شناسه خبر : 52414
سه شنبه 08 فروردين 1396 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز خوب یعنی کسی که فقط بگوید چشم!

اعلام می کنم نحوه زندگی کردن جانبازان، مسائل درمانی، مسکن و معیشت قطره چکانی و... روز به روز مشکل تر و از توان اداره کردن شخص جانباز خارج شده.

جانباز - با زبانی ساده و بدون تعریف ماده قانونی و تبصره اعلام می کنم نحوه زندگی کردن جانبازان، مسائل درمانی، مسکن و معیشت قطره چکانی و... روز به روز مشکل تر و از توان اداره کردن شخص جانباز خارج شده. جانباز و شهید کیست؟ انسان پاک دلی که بدون توجه به تمام امور زندگی خود و آینده نگری برای خودش از تمام قواعد فکری بدون ذره ای حساب و کتاب گذشت و احساس مسئولیت کرد.

 در پاسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبری و دولت مردان و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس لبیک گفت و با تمام عشقی  که به ذات اقدس پروردگار در مورد واجبات شرعی جهاد، حفظ تمامیت ارضی کشور، عشق به سرزمین مادری، عشق به تک تک احاد ملت ایران بدور از قوم گرایی، حفظ وصیانت از ناموس ایرانی را در بر داشت، بدون حساب و کتاب و دو دو تا چهار تا کردن پا به وادی نا کجا آبادی گذاشت و در آنجا از تمام استعدادهایش و هر چیزهایی که ملاک دنیای مادی گرایی بود و حتی سلامت جسمش که بزرگ ترین سرمایه انسانی هر آدمی میباشد به راحتی، گذشت تا امروز جامعه و کشور بزرگ ایران سر بلند، زنده، پویا و پر افتخار باشد. شهدا ارج و قرب الهی شامل وجود مبارکشان گردید و به عنوان میهمانان پروردگار عند ربهم یرزقونند. به جا مانده از شهدا، یادگاران آنها که همان خانواده محترمشان میباشد. اما جانبازان شهادت روزیشان نشد! پروردگار قبولشان نکرد، سعادت شهادت در راه اعتقاد و آرمان نصیبشان نشد.

* جا مانده از مقام والای شهید
جنگ تمام شد. جانبازان، رزمندگان و ایثارگران که جا مانده اند برگشته و راهی دیار خود شده اند. در حال کار و تلاش و کوشش. در این حقایق بعضی کمی سالمتر و بعضی کمی تا اندازه ای ناقص و ناقص تر و بعضی مرده های متحرک شدند! بالاخره دولت مردان و فرماندهان بزرگ جنگ برآن شدند که چه کنیم برای بازمانده های جنگ؟ ای کاش اینها هم نیامده بودند! نشستند فکر کردند به نتیجه هایی رسیدند. گردهمایی هایی تشکیل دادند، توفیقی در بر نداشت! کمیسیون هایی تشکیل گردید، بازهم توفیقی در بر نداشت! بخش نامه هایی تدوین شد اما توفیقی حاصل نشد! بالاخره تصمیم گرفتند به شور بنشینند. طرح های پنج ساله تصویب شد، چشم انداز بیست ساله تصویب شد اما هیچکدام توفقی در بر نداشت. چه قانون هایی که در مجلس جمهوری اسلامی تصویب می شد و تیتر یک روزنامه های پر فروش هر روز کشور بودند.

نهایتا" تصویب ۷۶ ماده قانونی در کتابچه ای بنام قانون جامع ایثارگران!

 اما ای آقا، این همه کار برایتان کردند! بالای سی سال از شهادت و مجروحیت شهدا و ایثارگران گذشته. اینهمه ماده قانونی ومصوبه برایتان تصویب شده. پس چرا اینهمه می نالید؟ چرا در چهاردهم اسفند  هزارو سیصد و نود و پنج دست به اعتراض زدید؟ چرا همسر جانباز در آن روز اقدام به خود سوزی کرد؟ چرا در سایت فاش نیوز اینهمه نق می زنید؟ ریاست محترم بنیاد شهید و امور جانبازان در مصاحبه با اخبار 20:30 کانال دوم  اعلام کرد بحمد الله بالای هشتاد درصد مشکلات حل شده و مشکلی باقی نمانده.

 همه چیز آرومه...!
اینهمه مطالبه ی مطالبات روی هم انباشته شده برای چیست؟ گلوی گشادتان پر نمی شود؟ مگر بنیاد ماهیانه بدون اینکه کاری انجام دهید حقوقتان را نمی دهد؟ چرا آبروی نظام را می برید؟ یک کشور کاملا فقیری که مدیران لایقی که وجود دارند وحقوق های نجومی که نمی گیرند! هواپیمای شخصی که سوار نمی شوند، استخر خصوصی... جکوزی و حوزچه آب سرد که ندارند! جناحی که عمل نمی کنند؟ با سرنوشت شما که بازی نمی شود؟ مگر دولت مردانتان مشکل ندارند؟ حقوق پنجاه و هفت میلیونی هم شد حقوق برای یک مدیری که ذخیره نظام لقب گرفته؟ اصلا مگر شما را  چه شده که موی دماغ مدیران شده اید؟

  چرا اینهمه دروغ می گویید؟ کجا می شود گفت که فلان مدیر Nمیلیارد وام گرفته و باز پرداخت ماهیانه بمقدار پانصدهزارتومان به بانک مورد نظر میکند تازه  بعنوان ضمانت گواهی کسر حقوق خودش را هم در نزد بانک به امانت گذاشته؟! اصلا مگر شما خودتان وام نمی گیرید؟ دو تا سه ضامن هم که بیشتر نخواستند. آقا مبلغ وامتان هم قابل توجه میباشد! ده میلیون ریال! حالا یک دست و یک پا را از دست دادید که دادید! اضافی بود رفته! چرا اینهمه ناله می کنید؟ رانت جانبازی تان را می خورید، بعد تهمت به فرزندان دولت مردان و شاخص های نظام می زنید که اقازاده ها رانت خواری می کنند؟!

 در هر اداره و وزارت خانه ای که میروی از آبدارچی تا دربان و خدمه تنظیفات آن از شما جانبازان میباشند، دیگر چه می خواهید؟ منصب دولتی که دارید. یک دیپلم آبکی افتخاری هم بهتان داده اند. خودتان را به بی خیالی بزنید تا اینهمه قرص مصرف نکنید. بعد مدعی موج انفجار هم خواهید شد. نفستان ببرد که معضلی اساسی برای نمایندگان محترم وخدوم مجلس شدید! این بنده خداها به جای اینکه به امورات مهم مملکتی بپردازند باید هر روز قوانینی که برای شما وضع شده را به روز رسانی کنند. آن هم با این همه گرفتاری! در جلسه اخر قبل اتمام سال نودو پنج هم این بنده های مخلص خدا برای هزینه کفن و دفنتان هم مصوبه تصویب کردند.

 چرا اینهمه دروغ میگویید که کمتر از ده درصد قانون جامع خدمات رسانی اجرا می شود؟ ما که گفتیم قانون تصویب شده. به اجرای آن چه کار دارید؟ بالاخره مسایل مالی دارد. حداقل سی سال طول کشید تا مصوب شد. خب، سی سال دیگر صبر کنید اجرا هم خواهد شد. ببینم شما چه کار دارید که فرزندان مدیران در کالج های معروف اروپا و امریکا درس می خوانند؟ خب کشور برای شما نهضت سواد آموزی راه انداخت. خودتان نخواستید درس بخوانید. جبهه و جنگ نقص عضو موج انفجار را چرا بهانه می کنید؟ بدتر از آن شما تنبل ید. نداشتن دست و پا و چشم نخاع، نداشتن امکانات مالی دلیلی بر درس نخواندنتان نمی شود! اصلا بروید کار کنید تا هم درآمدی داشته باشید و هم بهتر زندگی کنید. جانباز خوب یعنی جانبازی که اعتراض نمی کند. هرچه مسئولین گفتند جانباز بگوید چشم.

 اینگونه زندگی را نه به خودتان سخت بگیرید نه به کام دولت مردان ومدیران تلخ کنید. آقا به تو چه که پورشه وارد می شود! حتما لازم است که وارد می شود. آقای جانباز! چه کار داری به هدیه دادن به فلان شرکت خارجی؟ مگر تو که دست وپای خود را به دشمن هدیه دادی، کسی گفت چرا؟ آقای جانباز! مگر هی میگویی فلان چی در شرکت نفتی گم شده. آخر مگر دست و پای خود را در جبهه ی جنگ جا گذاشتی و آن را گم کردی کسی بر تو  ایراد گرفت؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

جانباز خوب و بد نداریم .

جانبازان عزیز همه خوبند .

و باید حداکثر رسیدگی را تجربه کنند .

و در معیشت مرفه باشند .

سلام به رزمندگان

و سلام به شهدای عزیز .

...

زمانیکه مهاجرین اروپایی به سرزمین امریکا هجرت کردنند وان سرزمین را به تصرف خود دراوردنند نزدیک به دویست میلیون سرخ پوست را کشتند در ان زمان شعار مهاجرین برای سرخ پوستان که مالک اصلی سرزمین امریکا بودنند این بود یک سرخپوست خوب یعنی (سرخپوست مرده)
حالا هم در ایران ومسئولان جمهوری اسلامی جامعه جانبازان را جامعه معضل میخوانند
بنظر میرسد از همان شعار مهاجرین امریکایی استفاده شود بهتر
جانباز خوب یعنی(جانباز مرده)
مطلب بسیار خوب ونغز بیان شده بود به امید مطالعه این مطلب توسط چند مسئول زحمتکش و پرتلاش و نجومی بگیر سابق که قلقلکی در زیر پوستشان ایجاد کند.
سلام. متن جالبی بود ولی حیف که فقط خود ما که دردمند هستیم می خوانیم و جز اینکه دردمان دو چندان شود چیز دیگری نبست .
خدا عاقبت همه ما جانبازان را ختم بخیر فرمایید تا محتاج نامردان روزگار نشویم
به سلامتی مسئولین محترمی که با فند حق کلت را می خرن و ترش هم نمی کنند
جانباز خوب یعنی کر ولال شود وچمهایش را به روی هرگونه بی احترامی و دزذی عکس العملی نشان ندهد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi