شناسه خبر : 52371
دوشنبه 23 اسفند 1395 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد دفترتحکیم وحدت از بنیادشهید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محسن رحیمی نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت در سخنرانی دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ( 20 اسفند 96) تهران گفت: واپسین ایام سال موسم تجدید عهد و زیارت بزرگمردانی است که جان خود را عاشقانه و بی‌باک بَهر پاسداری از کیانِ نظام اسلامی فدا کردند و همین ایام بود که امام شهیدان، خمینی کبیر فرمود: «باید، رسیدگیِ کامل به خاندان شهدا و معلولینِ در این راه، چه در حال انقلاب، چه قبل و بعد از آن، به نحو احسن، با مراعات احترام آنان، بشود.» و نتیجه این حکم تاریخی، تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت سی و هفت سال چه شده که یادگاران و خاندان معظم این شریف مردان، چنین در آتش بی مهری و کم­‌لطفی مسئولین می­‌سوزند؟ در بنیاد شهید چه می‌گذرد که ایثارگران این سرزمین در مقابل ساختمان‌های پر زرق و برق بنیاد فریاد می‌کنند؟ آیا خدمات و انجام وظایف بنیاد شهید به ایثارگران و جانبازان با تعدد بنگاه های اقتصادی این نهاد، سازگار است؟

رحیمی ادامه داد: چرا مصائبِ این قشر خَدومِ انقلاب، در رسانه‌ها بازتاب نمی‌ یابد؟ چرا خودسوزی جانباز اردبیلی در اعتراض به بی توجهی بنیاد در رسانه‌ منتشر نمی‌­شود؟ چرا هیچ کس نمی‌­فهمد آنان که بهتان استفاده از سهمیه دانشگاه و وام و تسهیلات می‌خورند، برای ارتزاق خود و خانواده در مترو و خیابان دستفروشی می­کنند؟ این بود آن تعظیم پیشکسوتان جهاد و شهادت که مبادا در پیچ و خم روزگار به فراموشی سپرده شوند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما امروز شاهد آنیم که در خفقان رسانه‌ای، یک جانباز اعصاب و روان که با عارضه نخاعی دست و پنجه نرم می­‌کند به زندگی خانواده و درمان خود وامانده است بنابه اذعان خانواده وی به هر بیمارستان و آسایشگاه مورد بی توجهی قرار می‌گیرد و حتی از پذیرش او نیز خودداری می‌­کنند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت گفت: این جانیاز دفاع مقدس را به خانه 60متری اش وا می‌نهند. زندگی اسفناک این خانواده، نوجوان 14ساله‌اش را به خود کشی می‌­کشاند. وعده‌های سَرِخرمنِ بنیادمَعاشان و تشویقشان به بهبود محل سکونت، این خانواده را در سرمای اسفند، آواره خیابان می­‌کند و برخورد نیروهای انتظامی راهی برای همسر این جانباز نمی­گذارد مگر آتش فندک و بطری بنزین.

وی تصریح کرد: خواسته دفتر تحکیم وحدت، بلکه جنبش دانشجویی بلکه امت حزب الله و انقلابی از نهادهای مسئول اعم از دولتی و حکومتی است که ضمن پیگیری وضعیت این خانواده زجردیده، به مشکلات سایر ایثارگران رسیدگی کنند.

نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای درخواست یک ملاقات فوری با ریس بنیاد شهید برای پاسخگویی و شفاف سازی پیرامون این مساله را مطرح کرد که تا کنون بی پاسخ مانده است. قویا هشدار می‌دهیم ما دانشجویان حق طلب دست از پیگیری ماجرا تا حصول نتیجه بر نمی­‌داریم.

اینستاگرام
ریشه همه فسادهای فعلی بی انصافی قانون گذاران و مجریان و قوه قضاییه است
وقتی نظارت و کنترل نباشد، تبعیض و فساد گسترده می شود
از عزيزان خودم در دفتر تحکيم وحدت بي نهايت تشکر و قدر داني مينمايم . از اينکه بفکر سربازان و بسيجيان زمان جنگ تحميلي هستيد بسيار خرسنديم از اينکه تحقيق کرده ايد و ميدانيد جانباز زير 25 درصد يعني هيچ ... ممنونيم
شماها افتخار نظام و ايثارگران هستيد
اجرتان با امام شهيد
سلام
احسنت به شما.
و مرگ بر سکوت بر ظلم.
خدایادراین سال نوبه مارحم کن.خدایامارامحتاج نامردان وبی درکان نکن.خدایاماراشرمنده دوستان وعزیزانمان نکن.خدایانزدیک عیدوسال نواست غصه هاودردهاراازهمه مادوربفرماءوتاامثال هم بخیروخوشی بگذرد..خداعاقبت ماراختم بخیربفرماء.خدایاکسانیکه به ماودرحق ماظلم کردندوباعث دردورنج شدندازاینهانگذر.. ماراببخش وعفوبفرماء..پیشاپیش سال نوبه همه شماالخصوص فاش نیوزتبریک عرض میکنم..درآخرخدایامشکل همه ماراحل بفرماء.
اللهی آمین
به کدامین گناه داریم دردمیکشیم؟!این فشارهاومشکلات حق مانیست...............................................
عزيزان دفتر تحکيم وحدت سلام .... شما شاهد باشيد اينها چه بلايي بسر ما جانبازان زير 25 درصد اورده اند ... بخدا جلوي همسر و فرزند شرمنده هستيم ... کوچکترين خواسته انها را نمي توانيم بجا بياوريم ... چرا نميتوانيم يک تلفن همراه 50 توماني براي انها بخريم ...مگر در جامعه و فاميل دوست ندارند از حداقلي برخوردار باشند ...
بخدا اگر سالم بودم بهترين زندگي را براي انها درست ميکردم چه کنم که با 55 سال و 20درصد جانبازي اعصاب و روان توان ندارم که کار کنم حتي با دست فروشي ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi