شناسه خبر : 52470
دوشنبه 07 فروردين 1396 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«غیزانیه» در دستان جهادگران قرارگاه امام رضا(ع)

منطقه غیزانیه برای رسیدن به آبادی و عمرانی در دستان پر مهر و عطوفت جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) قرار گرفته است، چرا که حرکت انقلابی و جهادی تنها راه‌ حل رفع مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بخش غیزانیه از توابع استان خوزستان است که در این ایام بهاری میزبان 3 هزار و پانصد نفر از جهادگران قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) است، این منطقه که از حومه اهواز به حساب می‌آید، با محرومیت شدید و نیازمندی‌های زیاد همراه و عجین شده است که سخت به یک حرکت جهادی و انقلابی نیاز دارد.

نیروهای جهادی قرارگاه امام رضا(ع) که از امام مهربانی‌ها و سلطان دو عالم برای خدمت‌رسانی به محرومان مدد گرفته‌اند، از ماه‌ها قبل برای شناسایی مناطق و شهرهای محروم وارد استان خوزستان شدند و پس از پیگیری و بررسی‌های لازم به بخش محروم و مظلوم به غیزانیه رسیدند.
 
غیزانیه با وجود اینکه از نعمت 750 حلقه چاه نفتی و برداشت 5/1 میلیون بشکه نفت برخوردار است، اما هیچگاه این نعمت و ثروت مهم و بزرگ آبادانی و عمرانی مردم این منطقه را به وجود نیاورده است، بلکه محرومیت مردم مظلوم این منطقه بیش از پیش شده است.
 
با مشاهده شدن وضعیت اسفناک و شرایط بد این منطقه، مسؤولان قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با دهیاری و اهالی این منطقه صحبت و گفت‌و‌گو کردند و بر اساس وعده داده شده از سوی قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، مقرر شد که برای بازسازی غیزانیه تلاش و کار شود.
 
اما این قول و وعده برگرفته از روحیه انقلابی و جهادی است و با وعده‌های سرکاری که فقط برای کسب و جمع‌آوری رای است، از آسمان تا زمین فرق می‌کند و این روزها شاهد عملیاتی شدن آن قول و وعده‌ها هستیم.
 
انتظار مردم روستای غیزانیه طولی نکشید که حضور گسترده و آماده به کار جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، جان تازه‌ای را به روح خسته تمام مردم منطقه غیزانیه دمید و از طرفی دیگر بر اساس حس تشکر و قدرشناسی، استقبال مردم محروم این منطقه از جهادگران غیرقابل وصف است. 
 
عباس یکی از اهالی منطقه است که با چهره گشوده و خندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پس از بیان شکرگذاری از خداوند متعال، اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از جوانان به روستا ما آمده و پس از انجام صحبت‌هایی، به ما قول و وعده دادند. 
 
وی در ادامه عنوان کرد: در حالی که با آنها خداحافظی می‌کردم، تصور من هم این بود که این افراد مانند دیگران برای گرفتن فیلم و عکس آمده‌اند و دیگر برنخواهند گشت. 
 
این جوان غیزانیه گفت: بحمدالله کار بازسازی خانه‌های ما آغاز شده است و تا دو روز دیگر به پایان خواهد رسید. 
 
در گوشه کنار منطقه غیزانیه مادربزگ مهربان و خسته‌ای نشسته است، سقف منزل او مشکل داشت اما با همت جهادگران و کمک فرزندان وی مشکل سقف منزل کوچک او رفع شد و وی با لحن مادرانه و با زبان عربی از جهادگران تشکر و قدردانی کرد. 
 
گفتنی است که جوانان اهواز نیز در کنار سایر گرو‌ه‌ها لباس جهاد بر تن کرده و هم‌قدم با جهادگران بر آن شدند تا در آبادی شهر خود سهم داشته باشند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi