حاج سید باقر احمدی ثنا" به ایراد سخنرانی پرشوری درباره تاریخ دفاع مقدس و عظمت حرکت رزمنده مدافعان حرم پرداخت . او با مهارت خاصی برای لحظاتی دل و افکار دانش آموزان  حاضر در جلسه را به تاریخی تابناکی پیوند داد که پدرانشان برای آن جانفشانی کرده بودند .

وی گفت : رضا خان میر پنج فرمانده قزاقها بود که بعد با کمک انگلیس اعلام پادشاهی کرد . او ارتش مقتدری تشکیل داد به تعداد 126 هزار نفر و آنها را با تجهیزات پیشرفته ای مسلح کرد . تا اینکه جنگ جهانی دوم آغاز شد . ایران اعلام بی طرفی کرد . اما انگلیس اهمیتی نداد و از طریق آّبهای گرم ایران به طرف روسیه لشکرکشی کرد . از یک طرف ارتش 4000 نفری انگلیس در هنگام ورود به کشور ما حدود چند صد نفری از نیروهای ما را کشتند و از شما ایران حدود 6000 نیروی روسی نیز برای ورود به کشور با ارابه ها و خودروهای خود حدود 250 هزار دام را زیر چرخ و تایرها انداختند تا از آن مسیرهای صعب العبور بگذرند . بعد هم چه فجایعی در کشور ایجاد کردند . رضا شاه می گفت : مگر می شود با گوشت و پوست در مقابل توپ و تانک مقابله کرد ؟ ما نمی توانستیم پس در مقابل هجوم کشورهای بیگانه شکست خوردیم .

ایشان در تبین نقش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حفظ امنیت کشور با جسم وتن خود گفت : 44 کشور مستقیما هم نیرو و هم تجهیزات پیشرفته به کشور عراق کمک کردند تا پنجمین ارتش دنیا شد . دید ما تازه انقلاب کرده ایم و در کشور دگرگونی بوجود آمده است ، نیروی مسلح کشور هنوز توان خوبی ندارد ،  با یک هجوم سر از 5 کیلومتری اهواز درآورد . همین قدر بگویم در عملیات والفجر هشت یک نوجوان 14 ساله دیده بان ما شد . 60 روز تمام ، بعد از نماز صبح تا دم غروب با یک تکه نان و یک قمقمه آب بالای دکل می رفت تا ما را از تحرکات دشمن آگاه کند . بالاخره عراقی ها او را شناسایی کردند و با زدن خمپاره های متعدد دکل را متلاشی نمودند . سراسیمه به محل رفتیم . هر کس تکه ای از بدن او را جمع کرد و در پلاستیکی گذاشت . وقتی مادرش به تکه ها نگاه کرد ، گفت : حضرت زهرا (س) از من راضی شدی ؟

پس اگر به نیروهای انقلابی اعتماد کردیم با گوشت و خون دفاع می کند . این بود که یک متر از کشور به دشمن ندادیم . این نشان داد که می شود با گوشت و خون از کشور دفاع کرد .

رزمنده گردان کربلا ، احمدی ثنا در خصوص نقش رزمندگان مدافع حرم ایرانی در سوریه افزود : آنجا جنگ شد . 250 هزار جنگنجوی تمام عیار به سوریه آوردند تا در ظرف یک هفته کار این کشور را تمام کنند . سوریه از ما کمک خواست . گفتیم : رزمنده های ما مثل شهید هلیسایی ، غوابش ، سیاح به شما آموزش می دهند . گفتند : این برای ما کافی نیست . این شد شهید مسلمی ، موسوی ، نادر حمید برای دفاع به سوریه اعزام شدند . آنها جنگ را ندیده بودند . اما با آموزه های جنگ آشنا بودند . رزمندگان مدافع حرم ایرانی با روحیه انقلاب طوری در سوریه جنگیدند که امروز نیروهای سوری در قدرت تمام به سر می برند .

آنگاه این پیشکسوت دفاع مقدس رو به دانش آموزان دبیرستان شاهد عفاف گفت : بچه ها ! برای شهدا برنامه برگزار کردید ، پس باید مثل آنها عمل کنید . دشمن و نظام سلطه شما را هدف قرار داده تا باورهایتان را از بین ببرد . به چادرهایتان ایراد می گیرند . به درس خواندن هایتان ایراد می گیرند . هزاران جبهه باز کردند تا شما را منحرف کنند . آن جوانی پیروز این میدان است که در این جبهه مقاومت کند . امروز از شهدا می گوییم . فردا از شما می گویند . مدافعینی که در مقابل تزویر ، دروغ و انحراف دشمن مقاومت کردند .

معاون پرورشی ناحیه یک ، آقای خراسانی نیز در بیاناتی کوتاه در خصوص ارزش شهدای مدافع حرم گفت : آنها برای دفاع از عزت و شرف ما وارد میدان شدند . اگر امروز دختر و مادر و خانم ما با عزت در خیابانها حرکت می کند به خاطر این شهدا است . این شهدا خانواده داشتند . اما رفتند . یک موجودات زمینی بودند که شدند آسمانی . به چشمانشان نگاه بکنید . آنها در بین ما زنده هستند . روز محشر آنها در کنار ائمه اطهار منتظر ما می باشند . شرمنده آنها نشویم روز قیامت !

از برنامه های دیگر این مراسم معنوی اجرای سرودی زیبا توسط دانش آموزان مدرسه بود که آهنگسازی آن توسط خانواده رزمنده گردان کربلا حاج منصور کریمی تنظیم شده بود . در پایان برنامه از خانواده شهدا و رزمندگان مدافع حرم با اهدای لوح قدردانی بعمل آمد .  

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

قبلاً رفتم یک دفتر خدماتی دفترچه بیمه عوض کنم ؛

گفت اسمم در سیستم نیست باید نامه ببرم .

امروز رفتم یک دفتر خدماتی دیگر :

در ۲ دقیقه دفترچه ام را عوض کرد ؟!

چی شد ؛ اگه کسی پیدا کرد ،

مشکل کارمند را ؟!

...

یه چیز بگم ؟ من می گم از شما خوشش نمی آمد ؟ ولی چرا ؟؟ مگه با هم خورده برده داشتید ؟؟؟ کار خوبی نکردی بی پرس و جو رفتی جای دیگه !!! درسته قحط الرجال نبود . اما من اگه جای شما بودم یه کاری می کردم . حالا که کار دستت آمده راست بشین جلوش و بعد یه جور دوستانه بهش بگو چرا چرا چرا چرا چرا ؟؟؟ اصلا ولش کن . اشکام نمی ذاره بنویسم . راستی این گزارشه خوب بود . روح همه شهدا شاد . اگه هر کی انقلابی و به خاطر خدا کار کنه حتما موفق میشه . اسم اون شهید اهوازی که تو والفجر هشت شهید شده چی بوده ؟
ماشاالله به ام البنین دختر شهید مدافع حرم نادر حمید . پس برادر کوچولوش کو ؟ پسر شهید مسلم سواری هم برای خودش آقایی شده . دست برنامه ریزان این یادواره درد نکنه . دخترای رزمنده ها و شهدا دست شما هم درد نکنه . عیدیتون به دل رزمندهای مدافع حرم خیلی میشینه . می دونید شهید موسوی اولین شهید مدافع حرم ماست ؟ شهید هلیسایی همه هنوز پیکرش رو نیوردن ؟ پشت صحنه زیبایی طراحی شده .
روز مراسم همزمان بود با چهارمین سالگرد تولد پسر شهید سواری . یه کادو از طرف مدرسه بهش دادند . اما رزمنده مدافع حرم آقای کردونی کارت هدیه خودشو به پسر شهید داد . تازه رزمنده های مدافع حرم هر کدوم که کادوشونو می گرفتند با صدای بلند می گفتند الله اکبر خمینی رهبر . خیلی جالب بود . چرا این توضیحات رو ننوشتید ؟ برنامه خوبی بود چون بین میزبان و میهمان و برنامه ریز تفاوتی وجود نداشت . همه دست اندرکار بودند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi