شناسه خبر : 52343
چهارشنبه 25 اسفند 1395 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دست و دلبازی بنیاد برای تجلیل از مروجان ایثار!

در حالی که در جامعه ما به ویژه در فضای فرهنگی و ورزشی کشورمان مصادیق بارزی از فعالین درعرضه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد و گاه فعالیت های نسبتا" مناسبی نیز داشته اند، تجلیل از برخی از اعضای فدراسیون فوتبال، مربی و بازیکنان تیم های محبوب تهرانی و برخی مدیران ورزشی، چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

فاش نیوز - در حالی که در جامعه ما به ویژه در فضای فرهنگی و ورزشی کشورمان مصادیق بارزی از فعالین درعرضه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد و گاه فعالیت های نسبتا" مناسبی نیز داشته اند، تجلیل از برخی از اعضای فدراسیون فوتبال، مربی و بازیکنان تیم های محبوب تهرانی و برخی مدیران ورزشی، چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

این موضوع را بگذارید در کنار تقدیر از سرمربی خارجی یکی از تیم های سرخابی پایتخت! آنچه بیشتر اذهان را درگیر خود می کند و سئوال برانگیز است رفتار و عملکرد گاه کودکانه از نوع ندانم کاریِ مدیران فرهنگی بنیاد شهید است.

اینکه از مروجان و فعالین عرصه فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر بشود، فی نفسه کار بسیار ارزشمندی است و کسی مخالف آن نیست. اما در سطح کشور و در مقیاس کوچکتر آن در سطح ورزش بااین همه مصادیق، چرا باید افراد معلوم الحالی که حتی برای یکبار در برنامه ها و مراسمات گوناگون شهدایی و ایثارگران حضور نداشته اند باید تقدیر بشود.

این نوع رفتارهم جای سئوال است و هم جای نگرانی!

سئوالی که پاسخی در خور توجه برای آن نمی توان یافت و اگر هم مدیران ارشد بنیاد و شخص آقای موذنی برای آن پاسخی ارائه دهند، به نظر توجیهی بیش نخواهد بود. ولی نگرانی از آن جهت که منابع و انرژی بنیاد نباید صرف برنامه ای بشود که شائبه های جانبدارانه از تیم های خاص، بهره برداری سیاسی از آن در آستانه انتخابات، و یک نوع دهن کجی به جامعه ایثارگران، آنهم در حالی که ایثارگران نسبت به عملکرد ضعیف و بد مدیران بنیاد تجمعات اعتراضی برقرار می کنند، بشود!

در هرحال خوب است مسئولین بنیادی به ویژه مدیرانی که پرچم فرهنگی نهاد مقدسی چون بنیاد را در دست دارند، توجه بیشتری به امور داشته باشند و با سعه صدر و کمی تأمل، در عرصه فرهنگی قدم بردارند!

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام

...

وقتی که ایثارگران می گویند :

رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را از بنیاد بیرون کنند ؛

و حقوق و معیشت ندهند ،

که فقیر و بدبخت شوند ؟!

بنیاد چاره ای دیگر ندارد :

پولهای نفت را باید یک جایی خرج کند ؟!

کجا بهتر از تقدیر از فدراسیون فوتبال و مدیران ورزشی تیم ها ؟!

و البته ایثارگران هم خوشحال می شوند :

زیرا مطمئن می شوند که یک ریال به بچه های جبهه و جنگ نمی رسد ؟!

و چه کاری بهتر از خوشحالی ایثارگران ؟!

اصلاً بنیاد همه فکر و ذکرش :

خدمت به ایثارگران است ؟!

...



فاش نیوز عزیز.
حتما آقای برانکوویج خدماتی ارزنده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده اند که شما و تمام جامعه ایثارگری از آن مطلع نیستید!!!!!!!!
کاش یک فوتبالیست می بودم

مرفه بدون دغدغه

بدون غم نان

بدون شرمندگی از زن وبچه

قراردادهای میلیاردی.

همش ورزش جسمی سالم و شاداب

درمیان مردم احترام

دراین امنیت لذت میبردم

کاری به ایثاروشهادت وامربه معروف ونهی از منکر....

پشت پرده میخواهند چه کار کنند؟؟
رابطه فرهنگ و شهادت
فرهنگ مجموعه است از عقاید، آداب و رسوم و سایر جنبه هایی که بيشتر بر ابعاد و جنبه های معنوی و
معرفتی وجود انسان توجه دارد .
از آنجا که مفهوم فرهنگ را شامل آداب و رسوم محلی دانسته اند اما محور اصلی فرهنگ را باورها و عقاید
مربوط به خدا،انسان، ارتباط انسان با خدا و جهان و طبيعت،یعنی اصول دین، توحيد، نبوت و معاد می دانيم.
فرهنگ مجموعه ای پيچيده از خصوصيات اصلی، فکری و غيرمادی است که به عنوان شاخص جامعه و
گروهی اجتماعی مطرح می شود .
یا
ایثار در لغت به معنای برگزیدن، غرض دیگران را بر غرض خویش مقدم داشتن و مانند آن است به عبارتی به
دنبال از خودگذشتگی و ترجيح برتری دادن به آنچه مطلوب دیگران است .
بدین معنا که یک انسان با اعتقاد، در راه اعتلای اسلام و پایداری در راه اقامه شعایر دینی و دفاع از ارزش
های مقدس و برافراشتن پرچم توحيد، با تمام امکانات مادی و معنوی خود تلاش کرده و حتی از بذل جان و
مال خویش در راه حفظ و حراست از هدف مقدس و متکامل خود دریغ نورزد .

شهادت یعنی گواهی دادن، کشته شدن در راه خدا، همچنين شامل مجموعه باورها، آگاهی ها، آداب و
اعتقادات و اعمالی که موجب وصول انسان به عاليترین درجه کمال یعنی مرگ آگاهانه در راه خدا می شود .
اگر این فرهنگ و تفکر در جامعه حاکم شود که شهيد زنده، گواه و شاهد است و هيچ حزن و اندوهی ندارد
و این اندیشه در باور بازماندگان نقش ببندد، به یقين نورانيت شهيد در چهره ی آنها هم انعکاس می یابد و
آنها را به منزلتی می رساند که روحی زنده و با نشاط خواهند یافت و شاهد خواهند بود
سلام ؛ اقا یک اعتباری بوده ،دیدند خدای نکرده ممکنه بمونه و ..... اختلاس بشه، گفتن خوب بهتره بدیم بره ، دم دستی فوتبالیست ها این قهرمانان نام آور ایران زمین بودند . تقدیمشون کردند ، راست میگین برید ببینید تحقیق و تفحص از بنیاد به کجا سرانجامید .
ندانم کاری بنیاد یکی و دوتا که نیست..نالایقی اکثر مدیرانش هم امری واضح و آشکار..
سلام ، اینها مواردی کوچک از تاثیر لقمه حرام است. لقمه حرام انسان انسان را کر و کور و در مقابل وسوسه های شیطانی ناتوان میکند. اگر مسئولی در مقابل حقوق دریافتی مطابق شرح وظایفش کار نکرد قطعا حقوقش حرام است. اما باید بسیار پیش برویم و اختلاسها و زد و بندها و حق کشی و کارشکنی بگوییم که تاثیر آنها همچون بردگی کامل شیطان است.
اسلام و تشیع هرروز در حال افزایش وسعت قدرت و سرنگونی استکبار شده است. آنها تلاش میکنند مسئولان کشور را بوسیله تطمیع و وسوسه به انحراف کشانده و از داخل حکومت ضرباتی وارد کنند. از سوی دیگر فرامین مقام معظم رهبری مسکوت مانده و باعث کاهش قدرت نفوذ تشیع گردیده است.
شکست احد در صدر اسلام بایستی الگوی مناسبی برای جلوگیری از غفلت باشد اما دزد خانگی باعث دلسردی مردم شده و دشمن را به راه های نفوذی راهنمایی کرده خائن و قابل ترحم نیست. ای کاش دانشمندان قدری به خود بیایند و به سوالات انحرافی که دشمنان در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند و به طور مستقیم با نتیجه گیری از سوالات بر علیه اعتقادات اسلامی جوانان فعال هستند پاسخ دهند.
اگر قادر به پاسخگویی به شبهات ایجاد شده نیستند و توانایی مقابله با هجمه های فرهنگی ندارند حداقل اعتراف کنند تا خودمان پاسخهای قاطع و کوبنده بر دهان کافران و منافقان وارد کنیم. البته اکثر شبهات ایجاد شده در شبکه های اجتماعی دارای پاسخهای منطقی و الهی در قرآن و نهج البلاغه میباشند لذا باور اینکه عالمان اسلامی قادر به پاسخگویی شبهات نباشند یعنی قرآن و نهج البلاغه نخوانده یا جزو دزدان خانگی و برده های شیطانی و دنیا زدگی در لباس مقدس هستند؟؟؟>
شدیدا با شما موافقم اسلام همواره بر روزی حلال تاکید کرده اند لقمه حرام بنیان خانواده را یرای همیشه از ریشه کنده و هیچ خیری افراد در آن ثروتی که از طریق حق الناس بدست آورده اند نمیبرند بنده میتوانم به هزار و یک دلیل بصورت مستند ثابت کنم که لقمه حرام نتیجه اش نابودیست و شاید بخاطر همین اعتقادات است که اکثر ایثارگران نتوانسته اند دارای شغل مناسبی باشند چون محیط اقتصادی ایران را مناسب روحیه حلال طلبی خود ندیده اند و این یعنی یکی از مشکلاتی که ایثارگران و رزمندگان را دچار معیشت کرده است و مسولان بنیاد بدانند که روح لطیف ایثارگران قابل احترام است و اینقدر این فلز نرم و آرام را بجوش نیاورید و خراش ندهید که سرانجام تیزی آن به خودتان ضرر خواهد رساند بجای جلسات هرروزه که سالهاست ادامه دارد و ثمری هم ندارد بفکر مشکلات و آسیب شناسی آن باشید وقتی سیل بیاد همه چیز را از بن خواد کند فرقی نمیکنه بالا باشی یا پایین.
بنیاد باید بر اساس اساسنامه ای که وظیفه اش را مشخص میکند عمل کند کشور قانون دارد و نادیده گرفتن قانون از سوی مسولین بنیاد خود تخلفی اداری محسوب میشود بهتر است بنیاد به امور ایثارگران رسیدگی کند تا اینکه پا در رکاب کارهایی بگذارد که نه در تخصص آن است و نه سودی برای بنیاد و ایثارگران دارد اگر میخواهید حمایت کنید از شرکتهایی که وسایل پزشکی برای معلولین میسارند حمایت کنید و بقول مقام معظم رهبری کالای با کیفیت ایرانی را خریداری کنید و برای مجروحین تهیه کنید تا سرمایه گذاری شما دارای ارزش افزوده شده و منافعی داشته باشد مگر اینکه تعدادی از مسولین بنیاد باز بفکر منافع شخصی و حزبی خود بوده و اهدافی خارج از سیستم بنیاد را دنبال میکنند.

ایثارگران ازباطن بنیاد آگاه شدند ایام الله دگری در راه است

مسئولین بی مسئولیت بترسیدازخشم ایثارگران که فاتحه همه شمارا میخوانند

شاید تکرار تاریخ حقیقت دارد.
س.اگه ایثارگری افرادی از قبیل من وشما نبود اون آقایون که الان مسولند وبفکر ایثارگران نیستند حق دارند چون اون زمان نبودند وحال حتما از طریق سهمیه شدند مسول . 5 درصدی ها مگه گناه کردند شهید یا دست وپا از دست نداده شدند اگه همه شهید یا 70درصد میشدند که باید خاکریز رو تحویل عراق میدادند تا پای جان دفاع کردیم و پیروز شدیم حالا هم به امید خدا و اینکه جنگ رفته ای که واقعا مزه جنگ رو چشیده باشد بشه مسول و بفکر همه ایثار گران باشد .

...

انتخابات در راه است .

همه در نوبت شورای شهر .

بیاییم همه دارتهایمان را به شورای شهر بفرستیم ؟!

که به رزمندگان

و جانبازان دفاع مقدس

زمین رایگان بدهند .

که خانه بسازند .

نه خرج دارد .

نه بودجه می خواهد .

فقط همت خدمت می خواهد .

هستند .

بسم الله .

وگرنه .

آب حوض میکشیم ؟!

...




نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi