شناسه خبر : 52415
سه شنبه 08 فروردين 1396 , 12:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت طلبی نقطه مقابل جنگ نرم

فرهنگ شهادت هم به جهت بازدارندگی، امنیت کشور را از تهاجم نظامی تامین می کند و هم با عطرآگین کردن فضای کشور و مقابله با تهدیدات نرم دشمن، باعث تربیت نسلی مومن و شهادت طلب شده که در هنگامه خطر به دفاع از اسلام می پردازند.

پاسدار وظیفه معلول حین خدمت - دشمن وقتی که از طریق نظامی نمی تواند وارد شود، با جنگ نرم وارد عرصه می شود. درصدر اسلامی هم اینگونه بود که غزوات زیادی از طریق جنگ با شمشیر برای پیامبر (ص) پیش آوردند ولی وقتی که در هیچ کدام موفق نشدند متوسل به جنگ نرم و جنگ فرهنگی شدند.

 در جریان انقلاب ما هم همین طور بود. وقتی هشت سال دفاع مقدس و جنگ احزابی که علیه کشور و انقلاب ما طراحی کردند به نتیجه نرسیدند، دشمن جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را سر لوحه کارهای خود قرار داد. رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن فروپاشی حلقه ها و پیوندهای هم گرایانه ملت است که حدود سه دهه با تمام فشارها و کاستی ها، صبر و مدارا پیشه کرده و راه پیشرفت و مقاومت در برابر زورگویی و انحصار طلبی دشمنان را برگزیده است.

 جنگ نرم یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی توسط قدرت های بزرگ جهان برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است و هدف از این جنگ، ایجاد تغییر در ارزش ها و فرهنگ های ملت هاست تا علاقه و نوع رفتار آنها را چه از نظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به سمت رفتار مطلوب خود تغییر دهند تا ملت های هدف درست همان چیزی را بخواهند که مدنظر قدرت های بزرگ است.

 با توجه به اینکه دشمنان در چند سال اخیر با شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی وارد میدان شدند که امروز با ابزار دیگری از جمله جنگ نرم علیه کشورمان اقدام کرده، بهترین کار در این شرایط احیای فرهنگ ایثار و شهادت و هوشیاری جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی است. البته روحیه شهادت طلبی هم نقش بازدارندگی دارد و دشمن را از تهاجم باز می دارد و هم باعث می شود در هنگامه هجوم، جوانان و مردان این دیار به میدان جنگ شتافته و از حریم اسلام حراست و پاسداری کنند.

 تجربه اکثر کشورها نیز نشان می دهد که هرگاه روحیه ایثار و فداکاری در میان مردم ضعیف بوده، دشمن نه تنها در تهاجم خود موفق بوده بلکه توانسته است بخش هایی از خاک کشور مورد هجوم را از آنان جدا کنند، از این رو روحیه فداکاری و شهادت طلبی سد محکمی در برابر تهاجم دشمن به شمار می آید. اما مهمترین تاثیری که فرهنگ ایثار و شهادت بر امنیت کشور دارد، تاثیر فرهنگی و نرم است، فرهنگ شهادت و شرح حال زندگی و رشادت های شهدا در صورتی که بتواند به زیبایی به نسل جوان منتقل شود، می تواند نسلی مومن تربیت کرده که در هنگام خطر به مانند پیشینیان خود به میدان جهاد و شهادت بشتابد.

 فرهنگ شهادت هم به جهت بازدارندگی، امنیت کشور را از تهاجم نظامی تامین می کند و هم با عطرآگین کردن فضای کشور و مقابله با تهدیدات نرم دشمن، باعث تربیت نسلی مومن و شهادت طلب شده که در هنگامه خطر به دفاع از اسلام می پردازند. قیام های بزرگ تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی همه با تاسی از فرهنگ انسان ساز به اوج رسید و سبب شد که یکی از بزرگ ترین و عظیم ترین جنبش های جهانی به وقوع پیوسته و برگ زرینی از شهادت طلبی اسلامی در تاریخ ماندگار شود.

 امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده بود که ما بندگان خدا هستیم و در راه او حرکت می کنیم و پیشروی می کنیم، اگر شهادت نصیب شد، سعادت است و اگر پیروزی نصیب شد، سعادت است و ملتی که با فرهنگ شهادت طلبی آراسته شد، شکست ناپذیر است. فرهنگ ایثار و شهادت دو میوه ارزشمند و متعالی دین و مکتب الهی و یک الگوی عملی و کاربردی کامل برای تکامل همه انسان هاست و هر فرد و جامعه ای دارای آن باشد، هیچگاه طعم شکست و ذلت را نخواهید چشید و سعادت و پیروزی را قرین خویش ساخته است.

 هشت سال دفاع مقدس و عملیات رزمندگان اسلام، به خلق فرهنگی غنی منجر شد، همان تفکری که به عنوان فرهنگ پایداری از آن نام می برند و باید همه آن را زنده و جاوید نگه داشته و آن را گسترش دهند و در ترویج آن بکوشند. فرهنگ شهادت طلبی به واسطه ریشه و خواستگاه های تاریخی خود نوعی فرهنگ دینی و ملی است و می تواند نسخه شفابخش و معجزه کننده ای برای حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال و شرف آحاد مردم در مقاطع متفاوت تاریخی باشد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
ملتی که شهادت دارد و ایثارگران را دارد و عشق به شهادت و جانبازی دارد هرگز نباید تن به سازش و تسلیم در برابر مستکبرین در ذهنش خطور کند.
کدخدامحوری فقط نشانه ذلت است.
لبخند به استکبار خیانتی بزرگ به شهیدان است..
........
.....
خراسان جنوبی خانواده شهید علی بخشی
درود وسلام خدا برشهدا

اما کاری کردند که دیگر...
دوستی با کفار و اهل خباثت و بدعهدی و امضای قراردادهای بدفرجام که در ذیل حب الریاسه و حب الکفار قرار دارد بر اساس فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام گناه بزرگی است خصوصا وقتی میلیونها میلیون انسان ایرانی تحت فشار ناکثین آمرییکایی و اسرائیلی و انگلیسی و فرانسوی و... قرار بگیرند.
واقعا هر انسان آزاده ای از اینهمه ذلت خواهی وزیران میلیاردی و مدیران نجومی پولپرست متحیر میشود. اینان چرا چوب حراج به عزت و شرف ما زده اند؟
چرا حرمت خون مطهر شهدا را نگه نداشتند و چرا به سخنان امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب گوش نکردند.
درود بر همه ملت عزتمند ایران زمین و مرگ بر امریکاپرستان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi