شناسه خبر : 52465
یکشنبه 06 فروردين 1396 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیاه، نمایی از ایران نیست

هاشم کامکار -  اگر یک کارگردان بزرگ و نام آور جهان یک فیلم بسیار هنرمندانه با موضوع ظلمی که آل سعود و اسرائیل در حق کودکان بی پناه یمن یا فلسطین کرده اند بسازد، آیا به آن هم اسکار می دهند.

هاشم کامکار از اساتید دانشگاه و از شاعران و نویسندگان کشورمان در نوشتاری متفاوت به اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار نامه ای  نوشته است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

اصغر جان سلام لطفا ازدست من ناراحت نشو پیغام مرا مستقیم یا غیر مسقیم در قالب یک بیت از یک شعر که دو سه سال پیش سروده ام  قبلا احتمالا دریافت کرده ای. ( اهل هنر به دیده ایشان محلل اند _ اسکار می دهند به آنانکه مایلند) بجای ناراحت شدن کمی به آن بیاندیش!

قطعا کسب هر افتخاری و گرفتن جایزه توسط  هر ایرانی باعث خوشحالی تمام ایرانیان می شود و وقتی حسین رضا زاده با گفتن کلمه پرصلابت  "یاابوالفضل(ع)" وزنه سنگین را بالا می کشید و یا جهان پهلوان تختی حریفان قدر روسی و ترک و آمریکایی را  ضربه فنی می کرد و یا خداداد عزیزی یا رضا قوچان نژاد گلهای طلایی می زدند و ما را به جام جهانی می فرستادند و یا رزمندگان دلاورمان و شهدای فراموش نشدنی مان در نبردی 8 ساله نگذاشتند صدام و حامیانش یک وجب از خاک ما را تصاحب نمایند، همه اینها باعث غرور و افتخار ما گردیده و با یادآوری شان قلب همه ایرانیان پر از نور و شور و گرما می شود. در مورد هر جایزه ای که نام ایران و ایرانی را بلند آوازه نماید داستان همین است.

اما در مورد این دو جایزه اسکاری که شما گرفته اید چطور؟ بدیهی است همه ما در ابتدا خوشحال  شدیم و می شویم  شاید بعضی ها هم به شما یا همدیگر به رسم ادب و تعارفات معمول تبریک هم گفته باشیم؛ اما وقتی که فکر می کنیم چرا این جایزه را  به ما داده اند، وقتی به درون خودمان بر می گردیم ته دلمان نشاطی را که مانند رکورد شکستن های پی در پی رضازاده و یا  گل خداداد در وجودمان احساس می کردیم را در خود نمی یابیم. چرا؟

اصغر جان یک سوال؟ در فیلم فروشنده شما یک پیرمرد خیانتکار را معرفی می کنید به نظر خودت چند درصد پیرمردهای شصت هفتاد ساله کشور ما مانند پیرمردی که در فیلم تصویرمی شود هستند؟ یک پیرمرد شصت هفتاد ساله را می توانی تجسم کنی؟

 در فیلم فروشنده پیرمردی ایرانی با ظاهری مذهبی و داشتن همسری چادری که شدیدا هم شوهرش را دوست دارد و نگران سلامتی اوست، به همسرش خیانت می کند و سراغ یک زن  فاحشه می رود(زنی خودفروش که همان  "فروشنده " است، فروشنده تن و بدن خود برای رهایی از مشکلات مالی است نه فروشنده دیگران)

 خلاصه پیرمرد می رود تا پول بدهد و لذت ببرد. ( دقت کن می خواهد پول خودش را بدهد و نه پول یک شاهزاده قطری را) اصغرجان حتما می دانی سعودی ها و قطری ها از آنجایی که طبق دستور اربابشان آمریکا حامیان مالی داعش هستند در نزد ایرانیان و مردم منطقه اصلا وجهه خوبی ندارند.

بگذریم. تصور کن  پیرمردی سراغ یک زن فاحشه می رود تا پول بدهد و کارش را انجام بدهد و وقتی هم که می فهمد آن زن فاحشه  و خود فروش نیست  آن پیرمرد 60 _ 70 ساله  شیعه ی مسلمان به زور به آن زن جوان که در حمام است تجاوز می کند و پایش هم  زخمی و خونی می شود و پس از آنکه با زور و فشار به مقصودش می رسد از پله ها فرار می کند و خونش روی پله ها می ریزد بعد یک زن جوان بی صورت شده می ماند و شوهری معلم که ناراحت و عصبانی است و ...

واقعا اصغر این داستان چند درصد مردم ایران است؟ مردم  مسلمان و نجیب ما چند درصدشان این کاره اند اصغر؟ چند درصد مردم ایران یا حتی مردم شهر خودت شیبه پیرمرد قصه شما هستند؟

 اصغر الان تو فکر می کنی سایر کارگردانان نجیب و اصیل و هنرمند ایرانی نمی توانند و نمی توانستند با این مدل که تو اسکار گرفته ای اسکار بگیرند؟ با  سیاه نمایی وطن خود وحامی مالی قطری و...؟

 راستی خودت فکر نکردی وقتی فیلم ضد ایرانی " آرگو " با آن کیفیت متوسط و سراسر جعل و تحریف اسکار می گیرد؛ ولی فیلم های هنرمندانه بزرگان سینمای جهان فیلتر می شوند و اصلا به اسکار راه نمی یابند حکمتش چیست؟

یک سوال دیگر: اگر یک کارگردان بزرگ و نام آور جهان یک فیلم بسیار هنرمندانه با موضوع ظلمی که آل سعود و اسرائیل در حق کودکان بی پناه یمن یا فلسطین کرده اند بسازد، آیا به آن  هم، چون بسیار هنرمندانه است اسکار می دهند؟

گل خداد عزیزی همه ما را خوشحال کرد یعنی 100% ایرانیان جهان را . از خودت نمی پرسی در مجلس که عصاره ملت است چرا بیش از نصف نمایندگان مجلس  هنوز به تو تبریک نگفته اند و مثل انبوه مردم ایران ساکت مانده اند؟

برگردیم سر سوال اول خودمان: همان پیرمردی که هم سن وسال پدرت است واقعا فکر می کنی چند درصد ملت ایران اینگونه اند؟

فکر کن: ملت ایران؟ ملت ایران مردم نجیب و پرافتخاری که با بیش از هفت هزارسال تمدن همگی عاشق امام حسین علیه السلام  و مادرش فاطمه الزهراء سلام الله علیها هستند و در حق طلبی و مقابله با ظلم و تروریست و آزاده بودن الگوی همه آزادی خواهان و آزادگان جهانند و در عین تحریم ها در علم نانو جزو 9 کشور اول جهانند و پزشکان نجیبش در منطقه خاورمیانه بی نظیرند و مهندسانش در ساختن بدنه سد چهارمین قدرت جهانند و دانشمندان موشکی و هسته ای اش همه از فارغ التحصیلان دانشگاه های بزرگ کشور مثل ستاره می درخشند و نخبگان و اساتید دانشگاه هایش مقاله های علمی اشان جزو بهترین های جهانند ملتی که در جنگی نابرابر و در مبارزه ای نفس گیر و با دادن فرزندان پاکش به نام شهدای مدافع حرم در کنار مظلومان منطقه قرار گرفته و پشت داعش و همه هواداران آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و قطری اش را شکسته است و ابوبکر بغدادی را وادار به خواندن خطبه شکست کرده اند. اصغرجان لطفا کمی فکر کن ببین ما را به چه قیمتی فروختی اصغر؟

ملتی که کارگردان هایی صاحب سبک و نام آوری چون کیارستمی ها و فرج الله سلحشورها را در خاطره و تاریخ  هنر اصیل خویش دارد ( و هزاران هزار نام آور دیگر که نمی خواهم از ایشان نام ببرم تا سوء تفاهم نشود ) ملتی که با کمترین امکانات تیم والیبالش مقتدرانه می رود برزیل را در کشور برزیل شکست می دهد و با افتخار بر می گردد و تیم فوتسال آن سال هاست آقای مطلق قاره کهن است و خلبانانش با حداقل امکانات  و علیرغم تحریم ها با همت خویش و با زحمت فراوان فراتر از بالاترین استانداردهای جهان پرواز می کنند و در حوزه های علمیه اش طلبه ها و علمای راستینش با کمترین امکانات مادی در عین ساده زیستی و در شرایط دشوار مادی بیشترین جفاها و تهمت ها و بی حرمتی ها را با صبوری و فقط به خاطر اسلام و انقلاب تحمل نموده اند و صبرشان جز به خاطر رضای خدا نیست (نه مثل اغلب مفتی های سعودی و قطری که در ناز و نعمت درهم و دلاردرحرمسراهای شان می لولند و محو تجملات دنیای فانی  مجیز اربابان آمریکایی اشان را می گویند و با فتواهای مسخره دادن  اسلام را در دید جهانیان ضایع می کنند) نه اینجا ایران است با کارمندان و کارگرانی که از صبح تا شام  برای در آوردن یک لقمه حلال در تلاشند و عرق می ریزند و دنبال یک لقمه حلالند یا کشاورزان زحمتکشی که علیرغم همه نداری ها  دستشان را هرگز پیش هیچ نامرد روزگاری دراز نمی کنند (مخصوصا اگر نامردانش سعودی و قطری باشند) و آتش نشانانش با فداکاری هایشان به دنیا ثابت کرده اند که قهرمانانی بی نظیرند و معلمین کم نظیر این مرز وبوم که با کمترین حقوق ها دانش آموزانی تربیت می کنند که در المپیادها مدال های رنگارنگ برای کشورشان به ارمغان آورده و تا کنون هم دیده نشده  که در  BBCیا VOA  برایشان  سوت و کف بزنند و هورا بکشند و با هزار ترفند رسانه ای  برنامه عادی خود را قطع کنند تا اعلام کنند: با خبر شدیم هم اکنون دو نفر از بانوان بزرگ  و صاحب نام ایرانی یعنی خانم ها شیرین عبادی و مریم  رجوی ابریشمچی ... به اکبر یا اصغرشان تبریک گفته اند.

اصغر جان خداییش فکر می کنی دیگر کارگردانان نامی و متعهد کشور نمی توانند و نمی توانستند با این روش تو اسکار بگیرند؟

 اصغر جان از مردم مومن و انقلابی ایران و خاورمیانه انتظار نداشته باش به کسی که منافقین و غربزده ها برایش هورا می کشند و  کف می زنند که "دمت گرم چه  صورت پلیدی از مردان کشور خودت ایران به تصویر کشیده ای"  تبریک بگویند. معادله سختی نیست: وقتی سرکرده های منافقین برایت کف می زنند و قطری ها قهرمانت می خوانند منتظر کف و سوت مردم مظلوم عراق و سوریه و یمن نباش. ایرانی ها چه شیعه و چه سنی همه فرزند رسول الله حضرت امام حسین علیه السلام را دوست دارند وذلت را نمی پذیرند و همواره خصم ظالم و یار مظلوم اند. "هیهات منا الذله"

حالا ببین که خودت کجای کاری؟ طرف مایی یا طرف نتانیاهو؟ ببین خانواده های مومن و نجیب ایرانی را بیشتر خوشحال کرده ای یا خواننده های برهنه  و نیمه برهنه  لس آنجلسی را؟

اصغر جان ببین فرزندان شهدای مدافع حرم که پدران پرافتخارشان مظلومانه در نبرد با داعش به شهادت رسیده اند از اینکه قطری ها(یکی از حامیان داعش) برای فیلم فروشنده و گرفتن اسکار فخر می فروشند چه حالی دارند.

اصغر فرهادی  عزیز یک لحظه چشم هایت را ببند و تصور کن: در زمانه ای که برای تحقیر ملت ایران آمریکایی ها با هزینه ای سرسام آور فیلم 300 را می سازند تا تمدن چندین هزار ساله ما را تحقیر کنند و ما را ملتی بی فرهنگ و وحشی نشان دهند و بر سردر سینماهای شان کلمه 300 را با فونت و طراحی می نویسند که در نگاه اول ZOO  خوانده می شود و حامیان داعش با ریال سعودی و قطری هزینه حمله و بمباران مردم بی دفاع یمن را با بمبهای خوشه ای آمریکایی و توسط خلبانان اسرائیلی تدارک می بینند و از طرفی به فیلم های ضد ایرانی مثل آرگو با آن کیفیت پایین هنری اسکار داده می شود ببین خودت در کجای کار قرار داری برادر؟

حتما شنیده ای که اسرائیلی ها با ارائه  فهرستی رسما اعلام کرده اند دنبال ترور"سردار قاسم سلیمانی" و "سید حسن نصرالله " هستند و خودت می دانی که در کشور آمریکا که هر کس بخواهد رئیس جمهور شود اول باید نظر صهیونیستهای هوادار اسرائیل را جلب نماید در جایزه اسکار هم همین اسرائیلی ها  در لابی گری آنکه  امسال به چه فیلم هایی باید اسکار تعلق بگیرد حضور دارند.

 قطعا فیلمی که با حمایت قطری ها ساخته شود با هدف سیاه نمایی یک ملت غیور و سرزنده، نمی تواند کارگردانش قهرمان این ملت و مردم این منطقه باشد. مردم این منطقه قهرمانانشان بزرگ مردانی همچون سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و ... و همه دلاورمردان مدافع حرم از کشورهای ایران، عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و ... هستند که جنایتکاران داعش را با همه حمایت های غربی ها، سعودی ها و قطری ها در قوطی کرده اند. نه کسانی که یک ملت را بدکار معرفی می کنند تا از دستان به خون  آلوده شیطان غرب اسکار بگیرند. اصغرجان تو نمی توانی هم طرف هیلاری و ترامپ و آل سعود و قطری ها باشی و هم طرف ما و مردم هوشمند ما دوست و دشمن خود را دیگر به خوبی می شناسند.

اصغرجان شیطان غرب چند سال پیش جایزه صلح نوبل را به خانم شیرین عبادی داد. الان ایشان کجاست ؟  برای مدتی به به و چهچه کردند برایش و به مهره ای مهم  در دست آنها بدل شده بود و بعد که غربی ها حسابی بهره شان را از او بردند پرتش کردند یک گوشه و این روزها با دریوزگی روزگار سپری می کند و مهره دست چندم هم به حساب نمی آید و این سرانجام اعتماد به  دشمن است.

 اگر تختی تختی شد چون مرد بود. می دانی چرا هنوز هم مردم از فیلم قیصر به نیکی یاد می کنند چون در آن فیلم به دختر جوانی تعدی می شود و یک مرد با غیرت بخاطر دفاع از ناموسش به پا خواسته و کشته می شود و برادر دیگر دزدان ناموس خواهرش و قاتلین برادرش را به سزای عمل کثیفشان می رساند و مردم غیور ایران این را می پسندند چون عمل قهرمان داستان از نظر همه مردم ایران پسندیده است و این فیلم با بیش از 99.99% جامعه ما تطابق دارد و به جهانیان این تصویر را مخابره می کند که غیرت و شرف و مردانگی ایرانی یعنی این ! و جالب است که با اینکه بهروز وثوقی فقط هنر پیشه این نقش بوده است ولی هنوز هم مردان هم نسل ما  بهروز وثوقی را بخاطر غیرت قیصر دوست دارند.

اما تو با ما چه کردی اصغر؟ تصویری که فیلم فروشنده از مردم ایران به جهانیان مخابره می نماید. چیست؟ بر عکس فیلم قیصر در فیلم تو قهرمان داستان به پیرمردی که این  عمل شنیع را با همسر جوانش انجام داده است فقط یک سیلی می زند و در فیلم فروشنده تو ملت غیور ما را فاسد و زناکار معرفی کرده ای آن هم  "یک پبرمرد کاسب را "  می دانی که در اسلام و فرهنگ مردم ما " کاسب حبیب خداست."  اما در فیلم "فروشنده"  شما پیرمردان  کاسب مسلمان ایرانی را زنا کار نشان می دهید. چند درصد مردم ما اینگونه اند اصغر؟ هیچکس نقش حضور و حمایت کاسب ها را در جنگ تحمیلی نمی تواند انکار کند و اگر آنها کمک نمی کردند شاید ما در جنگ پیروز نمی شدیم. شاید پدر خودت هم کاسب باشد. اگر کاسب است از پدرت بپرس.

اصغر جان اگر حتی پول درشتی از قطری ها گرفته باشی این پول مثل همان پولی است که در فیلمت با آن ماکارونی درست کرده بودند و شهاب حسینی وقتی فهمید پول آن از درآمد آن زن فاحشه است بلند شد و ظرف های ماکارونی و بشقاب ها را از جلوی همه برداشت. پس تو نمی توانی بگویی که من نمی دانستم عمل زنا تا این اندازه در نظر مردم ایران زشت و پلید است.

اصغر جان در مرام امام حسینی هایی همچون  "شیر دشت کربلا _ حضرت ابوالفضل العباس" تائید یزیدیان هم ننگ است چه رسد به گرفتن امان نامه یا باید طرف سردار قاسم سلیمانی باشی که نامش در دل همه سران سیا  و فرماندهان و مزدوران داعش  ترس و وحشت ایجاد می کند و یا چون امیر قطر و پادشاه عربستان و امثال شیرین عبادی ها که نوکری عموسام را پذیرفته اند. نگاه کن ببین یزید الان کجاست؟ و فرزند سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کجاست؟

 در طول تاریخ دیده ایم هرکس به غیر خدا توکل کرده است دیر یا زود نادم و پشیمان گشته و خیلی زود فراموش شده است. امیدوارم برگردی و همچون فرج الله سلحشورها نام نیک ابدی از خود باقی بگذاری. ای کاش جایزه تو هم مثل مدال جهان پهلوان تختی بود یا گلی که خداداد زد و همه را خوشحال کرد _ نه جایزه تو همه را خوشحال نکرد. خودت بهتر از همه می دانی که جایزه تو با فروش ارزان یک ملت به دست آمده است و نتوانست همه ملت ما را خوشحال کند_  یکبار برای آنکه ملت ما را دروغگو نشان دادی به تو اسکار دادند و این بار به خاطر نسبت دادن عمل زشت زنا، خدا سومی اش را به خیر کند. مردانه این سوال را در ذهن خودت جواب بده: اگر شما فیلمی بسیار هنرمندانه در مورد توانمندی های ملت ما ساخته بودید آیا آنها به فیلمت اسکار می دادند. پس برای گرفتن اسکار راهی جز سیاه نمایی نداریم.

یک لحظه تصور کن همه کارگردانان جوان بخواهند  از این پس راه ترا در پیش بگیرند تا به اسکار برسند آنگاه ببین چه تصویری از ایرانیان به جهان مخابره خواهد شد و این همان خواست نهایی صهیونیست هاست. ایرانی دروغگو، ایرانی زنا کار، ایرانی دزد، ایرانی قاتل و ایرانی ... نه اصغر جان خودت هم می دانی که جفا کرده ای در حق مردم مسلمان و نجیب این سرزمین این دنیا فانی است و همه اعمال ما ثبت و ضبط می گردد برادر.

ببخشید اصغر ولی در اصل  "فروشنده " خودت بودی! فروختی که فروختی جایزه ات ولی  مثل آن بشقاب های ماکارونی بوی خوبی نمی دهد _ یکبار دیگر بویش کن لطفا  و بلند شو بشقاب ها را از جلوی کارگردانان جوانی که می خواهند تو را الگوی خود سازند بردار.

 کمی بیاندیش اینها که الان برایت سوت و کف می زنند و دوره ات کرده اند همان هایی هستند که به شیمون پرز، قاتل کودکان بی پناه فلسطینی هم جایزه صلح نوبل دادند و کشور حامی تروریست عربستان سعودی که در آن زنان  نه حق رای دارند و نه حق رانندگی کردن، را به عنوان کشور ناظر بر حقوق بشر گذاشته اند که خنده دارترین جوک عالم است.

خدا همه ما را به راه راست هدایت نماید. آمین.    

اینستاگرام
درود بر شما
کاملا درست و منطقی به اقای فرهادی نوشته اید..
اگر ایشان بفهمد... عاقلان را اشاره ای کافیست.
احسنت / درود بر شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi