شناسه خبر : 52467
یکشنبه 06 فروردين 1396 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نبرد با تکفیری ها؛

اولین شهید مدافع حرم سال1396

شهید خواجه صالحانی از پاکدشت، به عنوان اولین شهید مدافع حرم در سال 1396 در درگیری با نیروهای تکفیری در حما سوریه به شهادت رسید.

شهید بسیجی سعید خواجه صالحانی روز چهارم فروردین ماه سال جاری تنها به فاصله 4روز با سالروز ولادتش عنوان اولین شهید مدافع حرم در سال1936 را از آن خود کرد.

گفتنی است همرزم وی شهید ابوالفضل راه چمنی که در بسیاری از عملیات ها باهم بودند، عنوان اولین شهید مدافع حرم در سال95 را از آن خود کرده بود.

شنیده شده شهید خواجه صالحانی که برای چهارمین بار به سوریه اعزام شده بود در حین عملیات پاک‏سازی و در درگیری با نیروهای تکفیری بر اثر اصابت تیر به قلبش به درجه رفیع شهادت رسیده است.

وی که در حین شهادت 28سال بیشتر نداشت، دومین فرزند از خانواده ای مذهبی در هشتم فروردین ماه سال68 در تهران دیده به جهان گشود.

این شهید بزرگوار دارای مدرک کاردانی و از ورزشکاران با اخلاق(کشتی گیر) و ساکن محله مقداد پاکدشت بود.

وی مربی توانمند نظامی بود و دارای مسئولیت هایی در حوزه مقاومت3 سیدالشهدا(ع) بسیج پاکدشت بوده است.

پیکر پاک شهید خواجه صالحانی بر روی دستان امت شهید پرور پاکدشت از میدان آزادگان پاکدشت به سمت مصلی امام خمینی(ره) این شهر تشییع و بعد از اقامه نماز در گلزار شهدای امامزاده محمد دِه امام پاکدشت به خاک سپرده می شود.

شایان ذکر است، مراسم دیدار با این شهید در معراج شهدای تهران روز  یکشنبه 6فروردین ماه ساعت14:30 برگزار می‏‌شود

.

گفتنی است در همین روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پاکدشت شهروندان با این شهید وداع می کنند.

روابط عمومی سپاه پاکدشت نیز با تبریک و تسلیت شهادت پاسدار سرافراز خواجه صالحانی به محضر حضرت ولی‏عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهید گرانقدر، از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم تشییع این شهید فداکار دعوت به عمل آورده است.

لازم به ذکر است، پاکدشت تا کنون 45گل شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام نموده است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
روحش شاد/ الهم ارزقنا شهادت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi