شناسه خبر : 52377
دوشنبه 23 اسفند 1395 , 08:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در شیراز

همزمان با 22 اسفند ، روز بزرگداشت شهدا در مراسمی از مادران و همسران شهدا در شیراز تجلیل شد .

فاش نیوز - همزمان با 22 اسفند ، روز بزرگداشت شهدا در مراسمی از مادران و همسران شهدا در شیراز تجلیل شد .
این مراسم به همت بنیاد شهید وامور ایثارگران فارس و با مشارکت صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و با عنوان جشنواره اسوه های صبر و استقامت در شیراز برگزار شد .
در حاشیه این مراسم و به مناسبت سالگرد رحلت عالم مجاهد آیت الله ربانی شیرازی ، یار دیرین امام خمینی (ره ) ، یاد و خاطره آن عالم فقیه گرامی داشته شد .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این مراسم گفت : شهدا همچون خورشید حیات بخش هستند و با نورشان مسیر زندگی ما را روشن می کنند .
رجبعلی راهی افزود : شهدا زنده اند چون آن ها با انتخاب شهادت با خداوند معامله کردند و آنها نه تنها جایگاهی چون بهشت برین دارند بلکه از مالکان بهشت محسوب می شوند .
وی عنوان کرد : استان فارس در دوران دفاع مقدس حدود 15 هزار شهید تقدیم کرد که از لحاظ تعداد شهدا این استان رتبه پنجم کشور را دارا است .
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مقام معنوی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیز اظهار داشت : پدران و مادران شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند .
راهی تصریح کرد : شهدا و ایثارگران ، افرادی نخبه بودند چرا که دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و برای حفظ این آب و خاک ، جان خویش را نیز فدا کردند .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد : همسران شهدا نیز بانوان گرانقدری هستند که با وجود مسائل و مشکلات فراوان در زندگی با استعانت از حضرت زینب (س) صبر و استقامت پیشه کرده و فرزندانی شایسته ، پرورش و تحویل جامعه داده اند که اکنون ادامه دهندگان راه شهدا هستند .
امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدا گفت : شهداو ایثارگران در دوران دفاع مقدس به سید و سالار شهیدان ، امام حسین (ع) متوسل شده و در عملیاتهای مختلف ، پیروزی های فراوان کسب کردند .
حجت الاسلام رضوی اردکانی اظهار داشت : امام حسین (ع) الگویی برای همه آزادی خواهان جهان است و اگر خون شهدای کربلا نبود اکنون اثری از اسلام ناب محمدی (ص) باقی نمانده بود .
وی افزود : واقعه کربلا ، سرآغاز بیداری مسلمین جهان و زیر بنای نهضت های حق طلبانه تاریخ بود و شهدای گرانقدر ما نیز در دوران دفاع مقدس به تأسی از امام حسین (ع)  و شهدای دشت نینوا حماسه های بی بدیلی خلق کردند .
امام جمعه موقت شیراز عنوان کرد : اکنون رساندن پیام شهدا به مردم به خصوص نسل جوان جامعه یکی از مهمترین رسالت های مسئولین محسوب می شود و بهترین منبع و مرجع این پیامها ، وصیت نامه های شهدا هستند .
حجت الاسلام رضوی اردکانی تصریح کرد : مهمترین و روشن ترین پیام شهدا برای ما تمسک به اصل ولایت فقیه بود و حفظ وحدت امت و دفاع از ارزشهای اسلامی نیز از دیگر پیام ها و درخواست های شهدا بود .
وی همچنین به جایگاه معنوی شهدا اشاره و تصریح کرد : ما برای به دست آوردن و حفظ این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، شهدای بزرگی تقدیم کرده ایم و افتخار می کنیم که شهدای ما راه امام حسین (ع) را در قرن بیستم میلادی به خوبی به جهانیان نشان دادند و این راه چیزی جز ایستادگی و استقامت در برابر استکبار و حکومت های باطل نیست .
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالم مجاهد مرحوم آیت الله ربانی شیرازی اظهار داشت : این عالم بزرگوار ،فقیهی اندیشمند و مجتهدی بزرگ بود که به گفته بعضی از علمای بزرگوار با نوشتن کتاب وسایل الشیعه ، فقه شیعه را زنده کرد .
حجت الاسلام رضوی اردکانی عنوان کرد : از مهمترین ویژگی های شخصیتی و اخلاقی مرحوم آیت الله ربانی شیرازی می توان به دور اندیشی ، بصیرت و تیزبینی ایشان اشاره کرد و اینکه این عالم بزرگوار به معنای واقعی کلمه ، اسوه مقاومت در دوران رژیم ستم شاهی و مشاوری امین برای امام خمینی (ره ) پس از دوران انقلاب بود .

گزارشگر و عکاس احمدرضا مداح

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi