شناسه خبر : 52409
چهارشنبه 25 اسفند 1395 , 08:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با دبیر مجمع تشخیص

به دنبال اجتماع با شکوه ۱۴ اسفندِ جانبازان و ایثارگران در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، و بد اخلاقی مدیران ارشد این بنیاد در عدم حضور میان تجمع کنندگان و پاسخگویی به عزیزانی که از سراسر استان ها و حتی ازنقاط صفر مرزی کشور برای انعکاس مشکلاتشان آمده بودند

فاش نیوز - به دنبال اجتماع با شکوه ۱۴ اسفندِ جانبازان و ایثارگران در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، و بد اخلاقی مدیران ارشد این بنیاد در عدم حضور میان تجمع کنندگان و پاسخگویی به عزیزانی که از سراسر استان ها و حتی ازنقاط صفر مرزی کشور برای انعکاس مشکلاتشان آمده بودند و در نتیجه بی حرمتی به آنان، اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان در راستای اطلاع رسانی این حرکت اعتراض آمیز به مسئولین ارشد کشور،23 اسفند 95 با "دکتر محسن رضایی"دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای بیان مواضع اجتماع کنندگان نشست مشترک داشتند.
دراین دیدار که آقایان حسین اسرافیلی، یوسف مجتهد، داود حیدری، منصور ع نم نم، حسین حق شنو، اکبر بهرامی و حسن ابوطالبی حضور داشتند، ابتدا آقای اسرافیلی به معرفی اعضا، و چگونگی شکل گیری و اهداف شورای عالی انجمن های جانبازان پرداخت و ضمن بیان علل اجتماع ۱۴ اسفند گفت: از انجا که اجتماع با عنوان مسالمت آمیز و با هدف تمرکز در نمازخانه بنیاد شکل گرفت، با وجود احساسات شدیدی که در اجتماع کنندگان وجود داشت ما بسختی توانستیم از رفتن جانبازان ویلچری به خیابان جلو گیری نماییم.
در ادامه داود حیدری از نابسامانی های مالی بنیاد ازجمله اختلاس در بانک دی یادکرد وگفت : این درحالیست که این امکان وجود دارد، از منابع موجود بنیاد با مدیریت صحیح بخش عمده ای از مطالبات جامعه هدف را برآورده کرد.
وی ادامه داد: اعتراض این بار با خواهش از جانبازان در نمازخانه برگزار شد، اما جانبازان اعتراض دارند که در نوبت بعد داخل بنیاد نخواهیم آمد.
حیدری افزود: نیاز روز افزون جانبازان به آسایشگاه امری است که علی رغم تاکیدات، از سوی بنیاد هیچ برنامه مدونی برای آن وجود ندارد.
وی گفت: اگر واقعا پول و اعتبار برای همه نباشد ما حاضر به خوردن نان خشک هستیم، اما وجود اختلاس ها و حیف و میل ها در بنیاد بوضوح نشان میدهد که اینگونه نیست.
در ادامه این نشست حسن ابوطالبی گفت: پس از اجتماع 14 اسفند، بنیاد و سایت های وابسته به آن تلاش کردند هدف اجتماع را تا حد مشکل معیشتی پایین بیاورند، درحالیکه مطالبات اجتماع کنندگان فراتر از معیشت بوده و عملیاتی شدن قانون جامع ایثارگران(نسخه اصلاح شده توسط شورای عالی انجمن های جانیاران که تمامی اقشار مختلف ایثارگران را در بر می گیرد) در راس مطالبات قرار داشت.
بدنبال آن یوسف مجتهد  به سوابق و فراز و نشیب های قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه بعد ازجلسه شورای عالی با معاون حقوقی بنیاد، قراربود یک نسخه قانون جامع از سوی بنیاد برای اعلام نظر در اختیار شورا قرار گیرد، معاون مذکور خلف وعده کرد تا جایی که شورا مجبور شد یک نسخه از آن را  به زور تحویل بگیرد، و جالب آنجاست که نسخه اصلاحی قانون جامع در بنیاد در حالی به هیئت دولت ارائه شد که بسیاری از مدیران بنیاد از آن اظهار بی اطلاع می کردند!.
وی با تاکید بر پنهان کاری بنیاد در اصلاح و ارسال قانون جامع افزود: نسخه اصلاحی قانون جامع توسط شورای عالی انجمن های جانبازان به ستاد کل نیروهای مسلح عرضه و توجه سردار فیروز آبادی (رییس اسبق این ستاد) به این اصلاحیه جلب و مورد تایید و تاکید ایشان قرار گرفت. لکن متاسفانه با تغییر رییس ستاد کل وجایگزینی سردار باقری ارتباطات قطع و در پیگیری این موضوع خلل ایجاد شد.
در پایان مجتهد ضمن اشاره به بحران و امنیتی شدن مشکلات ایثارگران، تعجیل درراه حل را خواستار و هدف از تشکیل این جلسه را حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از سه محور زیر عنوان کرد:
۱- محور قرارگرفتن قانون جامع اصلاحی شورای عالی انجمن های جانبازان در پیگیری نهادهای ذیربط.
۲- عمل به قوانین مصوب مرتبط به ایثارگران.
۳- درخواست جلسه با سردار باقری جهت پیگیری قانون جامع ایثارگران.
پس از آن دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان کار شورای عالی را مهم و از اعضای آن که پیگیرحل مشکلات ایثارگران هستند تشکر و قدردانی کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار بر پیگیری اجرای قوانین مربوط به ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و گفت: بعد از فداکاریهای شما در حادثه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کمک به امام و ملت ایران، برخی غصه می خورند که ای کاش،امیرالمومنین (ع) چنین یاران فداکاری را که حضرت امام (ره) داشت در پیرامون خود داشتند. شما جانبازان یاور امام و رهبری معظم انقلاب بودید و در اقتدار ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کرده اید. وظیفه ما مسوولین این است که به شما خدمت کنیم.
دکتر رضایی افزود: در رسیدگی به امور جانبازان و پیشکسوتان نواقصی وجود دارد که این وضعیت باید اصلاح شود. امیدوارم با همت دولت و مجلس از این وضعیت خارج شویم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با تشکر ولی خواهش می کنم مشکلات ما جانبازان زیر بیت و پنج درثد را پیگیری کنید و نگذارید این دیدارها رسمی و فرمایشی شود من به سخصه در پرداخت هزینه دانشگاه ماندم و در مقابل خانواده شرمنده
باسلام متاسفانه چه نظری درکشور ماکسانی جنگ کردند عده ای که درزمان جنگ دنبال ثروت وثروتمندشدن تربودندالان اداره هاافتاده دست اونها اونهاازایثارگران طلب کارند
...
احساس گناه ؟!

وقتی که ظلم می کنی .

وقتی که برای سود بیشتر سر دیگران کلاه می گذاری .

وقتی نان خانواده ای را قطع می کنی .

وقتی که مریض را از درمان محروم می کنی .

ناخودآگاه در وجودت احساس گناه ریه می کند .

و عین خوره همه وجودت را می خورد .

و خواب و آسایش را از تو می گیرد .

و خود کشی چاره کار نیست ؟!

اگر بمانی و زجر بکشی .

و بدانی نتیجه کار های زشت ؟!

و دیگران :

چه مظلوم مردمان .

که باید تحملت کنند .

تحمل که نه :

طاقت کنند .

بخود بیا .

و دست از ظلم بشوی .

و انسان باش ؟!
...
جناب مجتهد عزيز سلام / خواهشمنديم مثل هميشه از خواسته هاي جانبازان زير25 درصد حمايت کنيد ... ما جانبازان هميشه به کمک يکديگر نيازمنديم و نبايد مانند مسئولين باشيم که خيلي زود فراموشکار شدند ...
موفق و موئد باشيد
با سلام به همه ایثارگران دشمن دقیقا پی برده است که رمز پیروزی رزمندگان در زمان جنگ اتحاد یک رنکیه همه نیروهای مسلح بود که رزمندگان پیروز شدند ودقیقا نیز سعی در اختلاف بین رزمندگان وایثارگران میباشد تا به اهداف خود برسد مثلا به یک مادر شهید که در بنیاد پارتی دارد ماهانه سه میلیون حقوق داده وهر سال به عتبات میبرند وانکه پاتی ندارد از همه چیز محروم .
تاثیر این مظلومیت مستقیم برشاغلین نیروهای مسلح خواهد افتاد

نارضایتی جانبازان وبزنشستگان موجب ناامیدی شاغلین شده

دغدغه نان دغدغه مسکن ومعیشت نبود رفاه و...
آیا جایی برای فرهنگ ایثاروشهادت واحیاء امربه معروف ونهی ازمنکر می ماند.!؟

خبری در راه است!

ایام الله دگرخواهدآمد .

گویا مسئولین کورندوکرندو "صم بکم..

بترسیدازخشم مردم

ازاسلام وانقلاب ناامید شوند

دگرازباطن شما آگاه شدند...

امان دل اباصالح المهدی عج

جانبازگرسنه است.جانبازعیدندارد!این ظلم است درحق جانباز.نابودبادظلم.
اللهم عجل به قیام ثارات الحسین ع اباصالح المهدی عج
تبعیض در بین جانبازان بیداد میکند اجانبازان ارتشی حتی اگر شاغل هم باشند حقوق وظیفه جانبازیشون را دریافت میکنند که البته حقشان هست ولی جانبازان بسیجی شاغل ریالی حقوق نمیگیرند در زمان دولت اصلاحات جانبازان بالای 25% فقط کافی بود درخواست شرکت در کمسیون حالت اشتغال بدهند حالت اشتغالشان تایید میشد الان از هر 100نفری که شرکت میکنند 2نفر شاید تایید بشود کمسیون حالت اشتغالشان یه نیمچه قانونی بود که جانبازان با 20 سال سابقه کار در صورت داشن 50 سال سن میتونن درخواست بازنشستگی بدن البته نه با 30 روز حقو سایقه به اظافه سنوات ارفاقی بر اساس درصد که اونم مجلس محترم امسال کرد فقط با 30 سال سابقه یعنی جانبازایی که به هر دلیلی نتونستن حالت اشتغال بشن یا بازنشست باید حتی در صورت عدم توانایی کار در اداره بسوزن و بسازن مورد بی احترامی دهه هفتادیایی که الان دارن همکاراشون میشن بشن که اصلا نمیدونن جانیاز و جنگ وایثار چیه خلاصه همش وقت گزرانی و شعار یه چن سال صبر کنن صورت مسله پاک میشه با توجه به سن جانبازا به همرزمان شهیدشون ملحق میشن و اون موقع دیگه نیازی به این دکونا نیس
باسلام واحترام خدمت شما، فکرمیکنم آقایانی که به عنوان نمایندگان جانبازان هستند نمیتواند کاری کنند که جانبازان به حداقل حقوق خواسته خودبرسند علتش هم اینکه وقتی برای انتخاب نمایندگان مجمع جانبازان به تهران دعوت شدم متوجه انتخاب ازپیش تعیین شده این مجمع بودم وانتخابات مجمع بیشترفرمایشی بود، باتوجه به اینکه تاکنون نتوانسته اید ازسیل انتقادات جامع ایثارگران بکاهید یعنی اینکه کاردرخوروشایسته ای انجام نداده اید،لطفا باکنارکشیدن خود وفراهم کردن فضا برای کسانی که توان اینکاررادارند به جامعه ایثارگری لطف نموده تا انشالله شاهد تحولی دررفع مشکلات خانواده ایثارگری فراهم گردد.باتشکر.
سلام بر عزیزان همرزم ایثارگرم اینجا خدمتتان عرض میکنم 38 ساله میگذرد ولی فقط گفتن وبافتن دیگه عمر ما و اونها دارد به اتمام میرسد پس غم نخورید و بگذارید در روز قیامت حق و حقوقمان را میگیریم از اونهایی که گفتن و عمل نکردن بردن و حق ما را بالا کشیدن (وعده خداوند نزدیک است نزدیک غم مخورید عزیزان هم درد وهم سنگرم)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi