شناسه خبر : 52483
دوشنبه 07 فروردين 1396 , 15:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید انیس با قرآن که مدافع حرم شد

انس با قرآن یادگاری مانا از شهید رجایی فر

 خبرگزاری شبستان: انس شهید مدافع حرم رجایی فر با قرآن از تلاوت در خانه و ختم این کتاب آسمانی در هر ماه به رسمی مستمر در بین دوستان و آشنایان این شهید والامقام بدل شده است؛ به گونه ای که اکثر آشنایان به یاد شهید حسن، در خانه شان محفل قرآن برپامی کنند.

خبرگزاری شبستان- مازندران

هفت تپه منطقه ای  که سال ها با شهدای دیار علویان زیسته است. با بسیجی ها، با دریادلانی که هنوز نجواهای شبانه شان از دل تپه های ماهوری اش به گوش می رسد.

آن جاذبه ای که هزاران زائران را با فرسنگ ها فاصله از شمال به این منطقه عملیاتی در جنوب می کشاند، باید از آن رازهایی دانست که در دل هفت تپه نهفته است .

هفت تپه هنوز هم سکوی پرواز بسیجی هاست. برای بسیجی هایی که از دیروز با حال شهادت در این منطقه قدم گذاشتند، امروز در آسمان حریم آل الله در خان طومان سوریه با بال شهادت پرواز کردند.

محمد رجایی فر پسر شهید مدافع حرم حسن رجایی فر یکی از خادمین شهدای هفت تپه است او که امسال به جای پدر در هفت تپه حضور دارد لباس خادمی پدر را پوشید تا بگوید اگر پدر نیست پسر هست و راه پدر شهیدش ادامه دارد. پدری که خاک غریب هفت تپه را بر چهره دارد، در خاک غریب خان طومان سوریه گمنام می شود.

پسر شهید رجایی فر انگیزه خود را برای خادمی شهدا اینگونه بیان می کند: «به رسم ادب و ادای دین به شهدا و نیز حفظ آرمان و اهداف شهدا بر حسب وظیفه به هفت تپه آمدم تا خادم زائران شهدا باشم.»

پسر که حالا جا پای پدر گذاشته است، می گوید: حضور پدرم را در هفت تپه احساس می کنم. ان شآء الله که خدا از ما راضی باشد و بتوانم برای شهدا کار کنم .

طوفانی در هفت تپه براه افتاده و گرد و خاک چهره غریب هفت تپه را پوشانده است، محمد می گوید: «من چهارمین بار است که زائر مناطق عملیاتی هستم اما امسال برای اولین بار خادم شهیدان شدم .»

به گفته محمد قرار بود سال گذشته با پدرش لباس خادم الشهدا را بر تن کند اما پدر در اولین بار اعزام به سوریه مجروح می شود. مجروح شدن پدر مانع این نشد که خادم الشهدا نشود اما محمد نتوانست همراه پدر به هفت تپه بیاید تا اینکه امسال به معنای حقیقی به همراه پدر خادم الشهدا شده است.

پسر شهید دلتنگی هایش را با خاطراتی از پدرش بیان می کند و می گوید: «نماز شب هایی که پدرم در هفت تپه می خواند زبانزد بود. به گفته بسیجی ها یک شب هم نماز شب پدرم ترک نمی شد. در کار کردن و خدمت به شهدا سنگ تمام می گذاشت بدون آنکه ادعایی داشته باشد.»

به گفته فرزند شهید، پدر عاشق قرآن بود. انس شهید با قرآن کار را به جایی رساند که جلسات قرآنی محله را براه انداخت. علاوه بر آن تلاوت قرآن در خانه هم یک رسم همیشگی بود. هر شب یک جزء قرآن تلاوت شده و در هر ماه یک دور قرآن ختم می شد . رسم شهید حتی در بین آشنایان فراگیر شده است به گونه ای که اکثر آشنایان می گویند آنها هم در خانه شان محفل قرآنی برپا می کنند.

شور و شوق فرزندان شهید به قرآن میراثی است که از پدر به ارث برده اند. محمد رجایی فر حالا حافظ 15 جز از قرآن کریم است.

خاطره محمد از پدری که هنوز پیکر مطهرش برنگشته به گفته خودش از آخرین باری است که برای خداحافظی به خانه مادربزرگ و پدربزرگ رفته اند. فرزندشهید می گوید: « شب قبل از اعزام پدرم به خانه مادربزرگ و پدربزرگ رفته بودیم برای خداحافظی. پدر بزرگ در حال مشاهده اخبار بود . پدرم از پدربزرگ، برادر و خواهرانش خداحافظی کرد اما زمانی که می خواست با مادرش خداحافظی کند او خواب بود. برای همین کف پای مادرش را بوسید. به پدرش گفت سلام مرا به مادرم برسان و سفارش کرد بعد از خدا، خانواده و مادر را به شما سپردم.

 فرزند شهید مدافع حرم حسن رجایی فر مهمترین ویژگی که باعث شد پدر لباس شهادت را برتن کند، نماز شب، کمک به محرومان و نیازمندان عنوان می کند و می گوید: «پدرم ماهیانه به نیازمندان کمک مالی می کرد . فرقی نمی کرد محرومان از کدام شهر و استان باشند. حتی نیازمندی بود از روستاهای محروم پیرانشهر که پدرم ماهیانه به آنها کمک مالی می کرد.»

رجایی فر با تاکید بر اینکه تا آخرین قطره خونمان در مقابل دشمنان ایستاده ایم، می گوید: «پیامم به رهبر عزیزتر از جانم این است هرگز پرچم ولایت را رها نمی کنیم و نمی گذاریم ایثار و دلاوری های شهدا و فرهنگ شهادت طلبی در جامعه فراموش شود.»

 

پایان پیام/286

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi