شناسه خبر : 52419
چهارشنبه 25 اسفند 1395 , 14:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه مجمع سوسنگرد بمناسبت عملیات امام مهدی(ع)

با  گذشت 6 ماه از تجاوز دشمن بعثی صهیونیستی به میهن عزیزمان و اثبات ناکارآمدی مدیریت بنی صدر و شکست پی‌در‌پی عملیات‌های هدایت شده توسط ایشان، فرماندهان دفاع مقدس دریافتند به‌کارگیری جنگ‌های کلاسیک و شیوه های شناخته شده قادر به شکست دشمن و آزادسازی مناطق اشغالی کشورمان نبوده و شرایط ایجاب می‌نماید تا با تغییر شیوه های موجود و استفاده از روش‌های غیر کلاسیک و چریکی، تحولی انقلابی در جبهه های نبرد حق علیه باطل پدید آورد.
بدین منظور عملیات ظفرمند امام مهدی«عجل الله تعالی فرجه الشریف» بدون دخالت بنی صدر و تفکرات لیبرالی وی طراحی و توسط نیروهای سپاهی و مردمی از داوطلبان سراسر کشور و عشایر منطقه و با حمایت توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعت 7:30 دقیقه صبح 26 اسفند ماه 1359 در غرب شهر سوسنگرد به اجرا درآمد. این عملیات با غافلگیری تمام منجر به انهدام کامل یگان مکانیزه دشمن با بیش از 200 نفر کشته و مجروح و اسارت 68 نفر و اخذ غنائم قابل توجهی گردید که اثرات مثبت آن در سراسر کشور و جبهه‌ها، در آستانه عید نوروز 1360 نمایان و دل امام عزیز(ره) و مردم همیشه در صحنه را شاد و امیدوار به پیروزی‌های آتی نمود.
پیروزی عملیات امام مهدی«عج» که در نوع خود برای اولین بار صورت می‌پذیرفت ، سبب ایجاد اعتماد به نفس و امید به پیروزی مضاعف بر قوای دشمن متجاوز، تغییر رویکرد شیوه دفاعی رزمندگان اسلام از مقاومت ایستادگی به تهاجم گسترده علیه مواضع دشمن و روش‌های ناشناخته و همچنین سرآغاز موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در عملیات‌های بعدی دفاع مقدس من‌جمله در جبهه های شوش، دارخوین و غرب کشور و سپس ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح ‌المبین و بیت‌المقدس گردید. در واقع عملیات امام مهدی«عج» علاوه بر دستاوردهای خود شروعی برای تغییر شیوه تهاجمی از شبیخون‌های شبانه و محدود به عملیات‌های گسترده تر و با هدف آزادسازی مناطق اشغالی بود.
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد سی و ششمین سالگرد عملیات افتخار آفرین و پیروزمند امام مهدی«عج» و یاد و خاطره شهدای والامقام آن به ویژه فرماندهان شهید این عملیات، برادران سید محمد جواد دیده‌ور، اسحاق عزیزی، حسین بهرامی و علیرضا نوری که در دیگر عملیات‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند را گرامی داشته و ضمن تبریک و تهنیت این فتح و پیروزی به فرماندهی معظم کل قوا و مردم شریف و حماسه ساز ایران اسلامی و تجلیل از مقام شامخ شهیدان این عملیات، همچنان آمادگی خود را برای جان‌فشانی در راه تحقق آرمان‌های والای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای(حفظه اله علیه) اعلام می‌دارد.

زنده و جاوید باد یاد و راه گلگون کفنان شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
روابط عمومی مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد
25 اسفند1395

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi