شناسه خبر : 52474
دوشنبه 07 فروردين 1396 , 10:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح عملکرد بنیاد در سال 95

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ مطالبات ایثارگران مرتبط به سال ۱۳۹۱ که حدوداً مبلغ ۵۳۶ میلیارد تومان است، پرداخت شد.

علیرضا کریمیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به عملکرد بنیاد شهید در طول سال 95 به مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد در این سال اشاره کرد و گفت: جمع کل خانواده ایثارگران تحت پوشش بنیاد هم اکنون 3 میلیون و 300 هزار نفر است. از ابتدای سال 1395 مطالبات ایثارگران مرتبط به سال 1391 که حدوداً مبلغ 536 میلیارد تومان است، پرداخت و معوقه سال‌های 1392 و 1393 نیز درحل بررسی و پیگیری برای پرداخت در سال آینده قرار گرفت.

کریمیان

وی همچنین به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در بنیاد اشاره کرد و گفت: در پی نامگذاری سال 1395 تحت عنوان سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" در تاریخ 15/1/1395 ستاد اقتصاد مقاومتی بنیاد به ریاست قائم مقام بنیاد تشکیل و فعالیت خود را در قالب 5 کمیته و یک دبیرخانه آغاز کرد. در کمیته‌های ستاد، 31 عنوان برنامه و قریب به 100 پروژه و فعالیت مصوب و برای عملیاتی و اجرا کردن به مجریان ابلاغ شده است.

کریمیان در ادامه از سایر برنامه‌های بنیاد که در سال 95 اجرایی شد، نام برد و گفت: اجرای کنگره‌ها و یادواره‌های ملی متعدد با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای برنامه سالگرد فاجعه منا و بزرگداشت شهدای مظلوم این فاجعه و اجرای منظم "طرح سپاس" از ایثارگران از جمله سایر برنامه‌های اجرا شده است. لازم است یادآوری شود به طور متوسط سالانه نزدیک به 400 هزار دیدار توسط مسئولین بنیاد و سایر دستگاه‌های اجرایی با خانواده ایثارگران در طرح سپاس صورت گرفته است.

وی همچنین به برنامه‌های بنیاد در حوزه خدماتی و درمانی اشاره کرد و گفت: ایجاد توسعه و تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در سال 95 در نظر گرفته شد. همچنین در طرح پایش سلامت ایثارگران سالانه تعداد 121 هزار نفر از ایثارگران شامل جانبازان و والدین و همسران شهدا تحت پوشش قرار می‌گیرند که طی سال 95 نیز این اتفاق افتاده است.

کریمیان گفت: ضمنا در بیمه درمان همگانی و تکمیلی ایثارگران در سال 1395 تعداد 760 هزار نفر از ایثارگران و افراد تحت تکفل آن‌ها که تحت پوشش بیمه دستگاهی نمی‌باشند، از طریق سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته‌اند. همچنین در سال 1395 مجموعا یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران و افراد تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: نقش صندوق سلامت ایثارگران در پرداخت هزینه های پزشکی ایثارگران که در قالب قراردادهای بیمه ای قابل پرداخت نبود در سال 95 نیز پررنگ بود. همچنین جذب متخصصین خارجی به جای اعزام جانبازان به خارج از کشور برای درمان و اعزام تیم‌های تخصصی به استان‌های کم برخوردار در سال 95 نیز پیگیری شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح‌های پژوهشی و آموزشی، شناسایی و حمایت از تشکل‌های ایثارگر مردم نهاد(NGO ها) در سال 95 گفت: بنیاد با عنایت و توجه به پتانسیل‌های موجود در جامعه ایثارگری و ایمان به واگذاری امور به مردم به ویژه ایثارگران در حال حمایت از ایجاد و توسعه تشکل‌های ایثارگر نهاد است تا زمینه مشارکت آنان را در خدمت به جامعه ایثارگری به خصوص خدمت به یکدیگر فراهم کرده و به عنوان بخشی از جامعه معین بنیاد شهید در امور فرهنگی اجتماعی فعالیت کنند.

 

اینستاگرام
خيلي از جانبازان زير 25 درصد تحت پوشش بنياد هستند اما دريغ از ريالي که به انها پرداخت شود فقط از نظر اماري هستند و بودجه انها گرفته ميشود اما چه کسي انرا ميگيرد الله اعلم ...
مسئولين ما فقط با ترفندهايي قديمي امار ارائه مي دهند اما نميدانند که ايثارگران خيلي با هوش تر از انها هستند و به سادگي دست انها را رو مي کنند ...
ايثارگران و خصوصا جانبازان زير 25 درصد و رزمند ها تا انتهاي کار و رسيدن کامل به حق و حقوق خود ايستاده اند و يک قدم هم عقب نشيني نخواهند کرد ...
ان الله لايغيرو مابقوم حتي يغيرو ما بانفسهم
در قران کريم امده :
به درستي که خداوند سرنوشت هيچ کسي را تغيير نمي دهد مگر اينکه خود انان سرنوشت خود را تغيير بدهند
اقای کریمیان ؛خوش به حال مبارک ، چون خیلی خوش بین هستی و همه چیز از نظر مبارک جناب عالی بر وفق مراد میباشد !!! اما به اطلاع برسانم مواردی را که به انها اشاره نموده اید ،نه نتها اینجانب بعنوان یک جانباز قطع عضو 70% درصد در زندگی سی ساله ای که از مجروحیتم میگذرد احساس نکرده ام ،یقین دارم که اکثر و قریب به اتفاق ایثارگران مظلوم هم از عملکرد کذایی و دروغین بنیاد هیچگونه بهره ای نبرده اند .
نا گفته نماند کارکنان شریف و زحمت کش ! بنیاد از عملکرد مورد اشاره شما ، حتما" ، حتما" منتفع گردیده اند !!!!
این گزارش کامل نیست گزارش یعنی انکه بنیاد بیاید و بگوید به چند نفر وام مسکن داده و چرا با گذشت سی سال هنوز نوبت جانبازان زیر25% نرسیده است و چه زمانی برخی از تصمیم گیران بنیاد از زیاده خواهی دست خواهند کشید تا نوبت به ایثارگران واقعی برسد .
ایا همه انهایی که تا کنون از تسهیلات و وام و ... اردوهای زیارتی و سیاحتی و سایر امکانات رفاهی استفاده کرده اند واقعا ایثارگر بوده اند و یا حقوق ایثارگران را خورده اند ؟
چرا گزارش تخلفات بنیاد هرگز در مجلس خوانده نشد ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi