شناسه خبر : 52490
سه شنبه 08 فروردين 1396 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نوجوانی که الگوی همه بود

«محمد مختاران» با روح سرشار از معنویتی که داشت و با وجود سن کمش الگوی اخلاقی بسیاری از رزمندگان بود.

به گزارش دفاع پرس، شهید محمد مختاران در شانزدهم اسفند ماه 1347 در همدان به دنیا آمد. پدرش از مبارزان تاثیرگذار سال های انقلاب بود، به همین خاطر محمد از همان آغاز کودکی با مفاهیم ایثار، شهادت، آزادگی و آزادی خواهی آشنا شد.

به همت پدرش حاج علی اکبر و تشویق مادر، در جلسات قرآن و احکام و هیات های حسینی حضور فعال داشت و با مکتب اباعبدالله الحسین (ع) آشنا شد.

محمد سپس وارد دبستان شد و دوران تحصیل خود را آغاز کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ارتش 20 میلیونی بسیج مستضعفان پیوست و به یکی از نیروهای نوجوان و فعال بسیج استان همدان تبدیل شد.

حاج علی اکبر مختاران یکی از موسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از چهره های تاثیرگذار در بدنه نظامی کشور بود و با شهید صیاد شیرازی رفاقت و دوستی چندین ساله داشت. با آغاز جنگ تحمیلی، به مناطق مرزی اعزام و در سرکوب مزدوران وطن فروش نقش بسزایی داشت و با شرکت در عملیات های مختلف به مقام والای جانبازی نائل آمد و بر اثر حمله شیمیایی نیروهای بعث عراق به شدت مجروح شد.

محمد که با تمام وجود و با ارادت تمام به سید الشهداء مرغ جانش به هوای جبهه های نبرد بی قراری می کرد پس از پایان سال دوم متوسطه در رشته علوم انسانی، از طریق نیروی بسیج عازم جبهه شد و در مناطق عملیاتی حضور فعال داشت.

محمد مختاران با روح بزرگ و سرشار از معنویتی که داشت و با وجود سن و سال کم الگوی اخلاقی و رفتاری بسیاری از رزمندگان در مناطق عملیاتی حق علیه باطل شده بود.

سرانجام در چهارم دیماه 1365 در منطقه عملیاتی اروند رود به شهادت رسید و به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) پیوست.

پیکر مطهراین نوجوان غیور و شیردل تا سال ها به آغوش خانواده بازنگشت تا اینکه با تلاش جستجوگران نور در فروردین سال 1376 رخ نمایان کرد و با استقبال پر شور مردم دارالمجاهدین همدان در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

حاج علی اکبر مختاران پدر شهید محمد مختاران نیز پس از سال ها تحمل رنج و مشقت ناشی از مجروحیت ها و عوارض شیمیایی، در خرداد ماه سال 1394 به شهادت رسید و فرزند شهیدش پیوست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi