شناسه خبر : 52413
چهارشنبه 25 اسفند 1395 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا نباید جامعه هزینه جنگ را بپردازد؟

ایرج رحمانیان ۶۵ % - متاسفانه بیشترین کم کاری را همین مجلس نسبت به ایثارگران داشته. فقدان قانونی معتبر و کارآمد ثمره بی تفاوتی نمایندگانی است که با شعار حمایت از مردم به مجلس راه پیدا میکنند ولی وقتی قدرت خودرا در رسیدن به امیال شخصی می بینند قول و تعهد خودرا فراموش میکنند!

با گذشت ۳۰ سال از خاتمه جنگ و عبور کردن ازسن میانسالی و شرمنده شدن ایثارگران پیش خانواده هایشان و سرزنش شدنهای مختلف که برای چه رفتید... حالا چیکار کردن براتون... یا اینکه هرچی هست برای شماهاست! و غیره... دیگه خیلی دیر شده که بتوان  رنج و درد کشیده شده از طرف خانواده های شهدا و مجروحین و اسیران و رزمندگان که با نبود درصد و حمایت سالها در کابوس جنگ و سختیهای آن بسر میبرند و دچار انواع و اقسام مشکلات جسمی و روانی شدند رو جبران  کرد.

بنده فقط یک سوال می پرسم: اگر بنیاد ادعا میکند که رسیدگی بر مبنای تجارب کشورهای پیشرفته است و درصد را از ترجمه کتابهای آمریکایی استخراج و به عاریه گرفته است، چرا فقط از بین این همه قوانین فقط قانون درصد را انتخاب کرده اند؟ اگرچه همین هم خالی از اشکال نیست و چرا قوانین معیشتی و رفاهی و درمانی و غیره را از کتاب ترجمه شده آمریکاییها لحاظ نکرده اند!؟

چرا وقتی یکی از قوانین آن کتاب در مورد این است که حضور چند ماهه فرد در منطقه جنگی بدون جراحت باعث یک بیماری روانی بنام سندروم جنگ میشود را در قوانین نیاورده اند؟

چرا نباید جامعه هزینه جنگ را بپردازد؟

چرا هربار برای تصویب قوانبن نصف و نبمه، مجلس هم مثل کودکانی که دنبال بهانه میگردند میگویند بارمالی دارد؟ بنده فقط به عنوان پیشنهاد عرض میکنم که اگر مسولان دولتی به اولویت اول کشور که بقول شما باعث استمرار امنیت کشور است به ایثارگران و رزمندگان گرفتار در وضعیت بد اقتصادی رسیدگی نکنند در آینده نزدیک شاهد وقایع ناگواری خواهیم بود که جبرانش هرگز با هیچ ثروتی میسر نخواهد بود!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
افرین و مر حبا جان کلام را گفتین .این همان نگاه همسگر مان در فاو و مجنون است به خدا این نوشتار و متن بوی عدالت و دوستی می دهد این متن را چند بار تکرار کنید
ﺍﻧﮕﺸﺘﻬﺎﯼ ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ
ﯾﮑﯽ ﮐﻮﭼﮏ ، ﯾﮑﯽ ﺑﺰﺭﮒ
ﯾﮑﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ
ﯾﮑﯽ ﻗﻮﯼ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺿﻌﯿﻒ
ﺍﻣﺎ
ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ ...
ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻟﻪ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ

ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻧﻤﯿﮑﻨﺪ
ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ
ﻭ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ

ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ باشیم ﻟﻬﺶ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ پایین تر ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﺘﯿﻢ،

ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ :
ﻧﻪ انسانی ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺎﺳﺖ
ﻧﻪ انسانی ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺎ
رحمانیان عزیز گل گفتی گوش شنوایی نیست
ایر ج خان عزیز
اینها در نوع تفکر جانبازان ایجاد شک کرده اند
میدانند با این معیشیت قطره چکانیکه برای گذران عمر جانبازان در نظر گرفته اند
جانباز را مورد ریشخند قرار داده اند
فکر میکنی هوسبازی و قدرت طلبی جایی برای عملکرد حقیقی وانجام وظیفه شرعی وقانونی برای ایشان باقی گذاشته
هم جانبازان وهم مسئولین میدانند چه بر سر جامعه جانبازان امده
ودر چه انزوایی قرار گرفته اند
اما همه مان میدانیم که حکومت کفر برقرار میماند اما حکومت ظلم خیر
سلام به همه دوستان و همرزمان فاش نيوزي /
باور کنيد مانند برادر رحمانيان و برادر جانباز شيميايي1 انقدر دلنوشته و متن هاي زيبا نوشته اند که با جمع اوري انها کتابي بسيار زيبا و با محتوا خواهد شد و مدرک و سندي از بي وفايي هاي اين مسئولين در حق ايثارگران خواهد شد .
در کنار اين دلنوشته ها وضعيت نابسامان معيشت ايثارگران است که عده اي هم طاقتشان طاق شده و دست به خودسوزي و هزار بلاي ديگر ميزنند . به نظر شما اشکال کار در کجاست ؟
سي سال زمان فرصت کمي نبود که مسئولين داشتند تا حداقل مشکل درمان جانبازان را مرتفع کنند که نکردند ...
چرا جانبازان نبايد از يک ارامش نسبي برخوردار باشند ؟
ايا حقشان نيست که در دوران کهنسالي از يک معيشت حداقلي بهرمند باشند و جلوي زن و فرزند شان شرمنده نباشند ؟
ايا براي کسيکه بزرگترين سرمايه اش که جواني و سلامتي خود را فداي اين مرز و بوم کرده اينها زياده خواهي است ؟
جانبازي که حتي يک درصد اعصاب و روان دارد بايد از کليه امکانات و تسهيلات بنياد بهره مند شود چون خانواده هاي انها هم از سلامتي نرمال برخوردار نيستند و بايد تحت پوشش همه جانبه قرار گيرند ...
عزيزان مسئول در تمام رده ها بايد بترسند از اه اين خانواده ها ..... واقعا بترسند
سلام شما لطف دارید ولی باید حقایق را بدور از افتراء و تهمت و توهین گفت اونقدر از مشکلات میگیم تا به گوش آنهایی که سرنوشت کشور و آینده مردم براشون مهم هست برسه بیان این کمبودها فقط بخاطر مشکلات ما نیست چون از طرفی فرهنگ ایثار و شهادت هم در بین مردم کمرنگ میکند که میتواند در آینده عواقب خطرناکی برای کشور داشته باشد بیان مشکات خود نوعی پیشبینی هم هست که عدم رسیدگی نه تنها به ایثارگران که بلکه به کل جامعه ضرر میرساند.
یوسف عزیز شما گلید ولطف دارید
برادر رحمانیان مطمئنم که همه ما یعنی مردم و مسئولین در سر پل صراط گیر خواهیم بود زیرا این مسئولین با حمایت ما به سرکار امدنند و تمام احاد ملت در خیر و شر شریکیم برادر رحمانیان ما نباید براحتی به هر کسی اعتماد می کردیم و اختیار دین و دنیایمان را به او می سپردیم ما باید از سرنوشت بلعم باعورا درس می گرفتیم و دچار اینهمه خسران نمی شدیم.
برادر رحمانیان ازبلعم باعورا ایت الله تر و عارف تر سراغ دارید دیگران را اگر مردم لقب ایت اللهی را به انها اطلاق می کنند بلعم که به گفته خداوند ایت الله بوده وقتی همین بلعم باعورا پیرو ولی معصوم(ع) نمی باشد خداوند بلعم را تشبیه به سگ می کند.(سوره اعراف ایات ۱۷۵و۱۷۶) و بر آنها بخوان سرگذشت کسی را ( بلعم باعورا عالم زمان موسی را ) که آیات خود را ( معارف کتاب آسمانی یا مقام استجابت دعا را ) به او دادیم ، اما او از آنها تهی گشت ، پس شیطان او را دنبال کرد و او عاقبت از گمراهان گردید. و اگر می خواستیم حتما او را به وسیله آن آیات بالا می بردیم ، و لکن به پستی گرایید و دل بر زمین بست و از هوای خود پیروی نمود ، پس مثل او مثل سگ است که اگر بر او حمله بری زبان درآورد و اگر رهایش کنی باز هم زبان درآورد ( این شخص را تهدید کنی یا نصیحت یکسان است ) . این داستان گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند. پس این داستان را بازگو کن ، باشد که بیندیشند. على بن ابراهیم قمى در تفسیر خود در ذیل آیه (و اتل علیهم نبا الذى آتیناه آیاتنا…) مى گوید: پدرم از حسین بن خالد از ابى الحسن امام رضا (ع) برایم نقل کرد که آن حضرت فرمود: بلعم باعورا داراى اسم اعظم بود، و با اسم اعظم دعا مى کرد و خداوند دعایش را اجابت مى کرد، در آخر بطرف فرعون میل کرد، و از درباریان او شد، این بود تا آن روزى که فرعون براى دستگیر کردن موسى و یارانش در طلب ایشان مى گشت ، عبورش به بلعم افتاد، گفت : از خدا بخواه موسى و اصحابش را به دام ما بیندازد، بلعم برالاغ خود سوار شد تا او نیز به جستجوى موسى برود الاغش از راه رفتن امتناع کرد، بلعم شروع کرد به زدن آن حیوان ، خداوند قفل از زبان الاغ برداشت و به زبان آمد و گفت : واى بر تو براى چه مرا مى زنى ؟ آیا مى خواهى با تو بیایم تا تو بر پیغمبر خدا و مردمى با ایمان نفرین کنى ؟ بلعم این را که شنید آنقدر آن حیوان را زد تا کشت ، و همانجا اسم اعظم از زبانش برداشته شد.

امام صادق (ع) فرمود : رسول خدا (ص) فرمود : خدای عزوجل فرمايد : وای بر كسانيكه دين را دام بدست آوردن دنيا كنند . وای بر كسانيكه مردمی را كه به قسط دستور دهند بكشند . وای بر كسانيكه مومن در ميان آنها با خوف و تقيه بسر برد ، اينها بمن مغرور می شوند يا بر من گستاخی می كنند به حق خودم سوگند فتنه ای برای آنها پيش آورم كه خردمند شان سرگردان شود . (كافی جلد 3 ص 407 ش 1 )
احسنت رحمانی عزیزگل گفتی بنده که این روزهاسردردشدیددارم وشرمندگی عیدهم پیش بچه هبیشترغذابم میدهدشب خوش
از قوانین امریکا حداقل درس بگیرید
برادر بی نام خدمات اجتماعی دولت امریکا برخلاف اسم و رسمش خیلی ناچیز است مخصوصا در بخش درمان در کشورهای اروپایی خدمات دولتی واقعا قابل ملاحظه است ولی در امریکا بیشتر خدمات از طریق شرکتهای بیمه خصوصی و به مقدار حق بیمه ای که شما پرداخت می کنید می باشد قوانین امریکا بر پایه لوکس گرایی بنا شده و به نفع سروتمندان می باشد و در ایران هم عملا همینطور شده.
سلام عزیزکشورمثل محتکران زمان جنگ اداره میشه که هرروزیک چیزی روبورس بودوقیمتش می رفت بلاومحتکران توهفت...قایمش می کردن چون ارزش مند بودوپول افزا.وقتی ان کلابی ارزش می شد می رفتن سراغ کلای دیگری.دردسرتان ندم ازنگاه محتکرین هر روزیک چیزی ارزشمند و پول سازاست.جنس ایثاروشهادت ان هم ازنوع جنگ تحمیلی اش همه اش هزینه است وطالب نداردامروزبرادر.عزیزمثل موبزن دربی خیالی بروجای دکترخاکشوربگو یکم قرص بهت بده بیست ساعت ازبیست چهارته میریلالابیخیال درد دنیا وادماش یامحتکرانش. سال نوتان مبارک خوش بشین بی قرص یا باقرص
جواب سئوال برای اینکه بار مالی دارد و عزایزان نمی توانند در کانادا و جزایر قناری ساختمانهای نیمه تمام را تمام کنند و از سفر ه اقا زاده ها کم می شود لطفا مطالیتان را در حد و اندازه وسعتان بنویسید و افکار مسئو لین را در رابطه با ایثارگران در گیر نکنید با تشکر
عزیز دل مجلسیون باید هزینه انتخابات بعدی را انباشته کنند چرا اینگونه فکر می کنید آنها خرج دارند دو لتیها هم در فکر اختلاس از کجا بیاورند به من تو بدهند بنده خدا نوبخت ببینید از بس به فکر یارانه ها بوده موهایش سفید شده تو را خدا توقعات بالا نبرید با تشکر کمپین داشتن بار مالی برای ایثار گران درمجلس و دولت تدبیر و امید
از کسانی که شکمهایشان از حرام انباشته شده انتظار عدل وانصاف داشتن , انتظار بیخودی است.یا حق
ضمن تبریک عید عده ای توقع زیاد دارند ومیگویند هزینه جنگ را بپردازند برادر فعلا که جنگ نیست انزمان که جنگ بود همه کمک میکردند وخیلی هم کمک میکردندفعلا هم مشغول بخور بخور وانباشت ثروت هستند چه نیاز به ایثارگران دارند ولابد میگویند نمیرفتی مجبور که نبودی .
احسنت. لپ کلام را گفتید این مواردی که بیان فرمودید وبحق هم هست ثابت میکند که این پروسه وفرایند قانون نویسی وتصویب مجلس وسپس بررسی وطبق معمول همیشگی واز پیش معلوم ایراد بارمالی ودر نهایت وساطت و مختومه کردن توسط مصلحت نظام که دیکر حالا بصورت سلسله وار تکراری ونخ نما شده صرفا فرمایشی وصوری وبرای رفع تکلیف و خلاصی از وجدان نداشته شان هست .والا اولین اولویت و ضرور در مملکت رسیدگی به جراحتها ومشگلات عدیده ائی هست که در سایه بی مسئولیتی وبی دردی همین قشر نمک نشناس که راحتی و امنیت امروزشان را از صدقه سری گذشت وفداکاری وایثار همانهائی دارند که از جوانی وسلامتی واینده وسرنوشتشان در بحبوحه تجاوز دشمن گذشته وامروز عوض تکریم و توجه ورفع عوارض بیشمار ان دوران بهانه نخ نما و غیر قابل توجیه وعذر بدتر از گناه بار مالی را میاورند .واقعا ایا امری مهمتر واجبتر از این مسئله هست شما اگر بچه تان یک سرماخوردگی مختصری هم بگیرد تمام زمین وزمان را بهم میدوزید حال چگونه است که در باره افراد فرتوت وپا به سن گذاشته ودردمند با این زخمهای کاری وکهنه اینگونه موضعگیری و از خود رفع تکلیف میکنید وتوپ را در زمین مجلس وانهم تشخیص مصلحت نظام می اندازد. ظلم پایدار نمی ماند طبق فرموده امام علی علیه السلام هیچ ظلمی پایدار و هیچ عذابی زودتر از ظلم فرا نمیرسد وشما با تراشیدن ایراداتی چون بارمالی بزرگترین ظلم را به بزرگترین و با ارزشترین ومقدسترین و عزیزترین قشر جامعه وارد مینمایید که بی گمان اتش این بی تدبیری و بی مسئولیتی دامنتان را خواهد گرفت چطور میشود در اثر بروز حادثه واتفاقی طبیعی، چون رسانه ائی ودر معرض قضاوت مردم به لطف گسترش شبکه های اجتماعی که فراگیر شده هستید بلافاصله عکس العمل نشان داده واز اظهار همدردی و انواع واقسام دستورات ورسیده گی ها واعطای وام و مقرری بیکاری وتعیین جا ومکان و چه وچه را انجام میدهید چون زیر ذره بین نگاه نافذ و قضاوت مردمی هستید اما در برابر زجر و درد وفریاد خاموش دهها هزار ایثارگر مجروح و دردمند ککتان هم نمیگزد و از سر باز میکنید چرا ،چون این قشر سربزیر وخاموشو صبور وبا ادب وحیا هستند و بجهت منش وشخصیت والایشان لبهای خود را گزیده وعقده های چندین ساله را فرو خورده و بدلیل حفظ انقلاب واب در اسیاب دشمن نریختن استخوان در گلو راتحمل کرده ودم برنمیاورند وشما نیز از این متانت واقائی وبزرگواری این انسانهای مظلوم سواستفاده میکنید واز زیر بار مسئولیتهای دینی و وجدانی و شرعی وعرفی شانه خالی میکنید. ولی اه مظلوم دیریازود دامنتان را خواهد گرفت .وزمانی بخود خواهید امد که کار از کار گذشته باشد
سلام دوست عزیز جامعه تاون جنگ را بارها پرداخته شاید هم بیشتر از اون چیزی که باید می پرداختند پرداختند کمر مردم خم شده از این پرداخت تاوان اینکه مسئولین بی لیاقتند و نمی توانند مدیریت کنند این به جامعه ربطی ندارد مردم هیچکس منکر امتیازات جانبازان نیستند بلکه منکر سو استفاده از نام جانبازان و شهداء هستند که متاسفانه در جامعه رواج شدیدی یافته
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi