شناسه خبر : 52416
چهارشنبه 25 اسفند 1395 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ شهادت و ناتوی فرهنگی

ناتوی فرهنگی تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک گروه یا جامعه برای تحمیل باورها، ارزش ها، اعتقادات، اخلاقیات و رفتارهای مورد نظر خویش بر سایر گروه ها و جوامع دیگر است.

فرستنده پاسدار وظیفه معلول حین خدمت- فرهنگ شهادت و مقوله ای به نام ناتوی فرهنگی در تهاجم فرهنگی، هدف تخریب بنیان های فکری، ارزش ها و هنجارهای جهان بینی و ایدئولوژی نظام قبلی برای جایگزینی نظام اندیشه های جدید است که در این صورت برای اشغال نیز خیلی نیاز به سرمایه گذاری نیست.

 ناتوی فرهنگی تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته یک گروه یا جامعه برای تحمیل باورها، ارزش ها، اعتقادات، اخلاقیات و رفتارهای مورد نظر خویش بر سایر گروه ها و جوامع دیگر است. در ناتوی فرهنگی بعضی ابرقدرت ها با کمک کلیه وسایل، فناوری و اطلاعاتی، حتی امواج به راحتی در خانه های ما وارد می شوند و با صوت و تصویر، نوشتار، هنر، ورزش و حتی علم ما و فرزندانمان را تحت تاثیر قرار می دهند و با اهداف سیاسی، فرهنگی و تبلیغی در صدد متزلزل کردن فرهنگ خودی و سنتی کشورهای جهان سوم به خصوص کشورهای مسلمان بر می آیند.

 همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند درحال حاضر علاوه بر تهدیدات و تحریم ها علیه ملت ایران یک نوع ورود فرهنگی دارند که در جامعه امروزی این ورود و تهاجم فرهنگی را در قالب پوشش لباس ها، مدل ها و رفتارها می بینیم. با دیدن این نوع رفتار ها و کارها می بینیم که فرهنگ بیگانه و نکات منفی غربی وارد شده و این کار انجام گرفته است و به نوعی یک استحاله فرهنگی علیه فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی درحال شکل گیری است.

 با توجه به شرایطی که دشمنان به عناوین گوناگون در صدد بیگانه ساختن جوانان و نوجوانان با هویت اسلامی و ملیشان هستند، باید با برگزاری مراسم های مختلف مردم و جوانان را با ارزش های شکل دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی و ارزش هایی که باعث شد شهدا و رزمندگان اسلام با این روحیه و تفکر افتخارات بی بدیلی در دوران دفاع مقدس بی آفرینند آشنا کرد.

 اکنون شاهد هستیم که پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی دشمنان درصددند تا با تهاجمات فرهنگی جوانان را با عقاید نرم منحرف کرده و جنگ بزرگی راه اندازند و سعی دارند از راه تهاجم فرهنگی به مقابله با این انقلاب پرداخته که مهمترین هدف آنان نیز نسل جوان است. رویکرد غالب و مسلط در دوره های طولانی نسبت به تهدید علیه ایران رویکرد سخت افزارانه بوده و تهدید براساس عامل نظام تعریف شده است که در این خصوص تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، مسلح کردن جوانان به سلاح ایمان و تکیه آنان برفرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت است.

 ترویج فرهنگ شهادت و ایثار همان ترویج فرهنگ امام حسین (ع) است که اگر از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و امام خمینی(ره) در طول عمر انقلاب و مقام معظم رهبری در زمان حال نبود، وضعیت و امنیت کنونی کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد.

بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری
دشمنان نظام اسلامی درحال حاضر با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم به تحریف ارزش ها و آرمان های ملی و دینی ما پرداخته اند، از همین رو باید به تجهیز اندیشه جوانان برای مقابله با این تهاجم باشیم و اقدامات فرهنگی را در این زمینه اتخاذ کنیم.

 این درحالی است که نظام سلطه جهانی در سطح وسیعی، ابزارهای متعدد خود را در تهاجم به بنیادهای فرهنگی و اعتقادی مسلمانان بکار گرفته است و تحقیر جریان ادب، هنر و فرهنگ انقلابی، اخلاق اسلامی، اعتماد به نفس، توکل به خدا، ایمان، جهاد، ایثار و شهادت و ولایت را در کشورهای اسلامی به خصوص در ایران دنبال می کند.

جنگ تحمیلی فرصتی برای خودسازی و برای گذشتن و چشم پوشی کردن از لذات دنیوی و نفس کشیدن در فضایی که عطر محمدی (ص) را بدون هرگونه گزافه گویی می توان حس کرد، بود. اما باید بیدار بود چرا که شاید جنگ تمام شد، اما تهاجم همچنان باقی ست. دشمنان اسلام با در پیش گرفتن تهاجمی خاموش اما گسترده تمام تلاش خود را برای نابودی پایه های اعتقادی و تغییر فرهنگ نوجوانان و جوانان ما در قالب جنگ نرم به کار گرفته اند.

 و این در حالی است که ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس برای مقابله با تهاجم فرهنگی و نرم افزاری دشمن و ناتوی فرهنگی کار ساز بوده و موجب مصون ماندن جوانان در مقابل ناتوی فرهنگی است. اگر چه بخشی از ارزش های فرهنگی و اخلاقی در جامعه کم رنگ شده اما با احیای آن و استفاده از فرهنگ اصیل و غنی اسلامی و به ویژه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ مهاجم غرب و تهاجم نرم افزاری دشمنان هیچ تاثیری بر آنان نخواهد گذاشت.

 زنده نگه داشتن یاد ایثار و شهادت همیشه انسان را در مقابل هرگونه تهاجمی مصون نگه می دارد و از این رو تهدیدات فرهنگی که از آن به تهاجم فرهنگی و یا تهدید نرم یاد می شود، به دنبال ایجاد انواع بحران های فرهنگی به سیاسی در جامعه برای دستیابی به اهداف و اغراض سیاسی است. هدف اصلی از این نوع تهدید، حذف باورمندی جامعه و سلب اراده و روحیه متفاوت و در مجموع استحاله فرهنگی، سیاسی است.

 امروز دشمنان و ابرقدرت ها دریافته اند با سلاح و مهمات جنگی نمی توانند به جنگ با دنیای اسلام و ایران بیایند و به همین خاطر سعی کرده اند با شناخت درس از اسلام، با جنگ نرم راه نفوذ و سلطه خود را از طریق تقابل فرهنگی گسترش دهند و به همین دلیل مهم، درحال حاضر میلیارد ها دلار برای کار هزینه می کنند و در صدد هستند تانوجوانان و جوانان جامعه را در ورطه فساد اخلاقی، جسمی و روحی گرفتار کنند.

 دشمنان و عوامل آنها برای ضربه زدن به ارزش های انقلاب و بی هویت ساختن جوانان و نوجوانان و نسل سوم از طریق جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی تلاش می کنند و در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی را برابر توطئه های دشمنان بیمه می کنند.

 مهم ترین اقدام ناتوی فرهنگی ایجاد اختلاف و شکاف در جهان اسلام خواهد بود چرا که آنها احساس می کنند باید در مقابل تهدیدی که از سوی اسلام وجود دارد، نیازمند تجمیع ظرفیت های فرهنگی قوا هستند، بنابراین در عین حال که این می تواند یک فرصت برای ما باشد، می تواند تهدید هم باشد که اگر ما در راستای ساماندهی و آرایش ظرفیت های فرهنگی خود اقدام نکنیم ضرر خواهیم کرد.

 پیرایش چهره فرهنگی کشور یکی از راه های مبارزه با ناتوی فرهنگی است، چون بسیاری تهاجم فرهنگی را یک توهم می دانند و مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام هم موضوعی را تحت عنوان پیرایش چهره فرهنگی کشور مطرح کردند که دولت و مجلس اصول گرا و همه دستگاه ها و سازمان ها را دعوت به تحقق این امر داشتند که در این خصوص دولت و دستگاه های فرهنگی باید پایه های ایمان روشن بینانه و به دور از خرافه را در ذهن نسل جوان تقویت و ایمان به دین، انقلاب و استقلال کشور و آینده ای روشن را در دل و ذهن مردم استوار کند.

 دشمنان انقلاب اسلامی، طی 30 سال گذشته از انواع تهدید ها علیه انقلاب و جمهوری اسلامی استفاده کرده و کاملا ناکام مانده و شکست خوردند. اکنون انقلاب اسلامی ابعاد جهانی پیدا کرده و جمهوری اسلامی ایران از آن چنان قدرت و استحکامی برخوردار شده که دشمنان به این جمع بندی رسیده اند که دیگر تهدیدات سخت و نیمه سخت علیه ایران اسلامی کارساز نخواهد بود. بر همین اساس دشمنان در دهه چهارم برای کنترل جمهوری اسلامی و تغییر رفتار آن بر روی تهدید نرم تمرکز پیدا خواهند کرد و شکل گیری ناتوی فرهنگی از سوی غرب و نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی با همین هدف انجام گرفته است.


 با توجه به اینکه دشمنان در چند سال اخیر با شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی وارد میدان شدند که امروز با ابزار دیگری از جمله جنگ نرم علیه کشورمان اقدام کرده، بهترین کار در این شرایط احیای فرهنگ ایثار و شهادت و هوشیاری جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی است.

 البته روحیه شهادت طلبی هم نقش بازدارندگی دارد و دشمن را از تهاجم باز می دارد و هم باعث می شود در هنگامه هجوم، جوانان و مردان این دیار به میدان جنگ شتافته و از حریم اسلام حراست و پاسداری کنند. تجربه اکثر کشورها نیز نشان می دهد که هرگاه روحیه ایثار و فداکاری در میان مردم ضعیف بوده، دشمن نه تنها در تهاجم خود موفق بوده بلکه توانسته است بخش هایی از خاک کشور مورد هجوم را از آنان جدا کنند، از این رو روحیه فداکاری و شهادت طلبی سد محکمی در برابر تهاجم دشمن به شمار می آید.

 اما مهم ترین تاثیری که فرهنگ ایثار و شهادت بر امنیت کشور دارد، تاثیر فرهنگی و نرم است، فرهنگ شهادت و شرح حال زندگی و رشادت های شهدا در صورتی که بتواند به زیبایی به نسل جوان منتقل شود، می تواند نسلی مومن تربیت کرده که در هنگام خطر به مانند پیشینیان خود به میدان جهاد و شهادت بشتابد.

 فرهنگ شهادت هم به جهت بازدارندگی، امنیت کشور را از تهاجم نظامی تامین می کند و هم با عطر آگین کردن فضای کشور و مقابله با تهدیدات نرم دشمن، باعث تربیت نسلی مومن و شهادت طلب شده که در هنگامه خطر به دفاع از اسلام می پردازند.
 قیام های بزرگ تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی همه با تاسی از فرهنگ انسان ساز به اوج رسید و سبب شد که یکی از بزرگ ترین و عظیم ترین جنبش های جهانی به وقوع پیوسته و برگ زرینی از شهادت طلبی اسلامی در تاریخ ماندگار شود.
اما...

 ضروری است که فرهنگ ایثار و شهادت بطور واقعی در جامعه بیان شود تا جامعه و نسل جوان هویت
واقعی خود را بشناسند و متوجه شوند که عزت و آزادی امروز ایران اسلامی مدیون خون شهدای گرانقدر
است .
چرا که تهاجم فرهنگی چون به تدریج و با برنامه ریزی دقیق طی سالیان طولانی انجام می شود، می تواند
بسیار خطرناک و کارساز باشد، زیرا جامعه ای که مورد تهاجم واقع شده کمتر از خود مقاومت نشان می
دهد و فرهنگ جدید و تازه وارد را می پذیرد و حتی گاهی این حرکت کند می تواند نامحسوس باشد .
یقینا در ارتباط با تخریب باورهای اسلامی به کارگرفتن نشریات، روزنامه ها و عمدتا منشورهای فرهنگی،
ابزار مناسبی برای استکبار جهانی است .
کاری که نیروهای مسلح و دولتمردان ما باید با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری انجام دهند این است که
با حمایت و هوشمندی ملت ایران مانند 30 سال گذشته در مقابل توطئه آمریکایی ها، صهیونیست ها و
انگلیسی ها ایستادگی کنند و این توطئه را با شکست روبرو سازند و ایران را به عنوان یک قدرت با ثبات و
امن و کشور پیشرفته که قادر به تامین رفاه و آسایش مردم است، به همه جهانیان نشان دهند تا با
گذشت 30 سال از انقلاب کشور و ملت ایران را به عنوان الگوی بهتر و الگوی نظام مردم سالاری دینی
معرفی کنند .
چرا که شهدای انقلاب اسلامی به منظور ایجاد این نظام مقدس اسلامی با تمام وجود از داشته های خود
گذشتند و در راستای ریشه کن کردن پایه های ظلم و ستم شاهنشاهی خون پاکشان را فدا کردند.
بیاد به وظیفه ات عمل کن ورگر ایام الله مردم این کار راخواهندکرد.

 امروز دشمنان و ابرقدرت ها دریافته اند با سلاح و مهمات جنگی نمی توانند به جنگ با دنیای اسلام و ایران
بیایند و به همین خاطر سعی کرده اند با شناخت درس از اسلام، با جنگ نرم راه نفوذ و سلطه خود را از
طریق تقابل فرهنگی گسترش دهند و به همین دلیل مهم، درحال حاضر میلیارد ها دلار برای کار هزینه می
کنند و در صدد هستند تانوجوانان و جوانان جامعه را در ورطه فساد اخلاقی، جسمی و روحی گرفتار کنند.
دشمنان و عوامل آنها برای ضربه زدن به ارزش های انقلاب و بی هویت ساختن جوانان و نوجوانان و نسل
سوم از طریق جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی تلاش می کنند و در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و
شهادت جامعه اسلامی را برابر توطئه های دشمنان بیمه می کنند.
مهمترین اقدام ناتوی فرهنگی ایجاد اختلاف و شکاف در جهان اسلام خواهد بود چرا که آنها احساس می کنند باید در مقابل تهدیدی که از سوی اسلام وجود دارد، نیازمند تجمیع ظرفیت های فرهنگی قوا هستند، بنابراین در عین حال که این می تواند یک فرصت برای ما باشد، می تواند تهدید هم باشد که اگر ما در راستای ساماندهی و آرایش ظرفیت های فرهنگی خود اقدام نکنیم ضرر خواهیم کرد.
 پیرایش چهره فرهنگی کشور یکی از راه های مبارزه با ناتوی فرهنگی است، چون بسیاری تهاجم فرهنگی
را یک توهم می دانند و مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام هم موضوعی را تحت عنوان پیرایش
چهره فرهنگی کشور مطرح کردند که دولت و مجلس اصول گرا و همه دستگاه ها و سازمانها را دعوت به
تحقق این امر داشتند که در این خصوص دولت و دستگاه های فرهنگی باید پایه های ایمان روشن بینانه و
به دور از خرافه را در ذهن نسل جوان تقویت و ایمان به دین، انقلاب و استقلال کشور و آینده ای روشن را
در دل و ذهن مردم استوار کند.

اینستاگرام
شهیدان=مظلوم

جانبازان=مظلوم

نجومی خواران=ذخیره نظام و با فرهنگ از مدل غارتگریش!
ایثارگران زیاد نیستند فقط برای دولت زیادی هستند
میگن دشمن نادان است اما ببین چطور مویرگی نفوذ کرد !!
دشمن برای سالهابعد برنامه ریزی کرده ابتدا استحاله فرهنگ ایثاروشهادت - گرایش مسئولان نظام به اشرافی گری نزدانظارمردم فقیر-تنگ شدن عرصه معیشت برمردم- ابرازنارضایتی-بغض پنهان اغشارمردم ازوضعیت اداره کشور-گسترش نارضایتی- القای نارضایتی- تحریک به عدالت خواهی و" فاتحه "

فاش نیوز ولایتی بمان
اگرعرصه رابرماتنگ کنند انقلابی عمل میکنیم وعاشوراراتکرارمیکنیم.

ما ز یاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آن چه می‌پنداشتیم
تا درخت دوستی کی بر دهد حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم
گفت و گو آیین درویشی نبود ور نه با تو ماجراها داشتیم
شیوه چشمت فریب جنگ داشت ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم
گلبن حسنت نه خود شد دلفروز ما دم همت بر او بگماشتیم
نکته‌ها رفت و شکایت کس نکرد جانب حرمت فرو نگذاشتیم
گفت خود دادی به ما دل حافظا ما محصل بر کسی نگماشتیم...
واسه مسئولین متاسف هستم که در خواب حب دنیا هستند


توسعه مفهوم ایثار و ایثارگری، نیاز امروز جامعه ایران است
تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز عرصه های ایثار تغییر کرده و بیش از هر زمان دیگری، توسعه مفهوم ایثار و ایثارگری در جامعه ایران نیاز است.
سخت است روزی که سنگی را که به سینه زدی به سرت بکوبند!!
لعنت خدابرمنافقان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi